[O2] Tyrkanie- panewki, wałek, szklanki BKC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamwo
    Rider
    • 2011
    • 359

    [O2] Tyrkanie- panewki, wałek, szklanki BKC

    Zamieszczone przez ziombleros
    Motostat - świetna sprawa. Nie znałem tej strony.
    sprawdź sobie też na spritmonitor.de
    RS Stage 2 335/450
  • blind_walker
    RS
    • 2010
    • 4533
    • Octavia I combi (1U5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O2] Tyrkanie- panewki, wałek, szklanki BKC

    Witam,

    Przedwczoraj silnik zaczął wydawać z siebie dziwne dźwięki. Identyczne do tych z filmików poniżej. Turbina nie ma luzów, paski i rolki ok. Olej wymieniany max co 10kkm. Praktycznie bez dolewek między wymianami. Minimalne ubytki płynu chłodniczego. Silnik nie kopcił ani na niebiesko ani na biało. Jedynie przy deptaniu na czarno, ale to normalne. Jest zrobiony program na 142KM/336Nm.
    Po odłączeniu do kompa zero błędów.


    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O0axxAMzWpU[/youtube]
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fkUMhrf0xd8[/youtube]
    mkII 20VT (600h worked)
    Roooooomster

    Komentarz

    • karmel
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1363

      #3
      mi to wygląda na panewkę
      TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

      Zobacz fotoblog

      Komentarz

      • misiek^wro
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8321

        #4
        Zamienia się w traktor - transformers :szeroki_usmiech

        To tak, żeby Cie odstresować.
        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          Zamieszczone przez karmel
          mi to wygląda na panewkę
          +1 :?
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • Kinzi
            L&K
            • 2005
            • 1275
            • Superb III (3V3)

            #6
            Paweł, nie wchodzi w tryb awaryjny?
            Przy takim dzwięku w poprzedniej Octavii przy przebiegu ok.150 tys. km poszła do wymiany pompa paliwa. Proponuję podjechać do Wojtka.
            Octavia TDI

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              A ile to auto ostatnio stalo ??
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Wałek rozrządu do kontroli, krzywki oraz szklanki popychaczy.
                Jesli OK.... trzeba bedzie rozbebeszyc motor i sprawdzic korobowdy, panewki i sworznie tlokowe.
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • blind_walker
                  RS
                  • 2010
                  • 4533
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Kinzi, samochód jeździ normalnie. Moc jest, jak była.

                  Maicroft, 10dni, bo była naprawiana szkoda.

                  przemik, zajmą się tym chłopaki w najbliższy poniedziałek.

                  [ Dodano ]
                  Dekiel pokrywy zaworów zdemontowany.
                  Jedna ze szklanek (popychaczy) jest dziurawa, wałek wytarty, reszta popychaczy nosi ślady zużycia, panewki do wymiany.
                  Jutro lub w poniedziałek będziemy decydować, co z dołem.
                  Miska pewnie i tak zostanie zdemontowana i potem zobaczymy, jak mają się panewki korbowe.
                  Przy okazji zostały sprawdzone pompki- nic nie leją, są w stanie bardzo dobrym
                  oraz turbina- zero luzów wzdłużnych, poprzecznych, łopatki ok.

                  Jeśli chodzi o wałek, prawdopodobnie będziemy decydować się na ten z SDI.
                  mkII 20VT (600h worked)
                  Roooooomster

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    Wałek rozrządu do kontroli, krzywki oraz szklanki popychaczy
                    Ech prorok jaki czy co.....
                    Nie oszczedzaj na wałku rozrzadu.... ostatnio koledze z audi forum.... ukręcił się ledwie co wymienony wałek... tak UKRĘCIŁ - w 130 KM TDi.... skończyło się wymianą silnika ...

                    Pozdrawiam i zycze szybkiego powrotu na trase....
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • blind_walker
                      RS
                      • 2010
                      • 4533
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      przemik, w poniedziałek będę rozmawiał z mechanikiem na temat wałka i reszty.
                      Wszystkie części będą na 100% nowe, bo samochód ma jeszcze co najmniej 4 lata w naszej rodzinie pojeździć.
                      W wolnossących dieslach krzywki są minimalnie ostrzejsze, dzięki temu w motorze z turbo, silnik powinien dostawać więcej powietrza i lepiej "wydychać". Zobaczymy, co na to P.Robert.
                      mkII 20VT (600h worked)
                      Roooooomster

                      Komentarz

                      • Kicer
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 217

                        #12
                        A że tak się spytam. Ile to to ma przebiegu? Na jakim oleju jeździ?

                        Pozdrawiam MArcin
                        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                        Komentarz

                        • McGan
                          RS
                          • 2010
                          • 3573
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          U mnie też tak kiedyś dźwięczało :P Oczywiście okazało się, że wałek już jest płaski, a popychacze wytarte. Po wymianie bajka
                          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                          Komentarz

                          • blind_walker
                            RS
                            • 2010
                            • 4533
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Kicer, podobno ~160kkm. Mechanik powiedział tak, ktoś na samym początku zrąbał i albo lał olej niskiej jakości w trybie LL, albo zmieniał oliwę jak mu się podobało. LL na 100% szkodzi silnikowi- przykład BXE. Nasze zmiany, co 10kkm tylko opóźniły tą rozsypkę.

