Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mr.scary
    Classic
    • 2009
    • 37

    Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy

    Big, wielkie dzieki za pomoc to juz mi ułatwiło sprawe
    czyli zamawiam tak:
    Szampon Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner - ewentualnie NTX szampon?
    NTX Tech Wax 2.0 ? ale w pascie czy spray? - to ten wosk? http://www.meguiars.pl/shop/product_...products_id=47 ??
    reczniki - chyba ten - jak sądzisz http://www.meguiars.pl/shop/product_...roducts_id=118
    rekawica - to ta? http://www.meguiars.pl/shop/product_...roducts_id=101

    cos mi jeszcze trzeba?

    [ Dodano: Sro 05 Lis, 08 14:43 ]
    Big, aa i mój lakierek nie jest roczny tylko dwutygodniowy ? a wiec ten zestawik ma zrobic bezpiecznie moje autko na bustwo????????
  • rafau12
    Drive
    S_OCP Member
    • 2008
    • 63

    #2
    Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy

    Czołem,

    pytanie które zadam zapewne jest standardowe na tym forum (przegmerałem je 2-3 dni przed zanim zdecydowałem się napisać posta ;-)).
    Chodzi o spadek mocy i kompletny braku przyspieszenia.
    Objaw jest taki ze przy przekroczeniu/osiagnieciu okolo 3000 obrotow silnik drastycznie traci
    moc i wszelakie wyprzedzanie staje sie bardzo niebezpieczne (w zasadzie
    auto nie reaguje na pedal gazu, albo reaguje baaaaaaaardzo powoli). Po
    wylaczeniu i wlaczeniu silnika objaw znowu ma miejsce az do nastepnego
    razu (tj osiagniecia 3000 RPM). Slychac tez ciche pogwizdywanie w
    zakresie obrotow 1800-2500 (kiedy dziala turbina). Czy to moze
    rozszczelnienie samej turbiny ?
    Z tego co zdolalem wyszukac na wlasna reke to przyczyn moze byc kilka:
    uszkodzony zawór N18 czyli EGR (sterowanie recyrkulacja spalin ?) lub tez zawór N75
    (sterujący turbiną) ewentualnie padnięty przepływomierz. Udalo mi sie
    tez wyszukac ze przyczyna moga byc zatarte kierowniczki w turbinie ew
    mieszek na turbinie. Pierwszy raz problem wystapil przedwczoraj tj 22.03.2008
    dodatkowo wczoraj (23.03.2008) zapaliła się charakterystyczna kontrolka
    'elektronicznej kontroli silnika' (mala ikonka w ksztalcie 'silnika') na
    zegarze prędkości. Rozumiem że pogwizdywanie samej turbiny w tym zakresie jest normalne ? (jeśli gwizda to znaczyże działa i kierowniczki niezapieczone?). Czy N75 jest definitywnie do wymiany ?

    pozdrav
    Rafał

    Komentarz

    • Matis68
      Ambiente
      • 2006
      • 195

      #3
      Nie znam sie na TDI, ale u kumpla w Golfie IV był to przepływomierz...
      http://www.youtube.com/watch?v=qtDOe...eature=related

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez rafau12
        Czy to moze
        rozszczelnienie samej turbiny ?
        Wątpie , nie ma takiej opcji raczej

        Zamieszczone przez rafau12
        uszkodzony zawór N18 czyli EGR (sterowanie recyrkulacja spalin ?) lub tez zawór N75
        Naprędzej N75

        Zamieszczone przez rafau12
        dodatkowo wczoraj (23.03.2008) zapaliła się charakterystyczna kontrolka
        'elektronicznej kontroli silnika' (mala ikonka w ksztalcie 'silnika') na
        zegarze prędkości. Rozumiem że pogwizdywanie samej turbiny w tym zakresie jest normalne ? (jeśli gwizda to znaczyże działa i kierowniczki niezapieczone?). Czy N75 jest definitywnie do wymiany
        Nic nie wymieniaj do póki nie podepniesz samochodu pod komputer , wtedy można obstawiać co jest nie tak

