karas123-83 witaj
[O1] znaczny spadek mocy - Nolauf i syk turbiny (?)
Zwiń
X
-
[O1] znaczny spadek mocy - Nolauf i syk turbiny (?)
Cześć,
Na wstępie napiszę że czytałem o objawach jakie u mnie zaszły jednak na forum nie znalazłem tematu który obejmowałby całość objawów - dlatego zakładam nowy temat. Podejrzewam że dzieje się coś z turbiną i łapie tryb awaryjny.
Opis zjawiska:
w zakresie obrotów od 2500 do 3500 słychać syk - wydaje mi się że turbiny - wcześniej go nie było. Następnie przechodzi w tryb awaryjny (chyba - na zegarach nie pokazuje się żadne info, ale czuć nagły brak mocy - silnik wyje a przyspieszenie nie ma - niezależnie od biegu).
Co sprawdziłem do tej pory:
- jest ubytek oleju około pół litra - i to przez ostatnie maks 400km.
- nie ma żadnych plam pod samochodem i nie za bardzo widać wycieki
- próbowałem podpiąć vag-a ale nie udało mi się skomunikować z samochodem - kabel z Viakena i soft VAG-COM 3.11 (nigdy wcześniej nie podpinałem) - chciałem odczytać błędy, lub ew zrobić logi bo z tego co czytałem to podstawa do rozmowy o tym co się dzieje, zamiast wróżyć z fusów.
ostatnie naprawy/wymiany
Auto jest świeżo po wymianie paska klinowego i sprzęgiełka napinacza. Opisane wyżej objawy ze spadkiem mocy były wcześniej tzn wystąpiły dwa razy i od razu wstawiłem samochód do mechanika jak zauważyłem postrzępiony pasek. Myślałem że to że pasek ma uszkodzenia wpływa na zamulenie auta jednak jak widać tylko myślałem
Samochód:
Octavia O1 1,9tdi ALH 90KM 132kkm
Proszę o wskazówki jak ogarnąć tego VAG-a lub co ewentualnie mógłbym zrobić by przybliżyć sytuację samochodu.Agencja interaktywna klonos.pl tworzymy skuteczne strony internetowe i wiele więcej.
-
-
Re: znaczny spadek mocy - Nolauf i syk turbiny (?)
Zamieszczone przez klonos
ostatnie naprawy/wymiany
Auto jest świeżo po wymianie paska klinowego i sprzęgiełka napinacza. Opisane wyżej objawy ze spadkiem mocy były wcześniej tzn wystąpiły dwa razy i od razu wstawiłem samochód do mechanika jak zauważyłem postrzępiony pasek. Myślałem że to że pasek ma uszkodzenia wpływa na zamulenie auta jednak jak widać tylko myślałem
Jeśli chodzi o olej to jego zużycie jest zbyt wysokie. Sprawdź czy w intercoolerze nie zbiera się olej - jeśli tak to turbosprężarka jest do naprawy (wymiana uszczelnień, czyszczenie, wyważenie). Jeśli potwierdzi się turbo do naprawy to wczesna reakcja pozwoli Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Przy okazji warto zapoznać się z tematem: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ighlight=turbo
Komentarz
-
-
Witam ponownie, dziękuję za odpowiedzi. Byłem ostatnio strasznie zarobiony i nie miałem czasu powalczyć z samochodem, ale dziś się za to wziąłem.
Było już za ciemno żeby obejrzeć kwestię wycieków i szczelności - tym zajmę się jutro.
Próbowałem natomiast podłączyć się do komputera, ale z marnym efektem.
Mam kabel z viaken.pl oznaczony VAG KKL i program VAG-COM 311.2-n.
Podłączyłem kabel do laptopa zainstalowałem ze sterownikami dla VAG ze strony viakena.
Zainstalowałem VAG COM
ustawiłem w opcjach sterownika na komputerze COM 1
Tak samo COM 1 ustawiłem w VAG-COMie
zrobiłem test:
COM Port Status: OK
Intrface Status: 0 - found, ready
Fast-Sunch Compatible: NO
chciałem sczytać błędy z pamięci silnika wszedłem w
SELECT -> 01.ENGINE -> i otrzymałem po chwili informację że nie odbiera danych - o co chodzi? czy coś robię źle?
co do kabla upewniałem się na forum że jest ok. Macie jakieś pomysły o co może chodzić?Agencja interaktywna klonos.pl tworzymy skuteczne strony internetowe i wiele więcej.
Komentarz
-
-
@K_Popiel
Są takie same. Jak instalowałem domyślnie system przypisał kabelkowi com9 i zmieniłem go na com1.
Z kolei w VAG-COMie sprawdzałem i na innych ustawieniach niż COM1 nie dopuszczało mnie do kroku SELECT -> 01.ENGINE i wyrzucało info (piszę z pamięci) że nie ma komunikacji przez dany port COM.
Zakładam że program widzi komputer tylko nie otrzymuje od niego sygnałów. Nie niestety mam pojęcia co może być tego przyczyną.Agencja interaktywna klonos.pl tworzymy skuteczne strony internetowe i wiele więcej.
Komentarz
-
-
Na wstępie dzięki za szybkie odpowiedzi.
@przemik
Niestety nie. Ani nie miałem okazji podpinać swojego kabla i laptopa pod inną skodę ani nikt nie podpinał się do mnie z innym kablem.
Mógłbym teoretycznie spróbować podpiąć się pod octavię O2 mojego taty, ale z tego oc czytałem to ona wymaga innego kabla (?).
@richi9
Nie mam pytajnika - sprzęt pokazuje się w Porty (COM i LPT) jako Interface USB-Serial Port (COM1) także wydaje mi się że jest ok.Agencja interaktywna klonos.pl tworzymy skuteczne strony internetowe i wiele więcej.
Komentarz
-
Komentarz