[O1] 1,6 BFQ czy tez tak macie po nocnym odpaleniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Paffcio
    Ambiente
    • 2007
    • 231

    [O1] 1,6 BFQ czy tez tak macie po nocnym odpaleniu

    arkady, w ambiente nie mam niestety trzeba samemu ciągnąc kabelki
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8160
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O1] 1,6 BFQ czy tez tak macie po nocnym odpaleniu

    Z racji, ze juz prawie 7-mcy ganiam 01 i złego słowa nie moge powiedziec na to autko.....ale drazni mnie jedna rzecz - rano jak odpalam autko po nocy do wzrastaja obroty tak mniej wiecej do 1300 i cos tak jakby waliło w wydech. Zima było to sporadycznie, a teraz praktycznie codziennie przy porannym odpaleniu. Pokazuje tez chwilowe spalanie 3,7-4 l/h. - pochodzi troszku i juz jest ok. Przy nastepnych odpaleniach juz ta niedogodnosc nie wystepuje. Raczej nie mozna tu mowic o ssaniu, bo nieraz odpala prawidłowo i wtedy jest 1,5-1,7 i bez tego walenia w wydech :roll:
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • blind_walker
      RS
      • 2010
      • 4533
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      piotrek_os, wydaje mi się, że to przez wilgoć, która jest w układzie wydechowym.
      Wydech tak jakby bulgocze?
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez blind_walker
        piotrek_os, wydaje mi się, że to przez wilgoć, która jest w układzie wydechowym.
        Wydech tak jakby bulgocze?
        hmmmmm ciezko powiedziec czy to bulgotanie.
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • blind_walker
          RS
          • 2010
          • 4533
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          piotrek_os, spróbuj przełączyć samochód, na ostatnie kilometry przed zgaszeniem, na benzynę. U mnie, mimo że inny samochód i silnik, ale z gazem, wydech lekko bulgocze i też przez kilka chwil trzyma nieco wyższe obroty po porannym odpaleniu.
          mkII 20VT (600h worked)
          Roooooomster

          Komentarz

          • speede
            Ambiente
            • 2007
            • 248

            #6
            tak ma być. Nie ma co się przejmować.

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez speede
              tak ma być. Nie ma co się przejmować.
              tez u Ciebie to występuje?
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • dontak
                Rider
                • 2008
                • 586
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                U mnie jest tak samo. Wydaje mi się że wydech wyrzuca nadmiar wody która się tam zgromadziła. Na początku strasznie mnie to irytowało ale się przyzwyczaiłem. TTTM.
                OIII 1.2 TSI 105 KM

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  dontak, i ten wzrost spalania chwilowego tez u Ciebie wystepuje?
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • dontak
                    Rider
                    • 2008
                    • 586
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    Co do spalania to Ci nie odpowiem bo nie mam komputera ale obroty rosną do około 1200- 1300 także pewnie i spalanie wzrasta.
                    OIII 1.2 TSI 105 KM

                    Komentarz

                    • neoXs
                      Rider
                      • 2010
                      • 555

                      #11
                      Zamieszczone przez blind_walker
                      piotrek_os, spróbuj przełączyć samochód, na ostatnie kilometry przed zgaszeniem, na benzynę. U mnie, mimo że inny samochód i silnik, ale z gazem, wydech lekko bulgocze i też przez kilka chwil trzyma nieco wyższe obroty po porannym odpaleniu.
                      Mam dokładnie to samo i zauważyłem, że wydech po prostu wyrzuca z siebie wodę (normalne przy LPG). Jak auto postoi 2 dni bez jazdy to tego w ogóle nie ma bo woda wyparuje przez ten czas. Nie ma co się przejmować

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8160
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        A wydaje mi sie, ze jak auto zostaje np na noc pod chmurka to tej niedogodnosci nie ma. Obroty az tak nie rosna i chwilowe spalanie pod odpaleniu to 1,5-1,7. Wiec to moze i faktycznie tak musi byc :diabelski_usmiech , a ja przewrażlwiony :roll:
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • yarecki
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 130

                          #13
                          Panowie... mam to samo ... ale wg mnie to jest związane z dopompowywaniem powierza przez pompę powietrzna celem szybszego rozgrzania katalizatora ... recyrkulacja spalin i te sprawy ... euro 5 ... ale może niech ktoś bardzie w temacie VAG wypowie

                          Komentarz

                          • piotrek_os
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 8160
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez yarecki
                            Panowie... mam to samo ... ale wg mnie to jest związane z dopompowywaniem powierza przez pompę powietrzna celem szybszego rozgrzania katalizatora ... recyrkulacja spalin i te sprawy ... euro 5 ... ale może niech ktoś bardzie w temacie VAG wypowie
                            masz na myśli to takie "ustrojstwo" po prawej stronie silnika (patrzac na przód autka)
                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                            Komentarz

                            • yogii
                              Drive
                              • 2009
                              • 93

                              #15
                              Chodzi chyba o to :

                              Komentarz

                              • mroko
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 659
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Tak dokładnie chodzi o to ustrojstwo które nazywa się pompą napowietrzania spalin potoczeni zwane "odkurzaczem".
                                Możecie sobie sprawdzić że w czasie dudnienia w tłumik ta pompa właśnie pracuje a jak przestaje pracować to i przestaje dudnić. Wystarczy ją dotknąć ręką i będzie czuć czy pracuje czy nie.
                                piotrek_os, mówiłem Ci przecież o tej pompie :roll: . Nie mam jak tylko sprawdzić tego spalania bo z nocy to żona zawsze pali auto i mi się rzadko zdarza a jak mi się zdarzy to zapominam luknąć ops:
                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                Komentarz

                                • speede
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 248

                                  #17
                                  My tu mamy raczej emisje euro 4. Pompa załącza się w chwili rozruchu zimnego silnika. BFQ ma to do siebie ze praca ta tzw. ssaniu jest troche odczuwalna i slyszalna. Jak przygazujesz to zaraz obroty spadaja i sie normuja. U mnie tez troche popyrchuje w tlumik ale bledow nie ma i tak juz jezdze kilka lat.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...