Koło pasowe wału korbowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    Koło pasowe wału korbowego

    dawcio, no właśnie toples mieliście być :P
    zdjęcia inny kolega przesyła ale cisza hmmm :roll:
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    Koło pasowe wału korbowego

    Witam,
    Jak w temacie czy już ktoś zmieniał koło pasowe wału korbowego (wielorowkowe) ?
    Dużo z tym roboty?
    Ktoś podzieli się wiedzą: czy coś trzeba blokować, zmianiać, jak dokręcić itp?
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • misza_zabrze
      L&K
      • 2013
      • 1371
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BLR 2.0 FSI 150 KM

      #3
      Kilka minut roboty.

      Najlepiej miec dostep do pistoletu wtedy bez problemow.

      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
      Obecnie -> Seicento 900+LPG
      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
      Bylo ->GOLF 3 1.8

      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        Dzięki za info.
        A czy można użyć tych samych 4 śrub?
        I czy dociagać na hama ile wlezie..........?
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • misza_zabrze
          L&K
          • 2013
          • 1371
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BLR 2.0 FSI 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez lookashECL
          A czy można użyć tych samych 4 śrub?
          mozna

          Zamieszczone przez lookashECL
          I czy dociagać na hama ile wlezie..........?
          bez przesady bo zaczenisz krecic silnikiem. Ma byc dociagniete ale nie pourywane. Jak nie wiesz co i jak to niech ci to zrobia w warsztacie. Koszty beda znikome a zoaszczedzisz sobie przykrosci jak uwalisz srube.

          W serwisowce bedzie pisalo z jaka sila dociagac.
          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
          Obecnie -> Seicento 900+LPG
          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
          Bylo ->GOLF 3 1.8

          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

          Komentarz

          • lookashECL
            Rider
            • 2009
            • 416
            • Rapid (NH3)

            #6
            Tak czy siak bede robił sam. Punkt dla Ciebie :-)
            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

            Komentarz

            • misza_zabrze
              L&K
              • 2013
              • 1371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BLR 2.0 FSI 150 KM

              #7
              lookashECL, dzieki Tak naprawde robisz na wyczucie. Z pistoletem jest duzo latwiej.
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz

              • lookashECL
                Rider
                • 2009
                • 416
                • Rapid (NH3)

                #8
                Spoko :-)
                Wiem, że pneumat lepszy.... ale nie mam.
                A u mnie mechaniora dobrego ze świeca szukać.
                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1087
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  A tak z ciekawości, dla czego trzeba to koło zmieniać? Tam raczej nic nie może się popsuć. Rowki zużyte?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Odkreca to sie na torxy, wiec przed wlozeniem bita oczyscic gniazdo, a potem wbic mlotkiem bit. Bez pneumata tez da sie odkrecic. Do montazu mozna uzyc kleju do srub.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • lookashECL
                      Rider
                      • 2009
                      • 416
                      • Rapid (NH3)

                      #11
                      Rowek rozwalony (wyłamany) i siepie pasek. Ponadto koło rozwulaknizowane (tłumik drań skrętnych)
                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                      Komentarz

                      • Marian 2
                        L&K
                        • 2007
                        • 1087
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        A no tak. Zdziwiło mnie to trochę, ta konieczność wymiany, bo w 2.0 benzynowym jest to jeden kawałek metalu i nic tam niema prawa się popsuć.

                        Komentarz

                        • samtech84
                          Elegance
                          • 2008
                          • 988
                          • Octavia I (1U2)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Marian 2, U mnie w ALH nie ma tłumika drgań skrętnych.

                          Komentarz

                          • alfik3000
                            Drive
                            • 2011
                            • 95

                            #14
                            lookashECL, sama operacja z pozoru banalna wystarczy odkrecic 4 sruby imbusowe, jednak nalezy uwazac , gdyz te sruby lubia objechac, bo z reguły mechanicy ich nie wymieniają podczas wymiany rozrzadu. Dlatego ja zawsze wymieniam te śruby, gdyż nie sa drogie i można je dostac w każdym sklepie ze śrubami. Z tego co pamiętam to są dwie długosci tych śrub, o twardości 8.
                            Moje auto
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                            Komentarz

                            • lookashECL
                              Rider
                              • 2009
                              • 416
                              • Rapid (NH3)

                              #15
                              alfik3000 przerabiałeś już temat z tym kołem pasowym?
                              Mocno dokrecałeś te śruby? Na coś tam trzeba zwracać uwage?
                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                              Komentarz

                              • dees
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 217

                                #16
                                Sruby koła pasowego wału korbowego 10Nm i dokręcić 90 stopni. Dla pewnosci można kapnąc na śruby po kropli kleju aneorobowego do gwintów i po problemie.
                                pryncypal

                                Komentarz

                                • alfik3000
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 95

                                  #17
                                  ElookashECL, u mnie zawsze sruby puszczały i nie mialem z nimi problemu, ale tak jak już wczesniej wspominałem ,gdy tylko ingerowalem w rozrząd wymieniałem je na nowe. Nątomiast u znajomego w Golfie 4 AHL sruba objechała i niestety bez spawarki sie nie obeszło. Jezelu chodzi o sile dokrecenia, to zajrzyj do ksiażki sam naprawiam, bo z tego co pamiętam tam jest to napisane.
                                  Moje auto
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206

                                  Komentarz

                                  Pracuję...