[O1] Zacinajaca sie jedynka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zurawik
    Drive
    • 2013
    • 81

    [O1] Zacinajaca sie jedynka

    To chyba nie będę czekał tylko ich jutro zaatakuję przez telefon Dzięki za odpowiedzi.
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    #2
    [O1] Zacinajaca sie jedynka

    Witam

    Mam takowy problem :

    Zdaza sie ze nie moge wbic jedynki. Zatrzymuje sie na skrzyzowaniu, chce wrzucic bieg i sie nie da. wszystkie inne biegi w takiej sytuacji wchodza.

    Zawsze pomaga wrzucenie gdy auto ruszy, chocby drgnie minimalnie. Np. rusze dwojka i przezuce na jedynke. Lub jesli jestem na pochylym, puszcze hamulec, jedynka wchodzi od razu.

    Zmienialem niedawno olej, wiec to nie to.

    Jakies sugestie ?? :?:
    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      wykonaj regulację linek
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • marynarz
        Classic
        • 2010
        • 4

        #4
        Kupiłem jedną z ostatnich Octavii I Tour - we wrześniu 2010. Stosunkowo niedlugo po zakupie napisalem na forum o tym samym problemie z jedynką. Zostałem wyśmiany przez kilku, jak sądzę młodych i łysych mądrali właścicieli 20-letnich bemek, mądrali, że trzeba nauczyc sie jezdzic to wtedy badzie wchodzic. Po tym doświadczeniu dałem sobie spokój z korzystaniem z forum, bo uznałem że niczego pomocnego spodziewac sie nie należy.
        Koledze odpowiadam. Problem nie ustępuje zwłaszcza gdy posuwam się w warszawskim korku i jedynkę wrzucam raz za razem. Założyłem że tak musi byc i na przegladzie gwarancyjnym nawet nie reklamowalem. Jedyne co troche pomaga to dosyc mocne wychylanie lewarka w lewo przy wrzucaniu jedynki.
        Pozdrawiam Piotr

        Komentarz

        • Tony065
          RS
          • 2009
          • 2487
          • Octavia I (1U2)
          • ARX 1.8 20VT 150 KM

          #5
          marynarz, OI jest toporna, ale to nie kierat... wszystkie biegi powinny wchodzić równo. zrób regulację linek.
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz

          • trooper
            Rider
            • 2011
            • 525
            • Octavia III combi (5E5)
            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Zamieszczone przez marynarz
            Koledze odpowiadam. Problem nie ustępuje zwłaszcza gdy posuwam się w warszawskim korku i jedynkę wrzucam raz za razem. Założyłem że tak musi byc i na przegladzie gwarancyjnym nawet nie reklamowalem. Jedyne co troche pomaga to dosyc mocne wychylanie lewarka w lewo przy wrzucaniu jedynki.
            U mnie po regulacji linek ustąpił problem z 2 i 3ką, ale z 1ką nie, jest tak samo jak pisze marynarz, jedynka maksymalnie w lewo, i wchodzi lepiej
            Moja Balbina

            Komentarz

            • dominik9420
              L&K
              • 2012
              • 1136

              #7
              u mnie od samego początku (czyt 2010) jest delikatny problem z 2-ką zdarza się, że nie raz wejdzie do połowy, ale ostatnimi czasy zauważyłem pogorszenie także z 3-ką przy redukcji Te Tour-y są jakimiś porażkami... to już w 6-7 letniej octavii lepiej wchodzą biegi niż u mnie :roll:
              W BFQ niestety nie mam linek...
              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
              Pozdrawiam i Szerokości!
              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

              Komentarz

              • karolbin1
                Classic
                • 2013
                • 21

                #8
                Witam ja z kolei mam problem z wyrzuceniem 5 biegu jeżeli samochód już zatrzymam, wystarczy że będę powoli jechał to już wyjdzie bez problemu. Tylko z 5 taki problem mam. Wiecie od czego to zależy? Dodam że olej w skrzyni wymieniłem.

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  W nowych autach to zapewne nie to ale w tych starszych to może być zużyta poduszka skrzyni
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • karolbin1
                    Classic
                    • 2013
                    • 21

                    #10
                    moja octavia jest z 2003 r ale może jednak sprawdzę poduszkę skrzyni. A jeśli poduszka będzie zepsuta to będą jakieś jeszcze inne tego objawy?

