Przyspieszenie w 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piociel
    Rider
    • 2010
    • 526
    • Volkswagen

    #26
    Ja swojego czasu też miałem wątpliwości co do przyspieszania w moim TSI. Tylko u mnie to wygląda trochę inaczej. Opisywałem to Tutaj.
    Z barku czasu i chęci spotykania Panów z ASO odpuściłem sobie, mówiąc że TTTM.
    Ja byłbym chętny do porównania jak jeszcze masz ochotę.
    Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
    Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

    Komentarz

    • iFi
      Elegance
      • 2012
      • 906

      #27
      Zamieszczone przez arturo_freestyl
      moj tez ostatnio cos słabo idzie - po prostu człowiek sie przyzwyczaja
      Ty się przyznaj, to na kołkach drewnianych w garażu było

      Przyspieszenie w 1.4 jest jakie jest... Mi chodziło o porównanie. Być może nie mam racji. Szarpanie nadal pozostało - delikatne i nie zawsze. ASO twierdzi, że jest Ok.

      Zamieszczone przez piociel
      Ja byłbym chętny do porównania jak jeszcze masz ochotę.
      Wyślę Ci priva.

      Komentarz

      • arturo_freestyl
        Rider
        • 2010
        • 704

        #28
        Zamieszczone przez iFi
        Zamieszczone przez arturo_freestyl
        moj tez ostatnio cos słabo idzie - po prostu człowiek sie przyzwyczaja
        Ty się przyznaj, to na kołkach drewnianych w garażu było

        Przyspieszenie w 1.4 jest jakie jest... Mi chodziło o porównanie. Być może nie mam racji. Szarpanie nadal pozostało - delikatne i nie zawsze. ASO twierdzi, że jest Ok.

        Zamieszczone przez piociel
        Ja byłbym chętny do porównania jak jeszcze masz ochotę.
        Wyślę Ci priva.
        mierzylem kolegi 1.4 tsi akcelerometrem - zadnego szarpania nie zauwazylem, idzie normalnie - czasy bez spinania ok 9,5/100, najlepszy cos kolo 9,1/100 ale to juz umiejetnosci troche musialem uzyc
        Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
        ET 14,607 - Bemowo 2011
        ET 13,482 - Ryki 2012
        ET 13,014 - Ełk 2013
        ET 12,939 - Ryki 2015
        0-200km/h - 13,2s
        2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

        Komentarz

        • Undziak
          Classic
          • 2010
          • 33

          #29
          zwykłem nie udzielać się za dużo, ale jeśli nie urażę nikogo i skomentuję pewne wpisy to z pewnością będzie z pożytkiem dla wielu:

          Zamieszczone przez iFi
          Ja w swoim samochodzie często doświadczam takiego efektu, że samochód niby idzie ale przy ok 4000obr/min nagle jakby się odtyka i dostaje więcej mocy
          Zamieszczone przez loru
          prześledź sobie ten wykres 1.4 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=61886
          i będziesz wiedział dlaczego tak się dzieje, generalnie kończy się moment a zaczyna max moc.
          Komentarz: Zapewne tutaj Kolega miał na myśli skrót myślowy. Nie ma czegoś takiego jak kończenie się momentu i zaczynaie mocy max. Silnik rozwija moment obrotowy bo takie jest jego zadanie i generuje cały czas moc. Moment wynika ze średniego cisnienia użytecznego (paliwo + doprowadzona ilość powietrza + zapłon). Wykresy z "warsztatowych hamowni podwoziowych" są mało dokładne ale wystarczające dla dość dobrej orientacji. Dobre są z profesjonalnych hamowni silnikowych.

