Zamieszczone przez ziombleros
[O2] Tyrkanie- panewki, wałek, szklanki BKC
Zwiń
X
-
[O2] Tyrkanie- panewki, wałek, szklanki BKC
Witam,
Przedwczoraj silnik zaczął wydawać z siebie dziwne dźwięki. Identyczne do tych z filmików poniżej. Turbina nie ma luzów, paski i rolki ok. Olej wymieniany max co 10kkm. Praktycznie bez dolewek między wymianami. Minimalne ubytki płynu chłodniczego. Silnik nie kopcił ani na niebiesko ani na biało. Jedynie przy deptaniu na czarno, ale to normalne. Jest zrobiony program na 142KM/336Nm.
Po odłączeniu do kompa zero błędów.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O0axxAMzWpU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fkUMhrf0xd8[/youtube]
-
-
Kinzi, samochód jeździ normalnie. Moc jest, jak była.
Maicroft, 10dni, bo była naprawiana szkoda.
przemik, zajmą się tym chłopaki w najbliższy poniedziałek.
[ Dodano ]
Dekiel pokrywy zaworów zdemontowany.
Jedna ze szklanek (popychaczy) jest dziurawa, wałek wytarty, reszta popychaczy nosi ślady zużycia, panewki do wymiany.
Jutro lub w poniedziałek będziemy decydować, co z dołem.
Miska pewnie i tak zostanie zdemontowana i potem zobaczymy, jak mają się panewki korbowe.
Przy okazji zostały sprawdzone pompki- nic nie leją, są w stanie bardzo dobrym
oraz turbina- zero luzów wzdłużnych, poprzecznych, łopatki ok.
Jeśli chodzi o wałek, prawdopodobnie będziemy decydować się na ten z SDI.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikWałek rozrządu do kontroli, krzywki oraz szklanki popychaczy
Nie oszczedzaj na wałku rozrzadu.... ostatnio koledze z audi forum.... ukręcił się ledwie co wymienony wałek... tak UKRĘCIŁ - w 130 KM TDi.... skończyło się wymianą silnika ...
Pozdrawiam i zycze szybkiego powrotu na trase....Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
przemik, w poniedziałek będę rozmawiał z mechanikiem na temat wałka i reszty.
Wszystkie części będą na 100% nowe, bo samochód ma jeszcze co najmniej 4 lata w naszej rodzinie pojeździć.
W wolnossących dieslach krzywki są minimalnie ostrzejsze, dzięki temu w motorze z turbo, silnik powinien dostawać więcej powietrza i lepiej "wydychać". Zobaczymy, co na to P.Robert.
Komentarz
-
-
U mnie też tak kiedyś dźwięczało :P Oczywiście okazało się, że wałek już jest płaski, a popychacze wytarte. Po wymianie bajkaJest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Kicer, podobno ~160kkm. Mechanik powiedział tak, ktoś na samym początku zrąbał i albo lał olej niskiej jakości w trybie LL, albo zmieniał oliwę jak mu się podobało. LL na 100% szkodzi silnikowi- przykład BXE. Nasze zmiany, co 10kkm tylko opóźniły tą rozsypkę.
McGan, wiesz co, auto było pod koniec września hamowane i wyszło to co wcześniej pisałem. Między wymianami dolewki były na poziomie max 100ml. Dziwnych dźwięków nie wydawał z siebie.
Komentarz
-
-
blind_walker, a powiedz mi, różnicę w mocy też czułeś? Bo w moim przypadku była znaczna poprawa po wymianie wałka i popychaczy na nowe.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blind_walkerKicer, podobno ~160kkm. Mechanik powiedział tak, ktoś na samym początku zrąbał i albo lał olej niskiej jakości w trybie LL, albo zmieniał oliwę jak mu się podobało. LL na 100% szkodzi silnikowi- przykład BXE. Nasze zmiany, co 10kkm tylko opóźniły tą rozsypkę.service by Auto Tar
Komentarz
-
-
Luk@s, bezawaryjne 1.9 TDI, tia :wink:Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Jestem po kontakcie telefonicznym z P.Robertem i koszt naprawy całości to ok 1500zł +/-100zł + do tego wymiana oleju. Części będą w środę, wszystko nowe, brane z IC z gwarancją.
Zamieszczone przez McGanbezawaryjne 1.9 TDI, tia :wink:
Bezawaryjne to były 1,6TD i 1,9TDI 1Z...
Komentarz
-
-
Kicer, 5w40 wcześniej castrol edge, ostatnio motul specific. Wszystkie z normą 505.01.
W środę będę na warsztacie i porobię zdjęcia uszkodzonych części. Panowie, zaglądajcie pod pokrywę przy przebiegach rzędy 150-180kkm.
Można powiedzieć szczęście w nieszczęściu, że to się teraz wysypało. Rodzice za tydzień wyjeżdżają na parę dni i zrobią ok 3-3,5kkm, a holowanie samochodu zza Niemieckiej granicy mogłoby być uciążliwe.
Komentarz
-
-
Luk@s, miałem 1.9 przez 265.000km Wałek w nim wymieniałem dwa razy, w tym też panewki.
2.0 BMM nie ma zupełnie identycznej głowicy jak 1.9, są inne zawory, jest inny skok. Ale głowica z 1.9 pasuje p&p Tak naprawdę ma się zjebać to i tak się zjebie, cóż począć... Trzeba mieć w zanadrzu chyba te 1500 zł po prostu, gdzieś w schowku i tyle. Albo najlepiej wałek i popychacze ze sobą wozić w bagażniku.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blind_walkerkoszt naprawy całości to ok 1500zł +/-100zł + do tego wymiana oleju.
śrubki trzeba wszystkie dać nowe,
panewki ori bo zamienniki się do niczego nie nadają,
szklanki nic innego jak Ina, Rouville ,
wałek - to jest loteria ponieważ też miałem taki przypadek gdzie po 8kkm się ukręcił tyle że tam problem był złożony,
+ uszczelka pompy tandemowej i uszczelniacz wałka rozrządu
do tego napisane było coś o wtryskach więc doliczyć trzeba 4 razy zestaw uszczelnień które też nie są tanie + nowe śruby.
Dobra rada przed założeniem wałka sprawdź jego osiowość. Każdy warsztat ślusarski Ci to zrobi i niektóre mechaniczne.
Kwota jaka wychodzi licząc oczywiście detal brutto za wszystkie potrzebne części zakupione w IC to 2880zł bez robocizny (wałęk Rouville) :idea:NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz