Dzięki Panowie za spocik - miło było Adamus1, to dosłownie musieliśmy się minąć...
Niskie obroty silnika i problem z ruszaniem
Zwiń
X
-
Niskie obroty silnika i problem z ruszaniem
Witam mam problem z niskimi obrotami silnika 1.6 BFQ
Silnik po odpaleniu pracuje bardzo nierówno. Na zimnym silniku jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Na luzie przy mocnym wciśnięciu gazu następuje tak jakby "cmoknięcie" silnika - jakby wciągało lewe powietrze, oraz spadek obrotów poniżej 500. Czasami następuje strzał w okolicach kolektora - odgłos pękającego plastiku. silnik czasami na luzie sam gaśnie. Zdarzyło mi się już że silnik na luzie zgasł w trakcie jazdy - co było dość stresujące.
Dodatkowo dochodzi problem z ruszaniem tzn jak mu nie dam tak z 2tyś na start to jest problem ruszyć,
Na luzie obroty cały czas wynoszą ok 700 obr/min.
Co może być tego przyczyną?
Podejrzewam przepustnicę ale nie wiem dokładnie który z jej elementów.
Czy w grę może wchodzić czujnik położenia wałka rozrządu?
-
-
Zamieszczone przez maritoOk, jutro zamówię.czy opłaca sie kupić orginał z ASO taki jak ten?
http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=141
[ Dodano: Wto 18 Wrz, 12 23:26 ]
Ja przed wymiana filtra jak odpalalem po nocy autko to taki jakis nieraz dziwny trzask był przy kolektorze - nieraz udało mi sie dodac gazu zaraz po odpaleniu i tego nie było, a nieraz jakos sie tak dziwnie dławił - po wymianie filtra juz nie mam z tym problemu.
Komentarz
-
-
A więc wymieniłem filtr. Co prawda był to oryginał zamontowany jeszcze na produkcji, ale nic wymiana nie dała. przejechałem ok 10 km po zmianie filtra i nadal objawy się utrzymują. Problem z ruszaniem i wolnymi obrotami.
Co teraz powinienem sprawdzić
tak przy okazji to kupiłem oryginalny filtr w ASO za 35zł - cena umiarkowana jak za oryginał - ale jak zobaczyłem napis "made in china" to zacząłem żałować że kupiłem chiński oryginał :x
Komentarz
-
-
Proponuję za stówę zrobić czyszczenie i adaptację. Jeśli będzie dobrze to dobrze. Jeśli będzie lepiej ale nie idealnie tzn, że faktycznie przepustnica ale ta już się kończy i trzeba kupić nową. I po temacie. Jak absolutnie nic się nie zmieni to plus taki, że na pewno nie przepustnica a to też dużo bo jest wtedy wyeliminowany główny podejrzany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maritoOK, a na jakiej podstawie tak uważasz?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dla mnie z technicznego pkt widzenia są to za niskie obroty dla silnika. Poza tym w samochodzie czuć że 750 obr/min to za mało ponieważ da się odczuć wibracje karoserii. Gdy silnik jest zimny lub gdy włączę klimę obroty wchodzą na standardowe 900 i wibracje ustępują. Kultura pracy silnika wyraźnie poprawi się...
[ Dodano: Sob 04 Maj, 13 20:05 ]
Kto pomoże?
Szukam kogoś kto ma silnik 1.6 BFQ i jest z okolic Sosnowca, Dąbrowy Gór., Będzina, Czeladzi, Katowic lub Sławkowa. Chcę porównać pracę dwóch tych samych silników. Może znajdę u kogoś rozwiązanie swojego problemu bo już nie wiem gdzie szukać pomocy z tym ustrojstwem. Chętnych proszę o PW
Komentarz
-
-
U mnie, u mojego brata i mojego znajomego w naszych Octaviach 1.6 BFQ obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku wynoszą 670 - 700 obr/min (odczyt na VCDS-ie).
Tak jak napisał kolega german81, są to jak najbardziej prawidłowe obroty dla tego silnika.
Jeżeli obroty nie falują i się nie zawieszają to wszystko jest w porządku.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Przepustnica została dokładnie umyta w ubiegłym roku. W ubiegłym roku dodatkowo włożyłem na podmianę inną z ale o tych samych nr, również z silnika BFQ. Było tak samo.
