Łaaaaaaaaaaaaaaaaaaaadna
[O1] Nie odpala
Zwiń
X
-
[O1] Nie odpala
Jechałem pewnego dnia, octavia miała nolaufta od dawna i nagle dostała kopa jak by turbo ruszyło. Szła moim zdaniem tak jak powinna iść na 110km, jechałem 4 biegiem około 3,5 obrotomierzu nagle coś strzeliło dym z wydechu niesamowity obrotomież na maxa bez ingerencji gazu po czym zgasła i już nie zapala
Sprawdziłem :
Rozrząd - na znakach ok
Pompa paliwa - na znakach ok
Zawory nie puszczają ( zalewałem naftą)
Wałek od pomy vacum na znakach
W turbie urwało membrane/ zawór podćiśnienieowy
CIśnienie na cylindrach:
1 - 21 bar
2- 16 bar
3- 9 bar
4- 21 bar
Głowica w góre, byłem pewien, że to uszczelka po zdjęciu głowicy uszczelka cała:
Sprawdziłem pod vagiem wywala błady :
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent - -----PRZEPŁYWKA WALNIETA LUB BRAK MASY
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?, bo mnie ten samochód chyba wykończy.moja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
-
-
Zamieszczone przez mariom122jak dla mnie to padła turbina. Sprawdź czy wirnik cały i czy nie rzygnęła olejem z którejś strony bo tak to wygląda.
W takim przypadku tylko szybka reakcja może uratować silnik.
W Twoim przypadku na 100% masz pokrzywione korbowody.
Po to m. in. jest klapa gasząca, co po niektórzy mają ją niesprawną lub co gorsze całkowicie ją usuwają.
W takim przypadku tylko zgaszenie silnika na biegu i to wysokim ( o ile sprzęgło wytrzyma)DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
IMO
stalo się to:
Zamieszczone przez mariom122jak dla mnie to padła turbina. Sprawdź czy wirnik cały i czy nie rzygnęła olejem
Zamieszczone przez german81na 2 i 3 cylindrze masz najprawdopodobniej wygiete korbyPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Pierwszy od lewej wychodzi ten 1mm nad blok i podejżewam, że prawidłowo natomiast z resztą jest problem nie mogą wyjść ponad blok.
Przypływka może robić aż taką robotę, że po wymuszeniu zapalenia poprzez plaka silnik latałna boki jak by nie na wszystkich chodził i z wydechu szedł siwy dym ( nie spalał podejżewam).
Wirnik na turbo w całkiem ładnym stanie. Luz około 1mmmoja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
jak tylko jeden wyszedł nad blok to masz 3 krzywe korby . przepływke zostaw w spokoju bo ona nic nie ma z tym wspólnego . jak juz to sprawdz pompe wtryskowa na stole bo czasami zdarza sie ze jak silnik sie rozbiegnie to pompa sie rozpada w srodku ,ale głównym problemem sa pogiete korby. a wirnik ma ten luz osiowy czy wzdłuzny bo jak zdłuzny to turbo do regeneracji ,zobacz czu czasem nie masz oleju w IC .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Luzu wzdłużnego nie mam dosłownie ani mm natomiast osiowy z 1mm.
Zerknę do IC pewnie coś się nazbierało
jeszcze raz:
1- około 1mm nad blok
2- równo z blokiem
3- 1mm do bloku (nie dochodzi)
4- 1-2mm do bloku (nie dochodzi)
w martwych punktach rzecz jasna.moja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
Nie tak dawno, bo w majówkę , wujkowi ze śląska ukręcił się jeden wirnik od turbo.
Obroty na maksa i zgasł, z wa-wy na lawecie do mnie na kanał.
Efekt był taki:
-wypiło cały olej z silnika :shock: zostało może z 0,7l
- zgięty korbowód
- pęknięty tłok
Niestety skończyło się na wymianie całego silnikaKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Dzięki Panowie jutro wykręcam miske i wyciągam korbowody. W razie problemów będe jeszcze pytał.moja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
robekcool,
Mam kilku znajomych mechaników bardzo dobrych, i oni raczej odradzają reanimację silników...
Jeden robił gościowi opla (bodajże) przejechał może 2kkm ? znowu coś w silniku... skończyło się na tym, że i tak wymienił silnik.
Zauważ, że tłoki, jak i cylindry "układają" się nie bez celu jest okres "docierania" silnika
[ Dodano: Czw 30 Sie, 12 21:42 ]
Omg ale dowaliłem do pieca, aż zgasło... ;/
tutaj do wymiany są same "korby"...Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Nie było oleju w cylindrach, Olej był na stanie ciągle - nie łukała nic i jak niby zaciągnął to delikatnie na bagnecie było widać ale to nie znaczna ilość ubyła.