          Zamieszczone przez iFi
          Często czuję coś takiego, że mając np 2000obr/min przy wciśnięciu gazu powiedzmy do połowy auto najpierw rusza mocno po czym czuć że lekko odpuszcza i już tak zostaje... Też coś takiego obserwujecie?
          Zamieszczone przez loru
          przy takim przyspieszaniu na samym początku lekko przeładowujesz turbo więc auto ma więcej mocy a potem to komp redukuje.
          Komentarz: odczucia kierowcy podczas przyspieszania wynikają z charakteru przebiegu krzywej momentu obrotowego i to nie tego podanego wyżej ale "mocy częściowych" (przebieg lini zbliżony ale wartości mniejsze). Podczas przyspieszania nie osiągniemy max. momentu, chyba, że pod górkę jedziemy na 6 biegu. W pewnym zakresie przebieg lini momentu jest w miarę płaski i owszem mapy w sterowniku są tak ustwione aby był limit momentu (około 200 Nm) - jest to po prostu zabezpieczenie przed przeciążenie mechanicznym róznych elementów tzw: Torque Reserve lub zabieg marketingowy. Dlatego z początku auto fajnie przyspiesza a chwile potem osiągi jakby "przygasły" i po pewnej chwili znów wzrastają (brak ograniczenia w momencie obrotowym). Nota bene w moim odczuciu (bynajmniej w moim TSI) kalibraja map sterownika pozostwaia sporo do życzenia (lub regulacja innych elementów).

          Zamieszczone przez micho_m
          Dopiero po ok 2-3 sekundach zaczal w miare ciagnac.
          Zamieszczone przez loru
          układ ma pewną bezwładność i trzeba się z tym nauczyć jeździć, zanim turbo napompuje cały dolot + chłodnicę odpowiednim ciśnieniem to chwilka mija, lepiej te wyprzedzanie rozpocząć z większą ilością obrotów, wtedy turbo dziura jest mniejsza.
          Komentarz: Praktyczna uwaga b. dobra. Bezwładność obecnych silników turbodoładowynych jest i tak mniejsza jak poprzedników (mniejsza średnica turbiny) ale swoje trzeba odczekać żeby turbina się "rozpędziła". Ważna jest pr obrotowa turbiny a ta wynika po prostu z ilości gazów (przepływ gazów zalezy od ilości spalonego paliwa i powietrza) a mozna to uzyskać nie tylko przy wysokich pr. obrotowych silnika ale także przy niskich pod warunkiem większego obciążenia silnika (podjazd pod górkę).

          Przepraszam jeśli uraziłem sposobem podejścia to tematu ale chciałem może bardziej teoretycznie rozwiać watpliwosci.

          Komentarz

          • irekk
            L&K
            • 2011
            • 1093
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30

            Komentarz

            • LUKI
              RS
              • 2005
              • 5776

              #31
              iFi, mam to samo :!:

              efekt karetki, momentami nie ma mocy, etc

              dodatkowo jak chce dopierdolić do pieca 1 do czerwonego 2 do czerwonego i jeb pierdolniecie nie ma mocy

              muszę wyłączyć i włączyć silnik i znów jest ok - na zegarach nic nie wyskakuje

              dziś wizyta w ASO u mojego Magika i oczywiście SKODA Polska ma przygotowane TPI dla turbo w CAXA

              O2FL
              08.2010
              36k km
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz

              • iFi
                Elegance
                • 2012
                • 906

                #32
                Zamieszczone przez LUKI
                muszę wyłączyć i włączyć silnik i znów jest ok - na zegarach nic nie wyskakuje
                Ja aż tak ekstremalnie nie mam.

                Zamieszczone przez LUKI
                dziś wizyta w ASO u mojego Magika i oczywiście SKODA Polska ma przygotowane TPI dla turbo w CAXA
                To jest bardzo cenna informacja. Gdyby tak jeszcze zdobyć numer tego TPI i najlepiej treść...

                Przy okazji, będą coś robić z Twoim samochodem?

                Komentarz

                • kasper64
                  Drive
                  • 2010
                  • 78

                  #33
                  Zamieszczone przez LUKI
                  iFi, mam to samo :!:

                  dodatkowo jak chce dopierdolić do pieca 1 do czerwonego 2 do czerwonego i jeb pierdolniecie nie ma mocy

                  O2FL
                  08.2010
                  36k km
                  Ale przesież te silniki nie są stworzone do takiej jazdy - wytrzymałość podzespołów - główny cel istnienia tego silnika to umożliwienie przy jako takich osiągach trochę oszczędniejszą jazdę a to wyklucza taki styl jazdy.
                  kasper64

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    #34
                    Zamieszczone przez iFi
                    To jest bardzo cenna informacja. Gdyby tak jeszcze zdobyć numer tego TPI i najlepiej treść...

