[O1] Problem z hamulcem z tyłu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek0020
    Classic
    • 2011
    • 20

    [O1] Problem z hamulcem z tyłu

    Gratulacje dla całej Rodziny!Wszystkiego dobrego
  • Piotrek-Piła
    Drive
    • 2010
    • 91

    #2
    [O1] Problem z hamulcem z tyłu

    Witam
    Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
    Parę dni temu pojechałem na przegląd i okazało się, że z tylu z mojej O1 nie ma hamulców z prawej strony. Zdjąłem z prawej strony bęben, wszystko było mokre od płyny hamulcowego, więc wymieniłem cylinderek. Nie byłem pewien jak założyć jedną sprężynę to z zdjąłem bęben z lewej strony aby zobaczyć jak lecą sprężynki. Nic więcej tam nie robiłem. Parę dni po wymienia cylinderka, pojechałem na stację diagnostyczną aby sprawdzić hamulce. Okazało się, że z prawej strony hamulec jest bardzo dobry, a z lewej, gdzie nie było nic robione, hamulce słaby, gdzie parę dni wcześniej był bardzo dobry.
    Zdjąłem bęben z lewej strony, okazało się, że wszystko jest suche, cylinderek działa, szczęki mają jakieś 2-3mm, odpowietrzyłem wszystkie koła a hamulec nożny jest słabiutki. Dodam, że grubość szczęk z prawej strony jest mniejsza niż z lewej.
    Może ktoś mi pomóc w tym problemie.
    Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

    Komentarz

    • flyski
      Ambiente
      • 2006
      • 153
      • Octavia I (1U2)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Re: Problem z hamulcem z tyłu

      Zamieszczone przez Piotrek-Piła
      grubość szczęk z prawej strony jest mniejsza niż z lewej.
      Najrozsądniej byłoby wymienić szczęki (czy okładziny - nie wiem co tam się wymienia) z obu stron i sprawdzić bębny czy nie ma różnic w zużyciu (ranty) i ewentualnie przetoczyć / wymienić. Dopiero wtedy sprawdzić skuteczność na obu stronach.
      [O1 - 2.0 AQY silver ]
      [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        A regulację zrobiłeś :?: tam jest taki klinik który należy wyregulować po założeniu bębna tylko z wyczuciem żeby nie zablokować koła ewentualnie linką ręcznego
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • Piotrek-Piła
          Drive
          • 2010
          • 91

          #5
          Ręczny jak pociągnę mocno do samego końca to jest OK.
          tomus7 - o jaki klinik ci chodzi?
          Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Zamieszczone przez Piotrek-Piła
            o jaki klinik ci chodzi?
            do regulacji wstepnej odległości pomiędzy szczęką a bembnem .Zdejmiesz koło otwór od szkilki w najwyższe połozenie i śrubokręt w otwór parę ruchów w lewo lub prawo tak by bemben obracał się z delikatnym oporem druga strona to samo i powinno być OK
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • Piotrek-Piła
              Drive
              • 2010
              • 91

              #7
              tomus7, czy masz na myśli mechanizm samoregulacji szczek?
              Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez Piotrek-Piła
                tomus7, czy masz na myśli mechanizm samoregulacji szczek?
                :diabelski_usmiech
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • Piotrek-Piła
                  Drive
                  • 2010
                  • 91

                  #9
                  tomus7, dzieki za informacje, sprawdzę to.
                  Z tego co pamiętam to samoregulacja, po obu stronach jest ustawiona na takim samym poziomie, a z lewej nie mam hamulcy.
                  Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    trzy pozycje wyzej :wink:
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • Piotrek-Piła
                      Drive
                      • 2010
                      • 91

                      #11
                      tomus7, zdejme dzisiaj kolo, i sprobuje sie pobawic samoregulacja
                      Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                      Komentarz

                      • flyski
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 153
                        • Octavia I (1U2)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Samoregulacja jak nazwa wskazuje powinna się sama po kilku depnięciach wyregulować.
                        [O1 - 2.0 AQY silver ]
                        [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                        Komentarz

                        • Piotrek-Piła
                          Drive
                          • 2010
                          • 91

                          #13
                          tomus7, poruszalem samoregulacja ale to nic nie pomoglo

