Niskie obroty silnika i problem z ruszaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jasiek218
    Classic
    • 2014
    • 5

    Niskie obroty silnika i problem z ruszaniem

    Dzięki Panowie za spocik - miło było Adamus1, to dosłownie musieliśmy się minąć...
  • marito
    Classic
    • 2012
    • 32

    #2
    Niskie obroty silnika i problem z ruszaniem

    Witam mam problem z niskimi obrotami silnika 1.6 BFQ
    Silnik po odpaleniu pracuje bardzo nierówno. Na zimnym silniku jest to jeszcze bardziej odczuwalne. Na luzie przy mocnym wciśnięciu gazu następuje tak jakby "cmoknięcie" silnika - jakby wciągało lewe powietrze, oraz spadek obrotów poniżej 500. Czasami następuje strzał w okolicach kolektora - odgłos pękającego plastiku. silnik czasami na luzie sam gaśnie. Zdarzyło mi się już że silnik na luzie zgasł w trakcie jazdy - co było dość stresujące.
    Dodatkowo dochodzi problem z ruszaniem tzn jak mu nie dam tak z 2tyś na start to jest problem ruszyć,
    Na luzie obroty cały czas wynoszą ok 700 obr/min.
    Co może być tego przyczyną?
    Podejrzewam przepustnicę ale nie wiem dokładnie który z jej elementów.
    Czy w grę może wchodzić czujnik położenia wałka rozrządu?

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      marito, zacznij od filtra paliwa
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8162
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #5
        Zamieszczone przez marito
        Ok, jutro zamówię.czy opłaca sie kupić orginał z ASO taki jak ten?
        http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=141
        kazdy bedzie dobry. W sklepie motoryzacyjnym np za filtrona wyjdzie ok 20 zł

        [ Dodano: Wto 18 Wrz, 12 23:26 ]
        Ja przed wymiana filtra jak odpalalem po nocy autko to taki jakis nieraz dziwny trzask był przy kolektorze - nieraz udało mi sie dodac gazu zaraz po odpaleniu i tego nie było, a nieraz jakos sie tak dziwnie dławił - po wymianie filtra juz nie mam z tym problemu.
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • marito
          Classic
          • 2012
          • 32

          #6
          A więc wymieniłem filtr. Co prawda był to oryginał zamontowany jeszcze na produkcji, ale nic wymiana nie dała. przejechałem ok 10 km po zmianie filtra i nadal objawy się utrzymują. Problem z ruszaniem i wolnymi obrotami.
          Co teraz powinienem sprawdzić

          tak przy okazji to kupiłem oryginalny filtr w ASO za 35zł - cena umiarkowana jak za oryginał - ale jak zobaczyłem napis "made in china" to zacząłem żałować że kupiłem chiński oryginał :x

          Komentarz

          • Ceed1
            Rider
            • 2012
            • 461

            #7
            przepustnica Panie.

            Komentarz

            • marito
              Classic
              • 2012
              • 32

              #8
              A coś więcej w temacie?
              Tzn przepustką padła czy trzeba wyczyścić?jakie prawdopodobienstwo % że przepustnica np padła?

              [ Dodano: Pią 21 Wrz, 12 09:42 ]
              Tzn przepustnica,chodziło oczywiście o to :lol:

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                #9
                Proponuję za stówę zrobić czyszczenie i adaptację. Jeśli będzie dobrze to dobrze. Jeśli będzie lepiej ale nie idealnie tzn, że faktycznie przepustnica ale ta już się kończy i trzeba kupić nową. I po temacie. Jak absolutnie nic się nie zmieni to plus taki, że na pewno nie przepustnica a to też dużo bo jest wtedy wyeliminowany główny podejrzany.

                Komentarz

                • marito
                  Classic
                  • 2012
                  • 32

                  #10
                  Problem z ruszaniem został rozwiązany - winny był czujnik położenia pedału sprzęgła. Został wymieniony na oryginalny; problem rozwiązany. Z problemem niskich obrotów walczę nadal...

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #11
                    obroty na poziomie 700 na biegu jałowym to jest cos normalnego w tym silniki i nic z tym nie zrobisz .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • marito
                      Classic
                      • 2012
                      • 32

                      #12
                      OK, a na jakiej podstawie tak uważasz?

