[O2] Problem z odpowiednim doładowaniem O2 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • milimetr
    Classic
    • 2008
    • 9

    [O2] Problem z odpowiednim doładowaniem O2 1.9 TDI

    Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Pisząc dłuższy postój miałem na myśli już ok 10h. 10h to chyba za krótko na korozję tarcz. Dodatkowo jak wytłumaczyć trochę twardszy pedał podczas takiego hamowania?
  • Doba
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 357
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    [O2] Problem z odpowiednim doładowaniem O2 1.9 TDI

    Koledzy proszę o pomoc, sugestie, porady w związku z ciągłym problem doładowania.

    Pacjent to 1.9 TDI BXE
    Problem występował na starym turbo oraz na zmienionej niedawno innej sprężarce, występuje przede wszystkim na niższych biegach, 1,2,3 przy dodawaniu gazu szczególnie z niskich obrotów, np. jak do robienia logów. i następuje spadek ciśnienia doładowania w zakresie obrotów 2100-2400. Nie da się go w żaden sposób zniwelować...

    Natomiast jeśli przyśpieszamy na 4 lub z wyższych obrotów np. 1800 to tego zjawiska praktycznie nie ma.

    Turbo wymienione, wszystkie podciśnienia, gruszki, przewody sprawdzone manometrem, moduł zaworów ciśnieniowych podmieniany.
    Cuda na kiju sprawdzane i brak już jest pomysłu....



    LOGI
    MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

    Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


    # # # # # # # # # # #

    Moja O2
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      masz za wyregulowana sztange jest za krótka wydłuz ja o 1-2 obroty i geometria sie lekko przycina . sprawdz san przepustnicy bo to ona odpowiada za ten spadek cisnienia .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Doba
        Rider
        S_OCP Member
        • 2007
        • 357
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez german81
        masz za wyregulowana sztange jest za krótka wydłuz ja o 1-2 obroty i geometria sie lekko przycina . sprawdz san przepustnicy bo to ona odpowiada za ten spadek cisnienia .
        Regulacja sztangi nie ma tu nic do rzeczy , przy jej regulacji przesuwa się liniowo dany problem, czyli np na większe ciśnienia doładowania, lub niższe ciśnienia doładowania.

        Zacięte kierownice też odpadają, ori turbo miało je oki, a założone dziś tubro to igiełka bez problemów z doładowaniem.
        MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

        Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


        # # # # # # # # # # #

        Moja O2
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          tak jak napisałem sprawdz przepustnice czy sie czasem nie przycina .na próbe mozesz odłoczyc przepustnice i zrobic logi .przepustnica w twoim silniku nie słuzy tylko jako kalpa gaszenia w dolnym zakresie obrotów sie przymyka by turbo szybciej wstało i przez przymkniecie zwieksza sie moment obrotowy przepustnica sie otwiera całkiem w ok.2500 obr .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • Doba
            Rider
            S_OCP Member
            • 2007
            • 357
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            german81, Dzięki za wskazówkę, na początku wywalę całkowicie klapę i egr aby to wszystko wyeliminować.

            A po odłączeniu klapy logi wyglądają tak:

            http://vaglog.rtnet.pl/doba_83659.html - i tu jest widoczny problem z doładowaniem pomiar na 3 biegu.

            MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

            Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


            # # # # # # # # # # #

            Moja O2
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              w 2 logu jest wyrazna poprawa .pamientaj ze producent dopuszcza róznice cisnienia wykonanego o 150 mbar +/- od wartosci zadanej
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • Doba
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 357
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Teraz dla porównania wszystko w jednym i na jednym sofcie.

                3 bieg klapa ON : Log (0 - 003,010,011)

                3 bieg klapa OFF: Log (0 - 003,010,011)

                4 bieg klapa ON: Log (0 - 003,010,011)

                4 bieg klapa OFF: Log (0 - 011)
                MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                # # # # # # # # # # #

                Moja O2
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  1. Czy ten samochod ma seryjną sprezarke ?
                  2. Te softy to masz rozne czy są robione jakies korekty ?
                  3. Jak zachowuje się regulacja doladowania na seryjnym programie ?
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • Doba
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 357
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    1. Czy ten samochod ma seryjną sprezarke ?
                    2. Te softy to masz rozne czy są robione jakies korekty ?
                    3. Jak zachowuje się regulacja doladowania na seryjnym programie ?
                    1. teraz siedzi sprężarka asz - dlatego w pierwszym poście różne ciśnienia doładowania
                    2. w ostatnim poscie sa te same softy tylko różnia się odłączeniem klapy gaszacej
                    3. regulacja doładowania nie reagowała na seryjnej sprężarce w żaden sposób, tylko liniowo przesuwało się na inne ciśnienia doładowania np. podwyższone o 0.2 bara w dół lub góre, ale ten spadek ciśnienia przy ok 2400 obr i problem z ustabilizowaniem go później był na starej sprężarce i na nowej.
                    MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                    Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                    # # # # # # # # # # #

                    Moja O2
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Na najlepszej "konfiguracji" wykonaj logi na 3 biegu - 011,010,008,004, 003 i 001
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • Doba
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 357
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        No i próbach regulacji gruszki - wynik jest prosty ciągły zanik doładowania powyżej 2600 obrotów. Wydłużanie sztangi jak mówiliście pogarsza wręcz efekt...



                        1 obr wydłużenie, klapa off - Log (0 - 003,010,011)

                        2 obr. wydłużenie klapa off Log (0 - 003,010,011)

                        1 obr skrócenie, klapa off Log (0 - 011)

                        stan neutralny , klapa ON - Log (0 - 003,010,011)
                        MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                        Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                        # # # # # # # # # # #

                        Moja O2
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Wydaje się ze najlepiej jest w stanie neutralnym.

                          Wykonaj tez logi 008 i 001 bo nie widac czy fura generuje pełną moc.
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • Doba
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 357
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            przemik, tak to się kształtuje:

                            Log (0 - 004)
                            Log (0 - 001,023)
                            Log (0 - 001,004)
                            Log (0 - 001,008)

                            statyczne
                            Log (0 - 013,013)
                            Log (0 - 023)
                            MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                            Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                            # # # # # # # # # # #

                            Moja O2
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Z logów wynika ze fura ciagnie jak przeciąg...
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • Doba
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 357
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                przemik, no jest zdrowo i bezdymnie,, ale ciągle nasuwa się pytanie skąd ten zanik doładowania?????
                                MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                                Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                                # # # # # # # # # # #

                                Moja O2
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                                Komentarz

                                • rumianko
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 160

                                  #17
                                  źle zrobiony program,

                                  turbo wali pod 1,8b.
                                  chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                  Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                  one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                  promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                  Komentarz

                                  • przemik
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1610

                                    #18
                                    E ja wiem... 1,8 to nie ma....
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz

                                    • Doba
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 357
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      rumianko, nie wiem skąd te przekonanie???

                                      W żadnym momencie nie osiągnęła takiego doładowania. Jeśli chcesz to mogę Ci podesłać mod w celu potwierdzenia
                                      MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                                      Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                                      # # # # # # # # # # #

                                      Moja O2
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                                      Komentarz

                                      • rumianko
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 160

                                        #20
                                        masz zakres widzenia map`a do 1,6b

                                        pamiętam moje pierwsze softy w 105km, identycznie dopiero jak włożyliśmy map`a 51c to wyszło szydło z worka.
                                        chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                        Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                        one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                        promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                        Komentarz

                                        Pracuję...