PO RAZ KOLEJNY: Przeładowywanie turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolo1
    Classic
    • 2009
    • 34

    PO RAZ KOLEJNY: Przeładowywanie turbiny

    A dlaczego akurat te firmy? Ja polecam MTU S.A. Ergo Hestia. Dostałem odszkodowanie z AC w ciągu 15 godzin od zdarzenia i jestem zadowolony. Polecam
  • PZ13
    Ambiente
    • 2008
    • 114

    #2
    PO RAZ KOLEJNY: Przeładowywanie turbiny

    Czesc,

    Moja turbina wyłacza się przy okolo 4000 obr/min, mam już drugą pierwsza została wymieniona na gwarancji.

    Winny jest zawór upuszczajacy ciśnienie, który się zapieka.
    Mozna z tym zyć, bo w końcu i tak ją odcina przy okolo 4500 obr/min, a więc róznica niewielka :? .

    Mam pytanie, czy chodzi o rozruszanie tego ustrojstwa poniżej???? Ruchami w dół około 3-4 mm, a potem on oddaje w górę. jakiego odrdzewiacza użyć, ja polałem WD-40?

    Co myslicie o stanie zaworu, pociągnie jeszcze...???? :roll:

    [ Dodano: Sob 01 Mar, 08 12:45 ]
    Może tym razem będzie załacznik....
    Załączone pliki
    ECO POWER ;-)

    Komentarz

    • marekzu
      L&K
      • 2007
      • 1412
      • Superb II combi (3V5)

      #3
      pewnie kierownice sa zapieczone i wszytsko - poszukaj na forum o notlaufie i innych problemach - wd40 nie rozwiaze problemu

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Kierownice sie zapiekaja i tyle. Nie masz przypadkiem jakiegos boxa, ktory leje paliwem jak oszalaly :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • tomasz_ch
          Classic
          • 2007
          • 12

          #5
          powiedz kolego czy na kazdym biegu czy tylko na 5

          [ Dodano: Sob 01 Mar, 08 15:54 ]
          bo ja tak mam tylko na 5 na innych jest ok czasami nawet 3,5 ale jak na 4 podciagne do 160 na 5 idzie nawet 190 i nic

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #6
            to nie jest zalezne od biegu a od predkosci obrotowej silnika.

            zapewne masz przytarte kierownice i przy powolnym ruchu ciegna przesterowuje je a przy gwaltownym nie nadaza i wyskakuje przeladowanie

            Komentarz

            • tomasz_ch
              Classic
              • 2007
              • 12

              #7
              marekzu, aj jest jakis sposob na zrobienie tego ?

              Komentarz

              • Adamu
                L&K
                • 2006
                • 1384

                #8
                tomasz_ch, 1.rozruszanie, 2.przegonienie auta po autostradzie, 3.oddanie do grzesia na czyszczenie turbawki

                Komentarz

                • tomasz_ch
                  Classic
                  • 2007
                  • 12

                  #9
                  Adamu, wlasnie problem w tym ze rozruszalem i wd psikalem i pomoglo bo wczesniej przy 150 byl koniec i na 4 biegu 4ooo i koniec ale kiedy bedzie dobrze ? czy wystarczy teraz ze przegonie autko na autostradzie bo rozpedzanie sie na krotkich odcinkach pewnie nic nieda?

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    najlepszy sposob to czyszczenie - przegonic po trasie w calym zakresie obrotow - aby mieszek mocno pracowal kierwnicami

                    Komentarz

                    • PZ13
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 114

                      #11
                      Poruszałem 15 min zaworkiem, potem 5 razy rozpędziłem auto na 3 biegu od 1500-4500 obr/min i ani raz nie odcięło turbiny....

                      Moze się uspokoi na jakiś czas, co myslicie?

                      Miłej niedzieli, mam nadzieję, że nikt nie stoi pod drzewem... ;-)
                      ECO POWER ;-)

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez PZ13
                        Moze się uspokoi na jakiś czas, co myslicie?
                        Wszystko zależy w jaki sposób jeździsz. To od Ciebie zależy kiedy znowu się pojawi. Osobom które ciągle latają w trasie takie problemy się nie zdarzają. Wiem jedno , nie ma co żałować silnika i spokojnie kręcić go do 3 tysiecy , przynajmniej zaoszczędzimy na czyszczeniu turbo oczywiście po każdej jeździe dać mu odpocząć.
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • PZ13
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 114

                          #13
                          Cholerka, problem w tym, ze do niedawna miałem 60 km do pracy, to jeździłem i grzałem motor, a teraz stanie tydzień w korkach w mieście, pewnie jeszcze trochę brudnej ropy i się zapiekło draństwo.....
                          ECO POWER ;-)

                          Komentarz

                          • szuwar
                            Drive
                            • 2007
                            • 47

                            #14
                            Zamieszczone przez marekzu
                            to nie jest zalezne od biegu a od predkosci obrotowej silnika.

