Ja mu w gaz a on .... brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • OKTAN86
    Classic
    • 2012
    • 3

    Ja mu w gaz a on .... brak mocy

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    Zamieszczone przez martin78_1978
    A ciekawe co za przekręt kryje się tu !!!!????
    pewnie nigeryjski :lol:
    Wyjaśnij bo jestem ciekaw
  • Lucky 83
    Drive
    • 2011
    • 48

    #2
    Ja mu w gaz a on .... brak mocy

    Witam kolegów.

    Było już trochę podobnych tematów ale postanowiłem Wam opisać swoją sytuację:

    Mojej skodziance została zdiagnozowana wydmuchana uszczelka pod głowicą (cały czas musiałem dolewać płynu do chodnicy, w zbiorniczku wyrównawczym były spaliny). W trakcie wymiana uszczelki został także sprawdzona głowica, wtryski i uszczelnienie wszystkiego co trzeba podczas takich prac - a więc jednym słowem komplet.
    Po odpaleniu auta, samochód chodzi bardzo równo, ale pojawił się problem z brakiem mocy.

    Szukanie przyczyny trochę nam już zajęło czasu i nic nie znaleźliśmy, sprawdziliśmy:
    - przepływomierz - po odłączeniu prawie nie czuć różnicy, dodatkowo wkładaliśmy drugi z innej skody: brak różnicy i nowy bosha - też brak różnicy
    - wydech: najpierw odłączyliśmy tylko ostatni tłumik - brak mocy, później odłączyliśmy cały wydech przy samym silniku - dalej brak mocy tylko że tutaj mała gwiazdka po odłączeniu wydechu i zapaleniu silnika najpierw przez jakąś sekundę słychać warkot a później cisza - tylko odgłos działającej turbiny, w trakcie jazdy słychać tylko turbo.
    - wężyki podciśnienia: podejrzane dwa zostały wymienione a pozostałe sprawdzone ręcznie przez pompkę - wszystko tak jak powinno być.
    - turbo: gruszka chodzi tak jak powinna (ok 2 cm), parametry turba zostały sprawdzone przez mojego mechanika przy użyciu CDIF-a oraz przez pompiarza - żadnego ale ni ma.
    - dopływ paliwa: odpaliliśmy auto bezpośrednio z karnista z ropą czyli z pominięciem baku i filtrów - brak różnicy,
    - pompa paliwa: wszystkie parametry (możliwe do sprawdzenia bez jej wyciągania) sprawdzone przez pompiarza w CDIF-ie,
    - po odpięciu rury przy przepływce na zapalonym silniku utrzymywałem obroty ok 1100/min, gdy prysnęliśmy w rurę dodatkowe lewe paliwo (nie wiem co to dokładnie - coś w spreju) oborty samoczynnie wskakiwały do ok 2000 obr/min.
    - zapłon / rozrząd: sprawdzony,
    - sprzęgło: sprawdzone,
    - ciśnienia na wtryskach po 30,
    - samochód zapala na 1/2 obrotu,
    - EGR: sprowadzony,
    - N75: sprawdzony,
    - samochód po podłączeniu pod CDIF-a nie pokazuje żadnych błędów (nigdy nie pokazał się przeładowanie) wszystkie parametry bez zastrzeżeń a MOCY BRAK

    Dodatkowo zastanawiające jest, że w tym momencie mam duże różnice w spalaniu pomiędzy komputerem w samochodzie a rzeczywistością oraz pomiędzy komputerem w samochodzie a CDIF-em:
    - samochód pokazuje mi średnie spalanie na poziomie ok 8-9l/100 km - po zatankowaniu wyszło 6,7 l/100km
    - chwilowe spalanie w samochodzie pokazuje np. 17l/100 a w tym samym momencie na CDIF-ie 8l/100km.

    Mam nadzieje, że w miarę wszystko opisałem, jeżeli nie to będę na bieżąco opisywał.

    Aktulanie żeby w miarę jeździć podnieśliśmy na maksa na pomie dawkę paliwa (dalsze podnoszenie powoduje dławienie się silnika) oraz odpięliśmy przepływkę.

    Po forum OCP grzebie już z 4 dzień i nic nie znalazłem co by można było jeszcze sprawdzić.

    Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić??

