ketivv, już kiedyś słyszałem o projektowaniu zawieszenia z myślą o używaniu opon typu RunFlat. Zasięgnąłem opinii u źródła (BMW) i okazało się, że tak, jak myślałem, jest to legenda miejska. Zawieszenie auta drogowego (i to jeszcze takiego "dla plebsu", a nie np. jakiegoś Pagani, gdzie przewiduje się stosowanie tylko danego rozmiaru koła) musi mieć ogromne tolerancje i nie ma takiej możliwości, aby zaprojektować zawieszenie pod dane opony. Weź pod uwagę, że na wlepce homologacyjnej na drzwiach mam dopuszczone opony od 205/55R16 do 245/35R18 - przecież te opony też zupełnie inaczej się będą zachowywały. No i wreszcie wszystko zależy od ścianki opony - jak można porównywać np. Continentale i Michelin (które mają bardzo miękką ściankę boczną) do Potenzy RE050A, która ma ściankę boczną sztywną, jak RunFlat? No i na końcu dodam, że np. w E90 można było fabrycznie zrezygnować z RunFlatów na rzecz zestawu naprawczego.
[O1] Schemat elektryczny O1
Zwiń
X
-
Schematu takiego, aby sprawdzić przewody wiązki to raczej się nie znajdzie. Wszędzie są z reguły schematy blokowe i wiązka jest przedstawiana jako jedna linia. W wiązce może jedynie przełamać się przewód, ewentualnie zwarcie między przewodami. Łatwo drożność sprawdzić za pomocą omomierza, a jeżeli takiego niema, to wystarczy bateryjka i żaróweczka, każdy przewód "przedzwonić" i wszystko wiadomo.
Komentarz
-
-
Nie będę świnia
Masz tu małą paczkę schamatów :wink:
Ale nie będę ukrywał, że
Po za tym, kolega Marian 2 bardzo dobrze Ci napisał.O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz