Pojedynczy stuk tylko przy ruszeniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek81
    Drive
    • 2010
    • 49

    Pojedynczy stuk tylko przy ruszeniu

    Zamieszczone przez spc
    To jak ludziska, widzimy się w piątek?
    Ja również będę i pewnie z dziewczyna żeby nie czuła się zaniedbana w piątkowe popołudnie
    krzysiek nowy moto
  • roLLo
    L&K
    • 2008
    • 1063
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Pojedynczy stuk tylko przy ruszeniu

    Witam. Mam od pewnego czasu dość dziwny problem z O1 TDI 110 KM ASV. Otóż raz na około 10 ruszań powstaje takie dziwne puknięcie. Zaczynam ruszać i sprzęgło do połowy odpuszczone (ruszam bez gazu) i w tej pozycji pedał trzymam i samochód zaczyna jechać i po chwili jest takie stuknięcie i zarazem szarpnięcie i normalna jazda. Z tego co dziś wychwyciłem uszami to jakby coś od strony pasażera. Wiem że z tamtej strony mam już coś nie tak z przegubem zewnętrznym bo przy demontażu wahacza powiedziano mi że jakieś zabezpieczenie przegubu już nie trzyma. Tak jak napisałem wyżej to dziwne zjawisko pojawia się raz na 10 ruszeń a do tego przy skręcaniu przeguby siedzą cicho i nic nie pukają więc już sam nie wiem. Obawiam się najgorszego że to może być coś z mechanizmem sprzęgła tj. tarcza, docisk, dwumas. Może ktoś coś poradzić? Z góry dziękuję.

    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      sprawdź czy łapa i poduszka mocowania silnika sa prawidłowo skręcone.
      odnośnie przegubu ( zabezpieczenia) - jak to sprawdzili nie rozpinając w/w ?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        robekcool, przegb sprawdził przypadkiem Pan nie z ASO ani w ogole z Olsztyna bo za miastem robilem to ale mniejsza o to. yyy do wymiany była tuleja wahacza i odkręcili tą nakrętkę co trzyma półoś to w piaście taką dużą i odkręcili 3 śruby od sworznia wahacza i lekko odgieli całą kolumnę bo chcieli półoś wysunąć z piasty i normalnie przegub im się rozczepił w ręku. Widziałem na własne oczy. Od razu powiedział że zamek czy tam jakieś zabezpieczenie siadło.

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          o.k., sprawdź to co pisałem
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • roLLo
            L&K
            • 2008
            • 1063
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Podpowie ktoś w ktorych miejscach sprawdzać mam mocowanie silnika i skrzyni biegów ??
            Oraz czy jest jakaś metoda na sprawdzenie czy przeguby są ok ??

            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

            Komentarz

            • g_jetson
              Classic
              • 2011
              • 32

              #7
              Podpinam się do pytania, ponieważ mam identyczny problem. W moim wypadku ten sporadyczny głuchy trzask przy ruszaniu jest raczej pod lewarkiem bliżej skrzyni.

              Komentarz

              • kozak13
                Drive
                • 2010
                • 56

                #8
                No faktycznie u mnie tez coś takiego się pojawia. Obawiałem się że to może coś ze sprzęgłem. Trzeba chyba przy okazji zmiany ogumienia zabrać do sprawdzenia zawieszenia.

                Komentarz

                • roLLo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1063
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  g_jetson, kozak13, Słuchajcie jak też stawiałem na sprzęgło ale powoli zaczynam to obalać eksperymentalnie :twisted: zauważyłem że na skręcony kołach problemu nie ma. Jest on tylko przy ruszaniu na wprost. Zawieszenie mam porobione na glanc. A w ogóle to po tym głuchym puknięciu to czy u was autko lekko dostaje takiego szarpnięcia ? Ja musze się jeszcze przyjrzeć przegubom bo myślę że może by to. Albo to cos przy mocowaniu silnika i skrzyni biegów tylko nie wiem w których miejscach jest mocowanie.

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz

                  • g_jetson
                    Classic
                    • 2011
                    • 32

                    #10
                    roLLo mi nic nie szarpie mam tylko ten objaw jak wyżej napisałem. Z tego co zaobserwowałem to dzieje się to raz na kilka, kilkanaście ruszeń (ostatnio częściej) i zawsze gdy auto trochę postoi np. przez noc. Martwi mnie to, bo jest to głośny trzask i boje się, że może któregoś razu coś mi tam pęknie albo się łuuurwie . Póki co jeżdże z tym, ale bez dobrego machera się chyba nie obejdzie.

                    Komentarz

                    • ziutsane
                      RS
                      • 2007
                      • 2376

                      #11
                      Zamieszczone przez roLLo
                      Podpowie ktoś w ktorych miejscach sprawdzać mam mocowanie silnika i skrzyni biegów ??
                      Nie wiem jak u Ciebie w silniku, ale u mnie poduszki są:

                      Od strony pasażera : Mniej więcej pomiędzy zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego a puchą z węglem aktywnym (to coś czarne).

                      Od strony kierowcy tuż pod filtrem powietrza, obok akumulatora.

                      Poduszka skrzyni to taka łapa mocowana do tzw. sanek na samym środku.

                      Zamieszczone przez roLLo
                      robekcool, przegb sprawdził przypadkiem Pan nie z ASO ani w ogole z Olsztyna bo za miastem robilem to ale mniejsza o to. yyy do wymiany była tuleja wahacza i odkręcili tą nakrętkę co trzyma półoś to w piaście taką dużą i odkręcili 3 śruby od sworznia wahacza i lekko odgieli całą kolumnę bo chcieli półoś wysunąć z piasty i normalnie przegub im się rozczepił w ręku. Widziałem na własne oczy. Od razu powiedział że zamek czy tam jakieś zabezpieczenie siadło.

                      Tutaj może chodzi o taki oring, który się zakłada na półoś, żeby przegub się nie zsunął.



                      Pozdrawiam
                      Bartek
                      Radio: C90r+XDP210EQ
                      Kable:Opt,Skyline,50 mm
                      Wzm:XES M1+FP 1.800
                      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                      Komentarz

                      • Marcello01
                        Rider
                        • 2009
                        • 491
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGP 1.9 SDI 68 KM

                        #12
                        tuleje wahacza obie strony sprawdź
                        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                        Komentarz

                        • roLLo
                          L&K
                          • 2008
                          • 1063
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Panowie ostatnio mechanik lookał pod samochodem co powoduje to stukniecie przy ruszaniu i coś tam robił i przyblokował wieniec zębaty na kole zamachowym łapką i przy wrzuconym biegu cos tam ruszał kołami i mowił ze to może być początek końca dwumasu ale na 100% nie jest pewny i teraz nie wiem czy te stuki mogą być spowodowane kończeniem się dwumasy. Jest to już około 10-15 tysiecy km i według mnie dwumas już po takim dystansie by mocno hałasował a tu cisza. Ktoś ma jakieś pomysły bo już pomysły mi się konczą?

                          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                          Komentarz

                          Pracuję...