Odcinka przy ok. 3500 obr/min logi.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piterz1991
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Odcinka przy ok. 3500 obr/min logi.

    Przy obecnej temperaturze, szybkiej jeździe autostradą z zamontowaną dolna i górną osłoną wskazówka od temperatury poszybuje poza 90 stopni.

    Wiem bo sam tego doświadczyłem. Chyba, że jeździsz głównie po mieście wtedy nie ma problemu.
  • piterz1991
    Classic
    • 2014
    • 18

    #2
    Odcinka przy ok. 3500 obr/min logi.

    Witam serdecznie od czasu kiedy kupiłem Octavie borykam się z tym problemem.
    vag pokazuje błędy: 17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania. Brak osprzętu nie związany ze sprzętem. oraz błąd
    16485 Przepływomierz - zakres/możliwości, brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem.
    Oba błędy są sporadyczne ale po ich wykasowaniu wracają przy ok 3500 obr/ min. nie zawsze pojawia się błąd przepływomierza.
    Taki błąd pojawia się rownież przy prędkości ok 120 km/h na 5 biegu. chwilowym rozwiązaniem jest ponownie uruchomienie silnika.
    Dzisiaj zrobiłem logi dynamiczne, prosiłbym kogoś kto się na tym choć trochę zna żeby na nie zerknął i mi coś doradził.

    silnik 1,9 TDI 90 koni octavia 2000r

    003 dynamiczny
    011 dynamiczny

    Komentarz

    • roLLo
      L&K
      • 2008
      • 1063
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Na moje oko to przeładowuje turbo. Jeśli chodzi o błąd przepływki to cóż.. wg mnie warto spróbować podmienić na inną (sprawną) i sprawdzić co się dzieje.

      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Nic nie rob z przeplywomierzem. Masz zacięty zawór upustowy w sprezarce - albo uwalony N75.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • piterz1991
          Classic
          • 2014
          • 18

          #5
          Zamieszczone przez przemik
          Nic nie rob z przeplywomierzem. Masz zacięty zawór upustowy w sprezarce - albo uwalony N75.
          Dzięki za zainteresowanie moim tematem. A czy ewentualnie wchodzi w grę nieszczelność w którychś wężykach? tych gumowych albo od intercoolera?

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            piterz1991, W TDI podstawa to szczelne przewody podciśnienia.Inaczej wszelkie próby są do
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • piterz1991
              Classic
              • 2014
              • 18

              #7
              Zamieszczone przez aniol
              piterz1991, W TDI podstawa to szczelne przewody podciśnienia.Inaczej wszelkie próby są do
              Jest jakiś inny sposób, czy tylko skrupulatne sprawdzenie każdego z nich?

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #8
                Trojnik, wakuometr, dwa weze, strzykawka 100ml. Odpina sie kazdy od zaworow i po kolei sprawdza szczelnosc nastawnikow podcisnieniowych. To tak najprosciej.
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • piterz1991
                  Classic
                  • 2014
                  • 18

                  #9
                  Zamieszczone przez przemik
                  Nic nie rob z przeplywomierzem. Masz zacięty zawór upustowy w sprezarce - albo uwalony N75.
                  Czy zna ktoś sposób na sprawdzenie tego zaworu upustowego ewentualnie zaworu N75?

                  Ewentualnie jak ma zachować sie sztanga gruszki przy odpalaniu silnika? powinna dawać jakieś sygnały życia?

                  Komentarz

                  • slawciol
                    Rider
                    • 2014
                    • 264

                    #10
                    Jak dla mnie zacina się zawór N75, lub zapchany wężyk między n75 a gruszką lub zacięta gruszka turbo. Zrób tak, odepnij wężyki z N75 przepłucz zawór N75 WD40 (wdmuchaj w gniazda wężyków) następnie sprężarka do kół, pompuj delikatnie w wężyk co idzie do gruszki i obserwuj czy sztanga chodzi ( tylko z czuciem). Potem przedmuchaj zaworek N75 podepnij i sprawdź.
                    czarna perła

                    Komentarz

                    • aniol
                      RS
                      • 2012
                      • 5228
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      slawciol, Kolego,gruszka turbiny działa na podciśnienie a nie ciśnienie to po pierwsze.
                      Po drugie kolego piterz1991, możesz zrobić próbę zaworu n-75 podmieniając go na chwile z zaworem n-18.Mają tą samą budowe i zasade działania lub pożycz od kogoś na chwile na próbe i zobaczysz efekty.Sztanga gruszki przy odpaleniu powinna około 2 cm iść w dół.I jeszcze jedną próbe możesz zrobić.Weś dużą strzykawke wsadz jej króciec do wężyka{n-75 do gruszki}od strony n-75 i zassaj powietrze strzykawką.W tym samym czasie obserwuj ruch sztangi i zobaczysz jak chodzi.Nie pompuj powietrza do wężyków podciśnieniowych bo zdupczysz gruszkę.
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      Pozdrawiam ANIOL

                      Komentarz

                      • piterz1991
                        Classic
                        • 2014
                        • 18

                        #12
                        Ok. zatem jutro będę działał. Przyszło mi do głowy wymiana wężyków podciśnienia bo może któryś z nich ma jakieś nie widoczne dla oka przetarcia lub pęknięcia.

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          piterz1991, Jak już będziesz wymieniał wężyki to daj silikonowe,są bardziej wytrzymałe na pęknięcia,załamania itd.Daj znać o efektach jakie uzyskasz,może ci jeszcze w czymś pomoge jak coś sie rozjaśni z problemem.
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          • piterz1991
                            Classic
                            • 2014
                            • 18

                            #14
                            Zamieszczone przez aniol
                            piterz1991, Jak już będziesz wymieniał wężyki to daj silikonowe,są bardziej wytrzymałe na pęknięcia,załamania itd.Daj znać o efektach jakie uzyskasz,może ci jeszcze w czymś pomoge jak coś sie rozjaśni z problemem.
                            Ok. Jutro poszukam tych silikonowych, bo to nie chodzi o te powlekane co się do przelewów daje?
                            Jeszcze vagiem rano sprawdzę sztangę czy się coś rusza. To może też powodować to odcięcie turbo, prawda?
                            Jeśli jeszcze coś to podpowie to jak depnę dobrze to za mną pojawia się czarny dym.

                            Komentarz

                            • slawciol
                              Rider
                              • 2014
                              • 264

                              #16
                              Zamieszczone przez aniol
                              slawciol, Kolego,gruszka turbiny działa na podciśnienie a nie ciśnienie to po pierwsze.
                              Po drugie kolego piterz1991, możesz zrobić próbę zaworu n-75 podmieniając go na chwile z zaworem n-18.Mają tą samą budowe i zasade działania lub pożycz od kogoś na chwile na próbe i zobaczysz efekty.Sztanga gruszki przy odpaleniu powinna około 2 cm iść w dół.I jeszcze jedną próbe możesz zrobić.Weś dużą strzykawke wsadz jej króciec do wężyka{n-75 do gruszki}od strony n-75 i zassaj powietrze strzykawką.W tym samym czasie obserwuj ruch sztangi i zobaczysz jak chodzi.Nie pompuj powietrza do wężyków podciśnieniowych bo zdupczysz gruszkę.
                              A czasem 1.9 TDI AGR nie ma ciśnieniowo sterowanej gruszki? ANIOL- Jesteś pewny? Bo według mnie jest ciśnieniowo sterowany. AHU;1Z;AGR
                              czarna perła

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #17
                                Nadcisnieniowo..... :wink:
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • roLLo
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1063
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #18
                                  Oby na siłę nie próbować jej "zasysać" ew na siłe odpychać w złą stronę bo jest tam odwrotnie niż w ALH AHF ASV etc.

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz

                                  • slawciol
                                    Rider
                                    • 2014
                                    • 264

                                    #19
                                    Zamieszczone przez roLLo
                                    Oby na siłę nie próbować jej "zasysać" ew na siłe odpychać w złą stronę bo jest tam odwrotnie niż w ALH AHF ASV etc.
                                    Dlatego napisałem "z czuciem" nie podłączać na stałe tylko "przykładać" razem wężyk od pompki z wężykiem co idzie do gruszki.
                                    Dokładnie jest inaczej, jest to układ "nadciśnieniowy" jak to precyzyjnie określił przemik :wink:
                                    czarna perła

                                    Komentarz

                                    • piterz1991
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 18

                                      #20
                                      Dziś miałem trochę wolnego czasu i wymieniłem wszystkie wężyki które idą do zaworka n75. Okazało się ze jeden z tych w okolicach turbiny był urwany, już myślałem że to będzie koniec problemu z odcinka przy 120. Jednak nadal problem występuje, ale chociaż silnik lepiej się wkręca. Podmieniłem też zaworek n75 z tym od EGR'u, nadal to samo. Znajomy powiedział że mogą być pomylone wężyki od podciśnień. Myślicie że jest szansa że to właśnie pozamieniane wężyki?
                                      Ewentualnie podsuńcie jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić. Dodam że niedawno na kanale 011 w basic seting w pozycji drugiej zmieniała mi się wartość "on" i "off" wyczytałem gdzieś w poradniku że oznacza to iż sztanga turbiny działa.

                                      Komentarz

                                      • samtech84
                                        Elegance
                                        • 2008
                                        • 988
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                        #21
                                        Podmiana N75 z tym od EGR w silniku AGR nie wypali

                                        Komentarz

                                        • piterz1991
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 18

                                          #22
                                          Zamieszczone przez samtech84
                                          Podmiana N75 z tym od EGR w silniku AGR nie wypali
                                          Kurde to musze gdzies taki zaworek wykombinowac i podmienić.
                                          Mam jeszcze takie pytanie, na pokrywie od rozrzadu mam napisane kod silnika AGR nalepka w bagażniku jest nieczytelna, gdzie znajdę jeszcze informacje która potwierdzi że to silnik AGR?

                                          Komentarz

                                          • slawciol
                                            Rider
                                            • 2014
                                            • 264

                                            #23
                                            Zamieszczone przez piterz1991
                                            Dodam że niedawno na kanale 011 w basic seting w pozycji drugiej zmieniała mi się wartość "on" i "off" wyczytałem gdzieś w poradniku że oznacza to iż sztanga turbiny działa.
                                            Fizycznie widziałeś że sztanga pracuje? Przemyłeś N75?
                                            czarna perła

                                            Komentarz

                                            • xcracer
                                              Elegance
                                              • 2014
                                              • 851
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #24
                                              Kolego miałem dokładnie identyczny przypadek w O1 AGR z 2000 roku. Długo z tym walczyłem, próbowałem wszystkiego. I wiesz co się okazało?...Miałem uszkodzoną wtyczkę do tego czujnika na górze intercoolera, nie pamiętam jak on się dokładnie nazywa. Zauważyłem to przypadkiem kiedy szukałem czegoś po maską z latarką w dłoni . Wymieniłem wtyczkę i jak ręką odjął.

                                              [ Dodano: Nie 19 Paź, 14 10:42 ]
                                              Dodam jeszcze, że komp pokazywał identyczne błędy.
                                              Moja FLka:

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                              Komentarz

                                              • piterz1991
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 18

                                                #25
                                                może ktoś powiedzieć jak to jest z tym zaworkiem n75, dziś zdjąłem jeden z wężyków i okazało sie że zamiast wciągać powietrze to z zaworka wylatuje powietrze.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...