[O1] Ciezsza praca kierownicy po wymianie oleju wspomagania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zurawik
    Drive
    • 2013
    • 81

    [O1] Ciezsza praca kierownicy po wymianie oleju wspomagania

    Szczegóły w linku.


    Dla OCP cena 169 zł.
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    #2
    [O1] Ciezsza praca kierownicy po wymianie oleju wspomagania

    Profilaktycznie wymienilem oliwe wspomagania.

    Zalalem FUCHS Titan ZH 4300B.

    Niepokoi mnie wiekszy opor na kierownicy po wymianie. Nie jest to duza roznica ale da sie odczuc. Przy kreceniu ósemek niepokojacych objawow brak.

    Sposob wymiany:

    Odkrecilem waz przy pompie. Auto wsparte na kobylkch, krecilem kierownica jakis czas. Podczas krecenia pojawily sie niewielkie dzwieki.

    Odpalilem auto na 1 sek w celu wyplucia resztki przez pompe. Znow krecilem, raz jeszcze odpalilem, znow krecilem. Podpialem waz pompy, zalalem plyn. Pokrecilem, dolalem, uruchomilem silnik, znow dolalem.

    Zostawilem poziom troche ponad max. Po przejechaniu 100 km odessalem nadmiar.

    Jakies sugestie ? moze na nowym oleju ma sie krecic ciezej ?
    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • Widmo86
      Drive
      • 2014
      • 68
      • Octavia III combi (5E5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Witam. Efekt jak najbardziej poprawny. Ten olej jest gęściejszy z czasem będzie jak poprzednio.

      Komentarz

      • zsolpyw
        Elegance
        • 2012
        • 897

        #4
        Widmo86, obys sie nie mylil :szeroki_usmiech

        zmienialem w trybie wymuszonym olej w fiacie tipo, tam czerwony jest. Po zmianie kierownica dzialala tak samo miekko jak przed wymiana.

        Czyzby ten Fuchs byl jakis specyficzny, gestszy ?
        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

        Jeżdżę w blasku
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

        Komentarz

        • rytcher
          Rider
          • 2011
          • 420

          #5
          A może kręciłeś regulacją wspomagania?

          Komentarz

          • zsolpyw
            Elegance
            • 2012
            • 897

            #6
            nic nie krecilem, tylko weza odpialem i zapialem.

            [ Dodano: Pon 24 Mar, 14 19:21 ]
            Kiera chodzi lzej, nie wiem co bylo ale sie łagodzi :szeroki_usmiech
            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

            Jeżdżę w blasku
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

            Komentarz

            • roLLo
              L&K
              • 2008
              • 1063
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              rytcher, gdzie w O1 masz regulacje siły wspomagania?

              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz

              • aniol
                RS
                • 2012
                • 5228
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                rytcher, W OI nie ma regulacji siły wspomagania :idea:
                zsolpyw, Kiera będzie ci powoli coraz lżej chodziła.Oliwa musi się "rozpłynąć"po wszystkich zakamarkach,po pierwszych kilometrach minimalnie straci na gęstości po początkowym przepracowaniu.Będzie dobrze,zobaczysz.
                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                Pozdrawiam ANIOL

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  zsolpyw, daj znać czy po wymianie płynu jak już się wszystko ułoży czy kiera będzie chodziła lżej niż przed wymianą.
                  Ogólnie to chodzi mi po głowie myśl żeby zmienić tą pompę 90bar. i Założyć jakąś mocniejszą. Np od TDI 100bar albo od TDI 130KM, tam była 105bar.
                  Pompa z passata b5 1.8t wygląda identycznie a ma 110bar, nie wiem jak z odsadzeniem koła pasowego.
                  Wszystko było by dobrze póki się nie przejechałem właśnie tym passatem szwagra i tam kiera chodzi dużo lżej. W O1 trochę przyoszczędzili na tym wspomaganiu.

                  Komentarz

                  • rytcher
                    Rider
                    • 2011
                    • 420

                    #10
                    Zamieszczone przez roLLo
                    rytcher, gdzie w O1 masz regulacje siły wspomagania?
                    Nie jestem pewnym ale na zbiorniczku było pokrętło i kiedyś tata ustawiał to chodziła kier. ciężej i dużo bardziej swobodnie.

