cieknie olej z korka misy olejowej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zygiaga
    Classic
    • 2011
    • 30

    cieknie olej z korka misy olejowej

    shado, "7" są w benzynkach, no chyba, że kupisz RSa tam obojętnie od silnika jest zawsze "6" :wink:
  • 13karolss
    Ambiente
    • 2010
    • 199

    #2
    cieknie olej z korka misy olejowej

    witam wszystkich,przyszedl czas na wymiane oleju juz poraz 3 od momentu kiedy jestem posiadaczem mojej igly, i tym razem sam chcem wymienc filtr oleju oraz sam olej, problem w tym ze z tego korka od misy olejowej na dole puszcza olej nie to ze duzo, ale na oslonie dolnej silnika zawsze robi sie mala plamka co jakies pol roku jak ją odkrecam zeby zobaczyc czy nic sie niedzieje, mam pytanie czy mozna jakos to uszczelnic: podkładką, uszczelką czy niewiem czym ?? sylikon to pewnie odpada! kolega mi mowil ze nowy korek zupic,a skolei tesciu dowalil ze jak gwint w misce lekko uszkodzony to nowa sruba nic nieda ehh
    karol - człowiek który zostal papierzem

    Komentarz

    • dziadekk
      Rider
      • 2011
      • 355
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Tak się zdarza w aluminiowych miskach po iluś tam spustach i solidnym dokręcaniu korka. Jest taki patent, niedrogi z nagwintowaniem na wiekszy gwint w misce i wkręceniem na klej tulejki z gwintem zewnętrznym i wewnętrzntm pod korek spustowy. Chyba lepiej w warsztacie, bo gwintowniki kleje.

      Komentarz

      • kapi
        L&K
        • 2009
        • 1174
        • Fabia combi

        #4
        możesz przegwintować na większy rozmiar - ale 100% gwarancji nie ma.
        ja w Fabii z M14 fabrycznego "przeszedłem" na M16 ale ciekł, bo był lekko pod kątem zrobiony i uszczelka nie dolegała jak należy. później juz korek na klej był wkręcany każdorazowo i było ok.
        OII sprzedana


        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

        Komentarz

        • luks
          Ambiente
          • 2009
          • 240

          #5
          książka mówi co by wymieniać te śrubę raz po raz
          skoda
          fuckyeah!

          Komentarz

          • kudłaty78
            Ambiente
            • 2011
            • 148

            #6
            Ja miałem tak samo jakkapi, i w końcu kupiłem nową miskę110zł+masa uszczelniająca 20zł i problem znikł.
            Octavia IIFL Ambiente
            Octavia I FL L&K

            Komentarz

            • sas2109
              Drive
              • 2011
              • 80

              #7
              Po wymianie przesmaruj silikonem w tubce czy czymś takim, często używane zamiast uszczelki miski olejowej i do następnej wymiany masz spokój. Powtarzaj za każdym razem, chyba najłatwiejsze wyjście.

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                a podkładka miedziana to gips? Podda sie łatwo i powinna wystarczyć.

                Komentarz


                • #9
                  jak wyciek niewielki to sprobuj narazie zmienic podkladke i ona raczej nie jest miedziana, to inny twardszy material. Jesli dalej bedzie sie tak dzialo to przegwintowac na wiekszy gwint jak ktos juz napisal. Po ilus tam wymianach czasem lubi sie zdarzyc ze kapie. ja ostatnio wymienialem i balem sie ze gwint zjechalem bo ciezko odkrecal sie na calej dlugosci, ale jest ok. Przyswiec i obejrzyj dokladnie gwint w misce bo raczej na korku nie zniszczysz, jak jest ok to jak pisalem podkladke sprobuj zmienic.

                  Komentarz

                  • richi9
                    Rider
                    • 2011
                    • 427

                    #10
                    zazwyczaj podkładka pomaga , powinno sie ja wymieniac za kazdym razem gdyż sie prasuje by dolegać...

