zapieczone kierowniczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robi
    Classic
    • 2007
    • 20

    zapieczone kierowniczki

    co uważasz za cenę w miarę przystępną?
  • lukasz_prz
    Classic
    • 2006
    • 6

    #2
    zapieczone kierowniczki

    Witam
    jestem stosunkowo nowym użytkownikiem forum
    posiadam octe 1,9 TDI 110 99r

    mam problem ze spadkiem mocy w okolicach 3tys obrotów, przeczytałem już chyba wszystkie posty na forum ale nie uzyskałem z nich odpowiedzi na pytanie jak samemu najprościej rozruszać kierowniczki (przypuszczam ze ten spadek mocy to ich wina gdyż przepływka była wymieniana gdzieś 50tys km temu), czasem jak ja docisne to leci az milo a czasem zmuli i d..pa zbita, trzeba od nowa uruchamiac

    wielkie dzieki za wszelakie rady

    ps nie boje sie bawic kluczykami i srubokretem ale tez nie jestem specem i nie wiem dokladnie gdzie grzebac wiec jak by mozna to prosil bym o w miare szczegolowy opis

    Komentarz


    • #3
      N 75 -> sprawdz zawór !!!
      gdzieś na forum było rozrysowane dokładnie

      1. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=n75&start=15

      2.


      zyczę miłej lektury

      Komentarz


      • #4
        lukasz_prz, nie było wstawianych żadnych chipów czy innego grzeba nia w elektronice ?

        Komentarz

        • handzol
          Ambiente
          • 2006
          • 212

          #5
          lukasz_prz, Zapieczone kierownice łatwo rozpoznać.Trzeba uruchomić silnik i wyciągnąć wężyk idący od siłownika podciśnienia do n-75 przy zaworku(zaznaczony na fotce) wyciągnięty wężyk lekko wkładać i wyciągać,jednocześnie obserwować skok siłowniczka (foto 2).Ja siłownik zdemontowałem i rozruszałem ręcznie dzwignie kierownic.Skok siłownika ok 2 cm.

          Komentarz

          • lukasz_prz
            Classic
            • 2006
            • 6

            #6
            Dzieki wielkie za pomoc jutro z samego rana zabiore sie za moja niunie.
            Pozdrawiam i zycze wsolych swiat

            [ Dodano: Pią 22 Gru, 06 16:34 ]
            jesli sa to kierownice to czy recznie bede sam w stanie je rozruszac
            a jesli tak to w jaki sposob (pytam bo nadal nie uzyskalem odpowiedzi)
            jeszcze raz bardzo dziekuje

            Komentarz

            • handzol
              Ambiente
              • 2006
              • 212

              #7
              Zależy w jakim stopniu są zatarte.Jak w lekkim stopniu,to puszczą.Jak mocno zapieczone,to trzeba wymontować turbine.Najlepiej jest wymontować siłowniczek,i ruszać tą dzwignią(żółta strzałka) w górę i w dół.

              Komentarz

              • lukasz_prz
                Classic
                • 2006
                • 6

                #8
                zatem bez demontażu turbiny sie nie obede hehe no trudno, jakos bede z tym walczyl bo mnie dobija, dzieki za pomoc Handzol

                Komentarz

                • RODROG
                  Drive
                  • 2006
                  • 96
                  • Octavia III (5E3)
                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #9
                  U mnie było to samo sprawę załatwiłem bez żadnych demontażów, do tej dźwigienki dostałem się z góry i zwykłym płaskim kluczem 14 rozruszałem(dobrze żeby był szeroki). Jak dobrze przyjrzysz się gdzie go dopasować to zauważysz jakie to proste. Oczywiście wcześniej wszystkiemu przyjrzałem się na podnośniku od spodu. Takie rozruszanie to nie za pierwszym razem, ja 10 dni codziennie rano po kilka minut tym ruszałem uprzednio smarując odrdzewiaczem smarującym. Efekt końcowy to płynny ruch dzwigienką w całym zakresie poruszania bez żadnych przycięć.
                  1)1,9 TDI rok 2001
                  333 000 km
                  110 KM seria - prog. na 135KM

                  2)2,0 TD rok 2011 140KM
                  po mod. 187KM

                  3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                  po mod. 225KM

                  Komentarz

                  • lukasz_prz
                    Classic
                    • 2006
                    • 6

