Nie równa praca po odpaleniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • GREEG
    Classic
    • 2013
    • 1

    Nie równa praca po odpaleniu

    Zamieszczone przez conan
    ...Czy tak ciężko wykupić ochrone zniżek na AC ?
    I jeszcze zabezpieczenie przed utratą ochrony zniżek na AC ... a potem plasterek kiełbasy po kromce przesuwac aby starczył do końca
  • PioteR156
    Classic
    • 2011
    • 16

    #2
    Nie równa praca po odpaleniu

    Witam.

    Mam problem z moim autkiem, zaraz po odpaleniu po dłuższym postoju silnik nie równo pracuje i troszkę przydymi tak jakby nie pracował na wszystkie cylindry (to trwa chwilkę, jakoś do 5 sek). Świece sprawdzałem, wszystkie grzeją. Jaka może być jeszcze przyczyna?

    I mam jeszcze dodatkowe pytanie, zbliża mi się zmiana oleju, mam zalany mobil 10w40, czy dalej lać mobila czy może castrola magnateca10w40?

    Silnik ASV.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • 4x4BKF
      L&K
      • 2010
      • 1279

      #3
      Przyczyn może być kilka:
      - opadanie paliwa na jednym z wtryskiwaczy - czyli przez pierwsze kilka chwil pracy może być lekko zapowietrzony i nie dawac takiej ilości paliwa jaka powinien
      - zuzycie jednego z wtryskiwaczy - końcówka już nie rozpyla tak dobrze paliwa przez co zapłon na zimnym silniku jest utrudniony
      - slabsze ciśnienie wtrysku na danym wtryskiwaczu
      - ogólne zużycie silnika
      Moja rada - nie przejmowac się. U mnie pojawiały się takie objawy ale ustąpiły po wymianie filtra paliwa przy okazji kompleksowej obsługi auta.
      4x4

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        lej motula
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • PioteR156
          Classic
          • 2011
          • 16

          #5
          Motul najlepszy?

          Kiedyś byłem na diagnostyce i sprawdzali mi korekcje na wtryskiwaczach i mówili że są książkowe. Było bodajże na poszczególnych 0,04 w maksie.

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            #6
            Zamieszczone przez alxxx
            lej motula
            i koniecznie 5w40, a nawet 0w40.
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • makog
              Rider
              • 2010
              • 345

              #7
              Panowie ale jest piekny temat jaki olej do TDi moze tam podyskutujcie o oleju dla kolegi. Jesli chodzi o nie rowna prace po odpaleniu to na poczatek proponuje sprawdzic, najlepiej z kims, czy zaraz po odpaleniu po dluzszym postoju nie pojawia sie banki powietrza w przewodach od filtra do pompy wtryskowej.
              http://www.wimeb.markomp.net
              Już nie moja Skodzina
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

              Komentarz

              • PioteR156
                Classic
                • 2011
                • 16

                #8
                Bańka powietrza się pojawia w najwyższym punkcie w tym przezroczystym przewodzie.

                Tylko nie mam pojęcia skąd ona się tam może brać?

                Komentarz

                • makog
                  Rider
                  • 2010
                  • 345

                  #9
                  to ze po dluzszym postoju postoju pokazuje sie tam mala banka powietrza to normalne, ale sprawdz czy jak juz odpalisz nie leca jeszcze banki powietrza, najlepiej niech ktos odpala a ty obserwuj ten przewod czy nie leci powietrze, albo cos w rodzaju piany.
                  http://www.wimeb.markomp.net
                  Już nie moja Skodzina
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                  Komentarz

                  • PioteR156
                    Classic
                    • 2011
                    • 16

                    #10
                    Ok, postaram się to sprawdzić przy najbliższej okazji. A powiedz co w razie takiego objawu robić?

                    Komentarz

                    • makog
                      Rider
                      • 2010
                      • 345

                      #11
                      szukac przyczyny, byc moze jest nieszczelnosc na filtrze paliwa.
                      http://www.wimeb.markomp.net
                      Już nie moja Skodzina
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Jeszcze jedna opcja to padnięta świeca żarowa lub świece przez co będzie poddymiał i silnik nie równo będzie pracował wlasnie przez około 5 sek
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • makog
                          Rider
                          • 2010
                          • 345

                          #13
                          Piramida, ale kolega w pierwszym poscie napisal wyraznie ze swiece sprawdzone i sprawne.
                          http://www.wimeb.markomp.net
                          Już nie moja Skodzina
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez makog
                            Piramida, ale kolega w pierwszym poscie napisal wyraznie ze swiece sprawdzone i sprawne.
                            ops:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • PioteR156
                              Classic
                              • 2011
                              • 16

                              #15
                              Filtry już dwa zmieniałem w ostatnim półroczu, jeden mi zamarzł przy -26 stopniach. A wycieku na przewodach nigdzie nie widać.

                              Sprawdzę jeszcze te pęcherze przy odpalaniu.

                              Komentarz

                              • lukas_jg
                                Rider
                                • 2012
                                • 600
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                PioteR156, mam u siebie to samo. Sprawdź wężyk idący od filtra paliwa do pompy. Na samym początku gumowa rura łączy się z takim plastikiem przeźroczystym. Tam może być nieszczelność. (powstają one przy wymianie właśnie filtra paliwa ponieważ trzeba tym wężykiem trochę tam manewrować - zużycie materiału.
                                Daj znać jak dojdziesz do tego co było przyczyną.

                                Ja u siebie dodatkowo wymieniłem świece żarowe bo jedna była padnięta.
                                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                Komentarz

                                • bilakilla1
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 8

                                  #17
                                  U mnie też te samy objawy Musze się do jakiegoś mechaniora przejechać chyba...

                                  Komentarz

                                  • lukas_jg
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 600
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #18
                                    bilakilla1, od kiedy masz takie objawy i co w międzyczasie robiłeś przy aucie ?
                                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                    Komentarz

                                    • PioteR156
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 16

                                      #19
                                      Patrzyłem na ten wężyk, nawet go zaizolowałem dla wykluczenia zaciągania powietrza w miejscu połączenia gumy z plastikiem, ale nic to nie zmieniło.

                                      Komentarz

                                      • lukas_jg
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 600
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Mi przy "lewym powietrzu" tak odpalał: http://www.youtube.com/watch?v=z0SEHJFnjXQ
                                        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                        Komentarz

                                        • PioteR156
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 16

                                          #21
                                          Nie, to u mnie nie ma takiego efektu. Odpala po dwóch obrotach silnika.

                                          [ Dodano: Pon 23 Kwi, 12 21:50 ]
                                          Tak jak patrzałem na Twoje filmiki powyżej to odpala podobnie jak Tobie przy ujemnej temperaturze.

                                          Jak jest cieplej to jest lepiej, chodź też nie zawsze i nie mam pojęcia od czego to może zależeć, może faktycznie jest jakiś problem z którymś z wtryskiwaczy...

                                          [ Dodano: Sro 25 Kwi, 12 16:28 ]
                                          Wczoraj będąc na zewnątrz pod garażem zaobserwowałem że jak silnik chodzi to w przewodzie czasami pojawiają się pęcherzyki powietrza, to jest normalne? Do tego zauważyłem, że zaraz po zgaszeniu pojawia się większy pęcherz, tak jakby wracał z pompy paliwa, w pompie jest jakiś zaworek zwrotny lub może być tam nie szczelność?

                                          Komentarz

                                          Pracuję...