co uważasz za cenę w miarę przystępną?
zapieczone kierowniczki
Zwiń
X
-
zapieczone kierowniczki
Witam
jestem stosunkowo nowym użytkownikiem forum
posiadam octe 1,9 TDI 110 99r
mam problem ze spadkiem mocy w okolicach 3tys obrotów, przeczytałem już chyba wszystkie posty na forum ale nie uzyskałem z nich odpowiedzi na pytanie jak samemu najprościej rozruszać kierowniczki (przypuszczam ze ten spadek mocy to ich wina gdyż przepływka była wymieniana gdzieś 50tys km temu), czasem jak ja docisne to leci az milo a czasem zmuli i d..pa zbita, trzeba od nowa uruchamiac
wielkie dzieki za wszelakie rady
ps nie boje sie bawic kluczykami i srubokretem ale tez nie jestem specem i nie wiem dokladnie gdzie grzebac wiec jak by mozna to prosil bym o w miare szczegolowy opis
-
-
Sigma_74
N 75 -> sprawdz zawór !!!
gdzieś na forum było rozrysowane dokładnie
1. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=n75&start=15
2.
zyczę miłej lektury
Komentarz
-
bezduszny
-
lukasz_prz, Zapieczone kierownice łatwo rozpoznać.Trzeba uruchomić silnik i wyciągnąć wężyk idący od siłownika podciśnienia do n-75 przy zaworku(zaznaczony na fotce) wyciągnięty wężyk lekko wkładać i wyciągać,jednocześnie obserwować skok siłowniczka (foto 2).Ja siłownik zdemontowałem i rozruszałem ręcznie dzwignie kierownic.Skok siłownika ok 2 cm.
Komentarz
-
-
Dzieki wielkie za pomocjutro z samego rana zabiore sie za moja niunie.
Pozdrawiam i zycze wsolych swiat
[ Dodano: Pią 22 Gru, 06 16:34 ]
jesli sa to kierownice to czy recznie bede sam w stanie je rozruszac
a jesli tak to w jaki sposob (pytam bo nadal nie uzyskalem odpowiedzi)
jeszcze raz bardzo dziekuje
Komentarz
-
-
U mnie było to samo sprawę załatwiłem bez żadnych demontażów, do tej dźwigienki dostałem się z góry i zwykłym płaskim kluczem 14 rozruszałem(dobrze żeby był szeroki). Jak dobrze przyjrzysz się gdzie go dopasować to zauważysz jakie to proste. Oczywiście wcześniej wszystkiemu przyjrzałem się na podnośniku od spodu. Takie rozruszanie to nie za pierwszym razem, ja 10 dni codziennie rano po kilka minut tym ruszałem uprzednio smarując odrdzewiaczem smarującym. Efekt końcowy to płynny ruch dzwigienką w całym zakresie poruszania bez żadnych przycięć.1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
2)2,0 TD rok 2011 140KM
po mod. 187KM
3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
po mod. 225KM
Komentarz
-
-
dzieki Rodrog ale chyba jestem slepy - glebilem sie w ten silnik i nie zauwazylem gdzie sie dobrac z tym kluczem, moze to dlatego ze moja Octa jest z 99r (ale nie sadze) jesli byl bys w stanie podeslac mi jakas fotke z miejscem gdzie to jest to byl bym bardzo Ci wdzieczny bo demontaz mi sie nie usmiecha (tzn oddawanie auta do mechanika) i wolal bym to sam zrobic jak najprosciej
Komentarz
-
-
lukasz_prz, Sprawdzałeś czy kierownice chodzą,czy tylko się tego domyślasz.Przyczyn mulenia jest wiele i trzeba ustalić co nawala.Co do metody RODROG, to chyba przykłada klucz z góry na dźwignię kierownic i naciska ją w dół,a siła sprężyny będąca w siłowniku powinna wrócić dźwignię do góry.To się może udać przy lekkim zatarciu.Widok siłowniczka i dźwigni masz na foto 2.Jest tam mało miejsca,ale da się wykonać.
