Przeładowanie turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kornat
    Rider
    • 2007
    • 578

    #26
    Zamieszczone przez marcins30
    Co może być powodem braku podciśnienia? Niesprawny N18?
    Lub nieszczelny wężyk

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #27
      Zamieszczone przez marcins30
      Mam wrażenie że nadal coś stuka
      Ustawisz zaplon jak sie nalezy - powinno sie uciszyc...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • marcins30
        Classic
        • 2013
        • 24

        #28
        Pytanie czy ponizsza instrukcja bedzie ok? Na sieci byla tez instrukcja gdzie luzuje sie sruby i kreci tylko kolem zebatym. W ponizszej kreci sie sama pompa.

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #29
          U Ciebie statyczny kąt wtrysku reguluje się fasolkami wiec ten tutorial nie ma zastosowania.

          Ten rysunek wyjasnia sprawe
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • marcins30
            Classic
            • 2013
            • 24

            #30
            Kąt wtrysku udało mi się ustawić (dzięki przemik). Obecnie jest w granicach 56-57. Te wartości udało mi się wycelować najbliżej 49-51 i chyba powinny być ok. Jutro wstawię filmik z pracą silnika.

            Przy okazji zauważyłem że pasek rozrządu jest troche przesunięty w prawo, prośba o weryfikację czy tak może być:


            Termostat kupiłem, rozebrałem i okazało się że dali mi w sklepie zły model a już było za późno żeby jechać wymienić... Ale przynajmniej już mam wyćwiczone wymontowanie termostatu.

            EGR sprawdziłem i podciśnienia na pewno nie ma w wężyku, wężyki są w porządku. Pytanie czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie N18 niż podmiana na nowy? Nie chcę wydać kasy na nowy a póżniej się okaże że to nie jest przyczyną. Czy niedziałający N18 daje to samo co zaślepiony EGR?

            Probowałem też wyregulować gruszkę ale bez efektów, poniżej logi po każdej zmianie. Nie mam pomysłu co dalej z tym robić...


            Log (4 - 000)
            Log (5 - 000)
            Log (0 - 000_BS)
            Log (1 - 001)
            Log (2 - 011_po zmianie kąta wtrysku)
            Log (0 - 011_ustawianie gruszki)

            Komentarz

            • rbotor
              Classic
              • 2013
              • 15

              #31
              Ja miałem ostatnio podobne problemy, ale wszysko ustało po wymianie wężyków podciśnienia. Jak narazie spokój.

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #32
                Kręcić regulacją gruszki w drugą strone .
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • marcins30
                  Classic
                  • 2013
                  • 24

                  #33
                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                  Kręcić regulacją gruszki w drugą strone .
                  Kręciłem w jedną i drugą...

                  Czarno-biały łącznik był odwrotnie włożony co odcinało podciśnienie do EGR i klapy gaszącej. Teraz jest ok.

                  Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia.

                  Zrobiłem logi 011 odcinając podciśnienie od N75 i też mam przeładowanie, prośba o porównanie logów i info co dalej z tym tematem można zrobić? Bo już nie wiem w którą stronę kręcić sztangą:/

                  Log (011 bez podcisnienia w gruszce)
                  Log (011 z podcisnienie w w gruszce)
                  Log (011BS)
                  Log (011 normalna jazda)

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #34
                    Postaraj się wydluzyc sztange o 3 obroty i znow pokaz 011 dynamiczne i 011 Basic Settings
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • marcins30
                      Classic
                      • 2013
                      • 24

                      #35
                      Rozkręciłem sztangę o 3 obroty.
                      Poniżej logi:
                      Log (011 BS1)
                      Log (011 Dynamic)
                      Log (011 BS2)

                      Mam wrażenie że kierownice znów stoją zapieczone... Poniżej filmik z widocznym ruchem sztangi na 011 BS:


                      Dodatkowo pojawił się błąd przeładowania z jakimś nowym opisem:

                      Tuesday, 01 October 2013, 20:24:55
                      VAG-COM Version: Release 409.1-S
                      Control Module Part Number: 038 906 012 HA
                      Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 4922
                      Software Coding: 00002
                      Work Shop Code: WSC 31480
                      Additional Info: TMBJG21U542865764 SKZ7Z0C2134005
                      1 Fault Found:
                      17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
                      P1557 - 06-00 - Signal too High

