Spadek temperatury silnika na postoju 2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcellllus
    Classic
    • 2013
    • 4

    Spadek temperatury silnika na postoju 2.0 TDI

    r2r no podobne odczucia mam....
  • marcin_s
    Classic
    • 2012
    • 8

    #2
    Spadek temperatury silnika na postoju 2.0 TDI

    Witajcie !

    Posiadam O2 z 2007 roku z silnikiem 2.0 TDI 103 kW z przebiegiem 83 tyś.
    Mam taki problem, mianowicie:
    - po przyjechaniu z trasy i pozostawieniu auta odpalonego z włączoną dmuchawą na max i ustawioną temperatura np. 19,5 (klimatronik) spada temperatura silnika z 90 w dół.
    - zaobserwowałem także spadek poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku

    Co może być przyczyną tego ?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Mr0czny
      Elegance
      • 2009
      • 948
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      co w tym dziwnego silnik się chłodzi. Im zimniej na zewnątrz tym szybciej

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak maszerujesz na mrozie to jest Ci cieplo, jak staniesz to po pewnym czasie zaczyna Ci sie robic zimniej. To cos w ten desen, bo wyzsza sprawnosc jest w ruchu niz na postoju :diabelski_usmiech


        Ile plynu ucieka i jak szybko
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Evil
          Rider
          • 2009
          • 721

          #5
          No ale jak silnik jest włączony, i pozostaje na luzie, to nie spada temperatura. Przynajmniej tak było w każdym moim samochodzie który użytkowałem. Jak temp. doszła do 90, to się trzymała, obojętnie czy auto w ruchu, czy na postoju z włączonym silnikiem.
          Ja stawiam na termostat.

          O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Na mrozie w BKD dziala szczegolnie jak puscisz sobie na full grzanie, bo cieplo w srodku skads musi sie wziasc. To nie silnik benzynowy, w ktorym na 20 stopniowym mrozie potrafil mi sie wlaczyc wentylator chlodnicy :lol:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Evil
              Rider
              • 2009
              • 721

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Na mrozie w BKD dziala szczegolnie jak puscisz sobie na full grzanie
              OK, tego silnika nie użytkowałem, odnoszę się do wcześniejszych silników, gdzie też kilka diesli było.

              O2 1,9 BXE+ 143KM/312Nm

              Komentarz

              • Puchacz
                Moderator
                S_OCP Member
                • 2004
                • 1192
                • Superb III (3V3)

                #8
                Zasada nr 1 - diesel chlodzi sie na biegu jałowym w przeciwienstwie do silnikow benzynowych, ktore sie w tym momencie tylko grzeja bo wolno chodzi pompa wody.

                BKD ma bardzo duza sprawnosc i jest chlodniejszy od innych diesli. Grzeje sie znacznie wolniej od innych i szybko tez sie chlodzi. Zeby tak sie trwale nagrzal i temp nie spadala na swiatlach to musi byc albo powyzej 0C na zewnatrz, albo powyzej 30 minut jazdy i dobrego dogrzania. No chyba, ze jest -20C to wtedy nic nie pomoze, albo sie jedzie i jest cieplo, albo sie stoi i przydaloby sie webasto

                Wiec nie masz sie czym przejmowac, u "nas" tez tak jest

                Co do spadku poziomu plynu chlodniczego to nie panikuj od razu. Co prawda BKD znane jest z wadliwych glowic (szczegoly na roznych forach), ale nie kazego musi to spotkac, nie jest to czesty przypadek. Plyn chlodniczy tez w naturalny sposob odparowuje, zwlaszcza w zimie jak sie czesto grzeje/chlodzi. Nalezy sie martwic jesli wystapi trwaly ubytek ponizej min - kilkukrotnie. Poza tym jesli juz jest ubytek to przyczyn moze byc kikla, jakies nieszczelnosci w ukladzie, pekniete węże itd.
                Ja tu tylko sprzątam...

                Komentarz

                • TomekRs
                  RS
                  • 2011
                  • 1670

                  #9
                  eee w dieslach to normalne. U mnie tez tak jest, ze jak stane to temperatura spada na chwile, a jak rusze to sie podnosi. U znajomego w toyocie to samo. Za pierwszym razem mialem ladnego zonka, ale poczytalem i juz wiem
                  Tak samo jak z tymi drucikami co przymarzaja i wywala czerwona kontrolke na blat... :P

                  Komentarz

                  • Biszczu
                    RS
                    • 2011
                    • 5567

                    #10
                    Re: Spadek temperatury silnika na postoju 2.0 TDI

                    Zamieszczone przez marcin_s
                    Co może być przyczyną tego ?
                    fabryczny silnik Skody o oznaczeniu BKD i w ogóle bym się tym nie przejmował, bo to co piszesz jest normalne. W końcu masz diesla
                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                    Komentarz

                    • marcin_s
                      Classic
                      • 2012
                      • 8

                      #11
                      Miałem ubytek płynu aż kontrolka się zapaliła i dolałem tak że było więcej niż pół i dziś patrzę jest już na dolnym stanie na zimnym silniku (przejechane jakieś 1000 - 1200 km).
                      Nie wiem co mam z tym robić czy dolać i obserwować czy udać się do jakiegoś mechanika i niech sprawdzi szczelność.

                      Komentarz

                      • McGan
                        RS
                        • 2010
                        • 3573
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        marcin_s, to sporo Ci ubywa... Ja bym jednak sprawdzil stan glowicy, zobacz czy jak auto sie zagrzeje, to czy weze od i do chlodnicy sa twarde. Jesli tak, to uszczelka pod glowica jest do wymiany. Oby nie sama glowica Odezwij sie do kolegi piramida, bo mial przygody tez z glowica wlasnie w BKD.
                        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                        Komentarz

                        • marcin_s
                          Classic
                          • 2012
                          • 8

                          #13
                          sprawdzałem i jeden i drugi przewód jest miękki

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            najpierw zacznij od sprawdzenia czy nie ma gdzies wycieku
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • marcin_s
                              Classic
                              • 2012
                              • 8

                              #15
                              a jak pokazują się bąbelki w zbiorniczku na powrocie to coś to oznacza ?

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                nakrec filmik byc moze to wskazywac na uszcelke pod głowica
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • marcin_s
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 8

                                  #17
                                  nic nie będzie widać

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    marcin_s, bąbelek nie powinno być widac w zbiorniczku, sprawdz najpierw czy nie ma wycieków, jeżeli nie ma to albo uszcelka albo głowica, zapodaj preparat bo to nic nie zaszodzi a może pomóc :!:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • marcin_s
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 8

                                      #19
                                      czy po odkręceniu korka zbiorniczka płynu chłodniczego ma wzrosnąć poziom płynu (rozgrzany silnik) czy ma się utrzymać taki poziom jak był przy zakręconym ?

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez marcin_s
                                        czy po odkręceniu korka zbiorniczka płynu chłodniczego ma wzrosnąć poziom płynu (rozgrzany silnik) czy ma się utrzymać taki poziom jak był przy zakręconym ?
                                        Tak, po odkręceniu korka buchnie parą i płyn się podniesie tak około 1-2cm
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • marcin_s
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 8

                                          #21
                                          A w jaki sposób sprawdzić czy korek jest sprawny czy zepsuty od zbiorniczka płynu chłodniczego ?

                                          Komentarz

                                          Pracuję...