Najlepszego Panowie Mundurowi
Trzesie na kierownicy
Zwiń
X
-
Trzesie na kierownicy
Witam.
Przy większych prędkościach powyżej 110-120km/h zaczynam odczuwać drgania na kierownicy. Koła mam wywarzane, zbieżność również dziś ustawiłem, byłem autem na szarpaku na diagnostyce i trzeba było wymienić tuleje na wahaczach bo były wybite i jedna była pęknięta. Zrobiłem to wszystko a nadal czuć drgania. Lewa opona ma niższy bieżnik o około 2-3milimetry od prawej, bo darło gumę dlatego ustawiałem zbieżność. Czy przez to że opony mają różne głębokości bieżnika mogę odczuwać drgania?
-
-
Przez to raczej nie.
Kiedy miałeś wywarzane koła? może po prostu ciężarek odpadł.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Stalówki na zimę, od nowości w samochodzie. Koła wywarzane, felgi proste.
[ Dodano: Sro 14 Lis, 12 22:56 ]
Zastanawiam się czy to nie będzie przegub napędowy. Bo coraz mocniej bije jak przyśpieszam. Gdzie jechać żeby to sprawdzić? Na diagnostykę? Wcześniej pojadę jeszcze wywarzyc drugi raz koła żeby mieć pewność.
Komentarz
-
-
Pojedź do innego mechaniora, niech jeszcze raz wyważą twoje kółka
Ja u siebie w okolicy mam tylko jednego, co dobrze kółka wyważa, a wulkanizacji jest 6 :shock:
No i jeszcze jedno; jak bicie się wzmaga przy przyspieszaniu, to jest to oznaka albo skrzywionej/nie wyważonej półosi, bądź wewnętrznego przegubu.
Temat przerabiałem u siebie. :evil:
Półosi raczej nikt ci nie wyważy, więc ewentualna wymiana. Nie stukło ci się ostatnio w jakiś krawężnik lub większa dziura?
-----
edit: ort!O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Fakt wjechałem ostatnio w dość dużą dziurę. Możliwe że to półoś. A jeśli półoś to od razu robić czy może poczekać do wiosny bo wiadomo jak to w zimie z dziurami bywa. Może coś się bardziej rozsypać jak nie naprawie teraz?
[ Dodano: Sro 14 Lis, 12 23:21 ]
Jutro wyważam koła i jak to nic nie da to do mechaniora posprawdzać wszystko trzeba będzie się wybrać.
Komentarz
-
-
Jeśli to półoś, to może rozwalić przegub wewnętrzny, ale obstawiam, że to tylko kwestia wyważenia lub krzywej felgi / opony
Z resztą, to co ci teraz piszę, to jak wróżenie z fusów od kawy i to bez kawy :twisted:
Na początek zrób tak jak wcześniej napisałem:
Pojedź do innego mechaniora, niech jeszcze raz wyważą twoje kółkaO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
No widzisz, nawet do prostowania były...
I zmieściłeś się zapewne w ok. 150 zł, prawda?
Cieszę się że pomogło :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Kumek, robiłem zawieszenie na wakacje i też mi od 110 do 160 kierownicą trzęsło, wszystko było ok w zawieszeniu, 2 razy wyważałem felgi w dwóch różnych zakładach, pojechałem na stację diagnostyczną zupełnie inną i się okazało, że to tarcze hamulcowe.. wytrzymały 2tys km:/
sprawdź może tarcze? miałem tarcze nowe, klocki nowe a trzęsło, po prostowaniu tarcz wszystko jest okbyła Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Mam tarcze krzywe bo przy hamowaniu bije ale nie myślałem że to może mieć jakieś znaczenie w tym przypadku. Jak pytałem ostatnio mechanika to powiedział mi że jak tarcze są krzywe to bije tylko przy hamowaniu a podczas jazdy tego nie czuć. Czyli muszę się wybrać na prostowanie tarcz żeby to sprawdzić.
Komentarz
-
-
Kumek, może u mnie tak było bo były nowe tarcze i nowe klocki, tak mi się wydaje...
ale jeździłem po paru stacjach i zakładach wulkanizacyjnych i nic się nie poprawiało, wyprostowali mi tarcze i jak ręką odjął przy hamowaniu u mnie bicie jeszcze mocniejsze się robiło.była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Kumek, 120zł za przetoczenie + geometrie zapłaciłem.. jak masz nowe tarcze to lepiej przetoczyć, zrobiłem na swoich z 3-4 tys i nic się nie dzieje.była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
A może dopiero założyłeś zimę na koła?
Wiesz, czasem opony są źle sezonowane i potrafią się odkształcić...
IMO tarcze nie mają nic do bicia podczas jazdy i przyspieszania. Odczuwalne bicie i trzęsienie kierą dopiero po wciśnięcia hamulca
Sprawdź u jeszcze jednego wulkanizatora wyważenie...
Jak już wcześniej pisałem:
Ja u siebie w okolicy mam tylko jednego, co dobrze kółka wyważa, a wulkanizacji jest 6 :shock:
O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Rozmawiałem z mechanikiem, faktycznie tarcze nie mają nic do tego że bije przy przyspieszaniu. Wywarzyłem jeszcze raz koła, teraz już nie bije, czuć minimalne drgania przy większych prędkościach ale ledwo odczuwalne, rozpędziłem auto do 180km/h i praktycznie nie czuć już bicia. Te minimalne bicie spowodowane jest tym że jak miałem źle zbieżność ustawioną to przydarło jedną gumę i jest różnica miedzy jedną a drugą około 2milimetrów i to może powodować minimalne drgania przy wysokich prędkościach.
Ogólnie jestem zadowolony i problem rozwiązany. Dzięki wszystkim za pomoc
Komentarz
-
-
Kumek, :szeroki_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz