Zamieszczone przez piotrek_gdy
Ja mu w gaz a on .... brak mocy
Zwiń
X
-
Ja mu w gaz a on .... brak mocy
Witam kolegów.
Było już trochę podobnych tematów ale postanowiłem Wam opisać swoją sytuację:
Mojej skodziance została zdiagnozowana wydmuchana uszczelka pod głowicą (cały czas musiałem dolewać płynu do chodnicy, w zbiorniczku wyrównawczym były spaliny). W trakcie wymiana uszczelki został także sprawdzona głowica, wtryski i uszczelnienie wszystkiego co trzeba podczas takich prac - a więc jednym słowem komplet.
Po odpaleniu auta, samochód chodzi bardzo równo, ale pojawił się problem z brakiem mocy.
Szukanie przyczyny trochę nam już zajęło czasu i nic nie znaleźliśmy, sprawdziliśmy:
- przepływomierz - po odłączeniu prawie nie czuć różnicy, dodatkowo wkładaliśmy drugi z innej skody: brak różnicy i nowy bosha - też brak różnicy
- wydech: najpierw odłączyliśmy tylko ostatni tłumik - brak mocy, później odłączyliśmy cały wydech przy samym silniku - dalej brak mocy tylko że tutaj mała gwiazdka po odłączeniu wydechu i zapaleniu silnika najpierw przez jakąś sekundę słychać warkot a później cisza - tylko odgłos działającej turbiny, w trakcie jazdy słychać tylko turbo.
- wężyki podciśnienia: podejrzane dwa zostały wymienione a pozostałe sprawdzone ręcznie przez pompkę - wszystko tak jak powinno być.
- turbo: gruszka chodzi tak jak powinna (ok 2 cm), parametry turba zostały sprawdzone przez mojego mechanika przy użyciu CDIF-a oraz przez pompiarza - żadnego ale ni ma.
- dopływ paliwa: odpaliliśmy auto bezpośrednio z karnista z ropą czyli z pominięciem baku i filtrów - brak różnicy,
- pompa paliwa: wszystkie parametry (możliwe do sprawdzenia bez jej wyciągania) sprawdzone przez pompiarza w CDIF-ie,
- po odpięciu rury przy przepływce na zapalonym silniku utrzymywałem obroty ok 1100/min, gdy prysnęliśmy w rurę dodatkowe lewe paliwo (nie wiem co to dokładnie - coś w spreju) oborty samoczynnie wskakiwały do ok 2000 obr/min.
- zapłon / rozrząd: sprawdzony,
- sprzęgło: sprawdzone,
- ciśnienia na wtryskach po 30,
- samochód zapala na 1/2 obrotu,
- EGR: sprowadzony,
- N75: sprawdzony,
- samochód po podłączeniu pod CDIF-a nie pokazuje żadnych błędów (nigdy nie pokazał się przeładowanie) wszystkie parametry bez zastrzeżeń a MOCY BRAK
Dodatkowo zastanawiające jest, że w tym momencie mam duże różnice w spalaniu pomiędzy komputerem w samochodzie a rzeczywistością oraz pomiędzy komputerem w samochodzie a CDIF-em:
- samochód pokazuje mi średnie spalanie na poziomie ok 8-9l/100 km - po zatankowaniu wyszło 6,7 l/100km
- chwilowe spalanie w samochodzie pokazuje np. 17l/100 a w tym samym momencie na CDIF-ie 8l/100km.
Mam nadzieje, że w miarę wszystko opisałem, jeżeli nie to będę na bieżąco opisywał.
Aktulanie żeby w miarę jeździć podnieśliśmy na maksa na pomie dawkę paliwa (dalsze podnoszenie powoduje dławienie się silnika) oraz odpięliśmy przepływkę.
Po forum OCP grzebie już z 4 dzień i nic nie znalazłem co by można było jeszcze sprawdzić.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić??
-
-
turbina była regenerowana na wiosnę, ustawiona geometria i wymieniona gruszka, teraz wszystkie jej parametry są takie jak powinny być, zresztą samą turbinę słychać był bardzo dobrze jak odpiłem cały wydech.
Jej parametry sprawdził niezależnie pompiarz i mój mechanik w obu przypadkach taka sama diagnoza -to nie turbo.
