Rozruch na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mataxaa
    Classic
    • 2019
    • 0

    Rozruch na zimnym silniku

    A czy ktoś, kto nie wybiera się na zlot może zamówić podkoszulki i smycze?
  • Mataxaa
    Classic
    • 2015
    • 39

    #2
    Rozruch na zimnym silniku

    Witam wszystkich, zimne dni i pojawił się owy problem. Wymieniłem świece, filtr paliwa, rozrusznik i aku. Co może być faktyczną przyczyną tego problemu, bo pytając kilku mechaników (chyba z 8) każdy wskazał inną przyczynę, zaczynając od czujnika temperatury kończąc na przekaźniku świec. Dodam, że świece grzeją, ale muszę podgrzać je kilka razy, gdy auto stało dobre kilka godzin. Problem znika gdy auto ponownie się odpali (pali od strzała). Z góry dziękuję za info

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15976
      • Superb III (3V3)

      #3
      Mataxaa, sprawdź kąt wtrysku w VCDS (Basic Settings, kanał 00). Mam to samo i u mnie jest rzecz właśnie w tym. Optimum to 49-52*, ja mam 28 :lol:
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Mataxaa
        Classic
        • 2015
        • 39

        #4
        Hmmm.... Na pewno to zrobię A termostat i czujnik temperatury mogą przyczynić się do takich zachowań ? Bo jeden "fachowców" stwierdził, że problem na 100% wiąże się z tym.

        Komentarz

        • rafiki
          RS
          • 2012
          • 15976
          • Superb III (3V3)

          #5
          Mataxaa, co do termostatu wątpię, natomiast co do czujnika to możliwe, ale skoro świece grzeją to znaczy, że raczej jest ok, bo ECU odczytuje temperaturę odpowiednią do uruchomienia układu podgrzewania wstępnego (jak to się ładnie fachowo nazywa :lol. Też do sprawdzenia. Measuring Blocks w VCDS kanał 01. A co do kąta wtrysku, to silnik musi mieć min. 80 stopni, bo inaczej . Jak już będziesz w BS to kliknij na TDI-Timing to pokaże się wykres kąta wtrysku. Optimum to niebieska linia na środku. Oczywiście to przy odpalonym silniku
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road

          Komentarz

          • Mataxaa
            Classic
            • 2015
            • 39

            #6
            Być może faktycznie masz słuszność. Ale wszystko się zaczęło po wymianie filtrów i świec. Sam nie wiem, czy po takim zabiegu trzeba by było ustawić kąty wtrysków. Ale jestem zbyt "zielony" w tej kwestii aby wchodzić w większe dyskusje na ten temat

            Komentarz

            • rafiki
              RS
              • 2012
              • 15976
              • Superb III (3V3)

              #7
              Mataxaa, no teoretycznie samo się nie powinno rozjechać, ale różne rzeczy się dzieją. Rozrząd kiedy robiłeś? Bo ja podejrzewam, że u mnie wtedy coś mechanik zwalił, bo i zeszłej "zimy" ciężko mi palił. A w tym sezonie to już w ogóle, 4x grzane świece a i tak przy niewielkim mrozie trzeba było z 10 sekund kręcić żeby zaczął łapać.
              رافال
              Spoty
              Cause freedom is a lonely road

              Komentarz

              • Mataxaa
                Classic
                • 2015
                • 39

                #8
                Rozrząd był wymieniany od razu po kupnie autka, a aktualnie przejechałem na nim około 30kkm. Apropo zeszłej zimy, nawet na mrozie +/- -10C autko paliło na dotyk. Wyczytałem, że problem może być tz. "nieszczelność układu paliwowego" na skutek którego paliwo się cofa. Gdyż "fachowiec" wymieniał mi filtr paliwa. Może faktycznie skupić się na początek na tym ?

                Komentarz

                • rafiki
                  RS
                  • 2012
                  • 15976
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Mataxaa, może to być. Ale kąt możesz sprawdzić
                  رافال
                  Spoty
                  Cause freedom is a lonely road

                  Komentarz

                  • BASTIAN001
                    L&K
                    • 2013
                    • 1177
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Mataxaa jeżeli wcześniej auto dobrze odpalało a problem pojawił się między innymi po wymianie filtra paliwa to w pierwszej kolejności na tym bym się skoncentrował. Jak sam napisałeś układ paliwowy może być nieszczelny. Być może winowajcą jest zawór filtra paliwa-zużyte oringi.
                    Sprawdź jeszcze czy opaski łączące przewody z filtrem są dobrze zamocowane.

                    Komentarz

                    • aniol
                      RS
                      • 2012
                      • 5228
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      BASTIAN001, Po moje mu to by trza sprawdzić kąt ustawienia wtrysku.Miałeś wymieniany filtr paliwa.Cz y nowy został zalany ropą przed założeniem :?: Sprawdz szcelność całego układu paliwowego oraz zaworek zwrotny czy ropa się nie cofa
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      Pozdrawiam ANIOL

                      Komentarz

                      • rafiki
                        RS
                        • 2012
                        • 15976
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        aniol, a Ty znowu nie czytasz dokładnie :P raz, że to nie BASTIAN001 ma problem, a dwa nie napisałeś niczego czego tu nie ma :P
                        رافال
                        Spoty
                        Cause freedom is a lonely road

                        Komentarz

                        • tomek.wlkp
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 132
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          #13
                          A jakie świece założyłeś ?
                          Czarna Diablica

                          Komentarz

                          • Mataxaa
                            Classic
                            • 2015
                            • 39

                            #14
                            tomek.wlkp, Świece Boscha

                            BASTIAN001, Obawiam się też tego mimo to, że zaworek też był wymieniany.