        Po prostu samochód Ci przechodzi w tryb awaryjny czyli notlauf

        Odepnij przepływkę i zobacz jak jeździ samochód , wystarczy samą wtyczke.
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • Samiec
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4287
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Re: Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy

          Zamieszczone przez rafau12
          Slychac tez ciche pogwizdywanie w
          zakresie obrotow 1800-2500 (kiedy dziala turbina).
          Turbina pracuje caly czas od chwili odpalenia silnika :!:
          Podepnij pod VAGa, jezeli nie masz mozliwosci to jak radzil kolega Ziomal odlacz przeplywkie.
          Na wyeliminowanie N75 jest prosta metoda, trzeba wsadzic sprawny i zrobic test drogowy.
          Jestes z okolic wawy, to moze znajdzie sie ktos chetny na spocie i podmienicie zawor na testy. Tylko radze uwazac sciagajac przewody podcisnienia, bo mozna ulamac kruciec od N75, troche kruchy plastik jest.
          Zebys mieszkal blizej to bym cie z VAGowal i nawet mam sprawny N75, tylze pozlepiany klejem(wlasnie ulamany kruciec), ale na test bylby idealny.
          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            robimy zakłady :lol:
            stawiam na mieszek lub kierownice :P :diabelski_usmiech
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • karpecik
              Rider
              • 2004
              • 279

              #7
              Re: Turbawka , 1.9 TDI ALH 66kw, spadek mocy

              Zamieszczone przez rafau12
              Czołem,

              pytanie które zadam zapewne jest standardowe na tym forum (przegmerałem je 2-3 dni przed zanim zdecydowałem się napisać posta ;-)).
              Chodzi o spadek mocy i kompletny braku przyspieszenia.
              Objaw jest taki ze przy przekroczeniu/osiagnieciu okolo 3000 obrotow silnik drastycznie traci
              moc i wszelakie wyprzedzanie staje sie bardzo niebezpieczne (w zasadzie
              auto nie reaguje na pedal gazu, albo reaguje baaaaaaaardzo powoli). Po
              wylaczeniu i wlaczeniu silnika objaw znowu ma miejsce az do nastepnego
              razu (tj osiagniecia 3000 RPM). Slychac tez ciche pogwizdywanie w
              zakresie obrotow 1800-2500 (kiedy dziala turbina). Czy to moze
              rozszczelnienie samej turbiny ?
              Z tego co zdolalem wyszukac na wlasna reke to przyczyn moze byc kilka:
              uszkodzony zawór N18 czyli EGR (sterowanie recyrkulacja spalin ?) lub tez zawór N75
              (sterujący turbiną) ewentualnie padnięty przepływomierz. Udalo mi sie
              tez wyszukac ze przyczyna moga byc zatarte kierowniczki w turbinie ew
              mieszek na turbinie. Pierwszy raz problem wystapil przedwczoraj tj 22.03.2008
              dodatkowo wczoraj (23.03.2008) zapaliła się charakterystyczna kontrolka
              'elektronicznej kontroli silnika' (mala ikonka w ksztalcie 'silnika') na
              zegarze prędkości. Rozumiem że pogwizdywanie samej turbiny w tym zakresie jest normalne ? (jeśli gwizda to znaczyże działa i kierowniczki niezapieczone?). Czy N75 jest definitywnie do wymiany ?

              pozdrav
              Rafał
              U mnie to był mieszek. Zadzwoń do Bodex na sprawdzenie wszystkiego co związane z turbo, wymiana... i po kłopocie.

