TDI ALH zmiana dwumasy na jednomas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ramon2000
    Classic
    • 2018
    • 0

    TDI ALH zmiana dwumasy na jednomas

    Zamieszczone przez r2r
    Od paru dni strasznie zamula mi kalkulator i to tylko na OCP.
    Nie jestem pewien czy to nie wina forum bo u mnie na kompie dzisiaj też jakoś wolniej to chodzi :evil:
  • Ramon2000
    Classic
    • 2014
    • 9

    #2
    TDI ALH zmiana dwumasy na jednomas

    Witam , Mam do uzytkownikow tego forum jedno male pytanko ,a dokladnie czy jednomas od Passata B4 rowniez bedzie pasowac do mojej octavi jako zamiennik dwumasy. we wszystkich opisach widnieje tylko opis ze kolo zamachowe z golfa mk3 1.9 tdi 1z albo nr katalogowy a na allegro jedyne co znalazlem to do passata b4 1.9 tdi 1z, silnik tam jest tak samo ustawiony jak w golfie , ale gosc nie napisal nr koła i dlatego nie jestem pewien czy kupowac to kolo. Chyba ze ktos ma zestaw na sprzedaz ze sztywnym kołem??

    Komentarz

    • kamil90
      Ambiente
      • 2014
      • 113

      #3
      Wystarczy poszukać.

      Pasuje również między innymi od silnika ABF

      Poza tym jaki kłopot sprawdzić w etce czy numer z 1Z Passata zgadza się z 1Z GIII?

      Komentarz

      • arebuk
        Classic
        • 2014
        • 24

        #4
        Potrzebujesz;

        Śruby:
        N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
        N10101001 te są do docisku - 6szt

        Koło zamachowe:
        zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||

        Komplet sprzęgłowy Sachs
        3000 332 001 to G60
        lub
        3000 384 001 to VR6

        na komplet sprzęgłowy składa się:
        Tarcza dociskowa sprzęgła
        Tarcza sprzęgła
        Łożysko zwalniające

        Dodatkowo:
        uszczelniacz na wał
        olej do skrzyni biegów
        oba do dostania w ASO po VIN'ie

        Zestaw pasuje do:
        1.9 TDI VP ( AFN,AHF, ALH, ASV, AGR, 1Z)
        1.9 TDI PD : BKC , BLS - tylko skrzynia 5 b.
        (znalezione na forum vw golf
        A tu jednomas z alledrogo
        O1 TDI by Profiturbo

        Komentarz

        • yusin
          Ambiente
          • 2010
          • 176

          #5
          Kamil90 Ty miałeś na sprzedanie cały zestaw?
          U mnie już g60 śmiga i polecam
          Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

          Komentarz

          • samtech84
            Elegance
            • 2008
            • 988
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez arebuk
            Potrzebujesz;

            Śruby:
            N90206103 to są te duże - śruby do koła zamachowego 6szt
            N10101001 te są do docisku - 6szt

            Koło zamachowe:
            zamach 1z (1.9tdi 90KM z mk3), abf (2.0 16V z mk3), g60 (PG z mk2) || VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B||

            Komplet sprzęgłowy Sachs
            3000 332 001 to G60
            lub
            3000 384 001 to VR6

            na komplet sprzęgłowy składa się:
            Tarcza dociskowa sprzęgła
            Tarcza sprzęgła
            Łożysko zwalniające

            Dodatkowo:
            uszczelniacz na wał
            olej do skrzyni biegów
            oba do dostania w ASO po VIN'ie

            Zestaw pasuje do:
            1.9 TDI VP ( AFN,AHF, ALH, ASV, AGR, 1Z)
            1.9 TDI PD : BKC , BLS - tylko skrzynia 5 b.
            (znalezione na forum vw golf
            A tu jednomas z alledrogo
            http://allegro.pl/seat-alhambra-1-9-...377519735.html
            Do BLS ze skrzynią 6 biegową też pasuje

            Komentarz

            • Tony065
              RS
              • 2009
              • 2487
              • Octavia I (1U2)
              • ARX 1.8 20VT 150 KM

              #7
              samtech84, nie. Do skrzyń 6B montuje się 2-mas z Sharana BTB. 1-mas w tym przypadku to zuo :evil:
              Ramon2000, pamiętaj że śruby tylko nowe, bo to raptem 70-80zł, a ponowne zdejmowanie skrzyni sporo więcej.
              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
              @ by Tune-up Gdańsk
              TDI VP++ i jeszcze rośnie
              Antek

              Komentarz

              • kamil90
                Ambiente
                • 2014
                • 113

                #8
                yusin, już dawno sprzedany. Jeździ w Golfie V 1.9 TDI

                samtech84, to ciekawe co piszesz. Montowałeś taki zestaw? Skrzynie 6gang mają większą średnicę sprzęgła.

