Krzywa felga

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pkleszcz
    Drive
    • 2011
    • 95

    Krzywa felga

    Artur_jaw, no witaj. Spoko kocurek podróżować będzie tylko do weterynarza :szeroki_usmiech
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 909
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Krzywa felga

    Witam
    Czy krzywa przednia felga może być powodem drgań samej kierownicy przy hamowaniu?
    Stwierdzono bicie osiowe i promieniowe felgi, nieznaczne ale jednak.
    Przy hamowaniu pulsuje kierownica- pedał hamulca nie.

    Komentarz

    • kapi
      L&K
      • 2009
      • 1174
      • Fabia combi

      #3
      toomasz, spróbuj przełożyć te koło na tył, zobacz co będzie sie dziać.
      OII sprzedana


      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

      Komentarz

      • Voit
        Elegance
        • 2010
        • 816

        #4
        Pewnie, że tak. Wyprostuj felgę i zobaczysz (poczujesz) różnicę.
        ...W sumie i tak musisz wyprostować... :lol:

        Komentarz

        • toomasz
          Elegance
          • 2010
          • 909
          • Volkswagen
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          toomasz, spróbuj przełożyć te koło na tył, zobacz co będzie sie dziać.
          Przełożyłem, i właśnie dalej tak samo. Dodam, że nie czuć drgań podczas jady, nawet szybkiej, tylko przy hamowaniu

          Komentarz

          • andrzej1962
            L&K
            • 2010
            • 1306
            • Octavia III combi (5E5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
            • DADA 1.5 TSI 150 KM

            #6
            wg mojego skromnego zdania zwichrowana tarcza. Jakby felga była krzywa telepałoby kierownicą podczas jazdy bez hamowania.

            Komentarz

            • Klima
              Ambiente
              • 2014
              • 239
              • Octavia I combi (1U5)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              andrzej1962, dokładnie tak jak mówisz.

              Komentarz

              • toomasz
                Elegance
                • 2010
                • 909
                • Volkswagen
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                wg mojego skromnego zdania zwichrowana tarcza. Jakby felga była krzywa telepałoby kierownicą podczas jazdy bez hamowania.
                Ale czy wtedy też nie powinien drgać pedał hamulca?

                Przerabiałem już krzywe tarcze i jak pamiętam, drgał też wtedy pedał hamulcowy.

                Obecne tarcze mają ok 3000kKm, ori z ASO.

                Komentarz

                • andrzej1962
                  L&K
                  • 2010
                  • 1306
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez toomasz
                  Ale czy wtedy też nie powinien drgać pedał hamulca?
                  A to niby dlaczego. Jest jakoś bezpośrednio związany z tarczą. Chyba nie. Dzieli go co najmniej płyn hamulcowy wraz z przewodami, pompą, zbiorniczkiem płynu itp. Pedał ma za zadanie wywrzeć nacisck na płyn za pośrednictwem pompy. Takie moje skromne zdanie. Pisze na podstawoie własnego doświadczenia. Miałem w focusie skrzywione tarcze i telepało tylko przy hamowaniu.

                  [ Dodano: Wto 30 Cze, 15 08:57 ]
                  Obecne tarcze mają ok 3000kKm, ori z ASO.
                  o niczym nie świadczy a wręcz przeciwnie

                  Komentarz

                  • toomasz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 909
                    • Volkswagen
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    kolego andrzej1962

                    Dzięki :wink: taką teze ASO mi powiedziało, jutro im odstawiam auto i mają działać. W koncu gwarancja na wymianę tarcz i klocków jest :wink:

                    Komentarz

                    • M4D
                      Classic
                      • 2013
                      • 24
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      mi przy drganiach pomogło ustawienie zbieżności i geometrii

                      Komentarz

                      • andrzej1962
                        L&K
                        • 2010
                        • 1306
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez M4D
                        mi przy drganiach pomogło ustawienie zbieżności i geometrii
                        :shock: Jak Pawlak mówił " zabij nie pojmę".

                        Komentarz

                        • toomasz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 909
                          • Volkswagen
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          Nie sądze, żeby zbieżność miała wpływ na drgania, raczej na ściąganie samochodu

                          Komentarz

                          • utek
                            Elegance
                            • 2007
                            • 867
                            • Superb II combi (3T5)
                            • APK 2.0 MPI 115 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez andrzej1962
                            Zamieszczone przez toomasz
                            Ale czy wtedy też nie powinien drgać pedał hamulca?
                            A to niby dlaczego. Jest jakoś bezpośrednio związany z tarczą. Chyba nie. Dzieli go co najmniej płyn hamulcowy wraz z przewodami, pompą, zbiorniczkiem płynu itp. Pedał ma za zadanie wywrzeć nacisck na płyn za pośrednictwem pompy.
                            Przy delikatnych hamowaniu często przy krzywej tarczy jej bicie przenosi się na pedał hamulca. Krzywa tarcza powoduje odpychanie tłoczka, w dalszej kolejności cofanie się płynu do pompy i oczywiście pulsowanie pedału hamulca. Gdy tarcza jest mocno skrzywiona, to i przy mocnym depnięciu będzie to czuć.

                            Komentarz

                            • toomasz
                              Elegance
                              • 2010
                              • 909
                              • Volkswagen
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Witajcie,
                              Odstawiłem dziś z rana auto do ASO na ekspertyzę i mają niezły zgryz jak powiedział doradca. Tarcze wg ich pomiarów miają 0,02mm bicia więc w normie, zawieszenie bez najmniejszych luzów a drgania występują... Poproszono mnie, abym zostawił jeszcze auto do jutra bo Poznań zalecił im wymianę prowadnic w zacisku wraz z gumkami, i jak to nie pomoże to uwzględniają winę tarczy..

                              [ Dodano: Czw 02 Lip, 15 22:15 ]
                              Rozkladam ręce... W aso stwierdzili jedną tarcze krzywą podczas rozgrzania i nią wymienili... Natomiast drgania nadal występują, raczej mniejsze, we wtorek ma byc kierownik serwisu i ma podjąc decyzję, bo nie dość że wyjeździli 100km i 1/4 paliwa to w sumie nic konkretnego nie zrobili...

                              [ Dodano: Nie 05 Lip, 15 11:16 ]
                              Witam ponownie, tak wertowałem różne fora w tym golfa, niektórzy piszą, ze takie drgania mogą być od maglownicy, ale chyba w moim przypadku to za wczesnie na magiel, przebieg auta 116ty km, i nie ma żadnych stuków przy skręcaniu

                              [ Dodano: Wto 14 Lip, 15 19:54 ]
                              Temat rozwiązany, ASO finalnie zmieniło dwie tarcze na nowe i problemu już nie ma.

                              Komentarz

                              Pracuję...