                      Komentarz

                      • rOBERTO795
                        RS
                        • 2009
                        • 3465
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #13
                        Zamieszczone przez marito
                        OK, a na jakiej podstawie tak uważasz?
                        Do sprawdzenia -wyczyszczenia przepustnica i cały układ zaplonowy.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #14
                          na podstawie imformacji podanych przez producenta w materiałach serwisowych . dokładnie obroty powiny sie miescic w przedziałe 750+/- 100 obr
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • marito
                            Classic
                            • 2012
                            • 32

                            #15
                            Dla mnie z technicznego pkt widzenia są to za niskie obroty dla silnika. Poza tym w samochodzie czuć że 750 obr/min to za mało ponieważ da się odczuć wibracje karoserii. Gdy silnik jest zimny lub gdy włączę klimę obroty wchodzą na standardowe 900 i wibracje ustępują. Kultura pracy silnika wyraźnie poprawi się...

                            [ Dodano: Sob 04 Maj, 13 20:05 ]
                            Kto pomoże?
                            Szukam kogoś kto ma silnik 1.6 BFQ i jest z okolic Sosnowca, Dąbrowy Gór., Będzina, Czeladzi, Katowic lub Sławkowa. Chcę porównać pracę dwóch tych samych silników. Może znajdę u kogoś rozwiązanie swojego problemu bo już nie wiem gdzie szukać pomocy z tym ustrojstwem. Chętnych proszę o PW

                            Komentarz

                            • mroko
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 659
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #16
                              U mnie, u mojego brata i mojego znajomego w naszych Octaviach 1.6 BFQ obroty na biegu jałowym na rozgrzanym silniku wynoszą 670 - 700 obr/min (odczyt na VCDS-ie).
                              Tak jak napisał kolega german81, są to jak najbardziej prawidłowe obroty dla tego silnika.

                              Jeżeli obroty nie falują i się nie zawieszają to wszystko jest w porządku.
                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                              Komentarz

                              • marito
                                Classic
                                • 2012
                                • 32

                                #17
                                mroko dzięki za info. U mnie obroty wynoszą 620 na VCDS, więc trochę za niskie. Ale już wiem, że 900 nie osiągnę. Mam pytanie jak włączysz klimę czy obroty idą w górę, bo u mnie jak włączę to silnik osiąga 900 obr/min

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #18
                                  to jesli masz obroty zedu 620 obr to wymyj dokładnie przepustnice i zrób adaptacjie . co do brotów po wyłaczeniu klimy obroty wzrosna do ok 900 obr i powoli spadna do ok 700 obr.
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • mroko
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 659
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #19
                                    Jak włączę klimę to idą w górę tak koło 900 ale dokładnie nie wiem bo nie sprawdzałem VCDS-em.

                                    Spróbuj umyć przepustnice i zaadoptować.
                                    A tak w ogóle to nie wywala Ci żadnych błędów?
                                    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                    Komentarz

                                    • marito
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 32

                                      #20
                                      Przepustnica została dokładnie umyta w ubiegłym roku. W ubiegłym roku dodatkowo włożyłem na podmianę inną z ale o tych samych nr, również z silnika BFQ. Było tak samo.
                                      Robiąc adaptację przepustnicy zarówno na oryginalnej jak i z Leona, komputer nie chciał się połączyć. Próbowałem kilka razy.
                                      Jakby tego było mało wczoraj uszkodziłem kabel OBD, czekam na nowy.
                                      Błędów na komputerze nie ma, oprócz:
                                      17811 - EGR System: Regulation Divergence - ale to EGR.

                                      Moje obroty to tak jak napisałem 620. Gdy włączę klimę to jest 900 i tak trzyma aż klima nie zostanie wyłączona.

                                      Mam także inne pytanie: kto wie kiedy powinien się włączać zawór podciśnienia pokazany na zdjęciu poniżej. Na włączonym silniku sprawdziłem jakie napięcie podawane jest na wtyczkę - było 0V. Przytykając place do któregoś z przewodu nie czułem ani nadciśnienia ani podciśnienia.
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz

                                      • mroko
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 659
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #21
                                        Zamieszczone przez marito
                                        Robiąc adaptację przepustnicy zarówno na oryginalnej jak i z Leona, komputer nie chciał się połączyć.
                                        Adaptacje powinieneś zrobić na kanale 060 i musisz mieć skasowane błędy przed adaptacja. W czwartym oknie powinno Ci wyświetlić ADP OK lub n OK

                                        Zamieszczone przez marito
                                        17811 - EGR System: Regulation Divergence - ale to EGR.
                                        Ale EGR podaje część spalin do komory spalania więc ma wpływ na skład mieszanki no i może u Ciebie na wolne obroty.

