To chyba nie będę czekał tylko ich jutro zaatakuję przez telefon Dzięki za odpowiedzi.
[O1] Zacinajaca sie jedynka
Zwiń
X
-
[O1] Zacinajaca sie jedynka
Witam
Mam takowy problem :
Zdaza sie ze nie moge wbic jedynki. Zatrzymuje sie na skrzyzowaniu, chce wrzucic bieg i sie nie da. wszystkie inne biegi w takiej sytuacji wchodza.
Zawsze pomaga wrzucenie gdy auto ruszy, chocby drgnie minimalnie. Np. rusze dwojka i przezuce na jedynke. Lub jesli jestem na pochylym, puszcze hamulec, jedynka wchodzi od razu.
Zmienialem niedawno olej, wiec to nie to.
Jakies sugestie ?? :?:Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
-
-
wykonaj regulację linekOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Kupiłem jedną z ostatnich Octavii I Tour - we wrześniu 2010. Stosunkowo niedlugo po zakupie napisalem na forum o tym samym problemie z jedynką. Zostałem wyśmiany przez kilku, jak sądzę młodych i łysych mądrali właścicieli 20-letnich bemek, mądrali, że trzeba nauczyc sie jezdzic to wtedy badzie wchodzic. Po tym doświadczeniu dałem sobie spokój z korzystaniem z forum, bo uznałem że niczego pomocnego spodziewac sie nie należy.
Koledze odpowiadam. Problem nie ustępuje zwłaszcza gdy posuwam się w warszawskim korku i jedynkę wrzucam raz za razem. Założyłem że tak musi byc i na przegladzie gwarancyjnym nawet nie reklamowalem. Jedyne co troche pomaga to dosyc mocne wychylanie lewarka w lewo przy wrzucaniu jedynki.
Pozdrawiam Piotr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marynarzKoledze odpowiadam. Problem nie ustępuje zwłaszcza gdy posuwam się w warszawskim korku i jedynkę wrzucam raz za razem. Założyłem że tak musi byc i na przegladzie gwarancyjnym nawet nie reklamowalem. Jedyne co troche pomaga to dosyc mocne wychylanie lewarka w lewo przy wrzucaniu jedynki.
Komentarz
-
-
u mnie od samego początku (czyt 2010) jest delikatny problem z 2-ką zdarza się, że nie raz wejdzie do połowy, ale ostatnimi czasy zauważyłem pogorszenie także z 3-ką przy redukcji Te Tour-y są jakimiś porażkami... to już w 6-7 letniej octavii lepiej wchodzą biegi niż u mnie :roll:
W BFQ niestety nie mam linek...Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
W nowych autach to zapewne nie to ale w tych starszych to może być zużyta poduszka skrzyniILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karolbin1inne tego objawy?ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
W BFQ niestety nie mam linek...[/quote]
Chociaż nie bardzo kojarzę co ma wersja silnika 1.6 do sposobu połaczenia lewarka ze skrzynią, ale zakładam że wiesz Kolego co mówisz. Ponieważ też mam BFO w swojej O1 i oporną jedynkę to upewnij mnie, że dobrze odczytałem Twoje słowa i zalecana przez innych kolegów regulacja linek nie wchodzi w rachubę. Pozdrawiam, Piotr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marynarzChociaż nie bardzo kojarzę co ma wersja silnika 1.6
Chociaż tak na szybko spojrzałem i nie widziałem tan linek, tylko połączenie "prętem" to nadal utrzymuję, że przy tym silniku nie ma linek, co nie znaczy, że nie da się wyregulować skrzyni, ale to już jest trudniejsza sztuka niż regulacja linek.
U mnie na ten przykład jest problem z 2 która jest strasznie oporna. są dni w których wchodzi ładnie, a są dni w które wchodzi tj. do połowy... Ostatnio śmigałem różnymi samochodami (świąteczny kierowca :P ) i w żadnym nie wchodziły biegi tak opornie jak w octavii
[ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 14:31 ]
Jak widać ostatnim gwóźdź do mojej teorii jest to:
wybierakKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Dziękuję Dominik. Dochodzę do wniosku, że byc może przy dużym zawzięciu się, warunkach i umiejętności da się wrzucanie biegów w naszych Octaviach wy- lub podregulowywac, ale wątpię czy można to zlecic warsztatowi. Takie usługi są z reguły czasochłonne, a tego warsztaty nie lubią.
Widzę, że większośc z Kolegów podchodzi do tego tak jak ja. Co prawda nie uważamy naszych Octavii za kieraty (jak pisze jeden z "uprzejmych" kolegow), ale godzimy sie na pewien dyskomfort o ile jechac sie daje. Na marginesie podobne niewygody mialem w swojej Fabii Sedan 1.4 16V. Pozdrawiam,Piotr
Komentarz
-
-
Czasem warto zerknąć na taki plastik o który się opiera lewarek zmiany biegów w momencie przechylania go w lewo czyli jak do jedynki do dwójki. Widziałem przypadek że był wytarty/pęknięty i był problem z 1 i 2 bo za daleko się lewarek wychylał i regulacja nic nie pomagała. Proponuję zajrzeć pod mieszek dźwigni zmiany biegów i to sprawdzić.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
U siebie zauważyłem, że jak wychylę lewarek w lewo delikatnie z czuciem, to jedynka lepiej wchodzi niż przy wychylaniu lewarka z duża siłą.
Wyciągnął się też waż od nagrzewnicy i element wybieraka biegów w komorze silnika o niego ocierał, co mogło powodować opory podczas wrzucania biegów.
Wąż się prawie przetarł przy 140 kkm, na szczęście zauważałem i wymieniłem.
Przetarcie do końca skutkowało by awarią uniemożliwiająca kontynuacje jazdy.
Komentarz
-
-
logan_x, Dokładnie tak. W tym aucie o którym pisałem trzeba było delikatnie wychylac w lewo bo inaczej albo 1 i 2 nie wchodzily wcale albo bez wciskanie drązka wchodził wsteczny.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
roLLo, logan_x, nie sądzicie chyba, że w moim przypadku ten element jest zużyty...
Dzisiaj jadąc w trasę stuknęło mi dopiero 17 tyś km, a samochód jest od nowości, wcześniej używany jako "Kościołowy" przez Ojca.Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
dominik9420, Sprawdzenie to 1.5 minuty więc może warto? Z tego co widziałem jest to jakby ogranicznik więc wystarczy wg mnie mocniej docisnąć do lewej dźwignię pare razy i może się to uszczkodzić tak jak w aucie o którym wyżej pisałem.
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
Dzisiaj zdejmowałem mieszek i pęknięcia żadnego tam nie zauważyłem, również ta kulka luzów nie miała.
Ale jeszcze przyjrzę się dokładniej
Zamieszczone przez roLLoSprawdzenie to 1.5 minutyKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
Komentarz