                    Przy okazji, będą coś robić z Twoim samochodem?
                    jak będę we wtorek to poproszę o numer TPI

                    a przy okazji będą wymieniać napinacz, nie wiem jak nastawnik i łańcuch - napinacz stwierdził, że na pewno

                    do tego 3stop w klapie combi

                    mata na grodzi od strony silnika



                    Zamieszczone przez kasper64
                    Ale przesież te silniki nie są stworzone do takiej jazdy - wytrzymałość podzespołów - główny cel istnienia tego silnika to umożliwienie przy jako takich osiągach trochę oszczędniejszą jazdę a to wyklucza taki styl jazdy.

                    dobrze się czujesz?
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      LUKI, powyżej 3000 obrotów nie wolno wkręcać 1.4tsi bo grozi to wybuchem silnika :!: :wink:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • kasper64
                        Drive
                        • 2010
                        • 78

                        #36
                        Moim zdaniem silniki tworzone są przez ekonomistów, one nie mają być wytrzymałe tylko efektowne żeby się dobrze sprzedawały a nie wytrzymałe. Piękną Chińską wiertarką też można wywiercić jedną dziurę. Oszczędności materiałowe przemysłu motoryzacyjnego nie ominęły.
                        kasper64

                        Komentarz

                        • misiul
                          Rider
                          • 2011
                          • 521

                          #37
                          iFi,
                          tak czytam Twój wątek i sporo porad dostajesz, jednak jak widzę nie pomagają Ci. Ja napiszę z praktyki.

                          Objawy o jakich piszesz wystąpiły u mnie przy 30 tys. przebiegu (roczny samochód - 04/2012).
                          Wizyta w ASO, logi dynamiczne nic nie zapisały. Jednak serwisant stwierdził, że nie idzie jak powinna. Diagnoza wymiana turbiny. Po tygodniu wymieniono. Samochód dostał skrzydeł i ma je do dziś ( 45 tys.) Zobaczymy na jak długo...

                          Gaz w podłodze przy 1,5 tyś i ma iść płynnie bez namysłu.

                          Moja rada, skoro ASO twierdzi, że jest OK, zaproponuj jazdę egzemplarzem do jazd próbnych i porównaj.

                          Działaj jak najszybciej, bo jak temperatury będą poniżej 10 st. problem się minimalizuje.


                          Przyzwyczaić to się mogłeś, ale do tego, że nie idzie. U mnie po wymianie turbo oprócz ustąpienia "zacinania się" na dole, od 4 tys ma również większego kopa. Nie odczuwałem u góry problemów bo było płynnie, skupiałem się na dole. Jak się okazało problem był w całym zakresie obr. Przyspieszenie - pomiary na drodze lepsze o prawie 2 sek. obecnie (20%).

                          Acha jeszcze jedno, widzę po spalaniu - jeździsz eco, tj. zmieniasz biegi przy nieco ponad 2 tys. obr. Tez tak robiłem i miałem właśnie takie spalania. Już tak nie jeżdzę - może to było przyczyną...

                          PS Jeśli pomogłem, kliknij "pomógł".

                          [ Dodano: Nie 26 Sie, 12 00:34 ]
                          LUKI, wymieniałem już 3 raz lampę stop - w czerwcu. Oprócz oznaczenia "C", powinna być na grubej piance uszczelniającej. Jak na razie nie pęka a byłem z tą lampką w Chorwacji. Wcześniejsza pękła po pierwszych slonecznych majowych dniach w PL

                          Komentarz

                          • iFi
                            Elegance
                            • 2012
                            • 906

                            #38
                            Zamieszczone przez misiul
                            iFi,
                            tak czytam Twój wątek i sporo porad dostajesz, jednak jak widzę nie pomagają Ci. Ja napiszę z praktyki.
                            No ta, temat jest moim zdaniem dosyć śliski...