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                stawiam na mieszek lub kierownice
                Podwajam stawkę :diabelski_usmiech

                Jak to mi kumpel powiedział : nie kupuj N75 bo to tylko oszukiwanie siebie :diabelski_usmiech
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez karpecik
                  U mnie to był mieszek. Zadzwoń do Bodex na sprawdzenie wszystkiego co związane z turbo, wymiana... i po kłopocie.
                  pochwal się ile zapłaciłeś ?
                  Zamieszczone przez Ziomal
                  dobrygrzeswawa napisał/a:
                  stawiam na mieszek lub kierownice
                  Podwajam stawkę :diabelski_usmiech
                  stawiam Hainekena 0,6l :szeroki_usmiech
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                    stawiam Hainekena 0,6l
                    0,65 :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • karpecik
                      Rider
                      • 2004
                      • 279

                      #11
                      500 zł. Sprawdzenie, diagnoza, czyszczenie rurek i wymiana mieszka.

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez karpecik
                        500 zł. Sprawdzenie, diagnoza, czyszczenie rurek i wymiana mieszka.
                        no to chyba muszę ceny podnieść :roll:
                        mieszek używany oczywiście :?: bo nowy kosztuje coś koło 600zł
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • karpecik
                          Rider
                          • 2004
                          • 279

                          #13
                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                          Zamieszczone przez karpecik
                          500 zł. Sprawdzenie, diagnoza, czyszczenie rurek i wymiana mieszka.
                          no to chyba muszę ceny podnieść :roll:
                          mieszek używany oczywiście :?: bo nowy kosztuje coś koło 600zł
                          Używany to miałem i mi następny nie był potrzebny.

                          Komentarz

                          • DGW
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 2330

                            #14
                            Zamieszczone przez karpecik
                            Używany to miałem i mi następny nie był potrzebny.
                            czyli z tego posta mam wnioskować że był mieszek nowy ?
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz

                            • karpecik
                              Rider
                              • 2004
                              • 279

                              #15
                              Nowy. A cena za całość była raczej 600 zł, a nie 500 zł. Zeszły rok, wczesna jesień.

                              Komentarz

                              • Samiec
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4287
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                no to chyba muszę ceny podnieść :roll:
                                Zamieszczone przez karpecik
                                Używany to miałem i mi następny nie był potrzebny.

                                Teraz to chyba musisz obnizyc :helm

                                [ Dodano: Pon 24 Mar, 08 21:53 ]
                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                robimy zakłady :lol:
                                stawiam na mieszek lub kierownice :P :diabelski_usmiech
                                Tez mi na to wyglada, ale odrazu nie chce chlopaka dobijac.
                                BTW, moj od tych testow drogowych przy twoim warsztacie sie tak rozmulil, ze do tej pory mam swiety spokoj

                                [ Dodano: Pon 24 Mar, 08 21:55 ]
                                rafau12 mozesz tez umowic sie i podjechac do dobregogrzesiawawa na diagnoze i naprawe.
                                Jak podjechalem na diagnoze do Grzesia to sie moja occia tak wystraszyla ze problem znikl samoczynnie podczas testow :shock:
                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                Komentarz

                                • rafau12
                                  Drive
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 63

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Samiec
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  no to chyba muszę ceny podnieść :roll:
                                  Zamieszczone przez karpecik
                                  Używany to miałem i mi następny nie był potrzebny.

                                  Teraz to chyba musisz obnizyc :helm

                                  [ Dodano: Pon 24 Mar, 08 21:53 ]
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  robimy zakłady :lol:
                                  stawiam na mieszek lub kierownice :P :diabelski_usmiech
                                  Tez mi na to wyglada, ale odrazu nie chce chlopaka dobijac.
                                  BTW, moj od tych testow drogowych przy twoim warsztacie sie tak rozmulil, ze do tej pory mam swiety spokoj

