piasta znów bicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kapi
    L&K
    • 2009
    • 1174
    • Fabia combi

    #26
    cały czas rozmawiamy o piaście z łożyskiem - to jest nierozbieralna część, która sama w sobie też może mieć bicie na co nie mamy wpływu.
    Kod:
    http://czesciskoda.pl/228-piasta-kola-z-lozyskiem.html
    pozostaje zakup markowych podzespołów a nie chińczyków.... choć nawet SKF może być podrobiony....
    lookashECL, spróbuj zastosować się do instrukcji EBC zmieniając położenie tarczy wzgl. piasty. poszukać "złotego środka" i tak zostawić.
    innego wyjścia z tej sytuacji nie widzę. oczywiście nie ruszając już osadzonej piasty.
    OII sprzedana


    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #27
      Zamieszczone przez kapi
      cały czas rozmawiamy i piaście z łożyskiem - to jest nierozbieralna część, która sama w sobie też może mieć bicie na co nie mamy wpływu.
      Kod:
      http://czesciskoda.pl/228-piasta-kola-z-lozyskiem.html
      pozostaje zakup markowych podzespołów a nie chińczyków.... choć nawet SKF może być podrobiony....
      lookashECL, spróbuj zastosować się do instrukcji EBC zmieniając położenie tarczy wzgl. piasty. poszukać "złotego środka" i tak zostawić.
      innego wyjścia z tej sytuacji nie widzę. oczywiście nie ruszając już osadzonej piasty.
      Kurde tylko że "szukając złotego środka" zmieniając położenie tarczy nie wierze, że przy moim biciu 0,1mm znajdę optymalne ustawienie tarczy i problem z drganiem kiery i pulsacyjnym hamowaniem się skończy. To chyba ja za duża odchyłka.
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • kapi
        L&K
        • 2009
        • 1174
        • Fabia combi

        #28
        jakieś postępy w temacie ?
        OII sprzedana


        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

        Komentarz

        • lookashECL
          Rider
          • 2009
          • 416
          • Rapid (NH3)

          #29
          Hej,
          Długo zgłębiałem temat. Zakupiłem używane zwrotnice wraz z piastami od kolegi z tego forum. W ten weekend zmieniłem kompletne zwrotnice wraz z piastami i łożyskami.
          Pomierzyłem wszystko czujnikiem. Na czujniku 0,01 zarówno lewa jak i prawa strona. Z tarczami 0,03 mm. Wygląda na to, że jest ok. Na razie nie trzęsie kierą.
          Zobaczymy jak długo. Przejechałem na razie ze 100 km i jest ok ale nie chcę zapeszać ....

          W razie co dam znać.

          [ Dodano: Sob 04 Maj, 13 15:02 ]
          Witam ponownie,
          Niestety drgania wróciły ......
          Wczoraj pomierzyłem tarcze, okazują się proste.
          Teraz drgania są przy hamowaniu jak i normalnej jeździe w przedziale 80-130 km/h.
          Postawiłem przód auta na kobyłkach, odkręciłem koła z przodu i wrzuciłem 5 bieg.
          Jak zaczęło skrzypieć strzelać i jazgotać ze strony kierowcy to się aż przestraszyłem.
          Przykręciłem koła i znów próba na 5 biegu. Zgrzyt i jazgot trochę się zmniejszył ale dalej był słyszalny. Dodatkowo zaobserwowałem, że przy tej próbie strasznie zaczęła się telepać buda i lekko trząść kierownica. Zauważyłem ponadto że krótsza półoś jest jakby zwichrowana (ma bicie). Podejrzewam przegub wewnętrzny i krzywą półoś.

          Teraz pytania.
          1) Czy test kóry zrobiłem jest miarodajny?
          2) Czy uszkodzony przegub wew. i krzywa półoś daje takie wibracje i drgania kierownicy podczas jazdy i hamowania?
          3) Jaką półoś wraz z przegubami mam kupić do mojej ALH - chodzi mi o numer VAG. Słyszałem, że jest kilka rodzai.

          [ Dodano: Sro 15 Maj, 13 09:52 ]
          Wymiana prawej półosi nic nie dała. Poblem dalej jest.
          Pomysły już się skończyły.

          [ Dodano: Pon 22 Lip, 13 08:56 ]
          Nie daje z wygrana i dalej siedze w tym szambie.
          Naczytałem się na innych forach, że przyczyną róznych drgań budy i kiery mogą byc łacznik stabilizatora.
          U mnie wyglądają na ok.
          Luzów nie widać. Ale, ze cały czas szukam to chciałbym wyminić same gumki tego łącznika.
          Pytanie:
          Czy da radę je wymienić i czy gdzieś można je dostać?
          Doddam tylko, że łącznik mam plastikowy
          łącznik
          Prawdopodobnie jest to: 1J0 411 315 A.
          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

          Komentarz

          • greemtroll
            Classic
            • 2009
            • 32

            #30
            A kolego ile km na na liczniku skodzina??? Może masz też wyje..baną dwumasę?
            Tarcze hamulcowe powinny być osadzone na piastach bez grama smaru. Przeguby wewnętrzne też dają podobne efekty.
            Ponadto jeśli koła masz niewyważone, to też może bić. Miałem przypadek, że znajomy z kraka jeździł w zimie po terenie samurajem i po każdym powrocie miał bicie kół. Za każdym razem jechał do innego wulkanizatora, żeby mu zważyli koła, bo do mnie miał za daleko (30km). Pomagało na dwa dni i znowu biło. Okazało się, że goście owszem wyważali mu koła, ale mieli w dupie oczyszczenie felg z naklejonego od środka śniegu. Jak mu zrobiłem z kołami jak trzeba, to przestał jeździć do kapciarzy blisko domu.
            PS. Jak nie masz Etki, to wejdź na stronę
            Kod:
            http://ifinterface.com/page/page3.php
            i wciśnij CarProg2 - zobaczysz banana na swojej twarzy :-D
            Półosie jak chcesz kupić, to podchodzą z Golfa IV, A3, TT, Toledo II, Beetle i każdej Octavii I - wersje TDI. Wracając do początku problemu, to na drążkach kierowniczych nie powinno być luzu wzdłużnego i każdego innego. Chyba, że masz luz na maglownicy, ale w to wątpię. Mam nadzieję, że przeguby zewnętrzne masz dokręcone prawidłowo do piast i nie poluzowały się nakrętki.
            Napisz co zrobiłeś będziemy dumać.
            Pozdrawiam
            GT.
            Nie ma to jak stary poczciwy, ekonomiczny i pancerny TDI na VP37. Precz z PD i CR !!!

            Komentarz

            • roLLo
              L&K
              • 2008
              • 1063
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Nie smarujemy powierzchni między tarczą a piastą. Tak wypuszcza samochody fabryka. Sam się na tym sparzyłem i teraz nawet przeklinany przeze mnie zestaw TRW po 3 przetoczeniach daje rade bez bicia.


              PS. Zestaw ten już zrobił 72 tyś km. Był 3 razy przetaczany i jest na tarczach po 20.5 mm więc do 19 jeszcze trochę. A klocki mają 6 mm.

              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz

              • mcdivi
                Classic
                • 2013
                • 1

                #32
                Witam,
                Czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taką samą usterkę tyle że w fabii tzw. hamując z prędkości powyżej ~60 km/h kierownica zaczyna mocno drgać, a pedała hamulca rytmicznie pulsuje (nie mam ABS-a). Jadąc powolutku, czyli tocząc się na luzie lub na 1 i 2 biegu z prędkością 5-25 km/h czuć lekkie bujanie-skakanie całym autem. Na stacji diagnostycznej wyszły do wymiany tuleje wahacza - wymieniłem, ale to nic nie pomogło. Na dniach postanawiam wymienić tarcze + klocki na przód, zobaczymy czy coś to pomoże.