    Komentarz

    • maksiu
      RS
      • 2011
      • 11466

      #3
      Ja bym obstawiał turbinę i tryb awaryjny tylko czemu komp nie pokazuje błędów? U mnie turbina jak zaliczała not laufa to pomogło jej czyszczenie. Pewnie w niczym moja odpowiedź nie pomoże ale skoro piszesz o braku mocy to tylko to przychodzi mi do głowy.
      Paweł

      Komentarz

      • Lucky 83
        Drive
        • 2011
        • 48

        #4
        turbina była regenerowana na wiosnę, ustawiona geometria i wymieniona gruszka, teraz wszystkie jej parametry są takie jak powinny być, zresztą samą turbinę słychać był bardzo dobrze jak odpiłem cały wydech.
        Jej parametry sprawdził niezależnie pompiarz i mój mechanik w obu przypadkach taka sama diagnoza -to nie turbo.
        Na początku myśleliśmy że to może być przytkane turbo, dałem mu ostro w dupę pojeździłem trochę na wysokich obrotach (do 4000), wydech strzelił z 3 razy na czarno ale tylko strzelił, moc nie wróciła. Teraz jazda na wysokich obrotach nic nie daje -0 czarnego dymu z wydechu więc co miał się oczyścić to się oczyściło.

        tak jak wspomniałem wyżej zero błędów na kompie, a notlaufa nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek złapał.

        Komentarz

        • maksiu
          RS
          • 2011
          • 11466

          #5
          A gdyby tak zrobić logi dynamiczne z jazdy i wrzucić na forum w celu analizy. Jak dla mnie problemy mechaniczne raczej wykluczyłeś więc trzeba szukać gdzieś indziej. Nie jestem specem jeśli chodzi o awarie i to co piszę to po prostu pierwsze co mi przychodzi do głowy. Może ktoś bardziej kompetentny zabierze głos i pomoże w problemie.
          Paweł

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            Zrob logi dynamiczne i sie temat wyjasni... szczerze mowiac to podziwam ze tyle zrobione (nie mowie ze to źle)... ale wykonanie logów to 30 min czasu.. z odpoczynkiem. :wink:
            Moze sie powtorze.. ale w tych autach diagnostyka to niestety podstawa do wykonania dalszych kroków.

            Pozdrawiam
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • Lucky 83
              Drive
              • 2011
              • 48

              #7
              Dzięki koledze meridomaniak poniżej wstawiam logi:

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Do sprawdzenia:

                - krucicec na pompie vakum - luzny/nieszczelny etc

                Przepływomierz nie jest w najlepszym stanie(filtr powietrza ile ma?) - ale to pozniej... najpierw musisz sie pozbyc tego wielkiego laga ktory jest w dolnej czesci obrotów.

                Wykonaj logi statyczne i statyczne BS.
                Czy znasz realny przebieg samochodu ?
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • Lucky 83
                  Drive
                  • 2011
                  • 48

                  #9
                  Vakum pompa sprawdzona - wszystko szczelne

                  filtr powietrza ma z 4 miesiące

                  Przebieg samochodu to 274 000

                  Logi:
                  Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139418.html

                  Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139419.html

                  Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139421.html

                  Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_139420.html

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Katalizator OUT... po akcji powtorz logi dynamiczne...
                    Zamiesciles statyczne BS a potrzebne jeszcze statyczne zwykłe.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • Lucky 83
                      Drive
                      • 2011
                      • 48

                      #11
                      Co do katalizatora to mam wątpliwości czy takie OUT:

                      Zamieszczone przez Lucky 83
                      - wydech: najpierw odłączyliśmy tylko ostatni tłumik - brak mocy, później odłączyliśmy cały wydech przy samym silniku - dalej brak mocy tylko że tutaj mała gwiazdka po odłączeniu wydechu i zapaleniu silnika najpierw przez jakąś sekundę słychać warkot a później cisza - tylko odgłos działającej turbiny, w trakcie jazdy słychać tylko turbo.
                      - czytaj odłączyłem cały wydech łącznie z katalizatorem.

                      A więc?????

                      Co do logów to jestem w tym zielony więc będę musiał jeszcze raz pomęczyć kolegę meridomaniaka w tej sprawie.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Przy takim przebiegu katalizator przestał juz daaawno temu pełnic swoją role.. wiec IMO jest do wywałki.
                        Opierając się na poprzednich logach widac ze jest problem z regulacją cisnienia doładowania i jest to pochodna albo swirujacego ukladu podcisnienia (przewody,gruszka - pompe vak wykluczam) albo przycinajacych się kierownic VTG.