                            Pytanie, czy samemu można ewentualnie dokonać takiej naprawy ? Mam na myśli wymiana oringów w zaworku zwrotnym. Bardzo proszę o info jak to zrobić

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Mataxaa, oczywiście, że zrobisz to tam.. wrzucę fotki z neta..

                              Wyciągasz tą blokadę z drutu (wysuwasz) i w ten sposób odblokujesz trójnik:



                              Ciągniesz trójnik z czuciem do góry i Twoim oczom ukaże się:



                              I te dwa małe oringi wymieniasz na nowe.. montaż w odwrotnej kolejności.
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • BASTIAN001
                                L&K
                                • 2013
                                • 1177
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Mataxaa Czy coś wcześnie się działo że wymieniałeś wyżej wymieniane rzeczy czy poprostu stwierdziłeś że pora je wymienić..? Sprawdzałeś czy i jak duży masz pęcherzyk powietrza w przewodzie paliwowym prowadzącym od filtra do pompy...?
                                jakiej firmy filtr założyłeś...?

                                Komentarz

                                • Mataxaa
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 39

                                  #17
                                  alxxx, Dziękuję bardzo za instrukcję

                                  BASTIAN001, Cóż, wcześniej nie miałem z tym nigdy problemu, więc stwierdziłem, że czas owe elementy wymienić. Nowy filtr był z "filtrona". Co do pęcherzyków, kilka widać gołym okiem. Gdy otworzy się maskę przed rozruchem.

                                  Komentarz

                                  • alxxx
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1823
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                    #18
                                    Pęcherzyki powietrza nie koniecznie są problemem.. ja w poprzedniej O1 ALH też miałem a paliła z półobrotu a na forum całe eseje o "pęcherzyku" są..
                                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                    Komentarz

                                    • BASTIAN001
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1177
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      alxxx zgadza się i wiem że jest to norma...

                                      Mataxaa wymieniałeś zaworek przy okazji wymiany filtra, czy było to wcześniej...? (wiesz nowe nie zawsze znaczy lepsze)... jeżeli razem z filtrem to załóż stary jeżeli masz i sprawdź czy jest poprawa...
                                      Czy wcześniej przed wymianą też musiałeś kilka razy grzać świece...?

                                      Komentarz

                                      • soberowy
                                        Drive
                                        • 2014
                                        • 65
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                        • AZV 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Witam,

                                        U mnie jak kiepsko palił na zimnym silniku to mechanik mi zwiększył dawkę rozruchową. Póki co pali ładnie, choć na początku nie telepało autem przy rozruchu a obecnie lekko szarpie.

                                        Komentarz

                                        • Mataxaa
                                          Classic
                                          • 2015
                                          • 39

                                          #21
                                          BASTIAN001, Tak był też wymieniany razem z filtrem. Przed wymianą wystarczyło tylko raz i palił od ręki. Wymieniłem ori na nowe i sytuacja trochę się poprawiła, ale do rewelacji jeszcze daleko.


                                          Postaram się metodą prób i błędów wykluczyć każdy z potencjalnych przyczyn. Wczoraj zaczął mi wariować wskaźnik temperatury. Słyszałem, że walnięty czujnik też ma duży wpływ na takie zachowanie. Więc postaram się go jutro wymienić

                                          [ Dodano: Nie 25 Sty, 15 00:23 ]
                                          Konty wtrysków sprawdzone wszystko ok, czujnik temperatury wymieniony, ori w zaworka zwrotnego wymienione i dużych zmian nie ma .. Ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły ?

                                          Komentarz

                                          • toznowuja
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 50

                                            #22
                                            Jeżeli temperatura otoczenia ma znaczenie, czyli wraz z jej spadkiem rozruch jest utrudniony to sprawdziłbym kompresję silnika. Można wszystko wymienić, ale jak nie będzie odpowiedniej kompresji to i tak nie odpali.

                                            Natomiast jeżeli jest 20 stopni ciepła na dworze, a silnik jest zimny i też ciężko odpala to już nie kompresja tylko coś innego.

                                            Komentarz

                                            • rafiki
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 15976
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              toznowuja, nie strasz kolegi na zapas
                                              Mataxaa, jaki masz kąt wtrysku? Mnie udało się w piątek ustawić na te niby optymalne 53, ale po wykresie widziałem, że to jednak jeszcze nie optimum. Aczkolwiek poprawa jest zdecydowana, bo odpala po dosłownie 2-3 sekundach kręcenia a nie 10 i więcej i jakby spalanie lekko spadło :szeroki_usmiech
                                              رافال
                                              Spoty
                                              Cause freedom is a lonely road

                                              Komentarz

                                              • samtech84
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 988
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #24
                                                rafiki, kąt nie ma nic do spalania, chyba, że był tak rozjechany, że ECU nie mógł już sobie ustawić dynamicznie po odpaleniu.

                                                Komentarz

                                                • Mataxaa
                                                  Classic
                                                  • 2015
                                                  • 39

                                                  #25
                                                  toznowuja, Kompresja przy okazji była sprawdzona i powiedzieli, że wszystko jest dobrze. Silnik palił poprzedniej zimy przy mniejszych temperaturach na dotyk, wszystko zaczęło się, po wyżej wymienionych zabiegach.
                                                  rafiki, Aktualnie kąt wtrysku ma około 60 (dobrze nie pamiętam). I tu kolejne pytanko, czy jest taka możliwość, że pompa w baku jest uszkodzona i może powodować takie zachowanie. ? Bo nie słyszę żeby chodziła, gdy włączę zapłon (chyba że jestem już głuchy i ciężko usłyszeć jej cichą pracę ) :P

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...