                                        Zamieszczone przez marito
                                        Mam także inne pytanie: kto wie kiedy powinien się włączać zawór podciśnienia pokazany na zdjęciu poniżej.
                                        Ten zawór służy do przełączania długości kolektora dolotowego jest to tzw. doładowanie dynamiczne (dzięki temu mamy 102 KM). Działa on przy gwałtownym naciśnięciu gazu na wolnych obrotach lub przy dynamicznym rozpędzaniu samochodu.
                                        Jego działanie i działanie EGR-a można sprawdzić VCDS-em w teście elementów wykonawczych.
                                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                        Komentarz

                                        • marito
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 32

                                          #22
                                          Dziś w końcu się podpiąłem pod VCDSa i tak:
                                          - obroty 672/min
                                          - błędy:
                                          17811 - EGR System: Regulation Deviation
                                          P1403 - 35-10 - - - Intermittent

                                          czyli błąd zaworu EGR, tu jestem głupi bo zawór ten wymieniałem na nowy, oryginalny w XII 2012; czy można przeprowadzić test tego zaworu?

                                          17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
                                          P1118 - 35-10 - - - Intermittent

                                          nie wiem co dokładnie oznacza ten błąd; przerwa w układzie czujnika lambda lub problem z podgrzewaniem czujnika lambda???

                                          Czy ktoś może mi pomóc powiązać powyższe błędy z niskimi obrotami?

                                          Komentarz

                                          • mroko
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 659
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #23
                                            Zamieszczone przez marito
                                            obroty 672/min
                                            Czyli obroty masz prawidłowe. To nie są za niskie obroty dla tego silnika.

                                            Zamieszczone przez marito
                                            17811 - EGR System: Regulation Deviation
                                            P1403 - 35-10 - - - Intermittent
                                            czyli błąd zaworu EGR, tu jestem głupi bo zawór ten wymieniałem na nowy, oryginalny w XII 2012; czy można przeprowadzić test tego zaworu?
                                            Czy po wymianie na nowy zawór została zrobiona jego adaptacja VCDS-em?
                                            Jeżeli nie to wejdź w grupę 074 i przełącz na nastawy podstawowe aby wykonać adaptacje. W 4 okienku powinno wyświetlić ADP OK.
                                            Adaptacje wykonaj na niepracującym silniku i wcześniej wykasuj błędy.
                                            Jeżeli to nie pomoże napiszę Ci jak go sprawdzić.

                                            Zamieszczone przez marito
                                            17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
                                            P1118 - 35-10 - - - Intermittent
                                            nie wiem co dokładnie oznacza ten błąd; przerwa w układzie czujnika lambda lub problem z podgrzewaniem czujnika lambda???
                                            Najprawdopodobnie padła sonda za katalizatorem (przepaliła się grzałka) albo nie ma styku w kostce. Na początek sprawdź czy nie utleniły się piny w kostce. Znajduje się ona w czarnej puszce pod samochodem w miejscu siedzenia pasażera. Jest przykręcona do podłogi dwoma nakrętkami plastikowymi. W niej są dwie kostki, jedna do sondy przed a druga do za katalizatorem. Po kablach dojdziesz która jest od której.
                                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                            Komentarz

                                            • marito
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 32

                                              #24
                                              Nie, nie zrobiłem adaptacji dla EGRa.
                                              Jutro sprawdzę to o czym piszesz - EGR i lambda i dam znać jaki rezultat.

                                              [ Dodano: Sro 15 Maj, 13 17:06 ]
                                              mroko pytanie: czy zrobię adaptację w grupie 074 VCDS-Lite? O ile wiem to nie za bardzo bo ten program ma okrojone ilości obsługiwanych bloków. I jeszcze jedno pytanie czy adaptację robię w Adaptation-10?
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • paulob1
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 470
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #25
                                                Panowie, nie wiem, na ile pomogę, ale ktoś tu wyżej napisał, że nie da się podnieść obrotów biegu jałowego.
                                                Ja to właśnie uczyniłem.
                                                W moim BFQ zwiększyłem obroty do 775rpm i mniej szarpie, praktycznie tylko minimalnie.
                                                Trzeba zrobić login, potem adaptacja i kanał 01, następnie wartość domyślną 128 dać na wyższą.
                                                Ja ustawiłem 137. Powyżej tej wartości pojawiał się błąd o zbyt dużych obrotach IDLE RPM.
                                                Oczywiście do wykonania adaptacji potrzebny jest pin do sterownika, który macie na pasku plastikowym otrzymanym od dealera auta.
                                                Kod jest 4 cyfrowy, trzeba na początku dodać cyfrę 0 i gitara.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...