                Komentarz

                • Ramon2000
                  Classic
                  • 2014
                  • 9

                  #9
                  Dziekuje za wszystkie informacje postaram sie kupic zestaw i miec juz to za sobą

                  Komentarz

                  • samtech84
                    Elegance
                    • 2008
                    • 988
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Tony065, kamil90, Montowałem jednomas do Golfa V silnik BLS ze skrzynią 6 biegową JYJ. Wszystko pasi P&P

                    Komentarz

                    • Tony065
                      RS
                      • 2009
                      • 2487
                      • Octavia I (1U2)
                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      samtech84, to że pasuje to wiem, ale jak długo auto jeździło bez awarii lub narzekania kierowcy? Na naszym forum chyba nikt tego nie przerabiał ale na LeonClub było kilku i szybko wrócili do 2-masy w skrzyni 6B.
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz

                      • samtech84
                        Elegance
                        • 2008
                        • 988
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        U mnie na razie zrobione nieco ponad 5 kkm i wszystko pracuje wyśmienicie
                        Wstawiłem koło z 1z i komplecik Saschs

                        Komentarz

                        • Tony065
                          RS
                          • 2009
                          • 2487
                          • Octavia I (1U2)
                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                          #13
                          Ja zrobiłem jakieś 50kkm przez 3,5 roku i też
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz

                          • Ramon2000
                            Classic
                            • 2014
                            • 9

                            #14
                            Zmiana uszczelniacza??

                            a ilu z was zmienialo uszczelniacz walu przy takiej zabawie i jakiej firmy uszczelniacz ??

                            Komentarz

                            • arebuk
                              Classic
                              • 2014
                              • 24

                              #15
                              Ja wymienialem Reinz ca.106zl
                              O1 TDI by Profiturbo

                              Komentarz

                              • Ramon2000
                                Classic
                                • 2014
                                • 9

                                #16
                                Drodzy uzytkownicy nie ukrywam iz bede sam zmieniac sprzegło (pierwszy raz w zyciu taka operacja) i chcialbym wiedziec na co uwazac .w sumie nic mnie nie przeraza tak bardzo jak wymiana uszczelniacza . Moje obawy są jedynie takie by go zle nie zalozyc albo nie zniszczyc podczas zakldania. na co mam uwazac i jakiej firmy uszczelniacz kupic?? jak na moje myslenie to najlepiej jak pojade do serwisu VW i kupie orginal. Na allegro są tylko 2-marki TOPRAN i CORTECO ... kiedys do audi kupilem poduszke silnika corteco i byla dobra ale za to do innego auta kupilem uszczelniacz pół osi topran i po zalozeniu ciekło ze skrzyni. Dlatego pytanie do forumowiczow ktorzy przerabiali temat i moga opisac jak bezpiecznie zamontowac i jakiej firmy czesci. Z gory dziekuje i Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Corteco o.k., topran nie zawsze.
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • Ramon2000
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 9

                                    #18
                                    Robekcool ... pytanie jeszcze takie czy jak zdejme stary uszczelniacz to powinienem oczyscic wszystko do suchego metalu i nastepnie montowac nowy. czy lekko olejem przesmarowac gumowe elementy??

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      Re: Zmiana uszczelniacza??

                                      Zamieszczone przez Ramon2000
                                      a ilu z was zmienialo uszczelniacz walu przy takiej zabawie i jakiej firmy uszczelniacz ??
                                      ja nie zmieniłem uszczelniacza, zapomniałem... ops: ubytek oleju cały czas w normie, nie ma objawów pocenia na skrzyni :szeroki_usmiech
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • banshee12
                                        Drive
                                        • 2013
                                        • 61

                                        #20
                                        Ja wkładam Corteco i nie ma pocenia. W zestawie z uszczelniaczem masz kołnierz z tworzywa, którym zabezpieczasz czop wału, aby nie uszkodzić uszczelniacza. Nabijasz równomiernie tak aby cały obwód równo był ułozony względem kołnierza obudowy.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...