Jesli jeszcze nie wymieniales: nalozone sa bezposrednio na swiece zaplonowe. Sam nie widzialem, znam ze slyszenia. Byc moze warto wozic jedna w kufrze jesli to nie majatek? Kabel VAG przyda Ci sie takze.
Kontrolka "check engine" w 1.8T
Zwiń
X
-
Temat już obadałem, żadna filozofia wymienić - dziecko co klockami lego się bawiło tez to zrobi. Dlatego w ASO tylko wymieniają części
Wypiąć wtyczkę i wyciągnąć cewkę. Czy tak na pewno to się dzisiaj okaże ;-)
VAGownia już zapodana (kurde ale to fajne) a własny VAG też już wybrany. Tylko że z VAGiem na USB czytałem że są problemy a mój laptok com'a już nima.
Dzisiaj podejmuję poszukiwania potencjalnej usterki poza cewkami. Mierniki w dłoń! ;-) Trzymajcie kciuki. Oby to nie kosztowało mnie 354zł +118 bo może ta czwarta też padnie niedługo.
EDIT:
Sprawdziłem. Wilgoć była na pierwszych trzech cewkach, w pierwszym to nawet woda dookoła świecy stała.
Ale po wysuszeniu nic się nie zmieniło. Zamontowałem cewki tak jak były i chłe chłe pfrrrr i zdechł. Zamieniłem pierwszą z drugą i zagadał na wszystkich garach. Niestety podczas jazdy próbnej problem powrócił. Mam odłożone w ASO trzy nowe oryginalne po 118 zeta i wymieniam wszystkie trzy.
Komentarz
-
-
informatkot, a ile masz przebiegu i przy jakim Ci padły cewki?
U mnie przy 34 tysiącach.
Wymieniłem 3 cewki, na 1, 2 i 3 cylindrze (tam wg VAGa znikał zapłon 4 był OK). Zaraz po uruchomieniu silnika było git ale po chwili zaczął szarpać i zdechł. Uruchomiłem jeszcze raz, znowu szarpał ale mniej, raczej dygotał. Wkręciłem go na 2000, jest ok ale trochę przerywa zaraz na 3000 i 4000obr/min i odpuściłem. Pracuje na wszystkie gary.
Jazda próbna. Przejechałem łącznie ok. 5-6km, na początku zdarzało mu się lekko przerywać ale po zaliczeniu dwa razy pełnego zakresu obrotów było już ok. Auto wymiata jak powinno :twisted:
Moje spostrzeżenie i uwaga dla wymieniających w przyszłości - nie przeraźcie się tym że zaraz po uruchomieniu nie jest jak powinno. Komputer musi załapać że ma nowe cewki które sa sprawne i ma nie kombinować tylko dawać zapłon. Chwile mu to zajmuje ale jak załapie to radochy nie ma końca
Co sie dowiedziałem w ASO - zawsze maja kilka cewek na magazynie bo przyjeżdżają po nie nie tylko Skodowcy ale i Seaty, Audi i VW - do ASO Skody!
No skoro tylko 117zł (tyle wyszło ostatecznie) za oryginalną część... to się nie dziwię. Zamienniki tyle kosztują a na allegro używki.
Jak widać mój Skoduar jest kolejnym przypadkiem cewek - po prostu syndrom TTTM :wink:
Komentarz
-
-
Odświeżę temat kontrolki "check engine".
Dziś miałem niemiłą przygodę ze swoją Octavią. Ruszyłem spod domu i od razu silnik jakoś dziwnie pracował. Brakowało mu mocy przede wszystkim i .."perkotał" jak ciągnik. Myślałem, że może to wina zimnego silnika, bo nie ruszałem go od środy. Niestety chcąc przyspieszyć samochód perkotał głośniej, nie przyspieszał i zaczęła migać kontrolka "check engine". Przestawała migać kiedy stawałem na światłach, czyli obroty były jednostajne. Zaraz później przy ruszaniu i dodawaniu gazu zapalała się i migała ta kontrolka. Podjechałem do najbliższego ASO (wyszło, że na Gruchacza) i jedyny obecny dziś pracownik stwierdził, że może to być turbina. Przy okazji nadmienił, że nowa będzie kosztowała 7 000 zł, a regeneracja 3 000 zł. :? :shock:
Oczywiście była to jego diagnoza na oko, bo już nie było, żadnego mechanika. Tak więc nie wiem co to jest. Dowiem się w poniedziałek. Samochód zostawiłem w serwisie, bo facet nie radził jeździć do momentu diagnozy.