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      Zamieszczone przez karolbin1
                      inne tego objawy?
                      z tym to jest róznie drgający lewarek, wyczuwalne grgania skrzyni etc.
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • marynarz
                        Classic
                        • 2010
                        • 4

                        #12
                        W BFQ niestety nie mam linek...[/quote]

                        Chociaż nie bardzo kojarzę co ma wersja silnika 1.6 do sposobu połaczenia lewarka ze skrzynią, ale zakładam że wiesz Kolego co mówisz. Ponieważ też mam BFO w swojej O1 i oporną jedynkę to upewnij mnie, że dobrze odczytałem Twoje słowa i zalecana przez innych kolegów regulacja linek nie wchodzi w rachubę. Pozdrawiam, Piotr

                        Komentarz

                        • dominik9420
                          L&K
                          • 2012
                          • 1136

                          #13
                          Zamieszczone przez marynarz
                          Chociaż nie bardzo kojarzę co ma wersja silnika 1.6
                          Inny silnik= inna skrzynia.
                          Chociaż tak na szybko spojrzałem i nie widziałem tan linek, tylko połączenie "prętem" to nadal utrzymuję, że przy tym silniku nie ma linek, co nie znaczy, że nie da się wyregulować skrzyni, ale to już jest trudniejsza sztuka niż regulacja linek.
                          U mnie na ten przykład jest problem z 2 która jest strasznie oporna. są dni w których wchodzi ładnie, a są dni w które wchodzi tj. do połowy... Ostatnio śmigałem różnymi samochodami (świąteczny kierowca :P ) i w żadnym nie wchodziły biegi tak opornie jak w octavii

                          [ Dodano: Nie 07 Kwi, 13 14:31 ]
                          Jak widać ostatnim gwóźdź do mojej teorii jest to:
                          wybierak
                          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                          Pozdrawiam i Szerokości!
                          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                          Komentarz

                          • marynarz
                            Classic
                            • 2010
                            • 4

                            #14
                            Dziękuję Dominik. Dochodzę do wniosku, że byc może przy dużym zawzięciu się, warunkach i umiejętności da się wrzucanie biegów w naszych Octaviach wy- lub podregulowywac, ale wątpię czy można to zlecic warsztatowi. Takie usługi są z reguły czasochłonne, a tego warsztaty nie lubią.
                            Widzę, że większośc z Kolegów podchodzi do tego tak jak ja. Co prawda nie uważamy naszych Octavii za kieraty (jak pisze jeden z "uprzejmych" kolegow), ale godzimy sie na pewien dyskomfort o ile jechac sie daje. Na marginesie podobne niewygody mialem w swojej Fabii Sedan 1.4 16V. Pozdrawiam,Piotr

                            Komentarz

                            • roLLo
                              L&K
                              • 2008
                              • 1063
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Czasem warto zerknąć na taki plastik o który się opiera lewarek zmiany biegów w momencie przechylania go w lewo czyli jak do jedynki do dwójki. Widziałem przypadek że był wytarty/pęknięty i był problem z 1 i 2 bo za daleko się lewarek wychylał i regulacja nic nie pomagała. Proponuję zajrzeć pod mieszek dźwigni zmiany biegów i to sprawdzić.

                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                              Komentarz

                              • logan_x
                                Rider
                                • 2011
                                • 401
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                U siebie zauważyłem, że jak wychylę lewarek w lewo delikatnie z czuciem, to jedynka lepiej wchodzi niż przy wychylaniu lewarka z duża siłą.

                                Wyciągnął się też waż od nagrzewnicy i element wybieraka biegów w komorze silnika o niego ocierał, co mogło powodować opory podczas wrzucania biegów.
                                Wąż się prawie przetarł przy 140 kkm, na szczęście zauważałem i wymieniłem.
                                Przetarcie do końca skutkowało by awarią uniemożliwiająca kontynuacje jazdy.

                                Komentarz

                                • roLLo
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1063
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  logan_x, Dokładnie tak. W tym aucie o którym pisałem trzeba było delikatnie wychylac w lewo bo inaczej albo 1 i 2 nie wchodzily wcale albo bez wciskanie drązka wchodził wsteczny.

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz

                                  • dominik9420
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1136

                                    #18
                                    roLLo, logan_x, nie sądzicie chyba, że w moim przypadku ten element jest zużyty...
                                    Dzisiaj jadąc w trasę stuknęło mi dopiero 17 tyś km, a samochód jest od nowości, wcześniej używany jako "Kościołowy" przez Ojca.
                                    Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                    Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                    Pozdrawiam i Szerokości!
                                    Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                    http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                    Komentarz

                                    • roLLo
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1063
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      dominik9420, Sprawdzenie to 1.5 minuty więc może warto? Z tego co widziałem jest to jakby ogranicznik więc wystarczy wg mnie mocniej docisnąć do lewej dźwignię pare razy i może się to uszczkodzić tak jak w aucie o którym wyżej pisałem.

                                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                      Komentarz

                                      • dominik9420
                                        L&K
                                        • 2012
                                        • 1136

                                        #20
                                        Dzisiaj zdejmowałem mieszek i pęknięcia żadnego tam nie zauważyłem, również ta kulka luzów nie miała.
                                        Ale jeszcze przyjrzę się dokładniej
                                        Zamieszczone przez roLLo
                                        Sprawdzenie to 1.5 minuty
                                        Wydaje mi się, że nawet krócej
                                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                        Pozdrawiam i Szerokości!
                                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                        Komentarz

                                        Pracuję...