                    #10
                    dzieki Rodrog ale chyba jestem slepy - glebilem sie w ten silnik i nie zauwazylem gdzie sie dobrac z tym kluczem, moze to dlatego ze moja Octa jest z 99r (ale nie sadze) jesli byl bys w stanie podeslac mi jakas fotke z miejscem gdzie to jest to byl bym bardzo Ci wdzieczny bo demontaz mi sie nie usmiecha (tzn oddawanie auta do mechanika) i wolal bym to sam zrobic jak najprosciej

                    Komentarz

                    • handzol
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 212

                      #11
                      lukasz_prz, Sprawdzałeś czy kierownice chodzą,czy tylko się tego domyślasz.Przyczyn mulenia jest wiele i trzeba ustalić co nawala.Co do metody RODROG, to chyba przykłada klucz z góry na dźwignię kierownic i naciska ją w dół,a siła sprężyny będąca w siłowniku powinna wrócić dźwignię do góry.To się może udać przy lekkim zatarciu.Widok siłowniczka i dźwigni masz na foto 2.Jest tam mało miejsca,ale da się wykonać.

                      Komentarz

                      • lukasz_prz
                        Classic
                        • 2006
                        • 6

                        #12
                        ok Handzol tylko ze ja mam taki problem ze nie wiem gdzie dokladnie szukac tego miejsca aby wsadzic kluczc 14 (cienki jestem w tym) siedzialem 30 min na masce wpatrywalem sie i nie moglem znalezc dlatego tez prosze o pomoc w nakierowaniu mnie na wlasciwe miejsce bo zdjecie nr 2 nic mi nie mowi (nie moge zauwazyc tego silowniczka, mozliwe ze zle patrze), a co do pewnosci ze to kierowniczki to mam taka gdyz mam obecnie 170tys, przeplywka byla robiona przy 110tys, natomiast jak testowalem zawor N75 VAG'iem to odpowiadal na sygnaly (bylo to na zasadzie zassania i odessania przyssawki) wiec mysle ze on tez jest ok. Jesli udalo by mi sie dostac z tym kluczem tam gdzie mam sie dostac to juz na 100% byl bym pewien ze to kierowniczki no ale jak na wstepie napisalem za cholere nie wiem gdzie tego szukac

                        przyznaje bez bicia ze jestem kiepskim mechanikiem , no coz wyksztalcenie mam informatyczne i w tej kwestii moge duzooo powiedziec, a tak na marginesie to jesli by interesowal kogos katalog ETOS (rysunki techniczne, numery czesci itd do VAG'ów) to dajcie znac

                        Komentarz

                        • RODROG
                          Drive
                          • 2006
                          • 96
                          • Octavia III (5E3)
                          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          #13
                          od góry nie zauważysz, pierwszy raz musisz o dołu znaleźć to miejsce. Jest to na rys. nr 2 tam gdzie ta żółta strzałka. Inaczej, jeżeli zdejmiesz wężyk z zaworu n75 i zassiesz ustami najlepiej olbrzymią strzykawką to poruszy się ta dzwignia. sory muszę kończyć napisz jak poszło później może opiszę dokładniej
                          1)1,9 TDI rok 2001
                          333 000 km
                          110 KM seria - prog. na 135KM

                          2)2,0 TD rok 2011 140KM
                          po mod. 187KM

                          3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
                          po mod. 225KM

                          Komentarz

                          • Masmo
                            L&K
                            • 2005
                            • 1145

                            #14
                            Zamieszczone przez lukasz_prz
                            .....natomiast jak testowalem zawor N75 VAG'iem to odpowiadal na sygnaly ...
                            Ja na Twoim miejscu zaczołbym od diagnostyki problemu:
                            1. Odczytać błedy Vag-Com'em:
                            Jeśli występuje notlauf to powinien jakiś błąd zostać zapisany w sterowniku.
                            2. Zrobić diagnostykę w czasie jazdy:


                            Po tym będziesz wiedział wiecej. Poza tym podaj kod silnika.
                            Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                            Komentarz

                            • handzol
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 212

                              #15
                              Zamieszczone przez lukasz_prz
                              ok Handzol tylko ze ja mam taki problem ze nie wiem gdzie dokladnie szukac tego miejsca aby wsadzic kluczc 14 (cienki jestem w tym) siedzialem 30 min na masce wpatrywalem sie i nie moglem znalezc dlatego tez prosze o pomoc w nakierowaniu mnie na wlasciwe miejsce
                              Wzruszyła mnie twoja opowieść :szeroki_usmiech Masz tu kilka zdjęć które powinny Ci pomóc:

