Skoda Octavia 1.9tdi 110km padła turbina?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dd4a
    Drive
    • 2014
    • 81

    #26
    miałem podobnie ale u mnie się rozszczelniła związałem i jest ok

    Komentarz

    • mobi65
      Rider
      • 2009
      • 291

      #27
      Zamieszczone przez lpajecki
      Byłem u mechanika. Komputer pokazał, że zawiesiły się łopatki turbiny i stąd był nagły spadek mocy. Jak mówiłem po odpaleniu wszystko wróciło do normy. Mówił, że zawiesiły się ponieważ turbo musi być zabrudzone, ale stwierdził, że jak na razie mogę jeździć tak jak jest. W związku z tym pewnie wkrótce czeka mnie czyszczenie turbo...
      ty masz turbo bez zmiennej geometrii , tego turba sie nie czysci , ewidetnie masz przeladowanie , sprawdzilbym na twoim mniejscu zaworek n75 prawdopodobnie to bedzie jego wina

      Komentarz

      • lpajecki
        Classic
        • 2014
        • 16

        #28
        Na pewno mam turbinę bez zmiennej geometrii? Mechanik z warsztatu w którym robiłem kilka napraw mówił, że to turbina ze zmienną geometrią? Jak mogę to sprawdzić oraz jak dowiedzieć się jaką mam wersję silnika?

        Komentarz

        • piotr303
          Drive
          • 2011
          • 53

          #29
          AGR to silnik 90KM bez zmiennej geometrii za to posiada zawór wastegate który kontroluje ciśnienie doładowania. Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest z powrotem do wydechu z pominięciem turbiny. W przeciwieństwie do zmiennej geometrii zawór ten sterowany jest nadciśnieniem.
          jaką mam wersję silnika?
          Kod silnika jest na naklejce pokrywy rozrządu, na naklejkach z wyposażeniem (w bagażniku i książce serwisowej) oraz w dowodzie rejestracyjnym punkt P.2 podana jest moc silnika w KW jeżeli masz 66KW to 90KM czyli turbina bez zmiennej geometrii.
          Dlaczego napisałeś że masz AGR???

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #30
            Zamieszczone przez piotr303
            P.2 podana jest moc silnika w KW jeżeli masz 66KW to 90KM czyli turbina bez zmiennej geometrii.
            ALH też 66kW... a całkiem inna bajka
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • piotr303
              Drive
              • 2011
              • 53

              #31
              ALH faktycznie jest odstępstwem od normy gdyż ma zmienną geometrię.
              Może i faktycznie nie należy kierować się mocą silnika podaną w dowodzie.
              Pozostają naklejki.

              Komentarz

              • domel123
                Drive
                • 2013
                • 58

                #32
                "Mechanik obejrzał co miał obejrzeć a potem stwierdził, że prawdopodobnie zacina mi się "gruszka". Popsikał jakimiś trzema specyfikami w różnych odstępach czasowych (całość trwała około 1,5h), po czym kazał mi pojeździć i podeptać gaz do dechy na rozgrzanym silniku.

                Problem zniknął - auto po wdepnięciu gazu w podłogę już się nie dusi i wkręca się na obroty bez problemu."


                Info z wczoraj - jechałem do Czech około 32 kilometrów i znowu zaczął się ten problem.
                Ale jak pozałatwiałem sprawy, odpaliłem auto i wracałem to problem zniknął.
                Czyli u mnie coś jest nie tak skoro raz działa wszystko a drugim razem są problemy z mocą.

                Muszę chyba autko na na kompa zrzucić, bo może to N75 albo coś innego. Może gruszka się wiesza czasem - nie wiem.

                Komentarz

                • lpajecki
                  Classic
                  • 2014
                  • 16

                  #33
                  Witam,

                  jednak mam wersję AHF co w tym wypadku? Jaki może być powód mojej usterki i czy jest to turbina ze zmienną geometrią, czy nie?

                  Komentarz

                  • pekool
                    Rider
                    • 2012
                    • 321
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #34
                    tak masz zmienna geometrie i pradopodobnie turbine do czyszczenia
                    pekool

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #35
                      ... a wystarczylo zrobic dwa logi dynamiczne.... i wszystko byloby jasne jak słońce...a tak wątek ma juz dwie strony... :wink:
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • lpajecki
                        Classic
                        • 2014
                        • 16

                        #36
                        po zrobieniu dwoch logow dynamicznych dowiem się co jest przyczyną mojej usterki? Jak zrobić logi dynamiczne?

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #37
                          Zrob logi dynamiczne - grupy 011 i 010 oraz log statyczny 011 w trybie Basic Settings.
                          Logi wykonujemy na max nagrzanym silniku na 3 biegu z pedałem w podłodze od 1500 do 4200 obr.
                          Jak zrobic i wstawic logi znajdziesz na forum.

                          Powodzenia
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • lpajecki
                            Classic
                            • 2014
                            • 16

                            #38
                            Przegoniłem go dobrze parę razy. Powkręcałem na wysokie obroty, kilka agresywnych redukcji, postrzelał z dupy czarną chmurą i problem się rozwiązał, ale dziękuję za pomoc i zaangażowanie

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #39
                              To dobry sposob.... ale starcza na krótko... :wink:
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • domel123
                                Drive
                                • 2013
                                • 58

                                #40
                                Wczoraj oddałem autko do mechanika, bo nadal turbina wchodziła mi w tryb awaryjny. Od momentu kupna zrobiłem nią może ze 3tys. km.
                                Dzisiaj autko odebrałem i teraz zbiera się pięknie.
                                Mechanik powiedział, że turbawka była zawalona syfem i że wyczyścili dokładnie i to wystarczyło.

                                Komentarz

                                Pracuję...