                            McGan, wiesz co, auto było pod koniec września hamowane i wyszło to co wcześniej pisałem. Między wymianami dolewki były na poziomie max 100ml. Dziwnych dźwięków nie wydawał z siebie.
                            mkII 20VT (600h worked)
                            Roooooomster

                            Komentarz

                            • McGan
                              RS
                              • 2010
                              • 3573
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              blind_walker, a powiedz mi, różnicę w mocy też czułeś? Bo w moim przypadku była znaczna poprawa po wymianie wałka i popychaczy na nowe.
                              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                              Komentarz

                              • blind_walker
                                RS
                                • 2010
                                • 4533
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                McGan, samochód normalnie przyśpieszał. Nie było spadku mocy, nie kopcił, palił normalnie.
                                mkII 20VT (600h worked)
                                Roooooomster

                                Komentarz

                                • Luk@s
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 212

                                  #17
                                  Zamieszczone przez blind_walker
                                  Kicer, podobno ~160kkm. Mechanik powiedział tak, ktoś na samym początku zrąbał i albo lał olej niskiej jakości w trybie LL, albo zmieniał oliwę jak mu się podobało. LL na 100% szkodzi silnikowi- przykład BXE. Nasze zmiany, co 10kkm tylko opóźniły tą rozsypkę.
                                  a nawet niekoniecznie, mechanicy do których jeżdżę ze swoja Octą mówią, że to dość powszechne w tych silnikach, że ok 150 tys wałek jest "płaski" taki urok tych aut.
                                  service by Auto Tar

                                  Komentarz

                                  • McGan
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 3573
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Luk@s, bezawaryjne 1.9 TDI, tia :wink:
                                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                    Komentarz

                                    • blind_walker
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 4533
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Jestem po kontakcie telefonicznym z P.Robertem i koszt naprawy całości to ok 1500zł +/-100zł + do tego wymiana oleju. Części będą w środę, wszystko nowe, brane z IC z gwarancją.

                                      Zamieszczone przez McGan
                                      bezawaryjne 1.9 TDI, tia :wink:
                                      Jeżdżąc dzisiaj po klientach zaparkowałem obok kierownika Tourana. Identyczny odgłos wydobywał się spod maski jak u nas. Zapytałem gościa, czy wie co mu tak hałasuje. Okazało się, że był już w 2 warsztatach i w ASO powiedziano mu ok 3-4tyś bez robocizny, a on sam nie ma pojęcia o silnikach. Podsunąłem mu nasz przypadek i przynajmniej wie na czym stoi. Silnik BKC 2005/2006 rok niecałe 150kkm i uwaga olej wymieniany w trybie LL. :?

                                      Bezawaryjne to były 1,6TD i 1,9TDI 1Z...
                                      mkII 20VT (600h worked)
                                      Roooooomster

                                      Komentarz

                                      • Luk@s
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 212

                                        #20
                                        Luk@s, bezawaryjne 1.9 TDI, tia :wink:
                                        ale w swoim BMM masz taką samą górę więc wiesz a tak na poważnie to już urok wszystkich współczesnych aut.
                                        service by Auto Tar

                                        Komentarz

                                        • Kicer
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 217

                                          #21
                                          no dobrze, ale jaki olej? Marka, lepkosc?
                                          Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                          Komentarz

                                          • blind_walker
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 4533
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Kicer, 5w40 wcześniej castrol edge, ostatnio motul specific. Wszystkie z normą 505.01.
                                            W środę będę na warsztacie i porobię zdjęcia uszkodzonych części. Panowie, zaglądajcie pod pokrywę przy przebiegach rzędy 150-180kkm.
                                            Można powiedzieć szczęście w nieszczęściu, że to się teraz wysypało. Rodzice za tydzień wyjeżdżają na parę dni i zrobią ok 3-3,5kkm, a holowanie samochodu zza Niemieckiej granicy mogłoby być uciążliwe.
                                            mkII 20VT (600h worked)
                                            Roooooomster

                                            Komentarz

                                            • McGan
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 3573
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              Luk@s, miałem 1.9 przez 265.000km Wałek w nim wymieniałem dwa razy, w tym też panewki.

                                              2.0 BMM nie ma zupełnie identycznej głowicy jak 1.9, są inne zawory, jest inny skok. Ale głowica z 1.9 pasuje p&p Tak naprawdę ma się zjebać to i tak się zjebie, cóż począć... Trzeba mieć w zanadrzu chyba te 1500 zł po prostu, gdzieś w schowku i tyle. Albo najlepiej wałek i popychacze ze sobą wozić w bagażniku.
                                              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                Zamieszczone przez blind_walker
                                                koszt naprawy całości to ok 1500zł +/-100zł + do tego wymiana oleju.
                                                przykro mi to stwierdzić ale wykonanie takiej naprawy w tej kwocie jest nie do osiągnięcia chyba że mechanik dołoży z własnej kieszeni lub zapomniał że:
                                                śrubki trzeba wszystkie dać nowe,
                                                panewki ori bo zamienniki się do niczego nie nadają,
                                                szklanki nic innego jak Ina, Rouville ,
                                                wałek - to jest loteria ponieważ też miałem taki przypadek gdzie po 8kkm się ukręcił tyle że tam problem był złożony,
                                                + uszczelka pompy tandemowej i uszczelniacz wałka rozrządu
                                                do tego napisane było coś o wtryskach więc doliczyć trzeba 4 razy zestaw uszczelnień które też nie są tanie + nowe śruby.

                                                Dobra rada przed założeniem wałka sprawdź jego osiowość. Każdy warsztat ślusarski Ci to zrobi i niektóre mechaniczne.


                                                Kwota jaka wychodzi licząc oczywiście detal brutto za wszystkie potrzebne części zakupione w IC to 2880zł bez robocizny (wałęk Rouville) :idea:
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • blind_walker
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 4533
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  DGW, szklanki mają być firmy Rouville, uszczelnienie pompy będzie zmieniane podobnie jak simeringi i uszczelki pompek. Wszystko będzie brane przez ASO VW bez marży. Na naprawę ma być gwarancja i faktura, więc wątpię, że naprawiałby byle jak.
                                                  mkII 20VT (600h worked)
                                                  Roooooomster

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...