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #36
                        No jest gorzej. Sprobuj wrocic do tego co bylo.
                        Nie wiem co jest na tym filmiku ale sztangi to ja tam nie widziałem. :wink:
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • marcins30
                          Classic
                          • 2013
                          • 24

                          #37
                          Poniżej logi po trzech zmianach (skrecanie sztangi):
                          Log (0 - 011,011)
                          Log (1 - 011,011)
                          Log (2 - 011,011)

                          Z obserwacji sztangi w trybie Basic Settings wydaję mi się że nie chodzi tak jak powinna, jakby były zapieczone łopatki.. Prośba o polecenie dobrego fachowca w okolicy Warszawy który by mi rozebrał turbinę i sprawdził czy łopatki są zapieczone, wyczyścił je, sprawdził stan po regeneracji i ustawił odpowiednio gruszkę. Dużo osób na forum poleca DGW, co sądzicie? Zależy mi na osobie która się zna gdyż poprzedni mechanik można powiedzieć że uczył się na moim samochodzie...

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #38
                            W zadnym z tych logów nie jest dobrze.
                            Krecenie przy dlugosci sztangi w sytuacji kiedy nie mamy pewnosci ze VTG chodzi lekko jest złym pomysłem.
                            W tej chwili nawet juz nie wiadomo gdzie lezy problem w rozregulowanej sztandze czy w zapieczonych VTG.
                            Tak DGW to dobra opcja.
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • duch004
                              Classic
                              • 2013
                              • 6

                              #39
                              witam! jestem nowym i szczęśliwym właścicielem octavi i mam podobny problem bo mi przy 130 km/h odłącza się turbo. czytam i czytam wasze wypowiedzi i już sam nie wiem od czego zacząć diagnozowania i naprawę proszę o pokierowanie

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #40
                                Zamieszczone przez duch004
                                sam nie wiem od czego zacząć diagnozowania i naprawę proszę o pokierowanie
                                od zrobienia logów,

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #41
                                  Wykonanie diagnostyki (logów)... powie gdzie skierowac ręce ktore leczą... :wink:
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • marcins30
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 24

                                    #42
                                    Panowie,
                                    Prośba jeszcze o ocenę ruchu sztangi:


                                    Wydłużyłem ją i się trochę poprawiło:
                                    Log (0 - 011)
                                    Log (1 - 011)

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #43
                                      Zamieszczone przez marcins30
                                      Prośba jeszcze o ocenę ruchu sztangi
                                      Teraz na filmiku jest sztanga turbiny, ale mozesz opisac kto lub co ją porusza ?
                                      W logach dalej jest zle.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • marcins30
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 24

                                        #44
                                        Poruszam sztanga rozszczelniajac uklad podcisnienia w miejscu gdzie jest czarno-bialy lacznik i zatykam i odtykam przewod co doprowadza lub nie podcisnienie do n75. Przy logach BS zakres ruchu jest taki sam.

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #45
                                          Jestes pewny ze mechanizm VTG nie jest zapieczony ?
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • marcins30
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 24

                                            #46
                                            Wlasnie wydaje mi sie ze moze byc zapieczony. Probowalem rozruszac sztange gdy zmieniala pozycje ale na koncu stawiala opor. Sprawdzalem ruch sztangi w innym alh z 99r. I tam zakres byl sporo wiekszy. Zbieram sie do oddania octavii na czyszczenie turbo. I osluchanie silnika bo nadal cos jakby stuka...

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #47
                                              Po czyszczeniu trzeba bedzie ustawic długość sztangi jak nalezy.
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • banshee12
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 61

                                                #48
                                                A co tak stuka w tym silniczku?

                                                Komentarz

                                                • marmaj
                                                  Classic
                                                  • 2016
                                                  • 4

                                                  #49
                                                  Cześć, widziałem na, że na forum jest kilka podobnych wątków dotyczących braku mocy i analizy logów więc, żeby nie tworzyć kolejnego podpinam się pod ten. Moja Octavka bardzo słabo się zbiera. Mam zrobione logi dynamiczne podczas przeglądu i po regulacji mieszka. Poniżej wklejam linki i proszę przemik, o analizę

                                                  Podczas przeglądu
                                                  Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


                                                  Po regulacji mieszka
                                                  Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie Aftermarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

                                                  Komentarz

                                                  • przemik
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 1610

                                                    #50
                                                    A po co sztanga była regulowana ?
                                                    Przemek
                                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...