Zamieszczone przez cezary 70
Problem z zaciskiem hamulcowym
Zwiń
X
-
Problem z zaciskiem hamulcowym
Witam wszystkich
Wymienilem latem nowe tarcze i klocki przod, przedwczoraj nowy tyl (tarcze + klocki), i w tym momencie zaczal sie problem z hamulcami tzn. hamulec idzie prawie do podlogi i wtedy dopiero hamujem przed wymiana tylu tego nie bylo. Wczoraj po powrocie z pracy zbadalem oragoleptycznie tarcze tylne: prawa ciepla, a lewa zimna. Przyszla mi do glowy mysl ze moze zacis jest zapowietrzony, wiec dzisiaj bylem odpowietrzyc hamulce i niewiele to pomoglo. Zapomnialem dodac ze w kwietniu tego roku zalalem nowy plym hamulcowy Ferrodo. Jeszcze jutro po drodze (20 km) do pracy sprawdze czy po odpowietrzeniu bedzie efekt. Moje podejrzenie pada na lewy tylni zacisk bo on nie pracujei chyba nie pracowal juz od dluzszego czasu bo stara tylna lewa tarcza prawie nie nosila sladow tarcia klocka o nia. Prosba o porade czy kupic uzywany zacisk, czy moze zestaw naprawczy i zregenerowac zacisk, bo koszty podobne ?
[ Dodano: Czw 17 Paź, 13 20:57 ]
widze ze zainteresowanie moim tematem jest olbrzymie....pekool
-
-
Zamieszczone przez pekoolhamulec idzie prawie do podlogi i wtedy dopiero hamujemZamieszczone przez pekoolMoje podejrzenie pada na lewy tylni zacisk bo on nie pracujei
mało precyzyjnie opisałeś objawy - czy pedła hamulca "rośnie"? tj.czy po dwóch, trzech depnięciach robi się wyższy i auto hamuje ? jeżeli tak, to jest to klasyczny objaw zapowietrzonego układu, odpowietrzyć porządnie (włacznie z korektorem - jeżeli go masz - o tym często ludzie zapominają...)
pewdł schodzący do podłogi (ale pod naciskiem) to może być też objawem pompy hamulcowej która przepuszcza między sekcjami (są reperaturki na pompę hamulcową, można z tym walczyć jakby co)
natomiast "stojący" zacisk będzie łatwy do zdiagnozowania - tarcza hamulcowa będzie zrdzewiała, warto również wydac dwie dych i pojechać na jakąkolwiek stację diagnostyczną na rolki - będziesz miał czarno na białym, który zacisk (i czy w ogóle) trzeba przełożyć na nowej reperaturce... powodzeniaDiesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
a ja Ci napisałem, ze stojący zacisk nie powoduje wpadania pedału w podłogę
korektor (o ile go masz, bo większość nowszych aut z ABSem nie ma) odpowietrza się normalnie, takim samym odpowietrznikiem jak na zaciskach...
edit
----------------------
i znowu nie odpowiedziałeś na dość ważne pytanie, powtórzę:
"czy pedał hamulca "rośnie"? tj.czy po dwóch, trzech depnięciach robi się wyższy i auto hamuje ?"Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
powiem tak
gdy wcisne hamulec czuc delikatny opor i za chwile idzie do dolu mniej wiecej do 2/3 i auto mozna powiedziec staje deba ale nie wpada do samej podlogi. Na postoju jak delikatnie rusze i nacisne hamulec auto staje odrazu. Doda ze reczny tez jest jakby go nieblo, wczesniej gdy pociagnalem za dzwignie to odrazu byl opor a teraz lapie prawie na samej gorze... raczej pompa hamulcowa nie odpowiada za prace recznegopekool
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pekoolgdy wcisne hamulec czuc delikatny opor i za chwile idzie do dolu mniej wiecej do 2/3 i auto mozna powiedziec staje deba ale nie wpada do samej podlogi
po raz trzeci pytam:
"czy po dwóch, trzech depnięciach robi się wyższy i auto hamuje"Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
Komentarz