Tarcze przód skoda octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kinder
    Classic
    • 2014
    • 1
    • Octavia I combi (1U5)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Tarcze przód skoda octavia

    Zamieszczone przez krzynol
    amorki kyaba do 4x4 - wysokie, do celów jak wyżej
    tak, ale nie zwykłe tylko Excel G czyli gazowe.
  • tomekmk
    Classic
    • 2012
    • 1

    #2
    Tarcze przód skoda octavia

    Witam
    W czerwcu tego roku miałem problemy z tarczami przednimi (drgania przy hamowaniu ),więc kupiłem nowe. W sklepie były tylko dwa rodzaje firm raczej nie znanych, ale w każdym razie niemieckie. Po przejechaniu na nich około 5 tyś poczułem ostatnio znowu drgania.Gwałtownie nie hamowałem tyle że jednorazowo pokonać musiałem trasy około tysiąca kilometrów przy słonecznej oraz deszczowej pogodzie.
    Według waszej opinii lepiej jest poszukać używanych oryginalnych tarcz i najwyżej je przetoczyć,czy kupić takiej marki jak Bosh, Brembo,Mikody ATM.
    Na forum znalazłem kilka opinii dotyczącej marki Mikoda . Ale jeśli znowu mam pokonać trasę jednorazową około tyś km i ma się stać to samo to lepiej pewnie będzie kupić nowe oryginalne, bo suma sumaru wyjdzie cenowo podobnie. ( Nowe zakupione tego roku w czerwcu )

    Komentarz

    • Artur73
      Drive
      • 2007
      • 82

      #3
      Oryginalne tarcze u mnie sprawują się bardzo dobrze, przez pięć lat eksploatacji bez problemu.

      Komentarz

      • pablokinah
        Rider
        • 2010
        • 574

        #4
        Mam to samo z tarczami ja wymieniłem na brembo i też mam drgania w sklepie proponował mnie wzmocnione ale kupiłem zwykłe i żałuje bo podobno jest za ciężko i się szybko przegrzewają .
        jakby co posiadam kabel vag

        Komentarz

        • Maro2225
          Ambiente
          • 2007
          • 113

          #5
          Witam. Około 16tys. temu wymieniłem na tarcze + klocki ATE i jestem zadowolony. Poprzednie Brembo zwichrowały się po ok 4tys.km.Pozdrawiam.
          Maro

          Komentarz

          • slavoop
            Classic
            • 2012
            • 6

            #6
            Witam.Podobny miałem problem.Obręcze u mojej to 16 cal,nie wiem jakie u kolegów ww.,ale po pierwszej wymianie tarcz i klocków na "troche" lepsze problem sie pojawił po przejechaniu kilku tys.Nie wymieniałem ich jednak od razu bo problem nie był tak wielki jak w oryginałach.Zjechałem te drugie i kupiłem jeszcze lepsze,które mam do dziś.Oczywiście kupując te ostatnie dostałem zapewnienie,że wytrzymają i oczywiście gwarancję od mechanika.Kolega miał to samo przy 15 calowych-jezdził 2 razy do serw.autoryz. za kazdym razem wymiana tarcz i klocków i zero poprawy.Jakiej firmy założyłem nie poamietam,ale efektu drgania nie ma.Userka częsta świadczy chyba o oszczędzaniu producenta..niestety. Powodzenia.
            slavoop

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #7
              czasem dragania przy hamowaniu świadczą o luzach na zawieszeniu.
              Co do tarcz i klocków ja jeszcze do citroena kupiłem delphi na tył i przód i nie było żadnych kłopotów...

              Komentarz

              • g_jetson
                Classic
                • 2011
                • 32

                #8
                Zamieszczone przez richi9
                czasem dragania przy hamowaniu świadczą o luzach na zawieszeniu.
                Co do tarcz i klocków ja jeszcze do citroena kupiłem delphi na tył i przód i nie było żadnych kłopotów...
                Mam lekki luz na łożysku przednim to może byc przyczyną telepania przy hamowaniu? 5000 km temu wrzuciłem nowe tarcze i po tym dystansie biją nie tak, że nie da się utrzymać kierownicy, ale powyżej 100 km/h wyraźnie czuć na kierownicy? Dziwne, że przez 5000 km po wymianie tarcz było spoko.

                Komentarz

                • mikele4
                  Drive
                  • 2010
                  • 46

                  #9
                  Ja na tarczach trw zrobiłem 2000km i się pokrzywiły. Kupiłem ate (na pierwszy montaż) i jak na razie 5000 km spokój.

                  Komentarz

                  • lolo
                    Classic
                    • 2009
                    • 39

                    #10
                    Ja Mikodę bardzo polecam (kupowałem bezpośrednio na www producenta). Owe tarcze na przodzie mam już 2lata, sprawdzone rok temu na 2 tyś. km autostrady ze średnią prędkością 150 i nie dawno robiłem logi dynamiczne, odcinek był krótki i musiałem mocno hamować, po kilkunastu próbach hamulec zrobił się gumowy i zaczęło śmierdzieć. Tarcze mają się znakomicie, nie ma nawet najmniejszego bicia, jak w pierwszym dniu od założenia.