                                  [ Dodano: Pon 24 Mar, 08 21:55 ]
                                  rafau12 mozesz tez umowic sie i podjechac do dobregogrzesiawawa na diagnoze i naprawe.
                                  Jak podjechalem na diagnoze do Grzesia to sie moja occia tak wystraszyla ze problem znikl samoczynnie podczas testow :shock:
                                  widzę że temat tak oklepany, aż ogólną wesołość wywołałem ;-) zrobiłem właśnie eksperimenta z odpięciem kostki od przepływomierza i jakby "lepiej" tzn słychać gwizdającą turbawkę, popiłowałem troche motor na wyższe obroty żeby sprawdzić czy znowu notlauf wyskoczy i pojawił się tylko raz, restart silnika i jest ok, wskoczył mocno powyżej 4000RPM (odpięty przepływomierz ?),
                                  Teraz pytanie czy ktoś z was ma VAG'a pod ręką w okolicy Ząbkowo/Markowo/Praskiej ;-) cobym sę podjechał i zerknął jeśli można.

                                  pozdr
                                  R.

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Samiec
                                    dobrygrzeswawa napisał/a:

                                    no to chyba muszę ceny podnieść :roll:


                                    karpecik napisał/a:

                                    Używany to miałem i mi następny nie był potrzebny.



                                    Teraz to chyba musisz obnizyc :helm
                                    hehe niestety nic z tego :lol: :P :wink:
                                    za to nowy z wymianą może być za 600zł tylko kto będzie chciał tyle za to dać :szeroki_usmiech
                                    Zamieszczone przez Samiec
                                    Jak podjechalem na diagnoze do Grzesia to sie moja occia tak wystraszyla ze problem znikl samoczynnie podczas testow
                                    Mariusz, bo żadnej awarii nie miałeś :wink: auto zdrowe a Ty mi kazałeś szukać dziury :wink: gadałem z tą Twoją octą i mi wszystko powiedziała :wink: :szeroki_usmiech
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • Samiec
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4287
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Mariusz, bo żadnej awarii nie miałeś :wink: auto zdrowe a Ty mi kazałeś szukać dziury :wink: gadałem z tą Twoją octą i mi wszystko powiedziała :wink: :szeroki_usmiech
                                      Nie byla wcale zdrowa, smarkala notlaufami :szeroki_usmiech Ja obstawiam ze to chyba te kierowniczki sie lekko przycinaly i sie podczas testow rozruszaly. :roll:
                                      Zrobilem chyba z 10 ostrych testow od 30km/h do 160paru, przy ostatnich testach mialem wrazenie ze silnik powie mi bujaj sie, bo byla odczuwalna mala czkawka i lekki spadek smocy, ale notlaufy od tamtej pory znikly i sie znowu nie pojawily.
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz

                                      • rafau12
                                        Drive
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 63

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Samiec
                                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                        Mariusz, bo żadnej awarii nie miałeś :wink: auto zdrowe a Ty mi kazałeś szukać dziury :wink: gadałem z tą Twoją octą i mi wszystko powiedziała :wink: :szeroki_usmiech
                                        Nie byla wcale zdrowa, smarkala notlaufami :szeroki_usmiech Ja obstawiam ze to chyba te kierowniczki sie lekko przycinaly i sie podczas testow rozruszaly. :roll:
                                        Zrobilem chyba z 10 ostrych testow od 30km/h do 160paru, przy ostatnich testach mialem wrazenie ze silnik powie mi bujaj sie, bo byla odczuwalna mala czkawka i lekki spadek smocy, ale notlaufy od tamtej pory znikly i sie znowu nie pojawily.
                                        No to kto obstawiał na wysraną turbawkę ? :-)
                                        Pojechałem dzisiaj rano do znajomego mechanika, pierwsza diagnoza z VAG'a - cisnienie nie takie (za małe niż być powinno, tak około 2000RPM zaczynalo sie rozjezdzac od tego co pokazywal VAG). Wymienilismy N75, pojechałem na trasę lubelską, rozbujałem furmankę do 130KM i buuuuuuuuuu, notlauf. Wracam, odpielismy gume od turbawki, niby kierownica turbiny chodziła ok, bez oporów, ale co z tego skoro w samej turbinie luz taki że aż dzwoni... Tylna część bloku silnika w okolicach okołoturbawkowych zarzygana olejem. W ciągu tygodnia czasu normalnej jazdy ubyło mi pół litra oleju... Więc zaśpiewałem RIP mojej turbałce i zostawiłem oktawkę u mechanika. Albo regeneracja w turboservice albo nówka (ponoć cos nowego znajomy wypatrzył za 2.2kpln) yhhhh, moja pierwsza chęć po radosnej nowinie: "zepchnąć do rowu razem z teściową, podpalić"...