                            zapewne masz przytarte kierownice i przy powolnym ruchu ciegna przesterowuje je a przy gwaltownym nie nadaza i wyskakuje przeladowanie

                            i tu sie mylisz mam dokładnie to samo do 3 biegu nawet 4500 obrotów nie powoduje Noutlafu . Natomiast 4 bieg i magiczna prędkość 130k/h koniecznie pedał w podłodze !!!!
                            i NOUTLAF. Na 5 biegu nie bardzo jest gdzie sie rozpędzić wiec nie wiem ale 160 idzie bez problemu bez przeładowania i mozna dalej kręcic ..
                            Dziwne jest to że jesli dodaje gazu na 4 biegu na 3/4 skoku (podał nie wciśnięty do podłogi ) to NOUTLAF nie występuje-spokojnie go dokręciłem do 160km/h
                            Narazie bardzo mi to nie przeszkadza a wiedzą c o tym nie cisne go na 4 na maxa
                            ale trzeba bedzie zajrzeć .
                            Kierownice , przewody , N75 tUrbAWKA cholera wic o to
                            Wartosci turbo pod obciązeniem aż nadto dobre .
                            Kierownice już raz były czyszczone jednak bez wyciagniecia Turbawki , wiec mysle zo to tylko chwilowe rozwiązanie - teraz moze mój mech wyciagnie całośc i zobaczy co w Turbo siedzi

                            pozdro szuw
                            1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                            Komentarz

                            • wojtass
                              Rider
                              • 2007
                              • 473

                              #15
                              witam i ja się dołącze do tematu
                              U mnie również występuję od czasu do czasu NOTLAUF ( objawy podobne co do przedmówców ) Ja natomiast nie wiem czy jest to wina słynnych zapieczonych kierowniczek, ano dlatego bo ja rozruszałem je i dzwignia chodzi bez problemu ( opór stawia jakaś spręzyna ) ale jak je ruszam to skrzypi. Czy tu jest pies pogrzebany?
                              Jeszcze zrobiłem taki test ze wyjąłem jeden z wężyków od N75 i zasysałem go. Dzwignia również chodziła bez problemu.

                              Komentarz

                              • Ziomal
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 5841
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                szuwar, to wrzuć 3 bieg i przy 1300 obr/min wcisnij pedał do końca i tak do 4.200 obr/min wtedy powinien wyskoczyć notlauf.
                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                Jest O1 1.6 BFQ

                                Komentarz

                                • szuwar
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 47

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Ziomal
                                  szuwar, to wrzuć 3 bieg i przy 1300 obr/min wcisnij pedał do końca i tak do 4.200 obr/min wtedy powinien wyskoczyć notlauf.
                                  Tak własnie sprawdzałem inne biegi na 3 biegu pedał w podłodze i ok 4500 obrotów
                                  wszystko w porządku NOUTLAF nie wystepuje
                                  natomiast na 4 przy predkości ok 130 km zawsze jeżeli jest wciśniety pedał gazu na maxa
                                  pozdr szuw
                                  1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    A u Ciebie czasem przepływka nie siadła ? :wink:
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • PZ13
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 114

                                      #19
                                      Niby tak jest, jak na 3-cim biegu przy około 4000 obr/min to zawór cisnienia, jak bariera predkości 120-130 km/h bez względu na bieg to raczej przepływomierz..... a tak na prawdę to cholera wie....
                                      ECO POWER ;-)

                                      Komentarz

                                      • wojtass
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 473

                                        #20
                                        jesli przepływka walnela to mozna na vag-u sprawdzić nie?

                                        Komentarz

                                        • PZ13
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 114

                                          #21
                                          Jak walnęła całkiem, to zawsze pojawia się totalny spadek mocy około 120-130 km/h i dalej ni huhu
                                          ECO POWER ;-)

                                          Komentarz

                                          • Ziomal
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 5841
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez PZ13
                                            Niby tak jest, jak na 3-cim biegu przy około 4000 obr/min to zawór cisnienia, jak bariera predkości 120-130 km/h bez względu na bieg to raczej przepływomierz
                                            Co Ty gadasz , u mnie nigdy notlauf nie wyskoczył przy 4000 tylko wczesniej i nie ma reguły bo na padniętym zaworku też nie idzie w granicach 120-130.

                                            Jeżeli padnie przepływka to może pokazać błąd ale nie musi , trzeba robić testy z Vagiem.
                                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                            Jest O1 1.6 BFQ

                                            Komentarz

                                            • Olsen21
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 35

                                              #23
                                              hehehe pewnego czasu i ja miałem problemy z tubiną i skończyło się wymianą całego silnika. Mam takie pytanie czy zawsze wyłącza się tobie czy może jest tak że raz dobrze jedzie po następnym odpaleniu już gorzej i tak wiesz zmienia sie praca silnika a od czasu do czasu łapie i jedzie książkowo u mnie wadą była rozklekotana turbina która zaciągała olej i dlatego samochód miał tak dziwną pracę.

                                              Komentarz

                                              • szuwar
                                                Drive
                                                • 2007
                                                • 47

                                                #24
                                                Oleju nie ubywa w przeciągu całego roku zuzycie miesci sie w granicy przyzwoitości tj ok 1 l na 15 tysięcy i to tez wsysa dopiero wtedy jak mocno przygazuje
                                                w poniedziałek robię rozrząd to przy okazji mech wyciągnie turbawke i zobaczy co i jak od razu przesmaruje kierownice itd.....

                                                co do przepływki to wymieniłem na orginalnego Bosha i jest ok
                                                ps walnieta przepływka = auto muł totalny i prędkośc max ok 130 km/h
                                                1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

                                                Komentarz

                                                • PZ13
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 114

                                                  #25
                                                  A ja mam ten sam problem, co któryś z kolegów, zawór przesmarowany i rozruszany a mimo to przy pierwszej próbie w danym dniu od 1500-4500 obr/min na III odcina turbo, a potem jest już OK, o co tu chodzi, oszaleć mozna....

                                                  PS Podejrzewam, że to przez to że GARET GERMANY jest Made in Romania ;-)
                                                  ECO POWER ;-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...