                    Komentarz

                    • machu
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 147

                      #11
                      Zamieszczone przez Maro2225
                      Witam. Około 16tys. temu wymieniłem na tarcze + klocki ATE i jestem zadowolony. Poprzednie Brembo zwichrowały się po ok 4tys.km.Pozdrawiam.
                      Jeśli chodzi o BREMBO to jest mnóstwo opinii, że jakość produkowanych tarcz znacznie spadła. Ludzie piszą wręcz reklamacje na "bicie" tarcz po paru miesiącach i otrzymują zwrot pieniędzy!
                      Sprzedam czarnulkę...
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1000063

                      Komentarz

                      • zyrafao2
                        Drive
                        • 2013
                        • 75

                        #12
                        luz na przedniej piascie lub luzy w zawieszeniu w tym przypadku mają duże znaczenie, ja posiadam klocki i tarcze BREMBO i nie powiem złego słowa zero bicia itd, nie zapominać że przed montażem jakich kolwiek tarcz wyczyścić dokładnie piastę a dopiero nakładać tarcze

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          zyrafao2, Dobrze piszesz.Przed założeniem nowych tarcz piasta musi być czysta jak łza.Dwa lata temu założyłem tarcze zimmerman,jakoś tak się piszę i klocki ale nie pamiętam nazwy(dobierane do tarcz) i śmigam do dziś.Jestem uczulony na to żeby nie wjeżdzać w kałuże zbyt szybko jak tarcze są gorące b właśnie wtedy można je szybko spieprzyć.
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          • dzony
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 111

                            #14
                            ja jeżdżę na ATE PowerDisc i do tego zwykłe klocki ATE jedne juz takie zdarłem i kupiłem znowu takie same bo jestem zadowolony.
                            "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

                            176Km 343Nm
                            hamulce 312mm przód i 256mm tył

                            Komentarz

                            • roLLo
                              L&K
                              • 2008
                              • 1063
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              dzony, Sam zmieniałes hample ? Gdzie i za ile kupowałeś ATE PD ?

                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                              Komentarz

                              • FishPL
                                Rider
                                • 2012
                                • 296

                                #16
                                Ja już 8 rok śmigam na oryginalnych lecz na jesień będzie czas je wymienić.Wydaje mi się że warto dołożyć parę zł i mieć spokój na długie lata.

                                Komentarz

                                • roLLo
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1063
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  FishPL, Dołożyć te pare złotych do czego ? Do oryginałów czy jakiegoś zamiennika ?

                                  Dopóki jeździłem na jeszcze fabrycznych tarczach to nie wiedziałem co to bicie kierownicy.

                                  Ja z zestawu TRW jestem niezadowolony choć niby wg sprzedawcy nikt ich nigdy nie reklamował ;/

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz

                                  • FishPL
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 296

                                    #18
                                    Zamieszczone przez roLLo
                                    FishPL, Dołożyć te pare złotych do czego ? Do oryginałów czy jakiegoś zamiennika ?
                                    do oryginałów rzecz jasna

                                    Komentarz

                                    • chimek11
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 482

                                      #19
                                      bicie kierownicy to problem systemu hamulcowego FSIII, czyli tarcz 280 mm. problem stary jak świat.

                                      jak ktoś dużo jeździ obciążonym autem i szczegolnie dieslem to ma pokrzywione tarcze już po paru tys km.

                                      wiele razy było poruszane na forum

                                      pomaga tylko wymiana systemu na ATE.

                                      ja zrobiłem już po wymianie 30 tys i mam święty spokoj.

                                      Komentarz

                                      • roLLo
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1063
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        chimek11, Wg mnie jesteś w błędzie jeśli chodzi o to że FS III to problem. Problem leży wg mnie w większości przypadków po stronie błędnego montażu na czym sam się też załatwiłem. A historie z rozgrzaniem tarcz i wjazdem w kałuże to niezła wymówka sprzedawców tarcz. Robiłem eksperyment z wjeżdżaniem w kałuże o głębokości około 6-7 cm z prędkością 45 km/h. Zaraz po tym hamowałem i skręcałem koła i osłona tarczy jest sucha.

                                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                        Komentarz

                                        • chimek11
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 482

                                          #21
                                          kolego,

                                          wytłumacz mi dlaczego problem u mnie znikł po wymianie na większe tarcze 288 mm, 25 mm szer, większy klocek.

                                          to nie moja pierwsza octa. z poprzednim agr tez miałem problemy z tarczami.

                                          zaznaczam że ja zawsze jezdziłem autem załadowanym po dach i w 4, 5 osób.


                                          aktualnie mam zestaw trw tarcze i klocki. od ponad 30 tysnic nie bije itp.

                                          masz racje z tymi kałużami, fajna wymowka dlasprzedawcy.

                                          poprzednie tarcze ate 280 mm skonczyły sie po 2 tys km, 1 trasa do francji, nie spadła nawet 1 kropla deszczu.

                                          teraz się nie przejmuje kałużami,no chyba że ewentualnymi dziurami w nich

                                          Komentarz

                                          • roLLo
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1063
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            chimek11, a co jaki przebieg wymieniasz tarcze ?
                                            Ja fabryczne zmieniłem dopiero po 127 tyś km i jakoś też były średnicy 280mm i bicia nie miały do samego końca a w okresie letnim ciągałem przyczepę z mat budowlanymi ok. 400 kg a zdarzyło się też kilka razy po 700 kg piachu + 2 pasażerów i nigdy przez 127 tyś nie było problemów z tarczami.

                                            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                            Komentarz

                                            • chimek11
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 482

                                              #23
                                              teraz to mam nadzieje że po min 100 tys

                                              Komentarz

                                              • roLLo
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1063
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                chimek11, no oby tak było. A klocki ? Ja już 61 tyś na klockach TRW. Mam wrażenie że są za twarde bo bardzo małe zużycie ich jest w stosunku do tarcz.

                                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                                Komentarz

                                                • chimek11
                                                  Rider
                                                  • 2007
                                                  • 482

                                                  #25
                                                  u mnie już połowa klocka sie zużyła, ale ja po górach jeżdze.

                                                  wydaję mi sie że jednak moje klocki są raczej miekkie, strasznie pylą

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...