Zdaza sie ze nie moge wbic jedynki. Zatrzymuje sie na skrzyzowaniu, chce wrzucic bieg i sie nie da. wszystkie inne biegi w takiej sytuacji wchodza.
Zawsze pomaga wrzucenie gdy auto ruszy, chocby drgnie minimalnie. Np. rusze dwojka i przezuce na jedynke. Lub jesli jestem na pochylym, puszcze hamulec, jedynka wchodzi od razu.
Kupiłem jedną z ostatnich Octavii I Tour - we wrześniu 2010. Stosunkowo niedlugo po zakupie napisalem na forum o tym samym problemie z jedynką. Zostałem wyśmiany przez kilku, jak sądzę młodych i łysych mądrali właścicieli 20-letnich bemek, mądrali, że trzeba nauczyc sie jezdzic to wtedy badzie wchodzic. Po tym doświadczeniu dałem sobie spokój z korzystaniem z forum, bo uznałem że niczego pomocnego spodziewac sie nie należy.
Koledze odpowiadam. Problem nie ustępuje zwłaszcza gdy posuwam się w warszawskim korku i jedynkę wrzucam raz za razem. Założyłem że tak musi byc i na przegladzie gwarancyjnym nawet nie reklamowalem. Jedyne co troche pomaga to dosyc mocne wychylanie lewarka w lewo przy wrzucaniu jedynki.
Pozdrawiam Piotr
Koledze odpowiadam. Problem nie ustępuje zwłaszcza gdy posuwam się w warszawskim korku i jedynkę wrzucam raz za razem. Założyłem że tak musi byc i na przegladzie gwarancyjnym nawet nie reklamowalem. Jedyne co troche pomaga to dosyc mocne wychylanie lewarka w lewo przy wrzucaniu jedynki.
U mnie po regulacji linek ustąpił problem z 2 i 3ką, ale z 1ką nie, jest tak samo jak pisze marynarz, jedynka maksymalnie w lewo, i wchodzi lepiej
u mnie od samego początku (czyt 2010) jest delikatny problem z 2-ką zdarza się, że nie raz wejdzie do połowy, ale ostatnimi czasy zauważyłem pogorszenie także z 3-ką przy redukcji Te Tour-y są jakimiś porażkami... to już w 6-7 letniej octavii lepiej wchodzą biegi niż u mnie :roll:
W BFQ niestety nie mam linek...
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Witam ja z kolei mam problem z wyrzuceniem 5 biegu jeżeli samochód już zatrzymam, wystarczy że będę powoli jechał to już wyjdzie bez problemu. Tylko z 5 taki problem mam. Wiecie od czego to zależy? Dodam że olej w skrzyni wymieniłem.
Chociaż nie bardzo kojarzę co ma wersja silnika 1.6 do sposobu połaczenia lewarka ze skrzynią, ale zakładam że wiesz Kolego co mówisz. Ponieważ też mam BFO w swojej O1 i oporną jedynkę to upewnij mnie, że dobrze odczytałem Twoje słowa i zalecana przez innych kolegów regulacja linek nie wchodzi w rachubę. Pozdrawiam, Piotr
Chociaż nie bardzo kojarzę co ma wersja silnika 1.6
Inny silnik= inna skrzynia.
Chociaż tak na szybko spojrzałem i nie widziałem tan linek, tylko połączenie "prętem" to nadal utrzymuję, że przy tym silniku nie ma linek, co nie znaczy, że nie da się wyregulować skrzyni, ale to już jest trudniejsza sztuka niż regulacja linek.
U mnie na ten przykład jest problem z 2 która jest strasznie oporna. są dni w których wchodzi ładnie, a są dni w które wchodzi tj. do połowy... Ostatnio śmigałem różnymi samochodami (świąteczny kierowca :P ) i w żadnym nie wchodziły biegi tak opornie jak w octavii
[ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 14:31 ]
Jak widać ostatnim gwóźdź do mojej teorii jest to: wybierak
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Dziękuję Dominik. Dochodzę do wniosku, że byc może przy dużym zawzięciu się, warunkach i umiejętności da się wrzucanie biegów w naszych Octaviach wy- lub podregulowywac, ale wątpię czy można to zlecic warsztatowi. Takie usługi są z reguły czasochłonne, a tego warsztaty nie lubią.
Widzę, że większośc z Kolegów podchodzi do tego tak jak ja. Co prawda nie uważamy naszych Octavii za kieraty (jak pisze jeden z "uprzejmych" kolegow), ale godzimy sie na pewien dyskomfort o ile jechac sie daje. Na marginesie podobne niewygody mialem w swojej Fabii Sedan 1.4 16V. Pozdrawiam,Piotr
Czasem warto zerknąć na taki plastik o który się opiera lewarek zmiany biegów w momencie przechylania go w lewo czyli jak do jedynki do dwójki. Widziałem przypadek że był wytarty/pęknięty i był problem z 1 i 2 bo za daleko się lewarek wychylał i regulacja nic nie pomagała. Proponuję zajrzeć pod mieszek dźwigni zmiany biegów i to sprawdzić.
U siebie zauważyłem, że jak wychylę lewarek w lewo delikatnie z czuciem, to jedynka lepiej wchodzi niż przy wychylaniu lewarka z duża siłą.
Wyciągnął się też waż od nagrzewnicy i element wybieraka biegów w komorze silnika o niego ocierał, co mogło powodować opory podczas wrzucania biegów.
Wąż się prawie przetarł przy 140 kkm, na szczęście zauważałem i wymieniłem.
Przetarcie do końca skutkowało by awarią uniemożliwiająca kontynuacje jazdy.
logan_x, Dokładnie tak. W tym aucie o którym pisałem trzeba było delikatnie wychylac w lewo bo inaczej albo 1 i 2 nie wchodzily wcale albo bez wciskanie drązka wchodził wsteczny.
roLLo, logan_x, nie sądzicie chyba, że w moim przypadku ten element jest zużyty...
Dzisiaj jadąc w trasę stuknęło mi dopiero 17 tyś km, a samochód jest od nowości, wcześniej używany jako "Kościołowy" przez Ojca.
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
dominik9420, Sprawdzenie to 1.5 minuty więc może warto? Z tego co widziałem jest to jakby ogranicznik więc wystarczy wg mnie mocniej docisnąć do lewej dźwignię pare razy i może się to uszczkodzić tak jak w aucie o którym wyżej pisałem.
Dzisiaj zdejmowałem mieszek i pęknięcia żadnego tam nie zauważyłem, również ta kulka luzów nie miała.
Ale jeszcze przyjrzę się dokładniej
Zamieszczone przez roLLo
Sprawdzenie to 1.5 minuty
Wydaje mi się, że nawet krócej
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz