[O1] Pompa wtryskowa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WPRDarrel19531
    Classic
    • 2016
    • 4

    [O1] Pompa wtryskowa?

    Jak coß to ja pytałem o fotele w SII i OII w zależności od wersji...
    Here is my blog; recherche code promo
  • Czumry
    Classic
    • 2013
    • 30

    #2
    [O1] Pompa wtryskowa?

    Szukałem trochę na forum, ale nie wszystko się dowiedziałem

    Mianowicie:
    Przy odpalaniu samochodu na zimno obroty skaczą w zakresie 1200-1400obr. po czym spadaja do ok 900 i skaczą 900-1000(1100)obr. Przy wolnym ruszaniu szarpie samochodem, przestaje po uzyskaniu 1200obr. Im jest cieplejszy samochód tym jest lepiej.

    Zauważyłem jeszcze, że co odpalenie samochodu to jest coraz gorzej. Ostatnio to muszę dodawać trochę gazu, żeby samochód nie zgasł. Nie mam jak sprawdzić na komputerze czy są błędy.

    Z tego co wiem to mogła mi paść pompa wtryskowa.
    Na forum wyczytałem, że nastawnik w pompie może być uszkodzony
    Od czego zacząć? Bo z tego co wiem to koszt regeneracji pompy to jest ok 700zł, a nie chce wydać tyle kasy niepotrzebnie, bo może się okazać, że problem dalej będzie.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • Tomasz73
      Elegance
      • 2013
      • 800

      #3
      Nastawnik może być zasyfiony, najlepiej rozebrać tak było u mnie ale objawy były inne, inne spalanie.
      Tomek

      Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów

      Komentarz

      • aniol
        RS
        • 2012
        • 5228
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Czumry, Może tu coś ci pomoże
        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
        Pozdrawiam ANIOL

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          Zanim cokolwiek rozbierzesz, koniecznie znajdź kogoś kumatego z komputem i podłącz do samochodu i zdiagnozuj, jeżeli wyjdzie że nastawnik padnięty nie trzeba regenerować pompy tylko sam nastawnik koszt około 250 zł. Jak u Ciebie sprawa filtra paliwa, kiedy był wymieniany ?
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • Czumry
            Classic
            • 2013
            • 30

            #6
            Z tego co zauważyłem to spalanie jakby się trochę podwyższyło.

            Zapomniałem dodać, że przy zakresie obrotów 1200-1400 strasznie telepie samochodem.

            Filtr paliwa wymieniany w październiku 2013.

            Z tego co wyczytałem to można samemu wyczyścić ten nastawnik.

            Komentarz

            • Tomasz73
              Elegance
              • 2013
              • 800

              #7
              Wyczyścić to jedno, ustawić dawkę paliwa to drugie,bez komputera nie da rady.
              Tomek

              Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Zamieszczone przez Tomasz73
                Wyczyścić to jedno, ustawić dawkę paliwa to drugie,bez komputera nie da rady.
                Kolega ma rację, po pierwsze bez kompa z VAGiem ani rusz, po drugie jeżeli nie masz doświadczenia ze zdejmowaniem, zakładaniem nastawnika to nie polecam tego robić, można zrobić sporo bałaganu.
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • Tomasz73
                  Elegance
                  • 2013
                  • 800

                  #9
                  Najpierw wybadaj czy to na pewno pompa a potem mechanik i nie grzeb przy pompie sam jak nie masz doświadczenia, najtańsze naprawy to te, które są fachowo wykonane.
                  Tomek

                  Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    1. Zmien filtr paliwa !!!! - koniecznie
                    2. Wykonaj diagnostyke.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • Czumry
                      Classic
                      • 2013
                      • 30

                      #11
                      Sprawdziłem na VAGu:
                      17971 Nastawnik dawki paliwa - dolna wartość końcowa błąd sporadyczny
                      17969 Nastawnik dawki paliwa - różnica doregulowania

                      Jak się domyślam trzeba wymontować i wyczyścić nastawnik.

                      Jak mi doradzacie zrobić samemu według manuala czy też dać do kogoś kto się zna. Jakąś smykałkę do majsterkowania mam.

                      Komentarz

                      • Tomasz73
                        Elegance
                        • 2013
                        • 800

                        #12
                        Jak rozwalisz pompę to będziesz miał świadomość, że to TY, a z drugiej strony każdy mechanik po raz pierwszy czyścił kiedyś nastawnik pompy, ja za czyszczenie zapłaciłem 100 zł, decyzja należy tylko do Ciebie.

                        Ps. zapominałeś dopisać ustawić dawkę paliwa.
                        Tomek

                        Sprzedam m3 40m w Częstochowie oś Trzech Wieszczów

                        Komentarz

                        • Czumry
                          Classic
                          • 2013
                          • 30

                          #13
                          Sprawdziłem dzisiaj VAGiem parametry:
                          wartość czujnika wacha mi się 0.68-.07V ale bardziej trzyma 0.7V
                          problem mam bardziej z dawką, bo po nagrzaniu silnika nie chcial trzymać obrotów na biegu jałowym i się wachał między 4,2 - 4,8 mg/str (nie wiem czemu mam mg/str sprawdziłem wszystko i nie znalazłem żeby było mg/R). Nie wiem czy to te same parametry. Powiedzcie jeśli jestem w błędzie.
                          No i ostatnie jaką tą dawkę ustawić skoro samochód nie chce się uspokoić :|

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #14
                            Zmieniłes filtr paliwa ?
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • Czumry
                              Classic
                              • 2013
                              • 30

                              #15
                              przemik, filtru jeszcze nie wymieniłem, ale mam zamiar to zrobić jak tylko zrobie nastawnik.

                              Rozebrałem nastawnik i chyba więcej syfu wyleciało niż ropy. Wyczyściłem go i złożyłem. Jutro będę go montował bo dzisiaj niestety czas do pracy

                              [ Dodano: Czw 21 Sie, 14 17:00 ]
                              Panowie pomocy.
                              Zamontowałem nastawnik na pompie, ustawiłem go jak najdokładniej z przed demontażu no i próba odpalenia.
                              Za pierwszym razem coś nie chciał odpalić - chyba się nie odpowietrzył. Po drugiej próbie już było lepiej. Zapalał jak jakiś ursus, bo obroty to powoli wchodziły, a następnie sam gasł.
                              Po kolejnym ustawieniu nastawnika, lepiej już zapalał, ale wchodzi na 1400obr i gasł. I tak jest za każdym razem. Już nie rozumiem o co octavce chodzi.
                              Wszystkie parametry sprawdzałem i jest dobrze, a czemu nie chce odpalić to już jestem w kropce.
                              Podpowiedzcie coś, może coś przeoczyłem

                              [ Dodano: Czw 21 Sie, 14 17:53 ]
                              Zapomniałem dodać, że jeszcze wyskakuje błąd:
                              17969 Nastawnik dawki paliwa - różnica doregulowania

                              Komentarz

                              • K_Popiel
                                Rider
                                • 2010
                                • 608

                                #16
                                Napięcie czujnika RSW ustawiłeś takie jak było przed zdjęciem nastawnika ?
                                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                ------------------------------------------------------

                                Komentarz

                                • Czumry
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 30

                                  #17
                                  Tak napięcie jest takie jak sprzed demontażu

                                  Komentarz

                                  • K_Popiel
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 608

                                    #18
                                    Sprawdzałeś w pompie podczas zakładania nastawnika czy pierścień daje się swobodnie przesuwać lewo prawo ? Jeżeli nie sprawdzałeś to zobacz i sprawdź jeszcze raz poprawność zmontowania samego nastawnika, szczególnie lutowanie przewodów.
                                    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                    ------------------------------------------------------

                                    Komentarz

                                    • Czumry
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 30

                                      #19
                                      K_Popiel, pierścień swobodnie się przesuwa, luty myślę, że dobrze zrobione (sprawdzałem też miernikiem czy jest przejście). Nastawnik raczej na 100% jest dobrze zamontowany.
                                      Zastanawia mnie jeszcze tylko jedna rzecz, otóż po włączeniu zapłonu i sprawdzeniu napięcia na nastawniku pokazuje mi np. 0,980V a potem powoli spada do 0,7V (tego co ma być). Nastawnik wyciągałem i ustawiałem jeszcze raz ale efekt był podobny.
                                      Spróbowałem odpalić, no i odpalił tyle, że zgasł (nie osiągnął niekontrolowanych obrotów).
                                      Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu sprawdziłem napięcie i pokazalo 0,7V, ale bez efektu z odpaleniem.

                                      Zrobiłem wszystko wg instrukcji, ale może coś zrobiłem źle z elektro-magnesem. Albo może za mocno palec nastawnika dokręciłem. Sam już nie wiem...

                                      Komentarz

                                      • kornat
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 578

                                        #20
                                        A dawkę jaką ustawiłeś?

                                        Komentarz

                                        • Czumry
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 30

                                          #21
                                          kornat, dawki nie ustawiłem bo nie mogę samochodu odpalić, za każdym razem odpali i gaśnie

                                          Komentarz

                                          • kornat
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 578

                                            #22
                                            Zaznaczyłeś sobie położenie nastawnika? Jak nie to dygnij nastawnikiem w jedną albo drugą stronę.

                                            Komentarz

                                            • Czumry
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 30

                                              #23
                                              kornat, nastawnik już ustawiałem w to jedną to w drugą stronę i nic to nie dało. Ustawiłem według tego co zaznaczyłem przed demontażem.

                                              Byłem sprawdzić czy luty dobrze się trzymają i wszystko jest dobrze. Ogólnie wszystko sprawdziłem i niby jest dobrze

                                              Komentarz

                                              • kornat
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 578

                                                #24
                                                Coś jednak jest nie tak jeżeli auto nie chce opalić. Co ile przestawiałeś ten nastawnik?

                                                Komentarz

                                                • Czumry
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 30

                                                  #25
                                                  Ciężko powiedzieć co ile, po trochę to w jedną to w drugą.
                                                  Zastanawia mnie to napięcie że najpierw jest ok 0,98v a potem spada do tej wartości co ma być czyli 0,7V

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...