                    Komentarz

                    • Siemion
                      Drive
                      • 2008
                      • 63
                      • Volkswagen

                      #11
                      Re: cieknie olej z korka misy olejowej

                      Zamieszczone przez 13karolss
                      witam wszystkich,przyszedl czas na wymiane oleju juz poraz 3 od momentu kiedy jestem posiadaczem mojej igly, i tym razem sam chcem wymienc filtr oleju oraz sam olej, problem w tym ze z tego korka od misy olejowej na dole puszcza olej nie to ze duzo, ale na oslonie dolnej silnika zawsze robi sie mala plamka co jakies pol roku jak ją odkrecam zeby zobaczyc czy nic sie niedzieje, mam pytanie czy mozna jakos to uszczelnic: podkładką, uszczelką czy niewiem czym ?? sylikon to pewnie odpada!

                      Najpierw spróbuj wymiany samej podkładki/ uszczelki, jeśli nie pomoże, to dokładnie odtłuść korek wkręcony w miskę, silikonem go zaklej i powinno być OK. U mnie wytrzymywało 15kkm między zmianami oleju i było suchutko.

                      Siemion
                      "Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."

                      Komentarz

                      • K_Popiel
                        Rider
                        • 2010
                        • 608

                        #12
                        Kup nowy korek z podkładką i wymień:



                        zacznij od najprostszych rozwiązań, na gwintowanie lub wymianę miski przyjdzie czas
                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                        ------------------------------------------------------

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #13
                          Można też uszczelnić korek taśmą teflonową

                          Komentarz

                          • tomus7
                            RS
                            • 2010
                            • 1896
                            • Peugeot

                            #14
                            13karolss
                            Zamieszczone przez K_Popiel
                            zrób tak jak pisze kolega u mnie pomogło
                            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                            Komentarz

                            • 13karolss
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 199

                              #15
                              dzieki za wszystkie podpowiedzi fakt wczoraj popoludniu wymienilem olej oraz nowy korek z uszczelka ktora jest fabrycznie wmontowana w korek od misy olejowej - koszt 6 zl w ASO, dokrecilem nawet chyba nie na maksa bo jakos sie balem jeszcze mocniej dokrecac a mialem przeczucie ze moglem na hama krecic i krecic, ale dzis popoludniu wjechalem sobie na kanal zeby obadac sytuacje, no i jest okej sucho i bez przeciekow zadnych, hmm wlalem 4L a na bagnecie wyszlo ze na maxa jest olej :/ to tylko taka boloczka-dzieki i pozdrawiam najprostsze rozwiozanie okazalo sie dzieki bogu najlepsze
                              karol - człowiek który zostal papierzem

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez 13karolss
                                hmm wlalem 4L a na bagnecie wyszlo ze na maxa jest olej :/ to tylko taka boloczka
                                rozgrzac trzeba troche silnik i spuscic az bedzie tylko troszke kapac, filter wymienic i zalac olejem, mi 4 weszla odrazu i tez niby bylo pod maks, po odpaleniu filtr zassa i dolewamy, jak spusciles olej dosc dokladnie to jeszcze wejda ze 3 sety chyba. Mniej wiecej tyle wlalem, wiadomo ze zawsze cos zostanie starego, ale ponad 4 litry musisz wlac.

                                [ Dodano: Czw 29 Mar, 12 21:43 ]
                                zreszta co ja bede staremu chlopu gadal

                                Komentarz

                                • 13karolss
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 199

                                  #17
                                  heh wiem czytalem o tym i sie przygotowalem, 4 weszla i max, mozliwe ze wina w misie lezy bo troche pogieta od sporu jest po tej zimie i w taki sposob ze chyba tam musial stary olej zostac w rogu po drugiej stronie od korka, dzieki bogu ze nie pekla :P ale pewnie nastepne spotkanie z czyms twardym i bedzie kaput drugi raz jak bede wymienial to chyba przod jeszcze lewarkiem podniose :P i poczekam z pol godzinki co najmniej :diabelski_usmiech
                                  karol - człowiek który zostal papierzem

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    no to moze byc powod, a lewarek to nie glupia mysl

                                    Komentarz

                                    • tomus7
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1896
                                      • Peugeot

                                      #19
                                      Golas27,
                                      http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/124
                                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                      Komentarz

                                      • richi9
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 427

                                        #20
                                        Nigdy wszystkiego nie zlejesz na przewodach smarujacych turbine bedzie olej , w kanałach olejowych . w wale korbowym też zostaje i tak sie zbiera...

                                        Komentarz

                                        Pracuję...