Zamieszczone przez spc
Pojedynczy stuk tylko przy ruszeniu
Zwiń
X
-
Pojedynczy stuk tylko przy ruszeniu
Witam. Mam od pewnego czasu dość dziwny problem z O1 TDI 110 KM ASV. Otóż raz na około 10 ruszań powstaje takie dziwne puknięcie. Zaczynam ruszać i sprzęgło do połowy odpuszczone (ruszam bez gazu) i w tej pozycji pedał trzymam i samochód zaczyna jechać i po chwili jest takie stuknięcie i zarazem szarpnięcie i normalna jazda. Z tego co dziś wychwyciłem uszami to jakby coś od strony pasażera. Wiem że z tamtej strony mam już coś nie tak z przegubem zewnętrznym bo przy demontażu wahacza powiedziano mi że jakieś zabezpieczenie przegubu już nie trzyma. Tak jak napisałem wyżej to dziwne zjawisko pojawia się raz na 10 ruszeń a do tego przy skręcaniu przeguby siedzą cicho i nic nie pukają więc już sam nie wiem. Obawiam się najgorszego że to może być coś z mechanizmem sprzęgła tj. tarcza, docisk, dwumas. Może ktoś coś poradzić? Z góry dziękuję.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
-
-
robekcool, przegb sprawdził przypadkiem Pan nie z ASO ani w ogole z Olsztyna bo za miastem robilem to ale mniejsza o to. yyy do wymiany była tuleja wahacza i odkręcili tą nakrętkę co trzyma półoś to w piaście taką dużą i odkręcili 3 śruby od sworznia wahacza i lekko odgieli całą kolumnę bo chcieli półoś wysunąć z piasty i normalnie przegub im się rozczepił w ręku. Widziałem na własne oczy. Od razu powiedział że zamek czy tam jakieś zabezpieczenie siadło.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Podpowie ktoś w ktorych miejscach sprawdzać mam mocowanie silnika i skrzyni biegów ??
Oraz czy jest jakaś metoda na sprawdzenie czy przeguby są ok ??
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
g_jetson, kozak13, Słuchajcie jak też stawiałem na sprzęgło ale powoli zaczynam to obalać eksperymentalnie :twisted: zauważyłem że na skręcony kołach problemu nie ma. Jest on tylko przy ruszaniu na wprost. Zawieszenie mam porobione na glanc. A w ogóle to po tym głuchym puknięciu to czy u was autko lekko dostaje takiego szarpnięcia ? Ja musze się jeszcze przyjrzeć przegubom bo myślę że może by to. Albo to cos przy mocowaniu silnika i skrzyni biegów tylko nie wiem w których miejscach jest mocowanie.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
roLLo mi nic nie szarpie mam tylko ten objaw jak wyżej napisałem. Z tego co zaobserwowałem to dzieje się to raz na kilka, kilkanaście ruszeń (ostatnio częściej) i zawsze gdy auto trochę postoi np. przez noc. Martwi mnie to, bo jest to głośny trzask i boje się, że może któregoś razu coś mi tam pęknie albo się łuuurwie . Póki co jeżdże z tym, ale bez dobrego machera się chyba nie obejdzie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez roLLoPodpowie ktoś w ktorych miejscach sprawdzać mam mocowanie silnika i skrzyni biegów ??
Od strony pasażera : Mniej więcej pomiędzy zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego a puchą z węglem aktywnym (to coś czarne).
Od strony kierowcy tuż pod filtrem powietrza, obok akumulatora.
Poduszka skrzyni to taka łapa mocowana do tzw. sanek na samym środku.
Zamieszczone przez roLLorobekcool, przegb sprawdził przypadkiem Pan nie z ASO ani w ogole z Olsztyna bo za miastem robilem to ale mniejsza o to. yyy do wymiany była tuleja wahacza i odkręcili tą nakrętkę co trzyma półoś to w piaście taką dużą i odkręcili 3 śruby od sworznia wahacza i lekko odgieli całą kolumnę bo chcieli półoś wysunąć z piasty i normalnie przegub im się rozczepił w ręku. Widziałem na własne oczy. Od razu powiedział że zamek czy tam jakieś zabezpieczenie siadło.
Tutaj może chodzi o taki oring, który się zakłada na półoś, żeby przegub się nie zsunął.
Pozdrawiam
BartekRadio: C90r+XDP210EQ
Kable:Opt,Skyline,50 mm
Wzm:XES M1+FP 1.800
Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Komentarz
-
-
Panowie ostatnio mechanik lookał pod samochodem co powoduje to stukniecie przy ruszaniu i coś tam robił i przyblokował wieniec zębaty na kole zamachowym łapką i przy wrzuconym biegu cos tam ruszał kołami i mowił ze to może być początek końca dwumasu ale na 100% nie jest pewny i teraz nie wiem czy te stuki mogą być spowodowane kończeniem się dwumasy. Jest to już około 10-15 tysiecy km i według mnie dwumas już po takim dystansie by mocno hałasował a tu cisza. Ktoś ma jakieś pomysły bo już pomysły mi się konczą?
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
Komentarz