                            Zamieszczone przez misiul
                            logi dynamiczne nic nie zapisały. Jednak serwisant stwierdził, że nie idzie jak powinna.
                            No i to jest właśnie sedno całego problemu - jaki serwisant taka diagnoza. Jak trafisz na kogoś kto przejawia chęci do naprawy to poczuje to co właściciel. Jak serwis (tak jak te, z którymi ja się spotkałem) traktuje klientów jak zło konieczne, które zabiera czas, to efekt jest takie, że TTTM.
                            Jak to powiedział mi Pan przyjmujący samochód:

                            "Proszę obserwować, jeśli coś jest nie tak to na pewno wyjdzie."

                            Tia... np 500km od domu... Albo podczas wyprzedzania... Ręce opadają

                            Zamieszczone przez misiul
                            Moja rada, skoro ASO twierdzi, że jest OK, zaproponuj jazdę egzemplarzem do jazd próbnych i porównaj.
                            Będę musiał tak zrobić... Wcześniej mam jednak zamiar wybrać się na diagnozę do jednego z wrocławskich tunerów - wolę wiedzieć dokładnie na czym stoję. Może chłopaki podzielą moje spostrzeżenia.

                            Acha jeszcze jedno, widzę po spalaniu - jeździsz eco, tj. zmieniasz biegi przy nieco ponad 2 tys. obr. Tez tak robiłem i miałem właśnie takie spalania. Już tak nie jeżdzę - może to było przyczyną...
                            Jeżdżę niestety tak jak mi na to pozwalają warunki. Jak jadę do pracy po dziurawych podmiejskich drogach, gdzie po horyzont jest sznur samochodów to mogę albo jechać tak jak one - jakieś 80km/h albo wyprzedzać jak szalony jedno po drugim... Wybieram pierwszy model bo ruch spory, nic nie zyskam, po co mam Żonę stresować... Jak jadę gdzieś poza miasto to jadę normalnie... choć też w ramach spokojnej jazdy bo dziecko na pokładzie...

                            Komentarz

                            • misiul
                              Rider
                              • 2011
                              • 521

                              #39
                              iFi, co do stylu jazdy, to jak podciągasz choć pod 3 RPM to powinno być OK.

                              Uważaj na tunerów, jakakolwiek modyfikacja w sterowniku silnika, dyskwalifikuje naprawę gwarancyjną, uważaj aby nie zostawili śladów.
                              Myślę, że też nic nie znajdą w logach, a ich opinii nawet nie waż się przedstawiać w ASO, przy odrobinie złej woli, może to być powód odmowy napraw, jeśli wpiszą taką informację w dokumentację, którą widzi SAP.

                              Komentarz

                              • iFi
                                Elegance
                                • 2012
                                • 906

                                #40
                                iFi, co do stylu jazdy, to jak podciągasz choć pod 3 RPM to powinno być OK.
                                Aż tak spokojnie nie jeżdżę...

                                Zamieszczone przez misiul
                                Uważaj na tunerów, jakakolwiek modyfikacja w sterowniku silnika, dyskwalifikuje naprawę gwarancyjną, uważaj aby nie zostawili śladów.
                                Myślę, że też nic nie znajdą w logach, a ich opinii nawet nie waż się przedstawiać w ASO, przy odrobinie złej woli, może to być powód odmowy napraw, jeśli wpiszą taką informację w dokumentację, którą widzi SAP.
                                Racja... Podejście ASO dobija jednak... Wygląda na to, że jeśli turbo nie stanie zupełnie to nic nie wykryją...

                                [ Dodano: Nie 26 Sie, 12 19:31 ]
                                Tak czy inaczej na razie czekam, może objawy nasilą się. Samochód ma 7 miesięcy więc jeszcze trochę czasu mam...