                    Komentarz

                    • zsolpyw
                      Elegance
                      • 2012
                      • 897

                      #11
                      rytcher, nie bylo to w jakims Lexusie aby ? :szeroki_usmiech

                      Po 300 km kiera chodzi lzej. Nadal moze troszke ciezej niz przed wymiana, ale odczuwaniel lzej.

                      Juz myslalem ze cos zepsulem :P
                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                      Jeżdżę w blasku
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                      Komentarz

                      • Pixon
                        Rider
                        • 2013
                        • 541
                        • Fabia (NJ3)

                        #12
                        Słuchajcie też chciałem u siebie wymienić płyn od wspomagania. Kupiłem już jakiś czas temu zielony Febi 6162 - mineralny.
                        Nie bardzo wiem gdzie jest pompa wspomagania, czy dostęp jest do niej z góry, czy trzeba wchodzić pod auto? Jak do niej dotrzeć? Jakieś foto byłoby dobre Bo odsysać olej ze zbiorniczka, to tak średnio mi się to widzi, bo nie odessie całego z układu.
                        Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                        Komentarz

                        • luckd
                          Rider
                          • 2012
                          • 310
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Ja zmieniłem olej przy okazji wymiany czujnika wspomagania, po jego odkręceniu wyleciało sporo oleju.

                          Komentarz

                          • aniol
                            RS
                            • 2012
                            • 5228
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            zsolpyw, A nie gadałem że sie ułoży kiera :?: Wszystko co nowe musi sie dotrzeć,ułożyć,nasmarować.
                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                            Pozdrawiam ANIOL

                            Komentarz

                            • roLLo
                              L&K
                              • 2008
                              • 1063
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              rytcher, jestes pewien ze to była octavia ?? Wg mnie nie ma regulacji choc i u mnie by sie przydała - zimowki były miekkie to lekko chodziło a na letnich to masakra :diabelski_usmiech

                              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                              Komentarz

                              • mariush19
                                Rider
                                • 2009
                                • 634
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Nie ma regulacji w O1.

                                w tym wątku archiwalnym był ten temat poruszany, i było rozwiązanie z mocniejszą pompą, niestety nikt nie podał numeru, odświeżałem go osobiście jakiś czas temu ale nikt się nie odezwał.


                                podejrzewam tylko że mogła to być pompa z audi a6 2,5tdi, 127bar

                                Komentarz

                                • Pixon
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 541
                                  • Fabia (NJ3)

                                  #17
                                  Dobrzy ludzie odpowiecie mi na pytanie gdzie mam szukać tej pompy od wspomagania, żeby przy niej zlać cały płyn od wspomagania ?
                                  Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Po wezyku, od zielonego koreczka zbiorniczka plynu na dol kolo kompresora klimatyzacji
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Pixon
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 541
                                      • Fabia (NJ3)

                                      #19
                                      Dziękuję :!: :wink:
                                      Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                                      Komentarz

                                      • zsolpyw
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 897

                                        #20
                                        Pixon, odkrec korek zbiorniczka, najnizszy element na pasku wielorowkowym, ma 2 weze, odkrecasz ten co idzoe tak z boku i plyn ladnie scieka

                                        Aniol dobrze prawil, jest juz OK. teraz malo jezdze, naraz ie 460km. Ciekawe czy bedzie ostaecznie lzej niz przed wymiana.

                                        Kiedys w 2005r jezdzilem Punto II, tam byl przycisk City. Po wcisnieciu kiera krecila sie niemal wogole bez oporu. Ciekawe rozwiazanie
                                        Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                        Jeżdżę w blasku
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                        Komentarz

                                        • kamil_sz
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 4

                                          #21
                                          Zamieszczone przez zsolpyw
                                          Kiedys w 2005r jezdzilem Punto II, tam byl przycisk City. Po wcisnieciu kiera krecila sie niemal wogole bez oporu. Ciekawe rozwiazanie
                                          To samo było w Pandzie - oba FIATy mają wspomaganie elektryczne, a nie hydrauliczne, stąd możliwość regulacji siły wspomagania.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...