[O1] Problem z ogrzewaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WormsCrew88
    Classic
    • 2013
    • 5

    #26
    uuuu musiało boleć mojej skodzie skończyło się na wymianie filtra kabiny
    Kominiarz - zakład kominiarski. Wkłady owalne - Prodmax.

    Komentarz

    • fidodido
      Rider
      • 2010
      • 440

      #27
      oj uwierz ze "boleć" to mało powiedziane
      Auto: Skoda Octavia I
      Kolor: Srebrny
      Pojemność: 1,8T 20V
      Moc: 150KM
      Typ silnika: AGU
      Gaz: STAG-4

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14959
        • Octavia IV (NX3)

        #28
        A tak w temacie wymian rozrządu. W BFQ pierwszy po 90 000, a drugi po 180 000 czy wcześniej?
        pozdrawiam - Darek
        ​​

        Komentarz

        • radiino
          Classic
          • 2011
          • 2

          #29
          Może ta informacja będzie komuś pomocna.

          Posiadam Octavie 1 Kombi 2002r z silnikiem 1.8T.z instalacją gazową i tak samo jak niektórzy miałem problem z ogrzewaniem wnętrza kabiny, powyżej 3tyś obrotów grzało,a na wolnych dmuchało chłodnym powietrzem. Zostały sprawdzone elementy: termostat, pompa wodna, węże do reduktora gazowego i pozostałe w całym układnie chłodzenia. Więc pozostała tylko nagrzewnica, którą oczywiście wymieniłem (jak się póżniej okazało niepotrzebnie) Kosztowało mnie to dużo pracy i czasu (trzeba wyjąć całą deskę rozdzielczą i belkę, spuścić płyn z klimy) Efekt wymiany nagrzewnicy był znikomy, byłem zawiedziony, że tyle pracy i czasu poszło na marne. Dowiedziałem się przypadkiem, że ktoś też ma taki problem w innym aucie (bodajże Audi) i okazało się, że zbiorniczek wyrównawczy był na równi, bądź nieco wyżej od nagrzewnicy i tworzył sie coś w rodzaju pęcherzyka powietrza. Dolał płynu chłodniczego ponad stan sugerowany i jak ręką odjął. Zrobiłem tak samo i od tamtej pory problem z ogdzewaniem znikł.

          Komentarz

          • matrix_pl
            Elegance
            • 2010
            • 758

            #30
            radiino, sprawdzę

            bo mam podobny problem ale ja zaobserwowałem inną prawidłowość jak zapierdzielam samochodem wyprzedam ogólnie jest na wysokich obrotach to temperatura na desce OK jak jadę w sznureczku ecodriving to spada ale że w środku w samochodzie nie zamarzają szyby to się nie przejmuje
            Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

            Komentarz

            • michalrh
              Rider
              • 2012
              • 322
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez matrix_pl
              radiino, sprawdzę

              bo mam podobny problem ale ja zaobserwowałem inną prawidłowość jak zapierdzielam samochodem wyprzedam ogólnie jest na wysokich obrotach to temperatura na desce OK jak jadę w sznureczku ecodriving to spada ale że w środku w samochodzie nie zamarzają szyby to się nie przejmuje
              Jeśli ci wskazówka temperatury na desce w czasie normalnej jazdy w sznurku opada to coś jest nie tak, czujnik temperatury/termostat chyba.
              był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
              jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



              komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14959
                • Octavia IV (NX3)

                #32
                Zamieszczone przez michalrh
                Jeśli ci wskazówka temperatury na desce w czasie normalnej jazdy w sznurku opada to coś jest nie tak, czujnik temperatury/termostat chyba.
                u mnie był czujnik temperatury - temperatura była prawidłowa, tylko wskazanie nie
                pozdrawiam - Darek
                ​​

                Komentarz

                • dominik9420
                  L&K
                  • 2012
                  • 1136

                  #33
                  Zamieszczone przez ruwado
                  michalrh napisał/a:
                  Jeśli ci wskazówka temperatury na desce w czasie normalnej jazdy w sznurku opada to coś jest nie tak, czujnik temperatury/termostat chyba.
                  u mnie był czujnik temperatury - temperatura była prawidłowa, tylko wskazanie nie
                  Bo to jest tak jakby 2 czujniki zintegrowane w jeden, jeden z nich to G2 a drugi G62
                  Jeden daje wartości dla potrzeb ECU ( sterowanie wtryskiem itd) a drugi podaje wartości na "blat" (wskazówkę)
                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                  Pozdrawiam i Szerokości!
                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                  Komentarz

                  • matrix_pl
                    Elegance
                    • 2010
                    • 758

                    #34
                    dominik9420, które to kanały które trzeba było by sprawdzić ? oczywiście przy sprawdzaniu kabelkiem?

                    taką sytuacje tłumaczyłem że wydajność układu ogrzewania jest większa niż energii która praktycznie nie zostaje wytworzona (bo silnik nie spala paliwa tylko jedzie praktycznie napędzany siłą kół lub kręci się bardzo powoli)
                    Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                    Komentarz

                    Pracuję...