                              Tak na marginesie uzupełnij profil bo nie wiem jaki masz silnik :roll: Turbiny mogą się nieznacznie różnić ale po wężyku od n-75 dojdziesz do siłownika. Na zdjęciach jest przykład turbiny w silniku ASV. Mam nadzieję że Ci to coś wyjaśni.
                              Załączone pliki

                              Komentarz

                              • ProSzeK
                                Drive
                                • 2006
                                • 43

                                #16
                                ten sam probme dotyczył i mnie :/ z tym problemem ze w sodzie Fabi. Auto muliło sie jak cholera... az do wyamiany kierowniczki na nowa. Koles z serwisu powiedział zeby nie mulic auta... jezdzic czasem na wyzszych obrotach i bedzie wporzo :P pozdro Skoda Club ! :P


                                ZAPRASZAM NA www.polskajazda.pl zaprezentujcie swoje skody !
                                SKODA FABIA
                                1.9 TDI 101 PS

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ProSzeK
                                  az do wyamiany kierowniczki na nowa
                                  Kierowniczki sie nie wymienia, bo to czesc sprezarki w srodku :twisted:

                                  Wymienic mozna ten mieszek, bo czasem bywa ze zgnije :lol:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • ProSzeK
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 43

                                    #18
                                    to chyba własnie ten mieszke został mi wymieniony bo w srodku miał rdze itp
                                    SKODA FABIA
                                    1.9 TDI 101 PS

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8162
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Od czego sie zapiekają te kierowniczki? Jeżeli sie wolno jeździ to moze być to przyczyną? jezeli moje pytanie jest lakoinczne to proszę o wyrozumiałość........ale najprawdopodobniej mi sie to wczoraj przydażyło ze je przyłapało na moment...
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • BOBI-X
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 37

                                        #20
                                        u mnie przy naciskaniu tego silownika wszystko az skrzypi ale chodzi- bardzo ciezko.Nie wiem czy to wina kierownic czy tego mieszka ale chyba to kierownice.czy mam dalej probowac rozruszac czy dac sobie spokoj?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez cerzam
                                          Jeżeli sie wolno jeździ to moze być to przyczyną?
                                          Nie chodzi tyle o prędkość ale o obroty... Co jakiś czas trzeba samochodzik pogonić wysokimi obrotami aby kierowniczki popracowały w pełnym zakresie.

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8162
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Bezduszny i o taką odpowiedź mi chodziło. Znakiem tego muszę sie poprawić i auto pogonić na obrtotach. dzięki
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • Castaway
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 125

                                              #23
                                              Zamieszczone przez cerzam
                                              Od czego sie zapiekają te kierowniczki? Jeżeli sie wolno jeździ to moze być to przyczyną? jezeli moje pytanie jest lakoinczne to proszę o wyrozumiałość........ale najprawdopodobniej mi sie to wczoraj przydażyło ze je przyłapało na moment...
                                              Soot deposit......sadza czyli cząstki stałe "diesel particulates" .....
                                              Ciekaw: kiedyś(całkiem niedawno) aby wyeliminować zjawisko "lowboost" w pewnych dieslach wymyślili tzw. "koki-koki mode" tzn...co jakiś czas ECU wymuszał (przez N75(EVRV)) kilkukrotny szybki ruch cięgnem aby "strzepać" to dziadostwo, które się osadzało na kierowniczkach. Patenet dziwny, ale skuteczny ......
                                              No ale jak sie nie ma ........to warto od czasu do czasu "przegrzać" turbine i wypalić i wydmuchać to co się gromadzi na kierowniczkach.
                                              Ale to jeszcze nic w porównaniu z tym co nas czeka jak EURO 5 stanie się faktem....DPF itd.....
                                              POzdro - Pit

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Znakiem tego za delikatnie jeździłem, bo ostatnio przejechałem 950 km i rezerwa sie jeszcze nie zapaliła. Bo tu na luza tu na luza i obrotów duzych nie było. Znakiem tego trzeba przycisnąć.... i wtedy nie bedzie problemu. jeszcze raz dzieki pozdrawiam
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  950 to mozna przejezdzac, kwestia jak rusza sie spod swiatel, wtedy nic sie nie zakoksuje :diabelski_usmiech
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...