                Komentarz

                • roLLo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1063
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  mcdivi, jeśli na luzie buja Ci autem to narazie odpuść sobie wymianę tarcz. Znajdz przyczynę:
                  Opony, przeguby, piasty, krzywe felgi itp. Krzywe tarcze to tylko objaw bujania przy hamowaniu.

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz

                  • lookashECL
                    Rider
                    • 2009
                    • 416
                    • Rapid (NH3)

                    #34
                    Zamieszczone przez greemtroll
                    A kolego ile km na na liczniku skodzina??? Może masz też wyje..baną dwumasę?
                    Tarcze hamulcowe powinny być osadzone na piastach bez grama smaru. Przeguby wewnętrzne też dają podobne efekty.
                    Ponadto jeśli koła masz niewyważone, to też może bić. Miałem przypadek, że znajomy z kraka jeździł w zimie po terenie samurajem i po każdym powrocie miał bicie kół. Za każdym razem jechał do innego wulkanizatora, żeby mu zważyli koła, bo do mnie miał za daleko (30km). Pomagało na dwa dni i znowu biło. Okazało się, że goście owszem wyważali mu koła, ale mieli w dupie oczyszczenie felg z naklejonego od środka śniegu. Jak mu zrobiłem z kołami jak trzeba, to przestał jeździć do kapciarzy blisko domu.
                    PS. Jak nie masz Etki, to wejdź na stronę
                    Kod:
                    http://ifinterface.com/page/page3.php
                    i wciśnij CarProg2 - zobaczysz banana na swojej twarzy :-D
                    Półosie jak chcesz kupić, to podchodzą z Golfa IV, A3, TT, Toledo II, Beetle i każdej Octavii I - wersje TDI. Wracając do początku problemu, to na drążkach kierowniczych nie powinno być luzu wzdłużnego i każdego innego. Chyba, że masz luz na maglownicy, ale w to wątpię. Mam nadzieję, że przeguby zewnętrzne masz dokręcone prawidłowo do piast i nie poluzowały się nakrętki.
                    Napisz co zrobiłeś będziemy dumać.
                    Pozdrawiam
                    GT.
                    Panie drogi :-)
                    - Jednomas + sprzęgło G60 założony od dawna
                    - zawiecha sprawdzana już 5 razu u róznych mechasów (żadnych luzów)
                    - tulej na wachaczach wymienione wszytskie na TRW
                    - wymiana piast i łożysk przód x2
                    - wymiana tarcz i klocków przód x 2
                    - wymiana kompletnej półosi prawej dłuższej
                    - kapcie wyważane (juz nawet nie pamietam ile razy) u róznych gumiarzy
                    - sprawdzane fele (zarówno alu jak i stalówki)
                    - zaciski zregenerowane i tłoczki wymienione
                    - zwrotnice wymienione
                    Więcej grzechów nie pamiętam (ale pytaj z miłą checia odpowiem) a i tak bije.

                    P.S z obajawów jakie zaobserwowałem .....
                    Jak popada i jest mokro mam wrażenie jakby mniej kiera biłą.
                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                    Komentarz

                    • michal_op
                      Drive
                      • 2009
                      • 57

                      #35
                      lookashECL, mój kolego ! wreszcie ktoś kto walczy jak ja ! Też od jakiegoś roku się mecze i nic. Jak biło tak bije. Chociaz ja az tyle nie zrobilem, narazie wymieniłem:
                      1) kpl tarcz + klocki x3 (po wymianie średnio wytrzymuje 1000km i bije znowu)
                      2) kpl łożysk przód x3
                      3) kpl piast przód
                      4) nowe opony + wyważanie
                      5) niezliczona ilość wizyt w różnych stacjach diagnostycznych i z zawiechą wszystko ok.

