Trzesie na kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • smolen19
    Classic
    • 2014
    • 7

    Trzesie na kierownicy

    Najlepszego Panowie Mundurowi
  • Kumek
    Classic
    • 2012
    • 21

    #2
    Trzesie na kierownicy

    Witam.
    Przy większych prędkościach powyżej 110-120km/h zaczynam odczuwać drgania na kierownicy. Koła mam wywarzane, zbieżność również dziś ustawiłem, byłem autem na szarpaku na diagnostyce i trzeba było wymienić tuleje na wahaczach bo były wybite i jedna była pęknięta. Zrobiłem to wszystko a nadal czuć drgania. Lewa opona ma niższy bieżnik o około 2-3milimetry od prawej, bo darło gumę dlatego ustawiałem zbieżność. Czy przez to że opony mają różne głębokości bieżnika mogę odczuwać drgania?

    Komentarz

    • dominik9420
      L&K
      • 2012
      • 1136

      #3
      Przez to raczej nie.
      Kiedy miałeś wywarzane koła? może po prostu ciężarek odpadł.
      Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
      Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
      Pozdrawiam i Szerokości!
      Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
      http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Koła przód z tyłem zamień, zawieszenie tyłu jak? jak tuleje metelowo-gumowe?
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • Kumek
          Classic
          • 2012
          • 21

          #5
          Zawieszenie z tyłu wporządku. Zauważyłem że zaczyna drgac kierownicą jak przyśpieszam, jak jade w miare ze stałą predkoscia to nie czuc tak bicia. Koła wywarzałem w tamtym tygodniu.

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Trzeba dobrze sprawdzić prozaiczne sprawy żeby się nie pchać w koszty. Poduszki (trzymajace silnik,skrzynke biegow) wszystkie sprawne?
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • ArekR
              Drive
              • 2012
              • 52

              #7
              A ET felg dobre? Bo chłopaki pisali że przy niestandardowym występują takie objawy, podobnie mam u siebie.

              Komentarz

              • Kumek
                Classic
                • 2012
                • 21

                #8
                Stalówki na zimę, od nowości w samochodzie. Koła wywarzane, felgi proste.

                [ Dodano: Sro 14 Lis, 12 22:56 ]
                Zastanawiam się czy to nie będzie przegub napędowy. Bo coraz mocniej bije jak przyśpieszam. Gdzie jechać żeby to sprawdzić? Na diagnostykę? Wcześniej pojadę jeszcze wywarzyc drugi raz koła żeby mieć pewność.

                Komentarz

                • 4tech
                  RS
                  • 2008
                  • 4199
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  Pojedź do innego mechaniora, niech jeszcze raz wyważą twoje kółka

                  Ja u siebie w okolicy mam tylko jednego, co dobrze kółka wyważa, a wulkanizacji jest 6 :shock:

                  No i jeszcze jedno; jak bicie się wzmaga przy przyspieszaniu, to jest to oznaka albo skrzywionej/nie wyważonej półosi, bądź wewnętrznego przegubu.
                  Temat przerabiałem u siebie. :evil:
                  Półosi raczej nikt ci nie wyważy, więc ewentualna wymiana. Nie stukło ci się ostatnio w jakiś krawężnik lub większa dziura?

                  -----
                  edit: ort!
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz

                  • Kumek
                    Classic
                    • 2012
                    • 21

                    #10
                    Fakt wjechałem ostatnio w dość dużą dziurę. Możliwe że to półoś. A jeśli półoś to od razu robić czy może poczekać do wiosny bo wiadomo jak to w zimie z dziurami bywa. Może coś się bardziej rozsypać jak nie naprawie teraz?

                    [ Dodano: Sro 14 Lis, 12 23:21 ]
                    Jutro wyważam koła i jak to nic nie da to do mechaniora posprawdzać wszystko trzeba będzie się wybrać.

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Jeśli to półoś, to może rozwalić przegub wewnętrzny, ale obstawiam, że to tylko kwestia wyważenia lub krzywej felgi / opony
                      Z resztą, to co ci teraz piszę, to jak wróżenie z fusów od kawy i to bez kawy :twisted:

                      Na początek zrób tak jak wcześniej napisałem:
                      Pojedź do innego mechaniora, niech jeszcze raz wyważą twoje kółka
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • Kumek
                        Classic
                        • 2012
                        • 21

                        #12
                        Byłem wywarzyc felgi. Dwie były do prostowania. Mam teraz wywarzane, wyprostowane, zbieżność ustawioną i do 100km/h jedzie idealnie nie czuć żadnych drgań a od 100-110 km/h nadal trzęsie i im szybciej jadę tym bardziej trzęsie. Na to wygląda że to jakaś usterka mechaniczna.

