[O1] Napinacz paska wielorowkowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mcant
    Classic
    • 2010
    • 3

    [O1] Napinacz paska wielorowkowego

    U mnie pomiar dokonano podczas przeglądu 22.10 w Emida Kraków i stwierdzili że jest na granicy, dopiero po przyciśnięciu gościa podał że wyszło 380mm (mój pomiar 360mm). Sprawa trwała ponad miesiąc , a to gość od zgłoszeń gwarancyjnych był na L4 to na szkoleniu itp itd, w końcu przyznano sprężyny BF, 30.11 dokonano wymiany, podczas odbioru usłyszałem tylko że jest w normie...mój pomiar to 385mm
  • Aras
    Ambiente
    • 2008
    • 163
    • Citigo

    #2
    [O1] Napinacz paska wielorowkowego

    Kilka tygodni po wymianie napinacza paska klinowego, urwało koło z pompy wspomagania i narobiło troche bałaganu, nie mówiąc już o kosztach z tym związanych. Mam zatem pytanie (chcę się odpowiednio przygotować do rozmowy z mechanikiem, który spartaczył robote...), czy jest jakakolwiek możliwość regulacji napięcia tego paska na napinaczu? Czy poprostu trafiłem na wadliwą sztukę?

    W razie gdyby było potrzebne:
    O1, 1.9TDI, AHF(110)

    Z góry dziękuje za odpowiedź.
    PZDR

    Aha i czy jest możliwe zakupienie samego koła, czy muszę wymienić całą pompe?

    Komentarz

    • wolas
      Rider
      • 2011
      • 290

      #3
      z tego co mi sie wydaje to ten silowniczek napina pasek, może sie mylę to mnie poprawcie

      Komentarz

      • Aras
        Ambiente
        • 2008
        • 163
        • Citigo

        #4
        nie wiem jak jest zbudowany napinacz w środku, ale podejrzewam że w miejscu zaznaczonym na czerwono jest jakaś sprężyna, która dociska koło do paska, a siłownik niweluje jedynie drgania i "dociska" z drugiej strony. Mylę sie? Może siłownik dodatkowo dociska... Czy jest jakakolwiek możliwość regulacji... o to mi chodzi
        Załączone pliki

        Komentarz

        • Krzycho-63
          Rider
          • 2007
          • 628
          • Superb II (3T4)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez Aras
          Kilka tygodni po wymianie napinacza paska klinowego, urwało koło z pompy wspomagania i narobiło troche bałaganu
          Myślę,że to raczej nie miało nic wspólnego.
          Zamieszczone przez Aras
          napinać napina, ale czy jest jakakolwiek możliwość regulacji... o to mi chodzi
          Brak możliwości regulacji napięcia.Amortyzator tłumi drgania z paska wielorowkowego.
          Skoda Superb II Ambition
          2.0 TDI CR 170 KM

          https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

          Komentarz

          • Aras
            Ambiente
            • 2008
            • 163
            • Citigo

            #6
            Czyli wadliwy towar, przed wymianą nic się nie działo, nie huczało, nie piszczało, jedynie tzw. "grzechotnik" przeszkadzał, po dociśnięciu siłownika grzechotanie ustąpiło, więc padło na wymiane napinacza. No nic, trzeba będzie reklamować napinacz... Dzięki za szybką odpowiedź

            Komentarz

            • parasite
              L&K
              • 2011
              • 1368

              #7
              Jakiej firmy był napinacz? Też muszę się wziąć za jego wymianę to przynajmniej będę wiedział którego producenta unikać.
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz

              • Aras
                Ambiente
                • 2008
                • 163
                • Citigo

                #8
                Jakaś chińszczyzna i dlatego nie polecam na takich rzeczach oszczędzać! Teraz wiem, INA albo RUVILLE, troszke więcej zapłacić i też jeździć bez problemów.

                Komentarz

                • Krzycho-63
                  Rider
                  • 2007
                  • 628
                  • Superb II (3T4)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Aras
                  No nic, trzeba będzie reklamować napinacz...
                  Myślę,że napinacz jest sprawny.Sprawdź czy przypadkiem pompa nie posiada luzów lub się nie zaciera.To mogło spwodować usterkę.
                  Skoda Superb II Ambition
                  2.0 TDI CR 170 KM

                  https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                  Komentarz

                  • Aras
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 163
                    • Citigo

                    #10
                    Zamieszczone przez Krzycho-63
                    Zamieszczone przez Aras
                    No nic, trzeba będzie reklamować napinacz...
                    Myślę,że napinacz jest sprawny.Sprawdź czy przypadkiem pompa nie posiada luzów lub się nie zaciera.To mogło spwodować usterkę.
                    Nie, myśle, że to wina "żółtego" napinacza (też kosztował połowe naszego EU). Naprawde, wcześniej było OK. Za mocno dociskał pasek, na kole widać opiłki, jakby coś szlifowało, a wcześniej tego nie było

                    Komentarz

                    • petras
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 171
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez parasite
                      Jakiej firmy był napinacz? Też muszę się wziąć za jego wymianę to przynajmniej będę wiedział którego producenta unikać.
                      radzę się szybko wziąć za tą wymianę
                      u mnie ostatniego lutego posypał się napinacz, sprzęgło alternatora, rolka pośrednia, koszt 700zł

                      świerkotało od pewnego czasu i szczerze mówiąc odwlekałem naprawę, nagle coś pierdykło i poszłoooo

                      teraz po wymianie cisza ale też pustka w portfelu

                      Komentarz

                      Pracuję...