                      Biło też kierownicą przy prędkościach 120-140km/h, po zabiegu przesmarowania przegubów wewnętrznych ustało choć teraz po ok. 5000km problem powolutku chyba powraca (albo ja juz jestem przewrazliwiony). Przy hamowaniu jak bilo tak bije z tym ze po wymianie piast, lozysk i tarcz udalo mi sie przejezdzic juz prawie 2000km i dopiero zaczyna powoli bić

                      Ręce opadaja, wszystkie części na oryginały lub zamienniki typu ate.

                      lookashECL, gdybyś się uporał wreszcie z problemem odrazu tu pisz ja obecnie szykuje się do wymiany obu półosi, i wszystkich elementów zawieszenia (chociaz narazie sie zbroje w czesci:P) z tym że jak tak czytam co juz wymieniles i nic nie dalo to mam watpliwosci co do koniecznosci tych wymian :|

                      Komentarz

                      • mariush19
                        Rider
                        • 2009
                        • 634
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #36
                        a może u Was nie wytrzymuje obciążeń 280-tka tarcza? trzeba może zainwestować w swapa 288 lub od razu 312 , bo widzę że już po kilka razy wymieniacie tarcze/klocki , to by się w tej cenie trochę gratów uzbierało na konkretne hamulce??

                        Komentarz

                        • roLLo
                          L&K
                          • 2008
                          • 1063
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #37
                          mariush19, Wg mnie to opowieści o zbyt słabej skuteczności hamulców 280 mm FS III są mocno przesadzone. Sam miałem bicie i to takie że przy hamowaniu ze 100 km/h nie można było utrzymać kierownicy.

                          Ile to się naczytałem "zmien na 312mm i bicie zniknie na zawsze" " ja 3 razy pod rząd wyhamowałem z 180 i tarcze przestały bic" " masz tak krótko prawko ze zapewne nie raz na rozgrzanych wjechałeś w kałuże " itp.

                          Otóż ja z tarczami walczyłem od zeszłego lata. Pierwsze TRW poszły na gwarancje.
                          Drugie po 500 km zaczęły bić jeszcze mocniej i w dodatku "wysadziło łożyska z przodu". Po zmianie łożysk 3 razy toczyłem tarcze i za kazdym razem biło ( bicie rzędu 0.3 mm na stronie) hamulce składałem zawsze sam. Bicie zniknęło jak na wiertarkę założyłem porządny druciak i po oczyszczeniu i odtłuszczeniu nie dałem ani grama smaru. Tez juz miałem pomysły o piastach itp. U mnie piasty miały bicie 0.02 mm a tarcza 0.3 mm.

                          A jeżdżę wg mnie spokojnie bo ciągle od 119000 do 192000 mam te same klocki TRW i 6 mm grubości.

                          Jak u was wygląda montaż tarczy na piastę ?

                          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                          Komentarz

                          • mattyah4x4
                            Rider
                            • 2013
                            • 664

                            #38
                            ja zawsze daję na cieniutką warstwę smaru molibdenowego
                            Diesel Service Śmietana
                            43-210 Kobiór
                            ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                            uwaga
                            nie robimy pompowtryskiwaczy

                            Komentarz

                            • lookashECL
                              Rider
                              • 2009
                              • 416
                              • Rapid (NH3)

                              #39
                              No to widzę, ze nie zostałem sam na placu boju :-)

                              Zapomniałem jeszcze dodać do mojej listy napraw:
                              - wymiana poduszek pod amorami

                              Od kilku dni jeszcze raz ostro i namiętnie czytam wszystkie fora samochodowe i posty dotyczące bicia i trzęsącej kiery.
                              Zrobiłem sobie listę i jeszcze raz będę wszystko sprawdzał.
                              Na weekend jadę do Lubuskiego do ojca.
                              Tam rozłożę swoje graty i będę szukał i sprawdzał.
                              Nas dzień dobry sprawdzę półoś krótsza, od tego zacznę.