                                Komentarz

                                • misiul
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 521

                                  #41
                                  iFi,
                                  powodzenia, jeśli nic nie zdziałasz odezwij się na priv. W sumie przejechać 200 km do innego ASO to nic, jeśli okaże się że turbo do wymiany. Koszt wymiany chyba około 5 tyś poza GW w ASO.

                                  PS. Objawy mogą sie nie nasilić, u mnie przez 3 m-ce (6 tyś.) nic sie nie pogorszyło już do samej wymiany. Możesz jeszcze zhamować auto, ale zawsze mogą powiedzieć że to błąd pomiarowy.

                                  Komentarz

                                  • leszekmw
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5356

                                    #42
                                    nie chcę się wymądrzać bo mechanik ze mnie zaden ale wydaje mi się że problem może po części leżeć w stylu jazdy jakim się poruszacie . auto jest z turbiną i musi być przeganiane , a jak sie patrzy na Wasze spalania to widać od razu ze totalny PSJ uprawiacie i taka jest prawda. jeżeli ktoś ma spalanie 6,5 po mieście to o czym tu mówić.... . po prostu jeździcie jak najwolniej jest to możliwe bo inaczej spalanie by Wam wzrosło i Wasze dobre samopoczucie że macie takie oszczędne i bardzo szybkie auto by mocno spadło . przy okazji dynamiczna jazda niestety równierz sporo kosztuje co też nie jest bez znacznia dla niejednego z nas.. . a więc może trzeba troszkę mocniej ten gaz wcisnąć , przynajmniej czasami...
                                    ostatnio przyjechałem do pracy jaguarem x-type z silnikiem tdci z forda , tym 136KM zdaje się . włąsciciel , młody chłopak , ma na kompie średnie 5,9 :twisted: a jeździ tylko po mieście , na trasie powyżej 110 też rzadko . jak zrobiłem nim 55 km po trasie to spalanie podniosło mu się na 6.2 , a więc 0,3 więcej jak on miał po mieście /może to niedużo ale były roboty drogowe /. chłopak jak zadzwonił do mnie następnego dnia to pytał co zrobiłem że mu auto lepiej jeździ...
                                    nawiasem mówiąc chłopak nie miał bladego pojęcia ze przy hamowaniu ze 130- 140 tarcze mu napierdalają tak że wyrywa /dosłownie / kierownik z rąk.
                                    przy hamowaniu ze 110 faktycznie było ok' :szeroki_usmiech
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz

                                    • iFi
                                      Elegance
                                      • 2012
                                      • 906

                                      #43
                                      Zamieszczone przez leszekmw
                                      nie chcę się wymądrzać bo mechanik ze mnie zaden ale wydaje mi się że problem może po części leżeć w stylu jazdy jakim się poruszacie . auto jest z turbiną i musi być przeganiane , a jak sie patrzy na Wasze spalania to widać od razu ze totalny PSJ uprawiacie i taka jest prawda. jeżeli ktoś ma spalanie 6,5 po mieście to o czym tu mówić.... . po prostu jeździcie jak najwolniej jest to możliwe bo inaczej spalanie by Wam wzrosło i Wasze dobre samopoczucie że macie takie oszczędne i bardzo szybkie auto by mocno spadło . przy okazji dynamiczna jazda niestety równierz sporo kosztuje co też nie jest bez znacznia dla niejednego z nas.. . a więc może trzeba troszkę mocniej ten gaz wcisnąć , przynajmniej czasami...
                                      Spalanie mam niskie bo tak jak pisałem takie warunki na drodze. Nic na to nie poradzę... Ale:

                                      1. Jak mogę to cisnę - nie mam z tym problemów. Samochód regularnie co jakiś czas jest przegoniony ale muszę jechać sam - z rodziną nie uprawiam takiej jazdy...
                                      2. Skrzynia i samochód jest tak zestrojona, że jadąc 90km/h mam niecałe 2k obr/min - co mam z tym zrobić? Trzymać na 3 biegu na wszelki?
                                      3. Niskie w tym samochodzie to jest 5l/100km a nie 6.5 A tak na poważnie... na prawdę nawet normalnie wyprzedzając bez problemu na swoich trasach coś takiego osiągam bez nadmiernego zamulania....

