[O1] znaczny spadek mocy - Nolauf i syk turbiny (?)
Cześć,
Na wstępie napiszę że czytałem o objawach jakie u mnie zaszły jednak na forum nie znalazłem tematu który obejmowałby całość objawów - dlatego zakładam nowy temat. Podejrzewam że dzieje się coś z turbiną i łapie tryb awaryjny.
Opis zjawiska:
w zakresie obrotów od 2500 do 3500 słychać syk - wydaje mi się że turbiny - wcześniej go nie było. Następnie przechodzi w tryb awaryjny (chyba - na zegarach nie pokazuje się żadne info, ale czuć nagły brak mocy - silnik wyje a przyspieszenie nie ma - niezależnie od biegu).
Co sprawdziłem do tej pory:
- jest ubytek oleju około pół litra - i to przez ostatnie maks 400km.
- nie ma żadnych plam pod samochodem i nie za bardzo widać wycieki
- próbowałem podpiąć vag-a ale nie udało mi się skomunikować z samochodem - kabel z Viakena i soft VAG-COM 3.11 (nigdy wcześniej nie podpinałem) - chciałem odczytać błędy, lub ew zrobić logi bo z tego co czytałem to podstawa do rozmowy o tym co się dzieje, zamiast wróżyć z fusów.
ostatnie naprawy/wymiany
Auto jest świeżo po wymianie paska klinowego i sprzęgiełka napinacza. Opisane wyżej objawy ze spadkiem mocy były wcześniej tzn wystąpiły dwa razy i od razu wstawiłem samochód do mechanika jak zauważyłem postrzępiony pasek. Myślałem że to że pasek ma uszkodzenia wpływa na zamulenie auta jednak jak widać tylko myślałem
Samochód:
Octavia O1 1,9tdi ALH 90KM 132kkm
Proszę o wskazówki jak ogarnąć tego VAG-a lub co ewentualnie mógłbym zrobić by przybliżyć sytuację samochodu.
Agencja interaktywna klonos.pl tworzymy skuteczne strony internetowe i wiele więcej.
sprawdz czy nie masz gdzies nieszczelnosci miedzy turbo a głowica .wszelkie olejiste wycieki nałaczeniach i przewodach i na IC swiadczy o nieszczelnosci .
Re: znaczny spadek mocy - Nolauf i syk turbiny (?)
Zamieszczone przez klonos
ostatnie naprawy/wymiany
Auto jest świeżo po wymianie paska klinowego i sprzęgiełka napinacza. Opisane wyżej objawy ze spadkiem mocy były wcześniej tzn wystąpiły dwa razy i od razu wstawiłem samochód do mechanika jak zauważyłem postrzępiony pasek. Myślałem że to że pasek ma uszkodzenia wpływa na zamulenie auta jednak jak widać tylko myślałem
W niektórych TDI przy wymianie paska i napinacza rozmontowuje się układ dolotowy tak aby zrobić dobry dostęp w czasie naprawy. Czasami zdarza się tak, że po złożeniu wszystkich części zapinki na rurach nie siądą właściwie i podczas gwałtownego przyśpieszania, gdy turbosprężarka zbuduje ciśnienie dochodzi do rozłączenia rur (i z tego powodu może być słychać syk). Sprawdź proszę rury prowadzące od turbosprężarki do intercooler'a i od intercooler'a do kolektora ssącego.
Jeśli chodzi o olej to jego zużycie jest zbyt wysokie. Sprawdź czy w intercoolerze nie zbiera się olej - jeśli tak to turbosprężarka jest do naprawy (wymiana uszczelnień, czyszczenie, wyważenie). Jeśli potwierdzi się turbo do naprawy to wczesna reakcja pozwoli Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Witam ponownie, dziękuję za odpowiedzi. Byłem ostatnio strasznie zarobiony i nie miałem czasu powalczyć z samochodem, ale dziś się za to wziąłem.
Było już za ciemno żeby obejrzeć kwestię wycieków i szczelności - tym zajmę się jutro.
Próbowałem natomiast podłączyć się do komputera, ale z marnym efektem.
Mam kabel z viaken.pl oznaczony VAG KKL i program VAG-COM 311.2-n.
Podłączyłem kabel do laptopa zainstalowałem ze sterownikami dla VAG ze strony viakena.
Zainstalowałem VAG COM
ustawiłem w opcjach sterownika na komputerze COM 1
Tak samo COM 1 ustawiłem w VAG-COMie
zrobiłem test:
COM Port Status: OK
Intrface Status: 0 - found, ready
Fast-Sunch Compatible: NO
chciałem sczytać błędy z pamięci silnika wszedłem w
SELECT -> 01.ENGINE -> i otrzymałem po chwili informację że nie odbiera danych - o co chodzi? czy coś robię źle?
co do kabla upewniałem się na forum że jest ok. Macie jakieś pomysły o co może chodzić?
Agencja interaktywna klonos.pl tworzymy skuteczne strony internetowe i wiele więcej.
Sprawdź czy w menadżerze urządzeń w windows'e do twojego kabelka przypisany jest port COM 1, i w programie VAG-COM i w menadżerze porty COM muszą być identyczne.
Są takie same. Jak instalowałem domyślnie system przypisał kabelkowi com9 i zmieniłem go na com1.
Z kolei w VAG-COMie sprawdzałem i na innych ustawieniach niż COM1 nie dopuszczało mnie do kroku SELECT -> 01.ENGINE i wyrzucało info (piszę z pamięci) że nie ma komunikacji przez dany port COM.
Zakładam że program widzi komputer tylko nie otrzymuje od niego sygnałów. Nie niestety mam pojęcia co może być tego przyczyną.
Agencja interaktywna klonos.pl tworzymy skuteczne strony internetowe i wiele więcej.
niestety wina instalacji kabla... wejdx w menager urządzeń jeśli na kablu będzie pytajnik to nie masz sterownika dobrze zainstalowanego.spróbój jeszcze raz krok kroku, spoczko...
dobrze com1 a w opcjach vaga zmieniałeś na com1? jeżeli tak no to może jeszcze raz od początku zainstalować. Krok po kroku..
Sorry widze ze zmieniałes w vagu też ...Noto odinstaluj i jeszcze raz krok po kroku...
Komentarz