Akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Onyx
    Classic
    • 2013
    • 8

    Akumulator

    Mimo, że nie moja dzielnica - dla krajana +1
  • krzsio13
    Classic
    • 2011
    • 21

    #2
    Akumulator

    witam!
    mam problem z akumulatorem, a konkretnie to chyba mi go nie ładuje samochód... i problem mam taki że nic się nie świeci że coś jest nie tak normalnie lampka od akumulatora gaśnie po odpaleniu silnika i pytanie czy to alternator czy co? Jak sądzicie?

    Komentarz

    • grzesiu2400
      Ambiente
      • 2009
      • 193
      • Octavia I (1U2)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Zamieszczone przez krzsio13
      chyba
      A to nie prościej podłączyć Vag-a i zobaczyć napięcia jeżeli nie jesteś pewien, chyba że nie masz dostępu do programu to zwykłym miernikiem sprawdź jakie jest ładowanie na odpalonym silniku.

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #4
        A VCDS można sprawdzić napięcie? Jakie są prawidłowe wartości i w jakich warunkach?

        Komentarz

        • grzesiu2400
          Ambiente
          • 2009
          • 193
          • Octavia I (1U2)
          • AKL 1.6 MPI 101 KM

          #5
          Korzystam z Polski VAG, natomiast w tym momencie nie jestem w stanie powiedzieć gdzie dokładnie można podejrzeć ładowanie (musiał bym się podłączyć). Co do tematu jakie masz objawy że podejrzewasz usterkę alternatora, może akumulator kończy żywot.

          Komentarz

          • krzsio13
            Classic
            • 2011
            • 21

            #6
            tylko ze próbowałem już 2 akumulatorów.... naładowałem je i włożyłem do samochodu ale po mniej więcej tyg. siadały.

            Komentarz

            • grzesiu2400
              Ambiente
              • 2009
              • 193
              • Octavia I (1U2)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM

              #7
              To jednak dla pewności pozostaje ci pomiar nawet zwykłym miernikiem.

              Kiedy samochód nie pracuje napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 12V
              Kiedy uruchomisz auto napięcie powinny mieścić sie w przedziale 13,8-14,7V
              (tekst zapożyczony)

              Podejrzewam że jeżeli alternator by się sypał konkretnie to zaświeciła by się kontrolka. Lecz różne przypadki bywają :?

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Możliwe że jakiś odbiornik pobiera prąd cały czas i dlatego akumulator Ci pada, sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku i zamkniętym samochodzie.
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • ziutsane
                  RS
                  • 2007
                  • 2376

                  #9
                  jakby nie ładował alternator, to świeciła by się kontrolka akumulatora. Jakieś 2-3 tyg temu padł mi regulator napięcia i zapaliła się kontrolka akumulatora. Alternator przestał ładować.
                  Radio: C90r+XDP210EQ
                  Kable:Opt,Skyline,50 mm
                  Wzm:XES M1+FP 1.800
                  Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                  Komentarz

                  • kkuligowski
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 178
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez K_Popiel
                    Możliwe że jakiś odbiornik pobiera prąd cały czas i dlatego akumulator Ci pada, sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku i zamkniętym samochodzie.
                    spadek mocy w aucie powinien być około 0,03 V
                    do pomiaru trzeba wszystko wyłączyć, łącznie z alarmem, zabezpieczyć czujnik otwartej maski i odczekać kilka minut żeby wszystko się uśpiło w elektronice.
                    Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                    Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                    A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #11
                      Zamieszczone przez grzesiu2400
                      To jednak dla pewności pozostaje ci pomiar nawet zwykłym miernikiem.
                      Dokładnie tak zrób . Sprawdz miernikiem napięcie ładowania czyli na pracującym silniku podłączasz voltomierz do akumulatora powinno być od 13,8 do 14,4 V, Jak jest ok to zgaś silniczek, wyłącz wszystko w aucie ( radio) odłącz jedną klemę i pomiędzy klemę a akumulator podłącz amperomierz i sprawdz ile autko zżera prądu na postoju . I już wszystko będziesz wiedział

                      [ Dodano: Nie 11 Mar, 12 10:03 ]
                      Tu masz to przedstawione łopatologiczne
                      Witam.Posiadam taki miernik http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...24df8f968.html , zmierzyłem nim bierny pobór prądu na postoju.Zrobiłem tak,czarny

                      Komentarz

                      • K_Popiel
                        Rider
                        • 2010
                        • 608

                        #12
                        Zamieszczone przez kkuligowski
                        Zamieszczone przez K_Popiel
                        Możliwe że jakiś odbiornik pobiera prąd cały czas i dlatego akumulator Ci pada, sprawdź pobór prądu przy wyłączonym silniku i zamkniętym samochodzie.
                        spadek mocy w aucie powinien być około 0,03 V
                        możesz mi wyjaśnić o co chodzi z tym spadkiem mocy ? Może miałeś na myśli spadek napięcia ?
                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                        ------------------------------------------------------

