Witam wszystkich
Wymienilem latem nowe tarcze i klocki przod, przedwczoraj nowy tyl (tarcze + klocki), i w tym momencie zaczal sie problem z hamulcami tzn. hamulec idzie prawie do podlogi i wtedy dopiero hamujem przed wymiana tylu tego nie bylo. Wczoraj po powrocie z pracy zbadalem oragoleptycznie tarcze tylne: prawa ciepla, a lewa zimna. Przyszla mi do glowy mysl ze moze zacis jest zapowietrzony, wiec dzisiaj bylem odpowietrzyc hamulce i niewiele to pomoglo. Zapomnialem dodac ze w kwietniu tego roku zalalem nowy plym hamulcowy Ferrodo. Jeszcze jutro po drodze (20 km) do pracy sprawdze czy po odpowietrzeniu bedzie efekt. Moje podejrzenie pada na lewy tylni zacisk bo on nie pracujei chyba nie pracowal juz od dluzszego czasu bo stara tylna lewa tarcza prawie nie nosila sladow tarcia klocka o nia. Prosba o porade czy kupic uzywany zacisk, czy moze zestaw naprawczy i zregenerowac zacisk, bo koszty podobne ?
[ Dodano: Czw 17 Paź, 13 20:57 ]
widze ze zainteresowanie moim tematem jest olbrzymie....
pekool, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. skoro zacisk nie pracuje tak jak powinien, to trzeba go rozebrać, wyczyścić i złożyć z nowymi gumkami, znaczy zregenerować
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
hamulec idzie prawie do podlogi i wtedy dopiero hamujem
Zamieszczone przez pekool
Moje podejrzenie pada na lewy tylni zacisk bo on nie pracujei
podałes powyżej dwie wykluczające się rzeczy, tzn. stojący na dębowo (nie pracujący) zacisk nie powoduje efektu wpadania pedału !
mało precyzyjnie opisałeś objawy - czy pedła hamulca "rośnie"? tj.czy po dwóch, trzech depnięciach robi się wyższy i auto hamuje ? jeżeli tak, to jest to klasyczny objaw zapowietrzonego układu, odpowietrzyć porządnie (włacznie z korektorem - jeżeli go masz - o tym często ludzie zapominają...)
pewdł schodzący do podłogi (ale pod naciskiem) to może być też objawem pompy hamulcowej która przepuszcza między sekcjami (są reperaturki na pompę hamulcową, można z tym walczyć jakby co)
natomiast "stojący" zacisk będzie łatwy do zdiagnozowania - tarcza hamulcowa będzie zrdzewiała, warto również wydac dwie dych i pojechać na jakąkolwiek stację diagnostyczną na rolki - będziesz miał czarno na białym, który zacisk (i czy w ogóle) trzeba przełożyć na nowej reperaturce... powodzenia
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
[ Dodano: Pią 18 Paź, 13 13:24 ]
napisalem wczesniej ze przed wymiana tylu tego objawu nie bylo, bylo wszystko ok i napewno tylny lewy zacisk nie pracuje bo reczny tez kiepsko bierze
powiem tak
gdy wcisne hamulec czuc delikatny opor i za chwile idzie do dolu mniej wiecej do 2/3 i auto mozna powiedziec staje deba ale nie wpada do samej podlogi. Na postoju jak delikatnie rusze i nacisne hamulec auto staje odrazu. Doda ze reczny tez jest jakby go nieblo, wczesniej gdy pociagnalem za dzwignie to odrazu byl opor a teraz lapie prawie na samej gorze... raczej pompa hamulcowa nie odpowiada za prace recznego
jest problem bo samochod nie hamuje jak wczesniej i poza tym prawie recznego nie mam, po jezdzie z pracy sprawdzilem i tak jak wczesniej tylna prawa tarcza ciepla a lewa zimna. Sprobuje najpierw zrobic tylni zacisk a pozniej zobaczymy
mam abs ale czy mam ten korektor to nie wiem, a jak go mozna zlokalizowac ?
[ Dodano: Pią 18 Paź, 13 18:31 ]
z tego co zdazylem wyczytac w sam naprawiam, ten regulator znajduje sie na tylnym wahaczu ale ja mam belke z tylu a nie wahacze,to chyba tyczy sie raczej wersji 4x4...
witam
problem z hamulcami rozwiazany: tak jak myslalem tylny lewy zacisk nie pracowal prawidlowo. Po wymianie zacisku hamulce jak zyleta i do tego reczny lapie juz od samego dolu. Pozdrawiam
Komentarz