                              Poinformuje co wymyśliłem lub znalazłem.
                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                              Komentarz

                              • mariush19
                                Rider
                                • 2009
                                • 634
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez roLLo
                                Jak u was wygląda montaż tarczy na piastę ?
                                U mnie to wygląda tak że nie zakładam nic na wiertarkę tylko na szlifierkę kątową taką szczotę


                                11tys obrotów robi swoje Po takim montażu na tarczach Mikoda i klockach Ferodo. przez 5-6kkm było idealnie, póki nie wyjechałem w trasę 460km całą w ulewny deszcz, z czego połowa tej trasy była dość szybko jak dla mnie S8 (120-130km/h) i A1 (140km/h) , zdażyło się kilka przychamowań ostrzejszych. i teraz zaczęło bić tylko przy hamowaniu i tylko w przedziale od 70 do 50km/h. Dlatego nie słuchając mitów i faktów na temat 288mm i 312mm, doszedłem do wniosku że albo te Mikody nie dały rady, albo przydały by się jednak te większe i co najważniejsze grubsze tarcze (25mm) może wtedy, dało by to radę przy odrobinę większej prędkości niż 100km/h i np w deszczu ulewnym. Wtedy ciężko omijać kałuże , jak momentami ma się wrażenie że się płynie a nie jedzie.
                                Co do skuteczności FS-III to również nie narzekam i ten układ nie jest taki ostatni, szczególnie że można go spotkać w następnych generacjach vw golf V i VI vw Jetta itd itp. Moim zdaniem żeby ta tarcza o średnicy 280mm miała szerokość 25mm to by było cud malina.

                                Jeśli chodzi o zawieszenie to u mnie nic jeszce nie było wymieniane, wszystko wygląda na fabryczne, do wymiany jest tuleja wahacza , bo już miękka , luz jest na kolumnie kierowniczej, ale nie mogę chyba na to skłądać bo na początku nic nie biło. Tarcze są nie ruszone bez rantu, więc chyba przetoczę.

                                Komentarz

                                • roLLo
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1063
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #41
                                  mattyah4x4, Ja też dawałem i biło.dopiero jak założyłem bez smaru to tarcze przestały bić.

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz

                                  • mattyah4x4
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 664

                                    #42
                                    urban-legend jakiś albo miałeś problem gdzie indziej :roll:
                                    minimalna warstwa smaru ( tak, aby tarcza nie przyrdzewiała do piasty) nie ma szans powodować jakiegokolwiek bicia... zwłaszcza, że tarczę do piasty dociskają śruby felgi
                                    Diesel Service Śmietana
                                    43-210 Kobiór
                                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                    uwaga
                                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                                    Komentarz

                                    • roLLo
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1063
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      mattyah4x4, nie miałem problemu gdzie indziej. Przy demontażu tarcz widziałem co się działo na piaście ze smarem. Pod wpływem temperatury tworzyły się takie skupiska smaru w niektórych miejscach. Jak założyłem tarcze bez smaru na odtłuszczoną piastę bicie zniknęło.

                                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                      Komentarz

                                      • michal_op
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 57

                                        #44
                                        roLLo, każdy pomysł dobry. Może i ja spróbuje porządnie wyczyścić i bez smaru założyć zanim wymienie pół przodu

                                        Komentarz

                                        • lookashECL
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 416
                                          • Rapid (NH3)

                                          #45
                                          Zamieszczone przez mattyah4x4
                                          urban-legend jakiś albo miałeś problem gdzie indziej :roll:
                                          minimalna warstwa smaru ( tak, aby tarcza nie przyrdzewiała do piasty) nie ma szans powodować jakiegokolwiek bicia... zwłaszcza, że tarczę do piasty dociskają śruby felgi
                                          Panowie tu smaru nie stosujemy !!!
                                          Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                          Komentarz

