Witam mam problem z niskimi obrotami silnika 1.6 BFQ
Silnik po odpaleniu pracuje bardzo nierówno. Na zimnym silniku jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Na luzie przy mocnym wciśnięciu gazu następuje tak jakby "cmoknięcie" silnika - jakby wciągało lewe powietrze, oraz spadek obrotów poniżej 500. Czasami następuje strzał w okolicach kolektora - odgłos pękającego plastiku. silnik czasami na luzie sam gaśnie. Zdarzyło mi się już że silnik na luzie zgasł w trakcie jazdy - co było dość stresujące.
Dodatkowo dochodzi problem z ruszaniem tzn jak mu nie dam tak z 2tyś na start to jest problem ruszyć,
Na luzie obroty cały czas wynoszą ok 700 obr/min.
Co może być tego przyczyną?
Podejrzewam przepustnicę ale nie wiem dokładnie który z jej elementów.
Czy w grę może wchodzić czujnik położenia wałka rozrządu?
kazdy bedzie dobry. W sklepie motoryzacyjnym np za filtrona wyjdzie ok 20 zł
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 12 23:26 ]
Ja przed wymiana filtra jak odpalalem po nocy autko to taki jakis nieraz dziwny trzask był przy kolektorze - nieraz udało mi sie dodac gazu zaraz po odpaleniu i tego nie było, a nieraz jakos sie tak dziwnie dławił - po wymianie filtra juz nie mam z tym problemu.
A więc wymieniłem filtr. Co prawda był to oryginał zamontowany jeszcze na produkcji, ale nic wymiana nie dała. przejechałem ok 10 km po zmianie filtra i nadal objawy się utrzymują. Problem z ruszaniem i wolnymi obrotami.
Co teraz powinienem sprawdzić
tak przy okazji to kupiłem oryginalny filtr w ASO za 35zł - cena umiarkowana jak za oryginał - ale jak zobaczyłem napis "made in china" to zacząłem żałować że kupiłem chiński oryginał :x
Proponuję za stówę zrobić czyszczenie i adaptację. Jeśli będzie dobrze to dobrze. Jeśli będzie lepiej ale nie idealnie tzn, że faktycznie przepustnica ale ta już się kończy i trzeba kupić nową. I po temacie. Jak absolutnie nic się nie zmieni to plus taki, że na pewno nie przepustnica a to też dużo bo jest wtedy wyeliminowany główny podejrzany.
Problem z ruszaniem został rozwiązany - winny był czujnik położenia pedału sprzęgła. Został wymieniony na oryginalny; problem rozwiązany. Z problemem niskich obrotów walczę nadal...
Dla mnie z technicznego pkt widzenia są to za niskie obroty dla silnika. Poza tym w samochodzie czuć że 750 obr/min to za mało ponieważ da się odczuć wibracje karoserii. Gdy silnik jest zimny lub gdy włączę klimę obroty wchodzą na standardowe 900 i wibracje ustępują. Kultura pracy silnika wyraźnie poprawi się...
[ Dodano: Sob 04 Maj, 13 20:05 ]
Kto pomoże?
Szukam kogoś kto ma silnik 1.6 BFQ i jest z okolic Sosnowca, Dąbrowy Gór., Będzina, Czeladzi, Katowic lub Sławkowa. Chcę porównać pracę dwóch tych samych silników. Może znajdę u kogoś rozwiązanie swojego problemu bo już nie wiem gdzie szukać pomocy z tym ustrojstwem. Chętnych proszę o PW
U mnie, u mojego brata i mojego znajomego w naszych Octaviach 1.6 BFQ obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku wynoszą 670 - 700 obr/min (odczyt na VCDS-ie).
Tak jak napisał kolega german81, są to jak najbardziej prawidłowe obroty dla tego silnika.
Jeżeli obroty nie falują i się nie zawieszają to wszystko jest w porządku.
mroko dzięki za info. U mnie obroty wynoszą 620 na VCDS, więc trochę za niskie. Ale już wiem, że 900 nie osiągnę. Mam pytanie jak włączysz klimę czy obroty idą w górę, bo u mnie jak włączę to silnik osiąga 900 obr/min
to jesli masz obroty zedu 620 obr to wymyj dokładnie przepustnice i zrób adaptacjie . co do brotów po wyłaczeniu klimy obroty wzrosna do ok 900 obr i powoli spadna do ok 700 obr.
Przepustnica została dokładnie umyta w ubiegłym roku. W ubiegłym roku dodatkowo włożyłem na podmianę inną z ale o tych samych nr, również z silnika BFQ. Było tak samo.
Robiąc adaptację przepustnicy zarówno na oryginalnej jak i z Leona, komputer nie chciał się połączyć. Próbowałem kilka razy.
Jakby tego było mało wczoraj uszkodziłem kabel OBD, czekam na nowy.