                          Wczoraj rano odpowietrzylem hamulce jeszcze raz, zaczynając od przodu lewej strony. Na podnosniku po nacisnieciu hamulca kolo z tyłu z lewej strony stawało "dęba" pojezdzilem pare godzin, pojechał na stacje diagniostyczna i okazało sie ze mam nadal słaby hamulec, sprawdziłem pożniej na podnosniku w garazu i okazało się zę kolo juz nie staje deba
                          dodam jeszcze ze troszke wczoraj wieczorem dziwnie zachowywal mi sie pedal hamulca, przycisnalem do pewnego momenty - byl juz opor, pozniej okazalo się że jeszcze moge bardzo mocno dosnac i wtedyhamulce braly mocniej
                          Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                          Komentarz

                          • roLLo
                            L&K
                            • 2008
                            • 1063
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez flyski
                            Samoregulacja jak nazwa wskazuje powinna się sama po kilku depnięciach wyregulować.

                            Z tego co się napratrzyłem to praktycznie jakby to nie działa tak jak powinno i zawsze trzeba wkrętakiem podregulować.

                            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                            Komentarz

                            • krisoctav
                              Rider
                              • 2008
                              • 417

                              #15
                              zacznij od wymiany całego płynu hamulcowego będziesz miał pewność że jest oki a odpowietrzenie nie daje wymiernego efektu
                              jeśli po tym nie będzie dobrego hamulca pozostaje wymiana drogiego cylinderka pewność że będą dwa nowe i wykluczenie niesprawności
                              później zostaje wymiana szczęk w ostateczności bębnów zmierz ich parametry ja musiałem w swojej poprzedniej octavi wymienić bo wyszły poza normę aż o 1 milimetr jeśli pomimo tego nadal nie będzie oki co by było nierealne to pozostaje pompa hamulcowa najdroższy element

                              średnica bębna hamulcowego wew to 230 mm a max 231,5 mm jeśli mieścisz się w tym przedziale to odpada wymiana jak masz poza 231,5 to bębny do wymiany

                              [ Dodano: Sob 31 Mar, 12 20:24 ]
                              parametry
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • Piotrek-Piła
                                Drive
                                • 2010
                                • 91

                                #16
                                Zdjąłem wczoraj jeszcze raz beben, zszedł bez problemu.
                                Okazało się, że cylinderek zaczyna dopiero reagować za 2-3 naciśnięciem pedału.
                                Podejrzewam, że jest układ nie odpowietrzony.

                                Dziwi mnie jednak fakt, że w piątek, po porannym odpowietrzaniu bylo wszystko ok.
                                Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                                Komentarz

                                • tomus7
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1896
                                  • Peugeot

                                  #17
                                  trzeba więc pomóc regulując tak jak pisałem i co potwierdził roLLo
                                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                  Komentarz

                                  • kabanos
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 4544
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    Musisz dobrze odpowietrzyć cały układ. Mam nadzieję, że nie zapowietrzyłeś pompy hamulcowej. Czy odpowietrzałeś wszystkie koła zaczynając od prawego tylnego, następnie lewe tylne, prawy przód i lewy przód. Ja jak wymieniałem cylinderek w poprzednim aucie to odpowietrzyłem tylko tył, a okazało się że jakimś cudem zapowietrzył się również przód i dlatego były jaja z hamulcami.

                                    >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                    Komentarz

                                    • krisoctav
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 417

                                      #19
                                      proponuję tak jak wcześniej wymienić cały płyn i będziesz miał pewność co do jakości wydatek mały

                                      Komentarz

                                      • Piotrek-Piła
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 91

                                        #20
                                        Odpowietrzylem caly uklad, pedal byl twardy i kola wszystkie hamowaly, a po paru godzinach pedał stal sie miekki i kolo lewe tylne nie chce hamowac, czy ponowne odpowietrzenie cos da, czy trzeba szukac nieszczelnosci

                                        [ Dodano: Pią 06 Kwi, 12 22:19 ]
                                        Wymieniłem cylinderek, płyn hamulcowy (K2 - dot4), samoregulacje, odpowietrzyłem w serwisie i teraz mam niski pedał a hamulec tylnego lewego koła bierze przy pierwszym przyciśnieciu bierze dobrze, przy kolejnych z opoznieniem.
                                        Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434

                                        Komentarz

                                        Pracuję...