witam!
mam problem z akumulatorem, a konkretnie to chyba mi go nie ładuje samochód... i problem mam taki że nic się nie świeci że coś jest nie tak normalnie lampka od akumulatora gaśnie po odpaleniu silnika i pytanie czy to alternator czy co? Jak sądzicie?
A to nie prościej podłączyć Vag-a i zobaczyć napięcia jeżeli nie jesteś pewien, chyba że nie masz dostępu do programu to zwykłym miernikiem sprawdź jakie jest ładowanie na odpalonym silniku.
Korzystam z Polski VAG, natomiast w tym momencie nie jestem w stanie powiedzieć gdzie dokładnie można podejrzeć ładowanie (musiał bym się podłączyć). Co do tematu jakie masz objawy że podejrzewasz usterkę alternatora, może akumulator kończy żywot.
To jednak dla pewności pozostaje ci pomiar nawet zwykłym miernikiem.
Kiedy samochód nie pracuje napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 12V
Kiedy uruchomisz auto napięcie powinny mieścić sie w przedziale 13,8-14,7V
(tekst zapożyczony)
Podejrzewam że jeżeli alternator by się sypał konkretnie to zaświeciła by się kontrolka. Lecz różne przypadki bywają :?
jakby nie ładował alternator, to świeciła by się kontrolka akumulatora. Jakieś 2-3 tyg temu padł mi regulator napięcia i zapaliła się kontrolka akumulatora. Alternator przestał ładować.
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Możliwe że jakiś odbiornik pobiera prąd cały czas i dlatego akumulator Ci pada, sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku i zamkniętym samochodzie.
spadek mocy w aucie powinien być około 0,03 V
do pomiaru trzeba wszystko wyłączyć, łącznie z alarmem, zabezpieczyć czujnik otwartej maski i odczekać kilka minut żeby wszystko się uśpiło w elektronice.
Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
To jednak dla pewności pozostaje ci pomiar nawet zwykłym miernikiem.
Dokładnie tak zrób . Sprawdz miernikiem napięcie ładowania czyli na pracującym silniku podłączasz voltomierz do akumulatora powinno być od 13,8 do 14,4 V, Jak jest ok to zgaś silniczek, wyłącz wszystko w aucie ( radio) odłącz jedną klemę i pomiędzy klemę a akumulator podłącz amperomierz i sprawdz ile autko zżera prądu na postoju . I już wszystko będziesz wiedział
[ Dodano: Nie 11 Mar, 12 10:03 ]
Tu masz to przedstawione łopatologiczne
od kiedy to pobór prądu mierzony jest w [V] Voltach ?
Są dwie opcje
Albo kolega kkuligowski słyszał że gdzieś dzwoni tylko nie bardzo wie gdzie
Albo mu się zle napisało . Oczywiście ma być 0.03 A i nie jest to żaden spadek mocy tylko pobór PRĄDU
witam! ;]
posłuchałem się Was i z mierzyłem miernikiem ładowanie i ono się waha raz jest dobrze czyli ponad 13... a raz 7..4... itp. więc to pewnie wina alternatora.
Dzięki za pomoc!
Witam, podłączę się pod temat. Ostatnio sprawdzałem prąd spoczynkowy i miernik wykazuje 0,1A z alarmem, czy bez wyniki są prawie identyczne. Pomiar wykonywałem w ten sposób że zabezpieczałem styk maski i zamknąłem centralnym. i odczekałem chwilę, może z 30 sekund. Czy jest szansa że po tych kilku minutach które sygerujecie , "coś" się uśpi i ten pobór prądu spadnie? Aha radio JVC nowe, podłączone zgodnie ze sztuką, po wyjciu kluczyka ze stacyjki wyłącza się.
witam, takie pytanko, włożyłem wczoraj aku Centra Futura 72Ah, 760A, dzisiaj sprawdziłem po 10km trasie napięcia na aku i wyszło że przy min poborze (wył. nadmuch, navi, światła etc)
miernik wskazał w granicach 14,0-14,2V, natomiast przy obciążeniu dużym pokazał ok. 13,0V
czy te wartości są prawidłowe, dlaczego nie mam 14,4V? pozdrawiam
gorzu , Twoje wartości napięcia są prawidłowe ,bo im wyższe obciąrzenie tym większy spadek napięcia,dlatego przy dużym obciążeniu 13v jest wartoscią prawidłową
Tak to jest normalne, bo akumulator im mniej naładowany, tym ma niższe napięcie. Pojedz na trasę min.20-30 km, a akumulator dojdzie do napięcia 14,4 lub więcej.
gorzu, nie słuchaj tego, bo to nie jest normalne. Bez obciążenia ma być 14,4V a na obciążeniu (światła, klima, radio, dmuchawa) ma być 14,2V (na luzie).
Zmierz napięcie pod obciążeniem jakie występuje na alternatorze tj obudowa a zacisk prądowy B+.
Panowie beirzcie pod uwagę jakim przyrządem (jakiej klasy miernikiem) jest mierzone napiecie na aku.
Jesli jest to tani miernik z marketu za 20 zł to na pewno ma niższą dokładność pomiaru.
Zeby wiedzieć jakie jest konkretnie napiecie najlepiej podpiac VAG-a.
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Komentarz