Błędów na komputerze nie ma, oprócz:
17811 - EGR System: Regulation Divergence - ale to EGR.
Moje obroty to tak jak napisałem 620. Gdy włączę klimę to jest 900 i tak trzyma aż klima nie zostanie wyłączona.
Mam także inne pytanie: kto wie kiedy powinien się włączać zawór podciśnienia pokazany na zdjęciu poniżej. Na włączonym silniku sprawdziłem jakie napięcie podawane jest na wtyczkę - było 0V. Przytykając place do któregoś z przewodu nie czułem ani nadciśnienia ani podciśnienia.
Robiąc adaptację przepustnicy zarówno na oryginalnej jak i z Leona, komputer nie chciał się połączyć.
Adaptacje powinieneś zrobić na kanale 060 i musisz mieć skasowane błędy przed adaptacja. W czwartym oknie powinno Ci wyświetlić ADP OK lub n OK
Zamieszczone przez marito
17811 - EGR System: Regulation Divergence - ale to EGR.
Ale EGR podaje część spalin do komory spalania więc ma wpływ na skład mieszanki no i może u Ciebie na wolne obroty.
Zamieszczone przez marito
Mam także inne pytanie: kto wie kiedy powinien się włączać zawór podciśnienia pokazany na zdjęciu poniżej.
Ten zawór służy do przełączania długości kolektora dolotowego jest to tzw. doładowanie dynamiczne (dzięki temu mamy 102 KM). Działa on przy gwałtownym naciśnięciu gazu na wolnych obrotach lub przy dynamicznym rozpędzaniu samochodu.
Jego działanie i działanie EGR-a można sprawdzić VCDS-em w teście elementów wykonawczych.
Dziś w końcu się podpiąłem pod VCDSa i tak:
- obroty 672/min
- błędy: 17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
czyli błąd zaworu EGR, tu jestem głupi bo zawór ten wymieniałem na nowy, oryginalny w XII 2012; czy można przeprowadzić test tego zaworu?
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
nie wiem co dokładnie oznacza ten błąd; przerwa w układzie czujnika lambda lub problem z podgrzewaniem czujnika lambda???
Czy ktoś może mi pomóc powiązać powyższe błędy z niskimi obrotami?
Czyli obroty masz prawidłowe. To nie są za niskie obroty dla tego silnika.
Zamieszczone przez marito
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
czyli błąd zaworu EGR, tu jestem głupi bo zawór ten wymieniałem na nowy, oryginalny w XII 2012; czy można przeprowadzić test tego zaworu?
Czy po wymianie na nowy zawór została zrobiona jego adaptacja VCDS-em?
Jeżeli nie to wejdź w grupę 074 i przełącz na nastawy podstawowe aby wykonać adaptacje. W 4 okienku powinno wyświetlić ADP OK.
Adaptacje wykonaj na niepracującym silniku i wcześniej wykasuj błędy.
Jeżeli to nie pomoże napiszę Ci jak go sprawdzić.
Zamieszczone przez marito
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
nie wiem co dokładnie oznacza ten błąd; przerwa w układzie czujnika lambda lub problem z podgrzewaniem czujnika lambda???
Najprawdopodobnie padła sonda za katalizatorem (przepaliła się grzałka) albo nie ma styku w kostce. Na początek sprawdź czy nie utleniły się piny w kostce. Znajduje się ona w czarnej puszce pod samochodem w miejscu siedzenia pasażera. Jest przykręcona do podłogi dwoma nakrętkami plastikowymi. W niej są dwie kostki, jedna do sondy przed a druga do za katalizatorem. Po kablach dojdziesz która jest od której.
Nie, nie zrobiłem adaptacji dla EGRa.
Jutro sprawdzę to o czym piszesz - EGR i lambda i dam znać jaki rezultat.
[ Dodano: Sro 15 Maj, 13 17:06 ] mroko pytanie: czy zrobię adaptację w grupie 074 VCDS-Lite? O ile wiem to nie za bardzo bo ten program ma okrojone ilości obsługiwanych bloków. I jeszcze jedno pytanie czy adaptację robię w Adaptation-10?
Panowie, nie wiem, na ile pomogę, ale ktoś tu wyżej napisał, że nie da się podnieść obrotów biegu jałowego.
Ja to właśnie uczyniłem.
W moim BFQ zwiększyłem obroty do 775rpm i mniej szarpie, praktycznie tylko minimalnie.
Trzeba zrobić login, potem adaptacja i kanał 01, następnie wartość domyślną 128 dać na wyższą.
Ja ustawiłem 137. Powyżej tej wartości pojawiał się błąd o zbyt dużych obrotach IDLE RPM.
Oczywiście do wykonania adaptacji potrzebny jest pin do sterownika, który macie na pasku plastikowym otrzymanym od dealera auta.
Kod jest 4 cyfrowy, trzeba na początku dodać cyfrę 0 i gitara.
Komentarz