                                          • roLLo
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1063
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #46
                                            michal_op, wyczyść piastę ( zalecam jednak wiertatkę żeby nie wyczyścić "za duzo"). Z tego co widziałem czysta piasta ma połysk w kazdym miejscu i minimalne takie rowki jak płyta winylowa. Potem odtłuść dokładnie benzynką ekstrakcyjną (tarcze od wewnątrz i piastę z zewnątrz i delikatnie załóż zeby żaden brud się nie dostał. Wkręć tą śrubę ustalającą (uwaga! nie za mocno zdecydowanie lecz z wyczuciem.

                                            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                            Komentarz

                                            • michal_op
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 57

                                              #47
                                              Uwaga ! Nowe fakty w mojej sprawie. Oczywiście kolejny raz zaczeło bić kierownicą przy hamowaniu, ale teraz postanowiłem sam wszystko posprawdzać niż oddawać znowu auto do mechanika i oto co zaobserwowałem:

                                              1) zawiozłem tarcze do tokarza prawa odchyły do 0,04 lewa do 0,08 wiec raczej w normie chociaz moge sie mylic? (w każdym razie tarcz nie toczyłem)
                                              2) kolejną istotną rzeczą jaką zauważyłem to zerwana śruba na lewej tarczy (ta przytrzymująca tarczę do piasty) i teraz czy coś to oznacza czy mogła się zerwać od wibracji czy od czego?
                                              3) no i teraz również z lewej strony zauważyłem że ktoś kiedyś nieudolnie wymieniał mi tarcze i zerwał gwint na dolnej śrubie mocującej zacisk do zwrotnicy. Następnie rozwiercił i wprasował w niego tulejke z gwintem. I teraz jak dokręcam dolną śrubę od zacisku nie da się jej dociągnąć i na samym końcu zaczyna obracać się razem z tą tulejką z tym że zacisk jest dobrze dokręcony (cały gwint ze śruby chowa się w tej tulejce i przy szarpaniu ręką nie czuć luzów), a sama tulejka nie porusza się przód/tył tylko obraca.

                                              Czy mogę szukać przyczyn gdzieś w tym czy szukać dalej? Nastepnym krokiem który bym zrobił to zdjął piasty i jeszcze raz tym razem osobiście zawiózł je do tokarza czy są proste.

                                              Komentarz

                                              • roLLo
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1063
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                michal_op, te gwinty od mocowania zacisków też miałem u siebie pozrywane ale mam nagwintowane na następny wymiar i jest dobrze. Jesli chodzi o te sruby podtrzymujące tarcze to tez miaęłm zerwaną ale ją delikatnie wiertłem bodajże 6mm rozwierciłem i reszta wyleciała no i poprawiłem gwint bez zmiany wymiaru gwintu. Brak tej sruby wg mnie utrudnia np wymianę koła gdyz tarcza się luzuje i lata i wg mnie zawsze jakos wtedy inaczej się ustawi.

                                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                                Komentarz

                                                • michal_op
                                                  Drive
                                                  • 2009
                                                  • 57

                                                  #49
                                                  nie no resztki z tej srubki wykrecilem i juz wkrecilem nowa. bardziej mi chodzilo o przyczyne jej zerwania. no i najwazniejszy to ten zacisk. sruby musza byc mocno dociagniete czy wystarczy ze zacisk mocno siedzi i nie ma zadnych luzow? bo jesli to nie ten zacisk powoduje wibracje podczas hamowania musze szukac dalej...

                                                  Komentarz

                                                  • lookashECL
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 416
                                                    • Rapid (NH3)

                                                    #50
                                                    Witam panowie :-)
                                                    dziwna sprawa .........
                                                    Zauważyłem, że od kilku dni przestała bic kiera.
                                                    co jest?
                                                    Nie wierzę, ze się samo naprawiło.
                                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...