W każdym razie, może ktoś miał podobne zachowanie Octavii z silnikiem 1.8T, czyli miganie check engine, brak przyspieszenia i perkotanie silnika? Czy może to być turbina, skoro jeszcze w środę nie zauważyłem, żeby jej praca odbiegała od normy?
Dzięki za wszelakie rady.Życzę miłego dnia!
Komentarz
-
-
Jakby sie sprezarka wysypala, to auto by nie jezdzilo nic a nicTaa.... kwota za sprezarke z ASO :lol: I najzabawniejsze, jak komputer wywalil blad i zaswiecil checkengine jak w zaden sposob nie jest polaczony ze sprezarka
Zamiast podlaczyc VAG-a i zobaczyc co jest to zaczal opowiadac historie z archiwum X
:diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftZamiast podlaczyc VAG-a i zobaczyc co jest to zaczal opowiadac historie z archiwum X
Tak czy owak na razie wierzę, że nie jest to turbina, z resztą posty ludzi, którzy mieli z nimi problemy na to nie wskazują.Życzę miłego dnia!
Komentarz
-
-
witam,
od 3 dni jestem posiadaczem 1.8T (2002, silnik AUM), dzis rano jadac do pracy zaswiecilo mi sie "check engine" i nie chcialo zgasnac. nie zauwazylem zadnych zmian jesli chodzi o prace silnika, obroty itp. za to wzroslo dosc odczuwalnie spalanie paliwa :?
Poniewaz na serwis ciezko liczyc zeby zrobili cos "od reki" to podjechalem do znajomego z firmy tuningowej. podpieli pod vaga i wyszly bledy: 17505 (polaczenie turbosprezarki - zawor przepustnicy, cisnienie) oraz 17545 (dlugoterminowa korekta mieszanki, Bank1 - mieszanka za bogata). bledy zostaly wykasowane i po przejechaniu ok 10 km jak na razie nie pojawily sie. co powinienem sprawdzic/wymienic aby miec pewnosc ze nie powtorzy sie to?
ps. u kolegi w Fabii zapalila sie kontrolka i nie gasla, spalanie znacznie wzroslo, dopiero po wymianie sondy lambda zgasla ale po tygodniu znow sie zaswieciala i w serwisie przeczyscili przepustnice i wtryski i teraz jest ok. Czy moze to byc podobne do moich objawow?
dzieki za ewentualne podpowiedzitaka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
na twoim miejcu bym troche pojezdzil i zoabaczyl czy bledy beda sie powtarzac czy nie - jelsi przez tydzien / 1000km bedzie ok to kontrolnie raz w miesiacu podepnij VAG'a jesli nie to napisz moze do dobrygrzeswawa z tego co czytalem jest "nadwornym mechanikliem" naszego forum i ludzie bardzo chwala jego fachowsc (ja jeszcze nie mialem okazji poznac)
ps: jestes pewien ze masz 17505 a nie 17705 ??
bo jesli sie trzasnales to poczytaj to:
(mniej wiecej od polowy pierwszej strony)
Komentarz
-
-
walnalem siechodzilo o 17705
gdzies wyczytalem ze ten blad moze byc zwiazany z zaworem upustowym.. a nie chcialbym miec takiej sytuacji jak w mojej e34td, ze jak zawor sie zawieszal (chodzil tylko na jakis dwoch zakresach) to zamiast pompowacok. 1 bara to turbo dmuchalo 1.5... fachowcy, ktorzy robili zawor powiedzieli, ze gdyby takie cos zdarzylo sie w benzyniaku to mialbym mega boltaka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
przejechane ok 30 km od wykasowania bledow. wnioski - samochod wciaz pracuje rowno - trzyma 750 obrotow na wolnych, kontrolka nie zapalila sie.. auta nie ciskam bo w pon. jade na wymiane rozrzadu ale wydaje mi sie, ze przyspieszenie (do 3,5 tys obrotow) bylo/jest takie samo.
