Jechałem pewnego dnia, octavia miała nolaufta od dawna i nagle dostała kopa jak by turbo ruszyło. Szła moim zdaniem tak jak powinna iść na 110km, jechałem 4 biegiem około 3,5 obrotomierzu nagle coś strzeliło dym z wydechu niesamowity obrotomież na maxa bez ingerencji gazu po czym zgasła i już nie zapala
Sprawdziłem :
Rozrząd - na znakach ok
Pompa paliwa - na znakach ok
Zawory nie puszczają ( zalewałem naftą)
Wałek od pomy vacum na znakach
W turbie urwało membrane/ zawór podćiśnienieowy
CIśnienie na cylindrach:
1 - 21 bar
2- 16 bar
3- 9 bar
4- 21 bar
Głowica w góre, byłem pewien, że to uszczelka po zdjęciu głowicy uszczelka cała:
Sprawdziłem pod vagiem wywala błady :
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent - -----PRZEPŁYWKA WALNIETA LUB BRAK MASY
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?, bo mnie ten samochód chyba wykończy.
na 2 i 3 cylindrze masz najprawdopodobniej wygiete korby .sparawdz ile wystaja tłoki w górnym martwym punkcie u ciebie wszystkie powiny wystawac 1.0-1.1 mm nad blok.
jak dla mnie to padła turbina. Sprawdź czy wirnik cały i czy nie rzygnęła olejem z którejś strony bo tak to wygląda.
Co tu sprawdzać, poszedł olej z turbiny i silnik się rozkręcił na maxa na oleju silnikowym.
W takim przypadku tylko szybka reakcja może uratować silnik.
W Twoim przypadku na 100% masz pokrzywione korbowody.
Po to m. in. jest klapa gasząca, co po niektórzy mają ją niesprawną lub co gorsze całkowicie ją usuwają.
W takim przypadku tylko zgaszenie silnika na biegu i to wysokim ( o ile sprzęgło wytrzyma)
Pierwszy od lewej wychodzi ten 1mm nad blok i podejżewam, że prawidłowo natomiast z resztą jest problem nie mogą wyjść ponad blok.
Przypływka może robić aż taką robotę, że po wymuszeniu zapalenia poprzez plaka silnik latałna boki jak by nie na wszystkich chodził i z wydechu szedł siwy dym ( nie spalał podejżewam).
Wirnik na turbo w całkiem ładnym stanie. Luz około 1mm
jak tylko jeden wyszedł nad blok to masz 3 krzywe korby . przepływke zostaw w spokoju bo ona nic nie ma z tym wspólnego . jak juz to sprawdz pompe wtryskowa na stole bo czasami zdarza sie ze jak silnik sie rozbiegnie to pompa sie rozpada w srodku ,ale głównym problemem sa pogiete korby. a wirnik ma ten luz osiowy czy wzdłuzny bo jak zdłuzny to turbo do regeneracji ,zobacz czu czasem nie masz oleju w IC .
Nie tak dawno, bo w majówkę , wujkowi ze śląska ukręcił się jeden wirnik od turbo.
Obroty na maksa i zgasł, z wa-wy na lawecie do mnie na kanał.
Efekt był taki:
-wypiło cały olej z silnika :shock: zostało może z 0,7l
- zgięty korbowód
- pęknięty tłok
Niestety skończyło się na wymianie całego silnika
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
robekcool,
Mam kilku znajomych mechaników bardzo dobrych, i oni raczej odradzają reanimację silników...
Jeden robił gościowi opla (bodajże) przejechał może 2kkm ? znowu coś w silniku... skończyło się na tym, że i tak wymienił silnik.
Zauważ, że tłoki, jak i cylindry "układają" się nie bez celu jest okres "docierania" silnika
[ Dodano: Czw 30 Sie, 12 21:42 ]
Omg ale dowaliłem do pieca, aż zgasło... ;/
tutaj do wymiany są same "korby"...
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Jak turbo dobre to dlaczego się rozkręcił? Nie było oleju w cylindrach? Ile było oleju w silniku? Sprawdź czy jak kręcisz wirnikiem od turbo to jego druga strona też się kręci? To turbo jest jakieś podejrzane :evil:
Nie było oleju w cylindrach, Olej był na stanie ciągle - nie łukała nic i jak niby zaciągnął to delikatnie na bagnecie było widać ale to nie znaczna ilość ubyła.
Też się kręci druga strona, Dlaczego ? a chyba dlatego, że zawór/membrana się nie otwierała (łopatki w turbie) membrana poprostu sie wysypała z rdzy :twisted:
Ogólnie diagnoza jest ciężka bo może być cięzko zobaczyć minimalne skrzywienie korbowodu głoym okiem w jaki inny sposób sprawdzić nie wiem...
gołym okiem to chyba nie bardzo...