                                        pozdr
                                        Rafał

                                        Komentarz

                                        • Ziomal
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 5841
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          rafau12, popatrz po forach bo za 2200 mozna nowa gt22 wsadzić :diabelski_usmiech
                                          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                          Jest O1 1.6 BFQ

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez rafau12
                                            No to kto obstawiał na wysraną turbawkę ? :-)
                                            Pojechałem dzisiaj rano do znajomego mechanika, pierwsza diagnoza z VAG'a - cisnienie nie takie (za małe niż być powinno, tak około 2000RPM zaczynalo sie rozjezdzac od tego co pokazywal VAG). Wymienilismy N75, pojechałem na trasę lubelską, rozbujałem furmankę do 130KM i buuuuuuuuuu, notlauf. Wracam, odpielismy gume od turbawki, niby kierownica turbiny chodziła ok, bez oporów, ale co z tego skoro w samej turbinie luz taki że aż dzwoni... Tylna część bloku silnika w okolicach okołoturbawkowych zarzygana olejem. W ciągu tygodnia czasu normalnej jazdy ubyło mi pół litra oleju... Więc zaśpiewałem RIP mojej turbałce i zostawiłem oktawkę u mechanika. Albo regeneracja w turboservice albo nówka (ponoć cos nowego znajomy wypatrzył za 2.2kpln) yhhhh, moja pierwsza chęć po radosnej nowinie: "zepchnąć do rowu razem z teściową, podpalić"...
                                            i na jakiej podstawie stwierdziliście że turbina jest uszkodzona, do wymiany?
                                            każda turbina ma luz na wałku bo musi mieć :idea:
                                            olej leci pewnie z góry (jest kilka miejsc z których standardowo może się przedostawać)
                                            czy sztanga pracuje na "ustawieniach podstawowych"?
                                            czy w ogóle "ściąga" ją po odpaleniu?

                                            [ Dodano: Wto 25 Mar, 08 23:26 ]
                                            Zamieszczone przez Ziomal
                                            rafau12, popatrz po forach bo za 2200 mozna nowa gt22 wsadzić :diabelski_usmiech
                                            wsadzić to można tylko czy się trzymać będzie :wink: :szeroki_usmiech
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • rafau12
                                              Drive
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 63

                                              #23
                                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                              Zamieszczone przez rafau12
                                              No to kto obstawiał na wysraną turbawkę ? :-)
                                              Pojechałem dzisiaj rano do znajomego mechanika, pierwsza diagnoza z VAG'a - cisnienie nie takie (za małe niż być powinno, tak około 2000RPM zaczynalo sie rozjezdzac od tego co pokazywal VAG). Wymienilismy N75, pojechałem na trasę lubelską, rozbujałem furmankę do 130KM i buuuuuuuuuu, notlauf. Wracam, odpielismy gume od turbawki, niby kierownica turbiny chodziła ok, bez oporów, ale co z tego skoro w samej turbinie luz taki że aż dzwoni... Tylna część bloku silnika w okolicach okołoturbawkowych zarzygana olejem. W ciągu tygodnia czasu normalnej jazdy ubyło mi pół litra oleju... Więc zaśpiewałem RIP mojej turbałce i zostawiłem oktawkę u mechanika. Albo regeneracja w turboservice albo nówka (ponoć cos nowego znajomy wypatrzył za 2.2kpln) yhhhh, moja pierwsza chęć po radosnej nowinie: "zepchnąć do rowu razem z teściową, podpalić"...
                                              i na jakiej podstawie stwierdziliście że turbina jest uszkodzona, do wymiany?
                                              każda turbina ma luz na wałku bo musi mieć :idea:
                                              olej leci pewnie z góry (jest kilka miejsc z których standardowo może się przedostawać)
                                              czy sztanga pracuje na "ustawieniach podstawowych"?
                                              czy w ogóle "ściąga" ją po odpaleniu?
                                              Generalnie mechnik zdjal wszystkei gumy ktore dochodzily od/do turbiny, a takze od zaworu recyrkulacji spalin (ten z góry z "blaszanym kapeluszem" do ktorego dochodza wezyki od N18), w srodku pełno oleju (i to nie byle zapocenie ale mozna było palucha sobie "pomoczyć"), luz na turbinie ponoc byl duuuzo wiekszy nic byc powinien, odglos dzwonienia slyszalem z kilku metrów, caly tył silnika od strony turbiny zarzygany olejem...
                                              od środy ubiegłego tygodnia aż do wczoraj wciągnęło mi ponad pół litra oleju a to raczej normalne nie jest (przejechałem może 300km).