ale niestety wciaz nie jest dobrze... spalanie nadal jest duze, jadac 60 na 4 biegu komp pokazywal 6,2l a teraz za cholere nie chce byc mniej jak 7,2l, zasieg na baku szybko zmniejsza sie. Od momentu zapalenia sie kontrolki (i dzis) zrobilem ok. 60km a licznik zasiegu na baku opadl o ok. 100-110km (jazda caly czas taka sama)
jak dzwonilem wczoraj do serwisu to gosc powiedzial, ze wina moze byc paliwo.. nie wiem jakim paliwem bylo zalewane auto zanim kupilem ale ja zapodalem 98 z neste.taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
17705 -> Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) - nie powoduje od razu zapalenia się kontrolki.
Zapalenie kontrolki u Ciebie powoduje ten drugi błąd 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
Pierwszy błąd to najprawdopodobniej zawór upustowy (u mnie był padnięty i nie trzymał w ogóle). Łatwo sprawdzić - wyjąć i dmuchnąć ustami - nie może puszczać powietrza.
Druga metoda z VAGiem - skasować błąd, sprawdzić czy od razu się nie pojawi, jak nie to powoli wejść na obroty do powiedzmy 5tyś i powoli zejść z obrotów, sprawdzić, jak nie to ok, i teraz najważniejszy test - wejść na obroty do tych 5tyś i puścić gaz raptownie. Jeżeli zawór puści sam z siebie to pojawi się błąd. U mnie tak to się zachowywało, dodatkowo wydawał charakterystyczny dźwięk jak w rajdówkach. Wymieniłem zawór.
Skąd wiem że ten komunikat nie zapala kontrolki, ano bo sam nie zwalczyłem tego problemu jeszcze do końca. Jeżdzę dużo w trasy i często sprawdzam błędy ecu. Ten pojawił mi się np wczoraj jako pojedynczy błąd ni stąd ni z owąt podczas spokojnej jazdy. Skasowałem i zacząłem męczyć silnik (częstymi przyśpieszeniami i hamowaniem, tak żeby często i raptownie zmieniać ciśnienie w dolocie) - ale przez następne 150km nie pojawił się znowu.
Drugi z błędów pojawia się u mnie po przejechaniu oko 500- 600 km od skasowania i on rzeczywiście zapala kontrolkę. Jego też nie mogę zlikwidować, a wymieniłem już troszke w samochodzie.
Ja jeżdzż na 95 z ORLENU i tylko na tym, ale tankowane ogólnopolsko.
Na wlewie masz zapewne napisane że należy lać paliwo 91 lub 95 - ja tak mam - wię zalewanie 98 nie ma większego sensu, chyba że zakładamy że 98 to ściema i tak naprawdę mam niej i wychodzi na dobre 95 (takie teorie też słyszałem).
Komentarz
-
-
a jak zuzycie paliwa? zmienia sie? wiem ze w trybie awryjnym pali wiecej ale w tej chwili nie chodzi w takim trybie to formalnie spalanie powinno byc jak wczesniej a nie jest..
sonde lambda wymieniales? wyzej opisalem przypadek kolegi z fabia i tam wyszlo ze sonda padla..taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
U mnie nie wiem - jak popatrzysz w moją stopkę pod postem to zobaczysz, że moje średnie spalanie jest mniej więcej 2x większe od Twojego (inny styl jazdy).
Wymienione są obydwie sondy lambda, przepływomierz, bov, i jakiś zaworek elektromagnetyczny.
Paliwo też może mieć znaczenie - na spalenie, na równą prace - ale na pierwszy błąd nie. Na drugi może mieć.
Komentarz
-
-
yoschua, u Ciebie też inne przełożenia, napęd 4x4 stąd też więcej zużycie wychodzi. U mnie wg komputerka średnio 9,8l/100km. A przeważnie śmigam po mieście i odcinki ok. 7-8km wychodzą mi na koniec jazdy średnio 11-12l/100km. Po Wrocławiu oczywiście.