Komentarz
-
-
ok Handzol tylko ze ja mam taki problem ze nie wiem gdzie dokladnie szukac tego miejsca aby wsadzic kluczc 14(cienki jestem w tym) siedzialem 30 min na masce wpatrywalem sie i nie moglem znalezc dlatego tez prosze o pomoc w nakierowaniu mnie na wlasciwe miejsce bo zdjecie nr 2 nic mi nie mowi (nie moge zauwazyc tego silowniczka, mozliwe ze zle patrze), a co do pewnosci ze to kierowniczki to mam taka gdyz mam obecnie 170tys, przeplywka byla robiona przy 110tys, natomiast jak testowalem zawor N75 VAG'iem to odpowiadal na sygnaly (bylo to na zasadzie zassania i odessania przyssawki) wiec mysle ze on tez jest ok. Jesli udalo by mi sie dostac z tym kluczem tam gdzie mam sie dostac to juz na 100% byl bym pewien ze to kierowniczki no ale jak na wstepie napisalem za cholere nie wiem gdzie tego szukac
przyznaje bez bicia ze jestem kiepskim mechanikiem, no coz wyksztalcenie mam informatyczne i w tej kwestii moge duzooo powiedziec, a tak na marginesie to jesli by interesowal kogos katalog ETOS (rysunki techniczne, numery czesci itd do VAG'ów) to dajcie znac
Komentarz
-
-
od góry nie zauważysz, pierwszy raz musisz o dołu znaleźć to miejsce. Jest to na rys. nr 2 tam gdzie ta żółta strzałka. Inaczej, jeżeli zdejmiesz wężyk z zaworu n75 i zassiesz ustami najlepiej olbrzymią strzykawką to poruszy się ta dzwignia. sory muszę kończyć napisz jak poszło później może opiszę dokładniej1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
2)2,0 TD rok 2011 140KM
po mod. 187KM
3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
po mod. 225KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz_prz.....natomiast jak testowalem zawor N75 VAG'iem to odpowiadal na sygnaly ...
1. Odczytać błedy Vag-Com'em:
Jeśli występuje notlauf to powinien jakiś błąd zostać zapisany w sterowniku.
2. Zrobić diagnostykę w czasie jazdy:
Po tym będziesz wiedział wiecej. Poza tym podaj kod silnika.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz_przok Handzol tylko ze ja mam taki problem ze nie wiem gdzie dokladnie szukac tego miejsca aby wsadzic kluczc 14(cienki jestem w tym) siedzialem 30 min na masce wpatrywalem sie i nie moglem znalezc dlatego tez prosze o pomoc w nakierowaniu mnie na wlasciwe miejsce
Tak na marginesie uzupełnij profil bo nie wiem jaki masz silnik :roll: Turbiny mogą się nieznacznie różnić ale po wężyku od n-75 dojdziesz do siłownika. Na zdjęciach jest przykład turbiny w silniku ASV. Mam nadzieję że Ci to coś wyjaśni.
Komentarz
-
-
ten sam probme dotyczył i mnie :/ z tym problemem ze w sodzie Fabi. Auto muliło sie jak cholera... az do wyamiany kierowniczki na nowa. Koles z serwisu powiedział zeby nie mulic auta... jezdzic czasem na wyzszych obrotach i bedzie wporzo :P pozdro Skoda Club ! :P
ZAPRASZAM NA www.polskajazda.pl zaprezentujcie swoje skody !SKODA FABIA
1.9 TDI 101 PS
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez cerzamJeżeli sie wolno jeździ to moze być to przyczyną?
Komentarz
-
Zamieszczone przez cerzamOd czego sie zapiekają te kierowniczki? Jeżeli sie wolno jeździ to moze być to przyczyną? jezeli moje pytanie jest lakoinczne to proszę o wyrozumiałość........ale najprawdopodobniej mi sie to wczoraj przydażyło ze je przyłapało na moment...
Ciekaw: kiedyś(całkiem niedawno) aby wyeliminować zjawisko "lowboost" w pewnych dieslach wymyślili tzw. "koki-koki mode" tzn...co jakiś czas ECU wymuszał (przez N75(EVRV)) kilkukrotny szybki ruch cięgnem aby "strzepać" to dziadostwo, które się osadzało na kierowniczkach. Patenet dziwny, ale skuteczny ......
No ale jak sie nie ma ........to warto od czasu do czasu "przegrzać" turbine i wypalić i wydmuchać to co się gromadzi na kierowniczkach.
Ale to jeszcze nic w porównaniu z tym co nas czeka jak EURO 5 stanie się faktem....DPF itd.....
Komentarz
-
Komentarz