Też się kręci druga strona, Dlaczego ? a chyba dlatego, że zawór/membrana się nie otwierała (łopatki w turbie) membrana poprostu sie wysypała z rdzy :twisted:
Ogólnie diagnoza jest ciężka bo może być cięzko zobaczyć minimalne skrzywienie korbowodu głoym okiem w jaki inny sposób sprawdzić nie wiem...moja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
gołym okiem to chyba nie bardzo...
Natomiast odkształcenia korbowodu sprawdza się w specjalnym przyrządzie który określa równoległości osi otworów główki i stopy "korby"
A wirnik od turbo nie ma luzów?
wsadź palca :diabelski_usmiech do jednego z otworów i poruszaj wirnikiem góra-dółKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EmefTeż się kręci druga strona, Dlaczego ?
Problem masz zdiagnozowany. Turbulum do wymiany/regeneracji, korby do wymiany, gładzie cylindrów, tłoki, pierścienie, panewki do weryfikacji.
Na powietrzu motorownia się nie rozpędzi,
tak j.w. zassała oleum przez turbulum
Kolejny temat który może skłoni do myślenia użytkowników aut z rozbieganym doładowaniem (notlauf-ami) :idea:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Ma luz góra dół lewo prawo z 1mm natomiast wzdłóż tej osi nie ma luzu.
Turbo nie koniecznie do regeneracji bo winny całego zdarzenia raczej był zawór/membrana która zardzewiała dlatego notlauft
Jak ta turbina miała chodzić jak nie mogłem przebić gwozdziem otworu w tej membranie która otwiera łopatkimoja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EmefTurbo nie koniecznie do regeneracji bo winny całego zdarzenia raczej był zawór/membrana która zardzewiała dlatego notlauft
jeśli wiesz lepiej to po co się pytasz? Masz powyżej opinie ludzi którzy robią przy tym na co dzień a i tak się upierasz że turbo jest ok.
jeśli wentyl w kole przepuszcza Ci powietrze, będziesz jechał na flaku i spalisz oponę to wymienisz tylko wentyl czy oponę też ? Przyczyną notlauf-a był najprawdopodobniej niesprawny mieszek co doprowadziło do uszkodzenia turbosprężarki. Puściła olej i pozamiatane. Widzisz analogię? Jeśli nie to oddaj auto do jakiegoś ogarniętego mechanika a powie Ci to samo.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
tak tak i olej puścił zawór/ membrana :lol:
Zamieszczone przez EmefMa luz góra dół lewo prawo z 1mm natomiast wzdłóż tej osi nie ma luzuKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EmefJechałem pewnego dnia, octavia miała nolaufta od dawna i nagle dostała kopa jak by turbo ruszyło.
Turbo miało zablokowaną geometrię w pozycji małego doładowania, auto mułowate i łapało notlauf z powodu zbyt niskiego doładowania. Po sprawdzeniu, ruszeniu sztangą turbo zaczęło pracować i pojawiło się doładowanie. Po wyjeździe na drogę pierwsze mocne depnięcie na gaz i silnik się wśkiekł, kupa dymu z tyłu, ale szybko udało się zgasić silnik. Pierwsza myśl, padło turbo.
Po rozebraniu okazało się, że turbo jest całe, tylko ma lekkie ślady oleju jak to bywa normalnie.
Okazało się, że jak auto jeździło bez doładowania, to w IC gromadził się olej, a z racji małego doładowania i małego ciągu powietrza olej nie miał siły być zasysany rurami do kolektora z powietrzem do silnika i naturalnie systematycznie spalony.
Po rozebrani rur do IC wylało się z niego jeszcze ponad pól litra oleju. Oczywiście korby pokrzywiło.
W Twoim przypadku był tak samo, turbo było zapieczone, w pewnym momencie ruszyła geometria, zrobił się ciąg powietrza w rurach i zassało olej zalegający w IC do silnika.
Resztę już wiesz jak było dalej.
Jeśli turbo zacznie pluć olejem i silnik się rozkręci, to nie zawsze musi pokrzywić korby, ale jak nagle silnik zassie dużą ilość zalegającą w IC, to z pewnością będą krzywe korby.
Turbo może być jeszcze dobre, tylko problem z geometrią doprowadził do takiej sytuacji.
Więc jeśli silnik łapie notlauf, to nie należy tego ignorować, bo tak to się kończy.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Rozebrałęm i zawory pogięte jak banany ( mogę foto cyknąć) do tego na 3 tłoku od lewej zapieczony pierścień . Panewki te od mocowania tłoka na wał nie naruszone.
I teraz pytanie czy wał mógł też zostać naruszony, bo nie wiem czy szukać drugiego gołego silnika bez osprzętu czy rozglądać się za kompletem korbowodów z tłokami.
moja skodzinka : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
Komentarz
-
-
Podejrzewam, że wał został nie naruszony.
Z tego co widzę, to wszystkie 4 korby są do wymiany.
Zamieszczone przez Emefszukać drugiego gołego silnika bez osprzętu czy rozglądać się za kompletem korbowodów z tłokami.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
Komentarz