U mnie cały czas się pojawia błąd o zbyt ubogiej mieszance (nie pamiętam kodu błędu ale sprawdzę). Co ciekawe zaczął pojawiać się gdy tankowałem Ultimate 98 i gwałtownie dałem po garach sprawdzając przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Przestałem tankować 98 i leję zwykłą 95 z BP a błąd dalej wyskakuje. Objaw jest taki że po skasowaniu błędu silnik się dławi, nie chce wkręcać na obroty przy gwałtownym przyspieszaniu. Płynnie spokojnie się da ale problem pojawia się przy ok. 4tys obr. Po przejechaniu ok. 10-15km komputer silnika "układa się" ale wyskakuje CHECK. Poza tym jeździ normalnie. Przy prędkości ok. 50-60km/h na 4 biegu nie spala więcej niż 5l/100km, zależy oczywiście od tego jak pedał gazu trzymam, czasem nawet 7l się pojawia ale to na lekkich pochyłościach drogi itp. Na trasie do 130km/h średnio poniżej 8l/100km udaje się jechać.
pajczaki, a jaki masz przebieg?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sev[b]yoschua[/b
pajczaki, a jaki masz przebieg?
mechanik podejrzewa ze sonda moze byc walnieta..taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
Ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność za przewodów w układzie dolotowym - zawór upustowy możesz sprawdzić w ten sposób, że jednym palcem wciskasz tłoczek a drugim zatykasz najcieńsze wyjście. Jeśli zawór jest szczelny tłoczek powinno zatrzymać podciśnienie inaczej DV do wymiany. Sprawdź też czy ten cienki wąż jest drożny i szczelny. W tym wężu po uruchomieniu silnika powinno być podciśnienie - ono steruje zaworem DV. Błąd sondy lambda w AUM może być spowodowany nieszczelnością ODMY. Jak miałem dziurawą odmę na vagu wyskoczyły mi błędy sądy i przepływomierza. Swoją drogą 17705 -> Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) - dziadostwo !!! ten błąd nawiedza mnie jak koszmar - nie mogę sobie z nim poradzić. Powodzenia. Daj znać po naprawie co było.Najlepsze Skodzidsu
Komentarz
-
-
pajczaki, dzięki za info. U mnie 35800, 2004r.
Przed chwilą przeVAGowałem swoje skodzitsu i mam taki błąd:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
Zatem nie ten sam nr błędu, ale mieszanka również uboga.
Wg rozpiski i sądząc po obolejonym IC z którego potrafi kapać olej, na 90% to nieszczelny dolot. Oby.
Nie wiem tylko co znaczy to (Mult). Co to jest?
Przy błędzie 17454 jest Add, znalazłem że znaczy to że błąd wpływa tylko na bieg jałowy. Niestety nie wiem co oznacza Mult. Any ideas? :?:
Komentarz
-
-
Dla czytających po angielsku wyjaśnienie jest tutaj -> http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1201806
Sam się z nim zapoznaje.
Czy potrzeba tłumaczenia ? Mój ang czytany jest niezły, ale z tłumaczeniem na dobrą polszczyzne może być ciężko
Komentarz
-
-
jakby ktoś chciał zrobić analizę błędów z paru ostatnich tygodni :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech ja wiem co tam gryzie wstawiam w celu edukacyjnym
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 11500
Work Shop Code: WSC 00740
Additional Info: TMBGL21U932714768 SKZ7Z0B1592837
8 Faults Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
17704 - Error in Mapped Cooling System (usually temp Sensor or Thermostat)
P1296 - 35-10 - - - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-10 - - - Intermittent
21.12.2007
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 11500
Work Shop Code: WSC 00740
Additional Info: TMBGL21U932714768 SKZ7Z0B1592837
6 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-10 - - - Intermittent
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-10 - - - Intermittent
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P1200 - 35-10 - - - Intermittent
28.12.2007
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 11500
Work Shop Code: WSC 00740
Additional Info: TMBGL21U932714768 SKZ7Z0B1592837
6 Faults Found:
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-10 - - - Intermittent
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-10 - - - Intermittent
17608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
P1200 - 35-10 - - - Intermittent
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-00 - -
04.01.2008
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 032 HJ
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 11500
Work Shop Code: WSC 00740
Additional Info: TMBGL21U932714768 SKZ7Z0B1592837
4 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-10 - - - Intermittent
17704 - Error in Mapped Cooling System (usually temp Sensor or Thermostat)
P1296 - 35-00 - -
Komentarz
-
Komentarz