Natomiast odkształcenia korbowodu sprawdza się w specjalnym przyrządzie który określa równoległości osi otworów główki i stopy "korby"
A wirnik od turbo nie ma luzów?
wsadź palca :diabelski_usmiech do jednego z otworów i poruszaj wirnikiem góra-dół
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
kręcić się będzie/może tylko co z tego jak uszczelnienia puściły.
Problem masz zdiagnozowany. Turbulum do wymiany/regeneracji, korby do wymiany, gładzie cylindrów, tłoki, pierścienie, panewki do weryfikacji.
Na powietrzu motorownia się nie rozpędzi,
tak j.w. zassała oleum przez turbulum
Kolejny temat który może skłoni do myślenia użytkowników aut z rozbieganym doładowaniem (notlauf-ami) :idea:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Turbo nie koniecznie do regeneracji bo winny całego zdarzenia raczej był zawór/membrana która zardzewiała dlatego notlauft
tak tak i olej puścił zawór/ membrana :lol:
jeśli wiesz lepiej to po co się pytasz? Masz powyżej opinie ludzi którzy robią przy tym na co dzień a i tak się upierasz że turbo jest ok.
jeśli wentyl w kole przepuszcza Ci powietrze, będziesz jechał na flaku i spalisz oponę to wymienisz tylko wentyl czy oponę też ? Przyczyną notlauf-a był najprawdopodobniej niesprawny mieszek co doprowadziło do uszkodzenia turbosprężarki. Puściła olej i pozamiatane. Widzisz analogię? Jeśli nie to oddaj auto do jakiegoś ogarniętego mechanika a powie Ci to samo.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
DGW, oczywiście, zgadzam się, Uszczelnienie turbo popuściło i się zrobił "wściekły diesel", a przy okazji pewnie ma różne inne ciekawostki typu ta membrana. Emef, lepiej zajmij się tym turbo dobrze, bo co z tego jak naprawisz korby itp, a sytuacja się znowu powtórzy.....
Ma luz góra dół lewo prawo z 1mm natomiast wzdłóż tej osi nie ma luzu
Turbo do regeneracji.
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Jechałem pewnego dnia, octavia miała nolaufta od dawna i nagle dostała kopa jak by turbo ruszyło.
Znam wytłumaczenie co się stało, miałem podobny przypadek.
Turbo miało zablokowaną geometrię w pozycji małego doładowania, auto mułowate i łapało notlauf z powodu zbyt niskiego doładowania. Po sprawdzeniu, ruszeniu sztangą turbo zaczęło pracować i pojawiło się doładowanie. Po wyjeździe na drogę pierwsze mocne depnięcie na gaz i silnik się wśkiekł, kupa dymu z tyłu, ale szybko udało się zgasić silnik. Pierwsza myśl, padło turbo.
Po rozebraniu okazało się, że turbo jest całe, tylko ma lekkie ślady oleju jak to bywa normalnie.
Okazało się, że jak auto jeździło bez doładowania, to w IC gromadził się olej, a z racji małego doładowania i małego ciągu powietrza olej nie miał siły być zasysany rurami do kolektora z powietrzem do silnika i naturalnie systematycznie spalony.
Po rozebrani rur do IC wylało się z niego jeszcze ponad pól litra oleju. Oczywiście korby pokrzywiło.
W Twoim przypadku był tak samo, turbo było zapieczone, w pewnym momencie ruszyła geometria, zrobił się ciąg powietrza w rurach i zassało olej zalegający w IC do silnika.
Resztę już wiesz jak było dalej.
Jeśli turbo zacznie pluć olejem i silnik się rozkręci, to nie zawsze musi pokrzywić korby, ale jak nagle silnik zassie dużą ilość zalegającą w IC, to z pewnością będą krzywe korby.
Turbo może być jeszcze dobre, tylko problem z geometrią doprowadził do takiej sytuacji.
Więc jeśli silnik łapie notlauf, to nie należy tego ignorować, bo tak to się kończy.
Rozebrałęm i zawory pogięte jak banany ( mogę foto cyknąć) do tego na 3 tłoku od lewej zapieczony pierścień . Panewki te od mocowania tłoka na wał nie naruszone.
I teraz pytanie czy wał mógł też zostać naruszony, bo nie wiem czy szukać drugiego gołego silnika bez osprzętu czy rozglądać się za kompletem korbowodów z tłokami.
Podejrzewam, że wał został nie naruszony.
Z tego co widzę, to wszystkie 4 korby są do wymiany.
Zamieszczone przez Emef
szukać drugiego gołego silnika bez osprzętu czy rozglądać się za kompletem korbowodów z tłokami.
Z tych dwóch opcji wybrałbym "nowy" silnik, ale to tylko moja sugestia. niech inni się wypowiedzą
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz