[O1] Problem z pierwszym biegiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Miszel
    Classic
    • 2016
    • 28
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    [O1] Problem z pierwszym biegiem

    Dziękuje serdecznie wszystkim za życzenia urodzinowe
  • Grzany88
    Classic
    • 2013
    • 17

    #2
    [O1] Problem z pierwszym biegiem

    Witam wszystkich

    Mam problem i nie mogę na necie rozwiązania znaleźć...

    Stoję na światłach, zaciągam ręczny, wrzucam luz, i puszczam sprzęgło. Po wciśnięciu jak wrzucam jedynkę słychać chrobotanie tak, jakby sprzęgło nie było do końca wciśnięte. Bieg wskakuje. Wciskam znowu sprzęgło , wrzucam na luz i na jedynkę (ciągle wciskając sprzęgło) i bieg wchodzi gładko. Przy zmianie biegów na wyższe podczas jazdy nic takiego się nie dzieje.

    ktoś ma może jakiś pomysł?
    Pozdrawiam,
    Marcin

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Odpowiedzi szukaj w warsztacie. Kończy sie sprzęgło bądź występuje problem w układzie jego sterowania.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • admor007
        Classic
        • 2013
        • 39

        #4
        kolego zrób tak,że podczas ruszania lewarkiem zaczynaj od 2, tzn gdy staniesz na światłach to ruszając lewarkiem z luzu wejdź na 2 i prosto na 1. po prostu na jednym wciśnięciu sprzęgła musisz przebyć taką drogę LUZ-2-1 i będzie ok. ja tak mam z 1 już długo i mimo iż serwisuje w ASO to nikt mi nic konkretnego nie poradził, a zrobiłem tak już ponad 150 tyś, a przelatane mam już koło 400 i dalej śmiga. bo mówili,że można wymienić sprzęgło ale po co jak to nie jest aż tak uciążliwe. sprawdź czy pomoże to co Ci poradziłem i daj znać co i jak

        Komentarz

        • Grzany88
          Classic
          • 2013
          • 17

          #5
          Dzięki, tak właśnie robię, ale nie pasuje mi jak coś nie działa... Będę musiał odwiedzić warsztat chyba. Teraz mi przyszło do głowy że to mogą być poduszki... Napisze dla potomnych jak się dowiem
          Pozdrawiam,
          Marcin

          Komentarz

          • admor007
            Classic
            • 2013
            • 39

            #6
            jak coś będziesz wiedział to napisz co i jak. ja nawet w tym sezonie zrobiłem małą objazdówkę po europie i odpukać nic się nie działo, a tak jak wspominałem troche już ma nalatane...... Ps.piwko postawione chętnie wysączę

            Komentarz

            • Strelau
              Classic
              • 2013
              • 20

              #7
              Luknij na ten wątek:
              Wątek - sprzęgło

              Opisane są objawy

              Komentarz

              • Grzany88
                Classic
                • 2013
                • 17

                #8
                No więc tak:
                W Nastapolu na Widzewie mówią że się sprzęgło kończy i zużyte jest koło dwumasowe. Koszt wymiany obu to wg nich 2000 za same części :shock: Czy to jest możliwe żeby taka cena była, czy może powinienem zmienić mechanika...
                Pozdrawiam,
                Marcin

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Grzany88
                  No więc tak:
                  W Nastapolu na Widzewie mówią że się sprzęgło kończy i zużyte jest koło dwumasowe. Koszt wymiany obu to wg nich 2000 za same części :shock: Czy to jest możliwe żeby taka cena była, czy może powinienem zmienić mechanika...
                  Za 2 tysiaki przyjeżdżaj do mnie, jeszcze Ci za paliwo oddam.
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • Grzany88
                    Classic
                    • 2013
                    • 17

                    #10
                    Octa wróciła już do mnie. Nie wiem co tam pogrzebali, ale jakby lepiej ta jedynka wchodziła. Jak się nie wrzuca agresywnie to nie charczy... I tak mówią że sprzęgło i dwumasa do wymiany... Podpytam jeszcze kogoś...

                    BTW. Zrobili mi test akumulatora bo rano czasem nie chce za dobrze gadać i wyszło że jest ok. Na drugi dzień u nich nie chciał też odpalić więc podłączyli swój (tak mówili) i przy włączonym alarmie zostawili na noc. Ponoć badali czy nie ma przebić i rano odpalił jak talala.

                    Czy takie coś jest możliwe? Na 2 wydrukach z 17 i z 19 listopada mam kolejno:

                    17: Naładowanie 80%
                    19: Naładowanie 54% :shock:

                    SOC: 12.34V
                    NAP ROZRUCHU: 10.01V
                    Ładowanie pod obciążeniem: 14,29V
                    Bez obciążenia: 14,38V
                    Pulsacja nap (nie wiem co to znaczy) : 0,20V

                    AKU Bosch Silver 750EN

                    Wg nich Aku do wymiany...

                    EDIT:
                    Po wizycie u innego mechanika, okazało się że auto jest szrotem. Elektryka popieprzona na wszystkie strony, szkoda gadać. Na szczęście zwrócił mi kasę
                    Pozdrawiam,
                    Marcin

                    Komentarz

                    Pracuję...