Na początku myśleliśmy że to może być przytkane turbo, dałem mu ostro w dupę pojeździłem trochę na wysokich obrotach (do 4000), wydech strzelił z 3 razy na czarno ale tylko strzelił, moc nie wróciła. Teraz jazda na wysokich obrotach nic nie daje -0 czarnego dymu z wydechu więc co miał się oczyścić to się oczyściło.
tak jak wspomniałem wyżej zero błędów na kompie, a notlaufa nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek złapał.
Komentarz
-
-
A gdyby tak zrobić logi dynamiczne z jazdy i wrzucić na forum w celu analizy. Jak dla mnie problemy mechaniczne raczej wykluczyłeś więc trzeba szukać gdzieś indziej. Nie jestem specem jeśli chodzi o awarie i to co piszę to po prostu pierwsze co mi przychodzi do głowy. Może ktoś bardziej kompetentny zabierze głos i pomoże w problemie.Paweł
Komentarz
-
-
Zrob logi dynamiczne i sie temat wyjasni... szczerze mowiac to podziwam ze tyle zrobione (nie mowie ze to źle)... ale wykonanie logów to 30 min czasu.. z odpoczynkiem. :wink:
Moze sie powtorze.. ale w tych autach diagnostyka to niestety podstawa do wykonania dalszych kroków.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Do sprawdzenia:
- krucicec na pompie vakum - luzny/nieszczelny etc
Przepływomierz nie jest w najlepszym stanie(filtr powietrza ile ma?) - ale to pozniej... najpierw musisz sie pozbyc tego wielkiego laga ktory jest w dolnej czesci obrotów.
Wykonaj logi statyczne i statyczne BS.
Czy znasz realny przebieg samochodu ?Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Vakum pompa sprawdzona - wszystko szczelne
filtr powietrza ma z 4 miesiące
Przebieg samochodu to 274 000
Logi:
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139418.html
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139419.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139421.html
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139420.html
Komentarz
-
-
Co do katalizatora to mam wątpliwości czy takie OUT:
Zamieszczone przez Lucky 83- wydech: najpierw odłączyliśmy tylko ostatni tłumik - brak mocy, później odłączyliśmy cały wydech przy samym silniku - dalej brak mocy tylko że tutaj mała gwiazdka po odłączeniu wydechu i zapaleniu silnika najpierw przez jakąś sekundę słychać warkot a później cisza - tylko odgłos działającej turbiny, w trakcie jazdy słychać tylko turbo.
A więc?????
Co do logów to jestem w tym zielony więc będę musiał jeszcze raz pomęczyć kolegę meridomaniaka w tej sprawie.
Komentarz
-
-
Przy takim przebiegu katalizator przestał juz daaawno temu pełnic swoją role.. wiec IMO jest do wywałki.
Opierając się na poprzednich logach widac ze jest problem z regulacją cisnienia doładowania i jest to pochodna albo swirujacego ukladu podcisnienia (przewody,gruszka - pompe vak wykluczam) albo przycinajacych się kierownic VTG.
Przydałyby się "swieze logi".
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
logi statyczne:
Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140796.html
Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140794.html
Grupa 014, 018, 023: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140793.html
świeże logi dynamiczne:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lucky 83http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140795.htmlOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
wyjmowałem - brak znaczącej różnicy
zmieniałem na oryginał bosha - brak różnicy
zmieniałem na inna używkę - brak różnicy
Obecnie mam przestawiona mieszankę na maksymalną dawkę paliwa aby samochód mógł w miarę jeździć. Przy takich ustawieniach pompy sprawdzałem tą używkę więc do końca nie wiem czy na zbyt dużej dawce nie będzie podobny efekt?
Komentarz
-
-
dawke do jazdy ustawia sie programowo a nie mechanicznie.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lucky 83tak ale poluzował obudowę z pompy i przesuwając ją w lewo lub w prawo ustawia się dawkę prawda??
Przynajmniej mi w ten sposób ustawił na wartość maksymalną, żeby można było w miarę jeździć.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lucky 83a to sorry w takim razie - zwracam honor
Czyli co przepływa na 100??
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, bo już 3 czy 4 sztuki łączni z nowym zakładałem i to samoOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez Lucky 83tak ale poluzował obudowę z pompy i przesuwając ją w lewo lub w prawo ustawia się dawkę prawda??
Przynajmniej mi w ten sposób ustawił na wartość maksymalną, żeby można było w miarę jeździć.
Parametr ten ma minimalne znaczenie dla dynamiki auta.
Zrob logi dynamiczne na nowym, dedykowanym do tego auta przepływomierzu.
011,010,008 i 003Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
Komentarz