                        Komentarz

                        • 4tech
                          RS
                          • 2008
                          • 4199
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          No widzisz, nawet do prostowania były...

                          I zmieściłeś się zapewne w ok. 150 zł, prawda?

                          Cieszę się że pomogło :diabelski_usmiech
                          O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                          Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                          Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                          Komentarz

                          • Kumek
                            Classic
                            • 2012
                            • 21

                            #14
                            W 100zł. No ale nadal trzęsie powyżej stu.

                            Komentarz

                            • Iqwan
                              Elegance
                              • 2010
                              • 758

                              #15
                              Kumek, robiłem zawieszenie na wakacje i też mi od 110 do 160 kierownicą trzęsło, wszystko było ok w zawieszeniu, 2 razy wyważałem felgi w dwóch różnych zakładach, pojechałem na stację diagnostyczną zupełnie inną i się okazało, że to tarcze hamulcowe.. wytrzymały 2tys km:/
                              sprawdź może tarcze? miałem tarcze nowe, klocki nowe a trzęsło, po prostowaniu tarcz wszystko jest ok
                              była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                              a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                              https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                              Komentarz

                              • Kumek
                                Classic
                                • 2012
                                • 21

                                #16
                                Mam tarcze krzywe bo przy hamowaniu bije ale nie myślałem że to może mieć jakieś znaczenie w tym przypadku. Jak pytałem ostatnio mechanika to powiedział mi że jak tarcze są krzywe to bije tylko przy hamowaniu a podczas jazdy tego nie czuć. Czyli muszę się wybrać na prostowanie tarcz żeby to sprawdzić.

                                Komentarz

                                • Iqwan
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 758

                                  #17
                                  Kumek, może u mnie tak było bo były nowe tarcze i nowe klocki, tak mi się wydaje...
                                  ale jeździłem po paru stacjach i zakładach wulkanizacyjnych i nic się nie poprawiało, wyprostowali mi tarcze i jak ręką odjął przy hamowaniu u mnie bicie jeszcze mocniejsze się robiło.
                                  była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                  a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                  https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                  Komentarz

                                  • Kumek
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 21

                                    #18
                                    Jutro podjadę do serwisu i sprawdzę, może wystarczy je przetoczyć, bo nowe kupować trochę szkoda bo mam dobre klocki jeszcze a mówią ze do nowych tarcz trzeba nowe klocki kupić. Jutro dam znać, czego się dowiedziałem i czy pomogło.

                                    Komentarz

                                    • Iqwan
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 758

                                      #19
                                      Kumek, 120zł za przetoczenie + geometrie zapłaciłem.. jak masz nowe tarcze to lepiej przetoczyć, zrobiłem na swoich z 3-4 tys i nic się nie dzieje.
                                      była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                                      a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                                      https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                                      Komentarz

                                      • 4tech
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4199
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        A może dopiero założyłeś zimę na koła?

                                        Wiesz, czasem opony są źle sezonowane i potrafią się odkształcić...

                                        IMO tarcze nie mają nic do bicia podczas jazdy i przyspieszania. Odczuwalne bicie i trzęsienie kierą dopiero po wciśnięcia hamulca

                                        Sprawdź u jeszcze jednego wulkanizatora wyważenie...
                                        Jak już wcześniej pisałem:
                                        Ja u siebie w okolicy mam tylko jednego, co dobrze kółka wyważa, a wulkanizacji jest 6 :shock:
                                        A swoją drogą, to polecam artykuł na ten temat:
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        • Kumek
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 21

                                          #21
                                          Rozmawiałem z mechanikiem, faktycznie tarcze nie mają nic do tego że bije przy przyspieszaniu. Wywarzyłem jeszcze raz koła, teraz już nie bije, czuć minimalne drgania przy większych prędkościach ale ledwo odczuwalne, rozpędziłem auto do 180km/h i praktycznie nie czuć już bicia. Te minimalne bicie spowodowane jest tym że jak miałem źle zbieżność ustawioną to przydarło jedną gumę i jest różnica miedzy jedną a drugą około 2milimetrów i to może powodować minimalne drgania przy wysokich prędkościach.
                                          Ogólnie jestem zadowolony i problem rozwiązany. Dzięki wszystkim za pomoc

                                          Komentarz

                                          • 4tech
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4199
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Kumek, :szeroki_usmiech
                                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                            Komentarz

                                            Pracuję...