                        Przydałyby się "swieze logi".
                        Pozdrawiam
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • Lucky 83
                          Drive
                          • 2011
                          • 48

                          #13
                          logi statyczne:

                          Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140796.html

                          Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140794.html

                          Grupa 014, 018, 023: http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140793.html


                          świeże logi dynamiczne:

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Lucky 83
                            http://vaglog.rtnet.pl/bartekgasior_140795.html
                            wymyj-zmien przepływke.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • Lucky 83
                              Drive
                              • 2011
                              • 48

                              #15
                              wyjmowałem - brak znaczącej różnicy
                              zmieniałem na oryginał bosha - brak różnicy
                              zmieniałem na inna używkę - brak różnicy

                              Obecnie mam przestawiona mieszankę na maksymalną dawkę paliwa aby samochód mógł w miarę jeździć. Przy takich ustawieniach pompy sprawdzałem tą używkę więc do końca nie wiem czy na zbyt dużej dawce nie będzie podobny efekt?

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Zamieszczone przez Lucky 83
                                Obecnie mam przestawiona mieszankę na maksymalną dawkę paliwa aby samochód mógł w miarę jeździć
                                Mozesz to jakos rozwinąc ?? Co to za mieszanka ?
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • Lucky 83
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 48

                                  #17
                                  Mechanik ustawił mi pompę paliwa w taki sposób, żeby dawał maksymalna dawkę ropy.
                                  Przy dawce ropy jaka była wcześniej i jaką ustawia standardowo (o ile dobrze pamiętam 0,4) samochód w ogóle nie chciał się rozpędzać (istne SDI się robiło).

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    dawke do jazdy ustawia sie programowo a nie mechanicznie.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Lucky 83
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 48

                                      #19
                                      tak ale poluzował obudowę z pompy i przesuwając ją w lewo lub w prawo ustawia się dawkę prawda??
                                      Przynajmniej mi w ten sposób ustawił na wartość maksymalną, żeby można było w miarę jeździć.

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Lucky 83
                                        tak ale poluzował obudowę z pompy i przesuwając ją w lewo lub w prawo ustawia się dawkę prawda??
                                        Przynajmniej mi w ten sposób ustawił na wartość maksymalną, żeby można było w miarę jeździć.
                                        Tak można ustawić kąt wtrysku a nie dawkę.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • Lucky 83
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 48

                                          #21
                                          a to sorry w takim razie - zwracam honor

                                          Czyli co przepływa na 100??
                                          Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, bo już 3 czy 4 sztuki łączni z nowym zakładałem i to samo

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Lucky 83
                                            a to sorry w takim razie - zwracam honor

                                            Czyli co przepływa na 100??
                                            Jakoś nie chce mi się w to wierzyć, bo już 3 czy 4 sztuki łączni z nowym zakładałem i to samo
                                            Przepływka musi byc oryginalna bosch. Podmień od kogoś i zloguj raz jeszcze.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • Lucky 83
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 48

                                              #23
                                              no właśnie o to chodzi że podpinałem z innej skody i też było kijowo, pojechałem i pożyczyłem nówkę boscha ze sklepu i też bez różnicy

                                              Komentarz

                                              • przemik
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 1610

                                                #24
                                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                Zamieszczone przez Lucky 83
                                                tak ale poluzował obudowę z pompy i przesuwając ją w lewo lub w prawo ustawia się dawkę prawda??
                                                Przynajmniej mi w ten sposób ustawił na wartość maksymalną, żeby można było w miarę jeździć.
                                                Tak można ustawić kąt wtrysku a nie dawkę.
                                                Tak ustawia się dawke biegu jałowego !!! ,a nie kąt wtrysku. Kolega wyraznie opisuje poruszanie nastawnikiem pompy.
                                                Parametr ten ma minimalne znaczenie dla dynamiki auta.
                                                Zrob logi dynamiczne na nowym, dedykowanym do tego auta przepływomierzu.
                                                011,010,008 i 003
                                                Przemek
                                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                Komentarz

                                                • Lucky 83
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 48

                                                  #25
                                                  czyli mam rozumieć, że bez wymiany przepływki się nie obędzie?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...