                                      Dodatkowo - samochód lekko szarpie od samego początku. To mi zajęło jakiś czas, żeby się spostrzec o co chodzi.

                                      Komentarz

                                      • irekk
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1093
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #44

                                        Komentarz

                                        • Ceed1
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 461

                                          #45
                                          Ja będę jeździł eco i będę wymagał aby samochód działał prawidłowo. Nie mogę być zmuszany do pałowania silnika tylko po to aby działał prawidłowo. Nigdzie nie ma tego w instrukcji. To są tylko nasze subiektywne odczucia. leszekmw. To o czym piszesz miało zastosowanie w gaźnikowych silnikach. Dzisiaj tego nie ma. To, że samochód się odmulił jest spowodowane tym, iż komputery naszych współczesnych samochodów są na tyle mądre, że jak mu ciśniesz to on z biegiem czasu "odmula się" czyli dostarcza więcej powietrza i paliwa bo przyjmuje Twój styl jazdy. Proces takiego uczenia trwa około kilkudziesięciu kilometrów.

                                          Komentarz

                                          • misiul
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 521

                                            #46
                                            Jeździć normalnie podczas rozpędzania, nie trzymać na niskich biegach, to bez sensu.

                                            Ceed1, problem jest w tym wymaganiu aby działał prawidłowo. Wymaganie to jest ciężko zrozumieć w ASO, tj, naszym gwarantom. Podam przykłady:

                                            1. Sprzedano mi SWINGa w ASO w którym nie działało AF (przełączenia nadajników). Skończyło się na SAP, który skierował do ASO, które wmówiło mi, że mnie informowali o problemie i świadomie się na to zgodziłem. Problem rozwiązałem czerpiąc wiedzę z OCP
                                            2. Spękana lampka STOP, wmawiano mi, że sam potłukłem, tylko dzięki zmasowanej akcji uświadamiającej na OCP, udało się zmienić podejście.
                                            3.hałasująca tylna roleta na zwijaku - metodą pokazania jak jest w nowym na ekspozycji udało się dostać nową cichą roletę
                                            4. Upalające się oprawki od świateł dziennych - światła świecą ale rejestrują co jakiś czas spaloną żarówkę w kompie - wymiana w ramach GW w dobrym ASO.
                                            5. I wreszcie walnięta turbina - wymiana w dobrym ASO, które zna się na rzeczy i wymienia. Jak widać po problemie Kolegi nie jest łatwo, dlatego warto minimalizować ryzyko.

                                            Komentarz

                                            • Psycho Dad
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 629

                                              #47
                                              pałujecie silniki od 2000 i tyle.
                                              Ja jeżeli prędkość jest do 80 zawsze redukuje na III podczas wyprzedzania.
                                              A z jazdy na rowerze można się domyślić jakie niepotrzebne obciążenia działają na układ tłokowo korbowy przy niskich obrotach. W gaźnikowcu by zatrzęsło i sam byś zmienił bieg.
                                              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                              Komentarz

                                              • loyd
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2342

                                                #48
                                                Właśnie wróciłem z Cro - trasa ca 3 kkm.

                                                Jadąc do Cro uprawiałem ecodriving do granic przyzwoitości - spalanie jakie minimum udało mi sie osiągnąć to 6.4 l/100 (wg. kompa).

                                                No ale minąłem tunel "zimno - ciepło", była już godzina 8 rano, zaświciło słoneczko a w samochodzie wstała rodzina i zapodała fajną muzę.

                                                Jak dojeździałem do celu spalanie miałem już ponad 8 l/100

                                                Komentarz

                                                • McGan
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 3573
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #49
                                                  ...niemiecka technologia :lol:
                                                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                                  Komentarz

                                                  • misiul
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 521

                                                    #50
                                                    loyd, też byłem w CRO, zrobiłem ciut więcej niż Ty. Ani jednej O2 TSI nie spotkałem, bez względu na narodowość. Innych wersji silnikowych w brud..

                                                    PS.Policija nieźle pałuje O2FL Combi w TDI tam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...