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #13
                          Zamieszczone przez K_Popiel
                          możesz mi wyjaśnić o co chodzi z tym spadkiem mocy ? Może miałeś na myśli spadek napięcia ?
                          Koledze chodzi o pobór PRĄDU a nie żaden spadek mocy ani napięcia

                          Komentarz

                          • K_Popiel
                            Rider
                            • 2010
                            • 608

                            #14
                            spadek mocy w aucie powinien być około 0,03 V

                            od kiedy to pobór prądu mierzony jest w [V] Voltach ?
                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                            ------------------------------------------------------

                            Komentarz

                            • tryton
                              Elegance
                              • 2008
                              • 935

                              #15
                              Zamieszczone przez K_Popiel
                              od kiedy to pobór prądu mierzony jest w [V] Voltach ?
                              Są dwie opcje
                              Albo kolega kkuligowski słyszał że gdzieś dzwoni tylko nie bardzo wie gdzie
                              Albo mu się zle napisało . Oczywiście ma być 0.03 A i nie jest to żaden spadek mocy tylko pobór PRĄDU

                              Komentarz

                              • Witek1952
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 196

                                #16
                                Witam. Sprawdź czy nakrętka mocująca ten blaszkowy bezpiecznik na akumulatorze nie grzeje się. Czasami to już po kolorze widać. Pozdrawiam.
                                Witek

                                Komentarz

                                • krzsio13
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 21

                                  #17
                                  witam! ;]
                                  posłuchałem się Was i z mierzyłem miernikiem ładowanie i ono się waha raz jest dobrze czyli ponad 13... a raz 7..4... itp. więc to pewnie wina alternatora.
                                  Dzięki za pomoc!

                                  Komentarz

                                  • mariush19
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 634
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Witam, podłączę się pod temat. Ostatnio sprawdzałem prąd spoczynkowy i miernik wykazuje 0,1A z alarmem, czy bez wyniki są prawie identyczne. Pomiar wykonywałem w ten sposób że zabezpieczałem styk maski i zamknąłem centralnym. i odczekałem chwilę, może z 30 sekund. Czy jest szansa że po tych kilku minutach które sygerujecie , "coś" się uśpi i ten pobór prądu spadnie? Aha radio JVC nowe, podłączone zgodnie ze sztuką, po wyjciu kluczyka ze stacyjki wyłącza się.

                                    Komentarz

                                    • gorzu
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 87

                                      #19
                                      witam, takie pytanko, włożyłem wczoraj aku Centra Futura 72Ah, 760A, dzisiaj sprawdziłem po 10km trasie napięcia na aku i wyszło że przy min poborze (wył. nadmuch, navi, światła etc)
                                      miernik wskazał w granicach 14,0-14,2V, natomiast przy obciążeniu dużym pokazał ok. 13,0V
                                      czy te wartości są prawidłowe, dlaczego nie mam 14,4V? pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • bolek2712
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 32
                                        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        gorzu , Twoje wartości napięcia są prawidłowe ,bo im wyższe obciąrzenie tym większy spadek napięcia,dlatego przy dużym obciążeniu 13v jest wartoscią prawidłową
                                        bolek2712

                                        Komentarz

                                        • gorzu
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 87

                                          #21
                                          no, ale dlaczego bez obciążenia nie mam 14,4, tylko ok. 14,0 (max. 14,2), jest to normalne? :roll: alternator nie doładowywuje?

                                          Komentarz

                                          • bolek2712
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 32
                                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Tak to jest normalne, bo akumulator im mniej naładowany, tym ma niższe napięcie. Pojedz na trasę min.20-30 km, a akumulator dojdzie do napięcia 14,4 lub więcej.
                                            bolek2712

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              #23
                                              gorzu, nie słuchaj tego, bo to nie jest normalne. Bez obciążenia ma być 14,4V a na obciążeniu (światła, klima, radio, dmuchawa) ma być 14,2V (na luzie).

                                              Zmierz napięcie pod obciążeniem jakie występuje na alternatorze tj obudowa a zacisk prądowy B+.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • lookashECL
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 416
                                                • Rapid (NH3)

                                                #24
                                                Panowie beirzcie pod uwagę jakim przyrządem (jakiej klasy miernikiem) jest mierzone napiecie na aku.
                                                Jesli jest to tani miernik z marketu za 20 zł to na pewno ma niższą dokładność pomiaru.
                                                Zeby wiedzieć jakie jest konkretnie napiecie najlepiej podpiac VAG-a.
                                                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                                Komentarz

                                                • obrus
                                                  Elegance
                                                  • 2011
                                                  • 783
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Nie przesadzaj. Aż takiej niedokładności takie mierniki nie mają. Napięcie pod obciążeniem może nieco spaść, ale 13V to raczej za nisko.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...