                                              pozdr,
                                              Rafał

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                rafau12,
                                                jeszcze zostają dwa ostatnie pytania...
                                                Zamieszczone przez rafau12
                                                Generalnie mechnik zdjal wszystkei gumy ktore dochodzily od/do turbiny,
                                                syskie dwie + ewentualnie wężyk z mieszka :wink:
                                                Zamieszczone przez rafau12
                                                a takze od zaworu recyrkulacji spalin (ten z góry z "blaszanym kapeluszem" do ktorego dochodza wezyki od N18)
                                                poprawne tłumaczenie, jeśli ktoś nie wie z tym że od N18 do EGR odchodzi jeden przewód (wężyk)
                                                Zamieszczone przez rafau12
                                                w srodku pełno oleju (i to nie byle zapocenie ale mozna było palucha sobie "pomoczyć"
                                                w środku tzn gdzie??? w EGR??? w turbinie??? w IC??? w kolektorze??? w przewodzie doprowadzającym powietrze do turbiny???
                                                Zamieszczone przez rafau12
                                                luz na turbinie ponoc byl duuuzo wiekszy nic byc powinien, odglos dzwonienia slyszalem z kilku metrów
                                                dzwonienia ale czego? Jeśli wirnik przycierałby o obudowę byłoby to widać ale na pewno nie wywołuje to odgłosu dzwonienia. Może mamy różne wyobrażenia o dzwonieniu więc to pomijam. Odgłos był na odpalonym silniku czy jak ten ktoś ruszał sztangą?
                                                Zamieszczone przez rafau12
                                                caly tył silnika od strony turbiny zarzygany olejem...
                                                w prosty sposób można sprawdzić czy to z turbiny rzyga czy np. odmą daje (jeśli oczywiście jest dużo oleju w dolocie) ale to mechanik powinien wiedzieć :roll:
                                                Zamieszczone przez rafau12
                                                od środy ubiegłego tygodnia aż do wczoraj wciągnęło mi ponad pół litra oleju a to raczej normalne nie jest (przejechałem może 300km).
                                                wiesz, u mnie któregoś razu wciągnęło około 5litrów na dystansie 15km i nie była to turbina :lol:

                                                ... ale to Twój cyrk ... więc wymień jak chcesz turbinę. To wszystko co napisałeś nie przekonuje mnie do uszkodzonej turbiny ale z drugiej strony przekazujesz tylko to co mechanik powiedział więc
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez rafau12
                                                  i to nie byle zapocenie ale mozna było palucha sobie "pomoczyć"
                                                  To to akurat mnie nie przekonuje, bo u mnie jest wszystko wporzadku, a tez moge sobie po zdjeciu gumowego weza od EGRa pomoczyc palucha :!: :szeroki_usmiech
                                                  Ale nie ubywa mi napewno 0,5l oleju na 300km, jestes pewny ze tyle ci ubylo? :roll:
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...