Jak zabrac sie do wymiany termostata w mojej octavi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wikz
    Classic
    • 2016
    • 14

    Jak zabrac sie do wymiany termostata w mojej octavi

    Zamieszczone przez hubert78
    Jeśli wszystkie kłady w 100% używasz TYLKO do odśnieżania w firmie to możesz cały VAT odliczyć.
    Niestety ale nie .
    Wystąpiłem nawet z interpretacją do US w Bydgoszczy, który to kilka lat temu napisał interpretację, że mogę raz, że z quada a dwa z paliwa.
    Teraz niestety odpisał, że nie mogę.
    Tak samo jeśli chodzi o amortyzację, paliwo, części i akcesoria - tylko połowę stawki VAT.

    Niestety odśnieżanie to zimowe utrzymanie dróg.
    Wszyscy głośno krzyczeli o samochody to oni po cichu dołożyli coś jeszcze.
  • kamerunczyk1
    Classic
    • 2013
    • 37

    #2
    Jak zabrac sie do wymiany termostata w mojej octavi

    Witam.mam zamiar jutro wymienic termostat w mojej octavi .jak sie do tego zabrac ? gdzie on sie znajduje ?czy to prawda ze jest trudny dostep.?

    Komentarz

    • richi9
      Rider
      • 2011
      • 427

      #3
      no dostęp jest kiepski . Termostat jest schowany za alternatorem troszke na prawo ...
      U mnie klucz 2 śruby 10 na długich przedłużkach dało radę...

      Komentarz

      • kamerunczyk1
        Classic
        • 2013
        • 37

        #4
        duzo płynU Ci uciekło ?

        Komentarz

        • pomylony28
          Ambiente
          • 2012
          • 114
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Musisz mieć co najmniej 0,5 litra płynu na dolewke. Radze przed odkręceniem śrub założyć worek foliowy na alternator, dobrze uszczelnić i bardzo wolno wyjmować króciec po odkreceniu śrub. a pod spód silnika najlepsze będzie jakaś miednica bo płyn leci po silniku. Jeśli nie wymieniasz płynu to przecedzisz go przez coś gęstego i z powrotem do układu chłodzenia.

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            kolego wymieniając termostat lepiej wyciągnij alternator lepsze dojście to po pierwsze i nie będzie się wkurzał że mało miejsca a najlepiej wymień od razu płyn chłodniczy i będziesz miał spokój na 5 lat a jak podzielisz koszt płynu prze te 5 lat to groszowe sprawy a będziesz pewny że masz nowy płyn w układzie wiem bo wymieniałem i jest git dostęp elegancki ręce całe

            Komentarz

            • rytcher
              Rider
              • 2011
              • 420

              #7
              U mnie w AGR szybko wymieniłem. Miennica pod samochód (najlepiej duża) 2 śrubki na nasadke 10 przedłużka do tego. Zasłonić Alternator i jazda. Troche termostat się zapiekł ale kombinerkami sie udało go załatwić i wyjąć.

              Komentarz

              • Damian-jg
                Ambiente
                • 2008
                • 229

                #8
                Witam.mam zamiar jutro wymienic termostat w mojej octavi .jak sie do tego zabrac ? gdzie on sie znajduje ?czy to prawda ze jest trudny dostep.?
                1) Iść do banku po kredyt
                2) Jechać do mechanika
                3) Jak nie zrobi a coś spieprzy, dobrać kredytu na przyszłe naprawy
                4) Znaleźć polecanego mechanika i oddać mu auto na poprawki po poprzednim
                5) Dobrać więcej kredytu
                6) Odebrać autko i cieszyć sie z jazdy
                7) Jak nie będzie na spłatę kredytu, sprzedać autko i spłacić kredyt
                8) Hmmm ominąć punkty od 1 do 7 i nie dawać do mechanika tylko wymienić samemu bo po wizycie u mechaników przyjdzie komornik i zabierze autko
                FIAT Service

                Komentarz

                • petras
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 171
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  ja właśnie jestem po wymianie termostatu w mojej ALH, orginał wytrzymał 11 lat i 212kkm więc najwyższy czas na niego....
                  spuściłem płyn z układu za pomocą korka na chłodnicy, zdjąłem wąż idący do króćca termostatu, odkręciłem dwie śruby króćca na imbus,wysunąłem króciec- termostat siedział ciasno ale po chwili był na wierzchu - trzymał go oring, po wyciągnięciu termostatu poleciało trochę płynu....zmontowane w odwrotnej kolejności, zalane płynem...i co mnie zdziwiło musiałem go długo grzać zanim wąż do termostatu zrobił się gorący, wg Vaga temp płynu była na poziomie 92' i już myślałem że gdzieś coś źle poskładalem i się termostat przyciął...ale puściło i grzeje aż miło

                  Komentarz

                  • andru123
                    Elegance
                    • 2010
                    • 783
                    • Toyota
                    • ATF 2.0 MPI 120 KM

                    #10
                    podepnę się

                    a jak wymienić termostat w 1.8 T ? r 2001 ?
                    i jakiej firmy najlepiej termostat zamontować ?
                    jest O1 RS 1.8T XENON
                    była O1 1.9 TDI AGR

                    Komentarz

                    • petras
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 171
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      z tego co widzę to termostat masz od przodu silnika nad alternatorem więc wymiana identyczna jak u mnie....co do termostatu....u mnie jak widać oryginał spisywał się przez 212kkm więc to coś znaczy...cena oryginału coś ok 80zł

                      Komentarz

                      • Bartek.K
                        Rider
                        • 2012
                        • 396

                        #12
                        Za oryginał BEHR płaciłem 55 zł.
                        Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                        Komentarz

                        • Dinop2
                          Classic
                          • 2013
                          • 14

                          #13
                          Tydzień temu wymieniłem termostat u siebie w AQY. Robota prosta, ale trzeba wyjąć alternator i u mnie trzeba było zdemontować reduktor LPG. Różnica ogromna. Auto zamiast po 10km jest w pełni nagrzane po około 1,5-2km. Spalanie niższe i LPG szybciej się przełącza. Stary termostat otwierał się przy 55*C sprawdziłem gotując go w garnku z wodą. Dolewka około 1,5l płynu. Miał przebieg około 190tys km. Koszt 45zł.

                          Komentarz

                          • andru123
                            Elegance
                            • 2010
                            • 783
                            • Toyota
                            • ATF 2.0 MPI 120 KM

                            #14
                            no u mnie nie było tak łatwo
                            po pierwsze wielki kolektor ssący , po drugie do niego dokręcna jakas listwa metalowa z milionem wężyków , podejrzewam że alternator też pewnei trzeba zdemontować
                            wczoraj popatrzyłem na to wszystko i stwierdziłęm że zaprowadzę do znajomych mechaników .... za dużo rozkręcania jak dla mnie hehehe
                            wolę jednak dłubanie w kabelkach
                            jest O1 RS 1.8T XENON
                            była O1 1.9 TDI AGR

                            Komentarz

                            Pracuję...