Robiąc adaptację przepustnicy zarówno na oryginalnej jak i z Leona, komputer nie chciał się połączyć. Próbowałem kilka razy.
Jakby tego było mało wczoraj uszkodziłem kabel OBD, czekam na nowy.
Błędów na komputerze nie ma, oprócz:
17811 - EGR System: Regulation Divergence - ale to EGR.
Moje obroty to tak jak napisałem 620. Gdy włączę klimę to jest 900 i tak trzyma aż klima nie zostanie wyłączona.
Mam także inne pytanie: kto wie kiedy powinien się włączać zawór podciśnienia pokazany na zdjęciu poniżej. Na włączonym silniku sprawdziłem jakie napięcie podawane jest na wtyczkę - było 0V. Przytykając place do któregoś z przewodu nie czułem ani nadciśnienia ani podciśnienia.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maritoRobiąc adaptację przepustnicy zarówno na oryginalnej jak i z Leona, komputer nie chciał się połączyć.
Zamieszczone przez marito17811 - EGR System: Regulation Divergence - ale to EGR.
Zamieszczone przez maritoMam także inne pytanie: kto wie kiedy powinien się włączać zawór podciśnienia pokazany na zdjęciu poniżej.
Jego działanie i działanie EGR-a można sprawdzić VCDS-em w teście elementów wykonawczych.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Dziś w końcu się podpiąłem pod VCDSa i tak:
- obroty 672/min
- błędy:
17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
czyli błąd zaworu EGR, tu jestem głupi bo zawór ten wymieniałem na nowy, oryginalny w XII 2012; czy można przeprowadzić test tego zaworu?
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
nie wiem co dokładnie oznacza ten błąd; przerwa w układzie czujnika lambda lub problem z podgrzewaniem czujnika lambda???
Czy ktoś może mi pomóc powiązać powyższe błędy z niskimi obrotami?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maritoobroty 672/min
Zamieszczone przez marito17811 - EGR System: Regulation Deviation
P1403 - 35-10 - - - Intermittent
czyli błąd zaworu EGR, tu jestem głupi bo zawór ten wymieniałem na nowy, oryginalny w XII 2012; czy można przeprowadzić test tego zaworu?
Jeżeli nie to wejdź w grupę 074 i przełącz na nastawy podstawowe aby wykonać adaptacje. W 4 okienku powinno wyświetlić ADP OK.
Adaptacje wykonaj na niepracującym silniku i wcześniej wykasuj błędy.
Jeżeli to nie pomoże napiszę Ci jak go sprawdzić.
Zamieszczone przez marito17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
nie wiem co dokładnie oznacza ten błąd; przerwa w układzie czujnika lambda lub problem z podgrzewaniem czujnika lambda???Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Nie, nie zrobiłem adaptacji dla EGRa.
Jutro sprawdzę to o czym piszesz - EGR i lambda i dam znać jaki rezultat.
[ Dodano: Sro 15 Maj, 13 17:06 ]
mroko pytanie: czy zrobię adaptację w grupie 074 VCDS-Lite? O ile wiem to nie za bardzo bo ten program ma okrojone ilości obsługiwanych bloków. I jeszcze jedno pytanie czy adaptację robię w Adaptation-10?Załączone pliki
Komentarz
-
-
Panowie, nie wiem, na ile pomogę, ale ktoś tu wyżej napisał, że nie da się podnieść obrotów biegu jałowego.
Ja to właśnie uczyniłem.
W moim BFQ zwiększyłem obroty do 775rpm i mniej szarpie, praktycznie tylko minimalnie.
Trzeba zrobić login, potem adaptacja i kanał 01, następnie wartość domyślną 128 dać na wyższą.
Ja ustawiłem 137. Powyżej tej wartości pojawiał się błąd o zbyt dużych obrotach IDLE RPM.
Oczywiście do wykonania adaptacji potrzebny jest pin do sterownika, który macie na pasku plastikowym otrzymanym od dealera auta.
Kod jest 4 cyfrowy, trzeba na początku dodać cyfrę 0 i gitara.
Komentarz
-
Komentarz